Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [różne] Pytania
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

Mroczny Łowca PW
11 września 2011, 23:46
Jak w tytule - potrzebuję wyjaśnień na temat kilku kwestii.

1. Czy jest możliwe by zmienic ilośc zajmowanych pól przez jednostki, dac/zabrac możliwośc strzału/czarowania/latania i pierwszej lepszej jednostce dodac możliwośc np. zabijania wzrokiem?
2. Jeśli tak, to w jaki sposób?
3. Jeśli nie, to dlaczego i czy przewidywana jest jakaś zmiana?

Field PW
11 września 2011, 23:48
Całość to pytanie raczej do Niebiańskiej Kuźni, natomiast niektóre rzeczy da się zrobić. Poszperaj w ogólnym na temat skryptów ERM.

I, tak, jeśli temat nie zostanie przeniesiony jutro, to go zamknę, a w dniu kolejnym skasuję.

Mroczny Łowca PW
12 września 2011, 00:05
Nie chodzi mi o modyfikacje WoGa. W pełni świadomości napisałem to pytanie w tej komnacie, gdyż chodzi mi o owe możliwości w SoD. :)

Acid Dragon PW
12 września 2011, 09:53
Niebiańska Kuźnia jest poświęcona ogólnie modowaniu gier HoMM, więc mimo wszystko tam jest miejsce tego tematu.

Cytat:
Czy jest możliwe by zmienic ilośc zajmowanych pól przez jednostki

Tak. Jeśli nie chcesz użyć możliwości WoGa, pozostaje hex-edytowanie pliku exe gry.

Cytat:
dac/zabrac możliwośc strzału

Tu raczej bez ERM się nie obejdzie. Do tej pory przez edytowanie pliku exe nie udało mi się przyporządkować pliku grafiki strzału do jednostki, choć to pewnie jakoś jest możliwe.

Cytat:
czarowania

Tu nawet ERM nie pomoże... chyba, że bardzo okrężnym skryptem symulującym rzucanie zaklęć.

Cytat:
latania

To jedna z prostszych właściwości możliwa do zaaplikowania poprzez jedno polecenie ERM lub też edycję pliku exe.

Cytat:
i pierwszej lepszej jednostce dodac możliwośc np. zabijania wzrokiem?

To akurat bardzo specyficzna umiejętność i nie wiem, czy cokolwiek da się zrobić. Na pewno nie w czystym SoD bez zaawansowanej edycji pliku exe.

Altair PW
12 września 2011, 18:06
Acid Dragon:
Tu nawet ERM nie pomoże... chyba, że bardzo okrężnym skryptem symulującym rzucanie zaklęć.

Nie chciałbym tu wykazywać niczyjej ignorancji, ale taki skrypt istnieje. Ma on co prawda pewne ograniczenia, ale to nie żadne "symulowanie" tylko prawdziwe rzucanie zaklęć. Swojego czasu wspominano o tym nawet na Heroescommunity.

http://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=43145

Mroczny Łowca PW
12 września 2011, 20:19
Czyli dodawanie/zamienianie umiejętności jednostkom dla początkującego, co więcej bardzo przeciętnego moddera, jak ja jest praktycznie niewykonalne? Dobrze zrozumiałem?

EDIT: Jeśli mogę to chciałbym prosic o przeniesienie tego tematu we właściwe miejsce, skoro ta komnata owym miejscem nie jest. :)

Acid Dragon PW
12 września 2011, 20:59
Nie, jak najbardziej większość ze wspomnianych rzeczy jest możliwa do zrobienia nawet przez niedoświadczonego moddera, jeśli ma jakiekolwiek obycie ze skryptami, czy programowaniem.

Jednakże miej świadomość, że czyste H3 jest stosunkowo trudną w modyfikacji grą. Powstało do niej bardzo niewiele modyfikacji, z czego tylko jedna na miarę sukcesu. I do dnia dzisiejszego tą jedyną "modyfikacją" jest WoG, który wprowadził ERM. Prawie wszystkie inne, wydane dotychczas modyfikacje bazują na możliwościach WoGa.

Tak więc uważam, że WoG jest właśnie najkrótszą drogą do osiągnięcia Twoich celów.

Mroczny Łowca PW
12 września 2011, 21:10
WoG. Nie widziałbym problemu, jednakże ostatnio odpoczywam od dowódców, systemu doświadczenia czy emisariuszy i kilku innych innowacji wprowadzonych przez WoGa. Jeśli istnieje możliwośc pominięcia tych właśnie opcji, to byłbym wdzięczny za wskazówki na ten temat.

Field PW
12 września 2011, 21:12
Po prostu wyłączasz to w opcjach wogifikacji. O ile dobrze pamiętam, można wyoutować prawie wszystko.

Mroczny Łowca PW
12 września 2011, 21:23
Jednak tacy emisariusze, czy dowódcy cały czas zostają w grze. A ja póki co nie wiem, czy można ich podmienic nie naruszając przy tym w żaden sposób gry (narażając na crashe, bugi) i czy w ogóle można zamienic takiego emisariusza w "zwykłą" jednostkę.

Acid Dragon PW
13 września 2011, 08:16
Dowódców również można wyłączyć w opcjach.

Emisariusze zaś nie pojawią się na żadnej mapie, o ile nie zostaną tam umieszczeni bezpośrednio przez autora.

Jeśli więc chodzi o standardowe mapy SoD, czy mapy losowe, to można grać bez jednych i drugich.

Mroczny Łowca PW
13 września 2011, 19:32
A można ich (emisariuszy) podmienic? Bo o tym, że dowódców można wyłączyc w opcjach to ja wiem. Jednak jeśli nie korzystam już z tych emisariuszy, to wolałbym ich jakoś zamienic na inne bardziej użytkowe jednostki. :)

Acid Dragon PW
13 września 2011, 22:50
Teoretycznie można tak jak każdą inną jednostkę. Zrobił to m.in. BigJoker w Quicksilver. W praktyce nie polecam, gdyż są to jednak jednostki specjalne i wiążą się z nimi pewne specjalne właściwości. Chociażby kwestia zwiększania statystyk bohatera co tydzień, której ja osobiście nie potrafię zdeaktywować.

Zamiast tego polecam podmienić "przekolorowane" jednostki WoGowe, takie jak posłańcy, nowi strzelcy, kapłani, czy nawet jednostki 8 poziomu, jeśli nie zamierzasz ich używać.

Nawet dowódców można podmienić i stosować jako "zwykłe" jednostki po oskryptowaniu przez ERM.

Mroczny Łowca PW
13 września 2011, 23:19
Nie potrafiłbym napisac odpowiedniego skryptu. Czy prośba o zwykły "szkielet" takiego skryptu nie byłaby zbyt bezczelna z mojej strony?

Acid Dragon PW
14 września 2011, 19:00
Jeśli mowa o wykorzystaniu dowódców jako zwykłych jednostek, to wydaje mi się, ze są tylko dwa problemy, aczkolwiek Ten Który Nie Chce Wykazywać Niczyjej Ignorancji na pewno mnie poprawi jeśli jest inaczej ;).

Pierwszy problem to dodanie samych jednostek do armii bohatera, gdyż nie mają ani siedliska, ani nie można ich umieścić na mapie (przynajmniej nie bez patcha do edytora map), ani też edytując właściwości zamku/bohatera.

Tutaj można wykorzystać polecenie ERM:
!!HE#n:C2/#1/#2/#3;

#n - numer bohatera
#1 - rodzaj jednostki (dowódcy mają numery z zakresu 174-191)
#2 - ilość jednostek
#3 - "1" dla interaktywnego ekranu dodawania oddziału jeśli nie ma wolnych miejsc, "0" dla automatycznego dodania przez AI.

Na przykład dodanie Rionowi (nr bohatera 8), 20 Paladynów interaktywnie wyglądałoby tak:
!!HE8:C2/174/20/1;

Drugi problem to określenie statystyk jednostek, co robimy poleceniem !!MA.
Ma ono wiele parametrów, a ich szczegółowy opis znajdziesz w ERM help. Polecam jednak wykorzystać narzędzie dołączane do WoGa o nazwie ERM Script Master (plik erm_sm.exe), które akurat dla tego polecenia jest w stanie wygenerować skrypt automatycznie.

Przykładowo poniższy, wygenerowany tym narzędziem skrypt dałby Paladynowi (numer 174) takie same parametry, jak u Krzyżowca (po prostu wygenerowałem skrypt dla parametrów Krzyżowca i zamieniłem w skrypcie nr 7 na nr 174):

!#MA: C174/6/400 A174/12 D174/12 P174/35 S174/6 M174/7 E174/10 N174/0 G174/4 B174/0 R174/0 I174/588 F174/588 L174/3 O174/0 X174/32784;

Jak możesz się domyślać, "A147/12" oznacza, że jednostka dostanie 12 punktów ataku, "S174/6" oznacza 6 punktów szybkości, a "P174/35" oznacza 35 punktów życia. Resztę przeczytać możesz w dokumencie ERM help.

Mroczny Łowca PW
14 września 2011, 20:04
Dziękuję za pomoc. A skoro jesteśmy już przy takim temacie - czy jeśli da się przypisac jednostki do bohatera, to dałoby się przypisac do jakiegoś siedliska?

Altair PW
14 września 2011, 21:02
Cytat:
Dziękuję za pomoc. A skoro jesteśmy już przy takim temacie - czy jeśli da się przypisac jednostki do bohatera, to dałoby się przypisac do jakiegoś siedliska?

Tak można:

!!DWx/y/z:M0/nr_stworzenia1/ilość M1/nr_stworzenia2/ilość M2/nr_stworzenia3/ilość M3/nr_stworzenia4/ilość;

gdzie x, y, z to współrzędne siedliska


czyli np.

!!DW11/12/0:M0/139/25;

spowoduje ustawienie na slocie 1 siedliska (o współrzędnych 11/12/0) 25 chłopów ;)

BanBreaker PW
15 września 2011, 09:54
Edycja jednostek w SoD jest moim zdaniem prostsza od skomplikowanych skryptów WoG. wszystko, czego potrzebujesz to idą deasembler l dowolnego hexedytora. napisz na moje gg 24588016 wszystko wytłumaczę ;)

majaczek PW
17 lutego 2012, 15:00
BanBreaker chyba jednak nie.
Ale żeby zjeść ciastko i mieć ciastko polecam ERĘ i wtyczkę Ametyst (Amethyst.dll) która umożliwia dodanie nowych jednostek choć jest jeszcze we wczesnej wersji i ma trochę bugów.

Matheo PW
28 lutego 2012, 21:16
Zamierzam pościągać najlepsze mody do HIII. Co polecacie? Od razu prosił bym o info, gdzie można to dostać. I o instrukcję instalacji. Mam już Gaj no i Woga, ze skarbca. Mam VCMI myślałem, że to mod z Egipskim Bastionem (Można gdzieś ten mod dostać?). No i mam Equilibist, ale to do HIV. Możecie też przybliżyć, który mod z tej komnaty opłaca się ściągać? Już pewnie je znacie :)
strona: 1 - 2 - 3
temat: [różne] Pytania

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel