Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Andruids
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Dodawanie jednostek
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Shin0bi PW
22 lutego 2011, 11:39
Co sądzicie o metodzie na dodawanie stworzeń zaprezentowanej na Heroes Community? Osobiście nie mam teraz dostępu do WoG i sam nie mogę się na ten temat wypowiedzieć, ale jestem ciekaw waszych opinii w tej sprawie. Czy jest to na chwilę obecną platforma dość stabilna by umożliwić sprawne dodawanie działających w 100% jednostek? I najważniejsze, czy rzeczywiście jest to przełom w modowaniu H3 czy może jedynie niewielki krok do przodu?

zbigniew PW
22 lutego 2011, 11:55
Mi się udało to uczynić. Jednostka 197 była wstawiona. Ale ta metoda posiada kilka wad.

Haregar PW
22 lutego 2011, 12:09
Slava Salnikov uczynił to wiele lat wstecz, a i obecnie kilka osób, które znam (na przykład BanBreaker) nie myślą jak dodać, ale ile najwięcej dodać można.

Poradnika na Heroes Community nie czytałem, czy mógłbym prosić o link? I pytanie do zbigniewa - o jakiego rodzaju problemach mówisz?

Drwal PW
22 lutego 2011, 12:57
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=34437

zbigniew PW
22 lutego 2011, 13:57
Główny problem jest z upgreadem jednostek. Nie można (przynajmniej u mnie) uprgradować starych jednostek do nowych. Wchodzę na hillfort z zamiarem upgradowania arcymaga na nową jednostkę i crash. W mieście chcę upgradować- i nie pojawia się nawet ikonka ze strzałkami. Możliwe że koleś w ogóle w tym pluginie nie uwzględnił czegoś takiego jak sprawy związane z upgradem. dlatego śmiem podejrzewać że ulepszanie nowych jednostek do starych też działać nie bedzie (chociaz tego akurat nie sprawdzałem).

Nową jednostkę można więc po prostu rekrutować w mieście (zastępując starą oczywiście), przypisać ją od razu bochaterowi tak aby miał ją po rozpoczęciu gry (Salamandre podał skrypt na HC), albo umieścić ją na mapie. Ale tu jest kolejny problem. Umieściłem taką jednostkę w edytorze i kiedy za nią chwytam i stawiam na mapie- edytor się zacina i pojawiają się jakies komunikaty. Od biedy działa ale lepiej jednak jednostki te wstawiac kiedy już kończymy robić mapę.

Nie liczcie oczywiście na to że tą jednostkę bedziecie mogli ustawić na mapie, zaprogramować jako compillant i w trakcie gry przyłączyć do armii. Berseker najwyraźniej nienawidzi dyplomacji i w erze czegoś takiego chyba nawet nie ma. Cyra ma Leadership. Innych bochaterów nie sprawdzałem. Wszystkie stwory na mapie są zaś ustawione na savage niezależnie jak je wcześniej zaprogramowałeś.

Tak więc widzisz Haregarze- problem w dzisiejszych czasach tkwi nie już w samym wstawieniu jednostki ale w tym by miały one pełne prawa jak w przypadku jednostek starych.

Altair PW
22 lutego 2011, 16:16
Po pierwsze musicie zrozumieć, że dodawanie nowej jednostki to nie tylko animacja i portrety. Gra przechowuje mnóstwo (naprawdę mnóstwo) tablic z umiejętnościami, odpornościami, ulepszaniami itd. Tablice te zostają zapisane w pewnym obszarze pamięci i mają skończoną długość. Każde dodane nowej jednostki oznacza konieczność rozszerzenia tych tablic. Jednak nie można tego zrobić w zwyczajny sposób ponieważ zwykle za tymi danymi znajdują kolejne tablice/dane (często zupełnie od czego innego). Trzeba więc znaleźć/zarezerwować nowe miejsce i tam przekopiować całą tablicę (poszerzając ją o ile trzeba) następnie uaktualnić adresy wszystkich miejsc odnoszących się do starej tablicy. Jeśli twórca o tym zapomniał/nie rozbił/nie potrafił/ wtedy np. skrypty na ulepszania nowych jednostek w forcie na wzgórzu nie będą działać lub wywołają crash. Testując ten plugin kilka razy natkałem się na podobne problemy, dlatego uważam, że jest jeszcze wczesna beta. Daje jednak nadzieje, że w przyszłości i te niedogodności zostaną rozwiązane.

Sawyer PW
23 lutego 2011, 16:38
Póki co, dajcie sobie spokój...

Haregar PW
23 lutego 2011, 17:46
Rah:
Póki co, dajcie sobie spokój...
Bardzo dużo dodałeś do dyskusji i jeszcze jakimi argumentami tą wypowiedź poparłeś! I'm impressed!

Sawyer PW
23 lutego 2011, 22:58
UP@
Nie widzę sensu dyskutowania nad metodą która jeszcze nie jest pewna, niestabilna i to dopiero BETA, podobnie było z HotĄ.
Ale spoko, zaraz usłyszę że to jest BETA to trzeba testować i dyskutować.

PS: Jak czepiamy się, to tylko do mojej wypowiedzi się odniosłeś, ja teraz swoje uzasadniłem.

Mitabrin PW
23 lutego 2011, 23:39
Jak było podobnie z Hotą? przecież ona nawet nie została wydana...

Hobbicus PW
24 lutego 2011, 13:02
Były próby rozgryzienia sposobu HotA Teamu na podstawie wyciekłej alfy, ale chyba spełzły na niczym.

But anyway - jak słusznie Altair zauważył ERA daje możliwość dodawania jednostek na bardzo prostym poziomie i przy bardziej "skomplikowanych" sprawach trzeba i tak się trochę pomęczyć.

zbigniew PW
24 lutego 2011, 15:48
A ja ten plugin polecam. Polecam bo jest to jakieś tam spełnienie marzeń wielu fanów WoGa. Może nie stuprocentowe ale nareszcie możesz sobie wstawić jednostkę a nie tak jak do tej pory podmieniałeś rezygnując z dotychczasowej. Może to i jest bardziej jakaś tam iluzja dodania jednostki ale w przeważajacej części działa. Nie ma co marudzić i czekać na "pełną" wersję, która nie wiadomo nawet czy bedzie, tylko warto przynajmniej spróbować.

Mitabrin PW
24 lutego 2011, 17:01
Ok, drobne pytanko - Czy jednostki zrobione za pomocą tego urządzenia można by wrzucać do modów instalowanych przez pliki *.WoG?
A także drugie pytanko - Jak jest w tym przypadku z ai? Trzeba używać już stworzonych algorytmów, czy to urządzonko samo coś wyprodukuje?

Piszę to jako kompletny noob, który dawno się już nie dokształcał w moddingu i sam robi jeden epicki mod do WoGa.

SkorpionXAP PW
12 kwietnia 2011, 13:18
@up
Dołączam się do pytania.

zbigniew PW
12 kwietnia 2011, 13:39
No dobra.

"Czy jednostki zrobione za pomocą tego urządzenia można by wrzucać do modów instalowanych przez pliki *.WoG?"

Pojęcia nie mam. Plugin sprawdzałem tylko przez jeden heroesowy dzień. Tak daleko nie zabrnąłem.

"A także drugie pytanko - Jak jest w tym przypadku z ai? Trzeba używać już stworzonych algorytmów, czy to urządzonko samo coś wyprodukuje?"

Ale o co chodzi? Stworzenie dodane, w przypadku AI normalnie się zachowuje. Tzn. jest agresywne. Oczywiście takie parametry jak: Fight Value i AI value, dodać trzeba samemu. podobnie jak inne w pliku Ztrait.

Warmonger PW
12 kwietnia 2011, 14:29
Rozwinę nieco to pytanie. Czy AI potrafi sensownie wykorzystać umiejętności nowej jednostki, tak jak np. smoczy oddech, wskrzeszenie i, dajmy na to, katapulta?

BanBreaker PW
12 kwietnia 2011, 15:19
Ja mogę odpowiedzieć na to pytanie na podstawie swoich obserwacji. Algorytmów nie ma każda jednostka z osobna, lecz wszystkie mają ten sam dotyczący umiejętności. Smoczego oddechu będzie poprawnie używać każda jednostka, której się go doda. Z katapultą jest trochę gorzej, nowi posiadacze umiejętności strzelania w mury słabo się z nią odnajdują... Natomiast używanie czarów takich jak wskrzeszenie - nie mam zielonego pojęcia
temat: Dodawanie jednostek

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel