Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: MM1
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)

noname PW
7 lutego 2011, 14:10
Witam mam pytanko , wie ktoś może jak zdobyć MM1 na NES (Pegazus) bo mam emulator a słyszałem że taka wersja istnieje ?

Kirin PW
7 lutego 2011, 14:45
Rom możesz pobrać z jakiejkolwiek strony z romami, np. tutaj.

Możesz też zagrać w tę grę o tu.

noname PW
7 lutego 2011, 15:25
http://www.consoleclassix.com/Xtreme-Might-and-Magic.html

Haregar PW
7 lutego 2011, 16:03
Jak ma ktoś handhelda Sony PlayStation Portable to może przy odpowiednim configu emulatora Dosboxa odpalić wszystkie 5 części na konsolce. :)

swiru444 PW
7 lutego 2011, 18:54
Ja jednak polecam, wersję MS DOS. Wersja Nintendo śmierdzi mi trochę udziałem Japończyków, ale to tylko moje odczucia :]

noname PW
8 lutego 2011, 15:59
Znalazłem fajną stronę i teraz mam na SuperNintendo MM2-3 i MM1 na NES .Ponadto znalazłem tam Resident Evil 1-3 na Nintendo 64!(jest tam wiele Emulatorów)
http://www.coolrom.com/romsearch.php - Strona którą wcześniej podałem wymaga rejestracji a ta nie ;)
PS: Jaki jest tag na linki?

Ketrab PW
1 lutego 2013, 22:38
Zanim podjąłem grę w Secret of The Inner Sanctum zastanawiałem się, którą wersje wybrać. PC czy NES. Opisze najbardziej znaczące różnice między tymi platformami. Może ułatwi to niektórym wybór.


Przekąska.

Grafika: na NES dla jednych jest lepsza dla innych (w tym dla mnie) gorsza. Najlepiej porównać screeny, których pełno w sieci.

Muzyka: w NES jest w PC nie. Całkiem miła dla ucha, ale i tak większość w końcu puści swoją muzykę w tle. A w serii MM jest w czym wybierać .


Danie główne:

Ogólnie wersja na NES jest łatwiejsza.

Mniej stworzeń ekstremalnie niebezpiecznych - potrafiących jednym atakiem zgładzić postać, bądź zamienić w kamień całą drużynę itd.

Wojownik, Paladyn i Łucznik dostają dodatkowy atak, co 4 poziomy (nie jak w wersji PC, co 8 poziomów). A jest to duża różnica.

W NES Paladyn i Łucznik uczą się czarów już od 5 poziomu - w PC od 7.

Do przejścia na następny poziom trzeba mniej punktów doświadczenia niż w PC.

Złodziej ma większą skuteczność w rozbrajaniu pułapek i otwieraniu zamków.

W wersji NES widać HP przeciwnika, a czary maja nazwy - co uprzyjemnia grę.

Dodatkowo w wersji na NES można zapisywać stan gry w każdym momencie.


I na deser:

NES ma dużo błędów w tłumaczeniu np. zamiast VARN - BARN oraz wynikających z ówczesnej polityki Nintendo zmiany nazw np. z "minotaur dung" na "squishy slime".

I co chyba najgorsze. W związku z ograniczonym miejscem na teksty, w NES są one bardziej lakoniczne niż w wersji PC. Obcięto w NES część dialogów i opisów. Co prawda nie wpływa to na główny plot gry, ale zubaża informacje o świecie i nie daje takiego tła o uniwersum MM.




Osobiście dla mnie najważniejsza jest fabuła. A co do grafiki... Ta z NES mi zupełnie nie odpowiada. Wersja PC mimo swojej "chropowatości" pasuje mi dużo bardziej. I na koniec, mimo że czasem doprowadza to do palpitacji serca i siwienia włosów wolę jednak potężniejszych przeciwników i bardziej wymagającą wersje na PC niż uproszczoną NES.

Dark Dragon PW
1 lutego 2013, 23:11
A rozważałeś wersję na TurboGrafx16?

Ketrab PW
2 lutego 2013, 07:46
TurboGrafx16 Japonia 24/1/1992 NEC

Różnic jest mnóstwo, ale przekonajcie się sami...

Przekąska.

Grafika: Dalej to nie mój gust, ale obraz mówi więcej niż słowa poszukajcie sami.

Muzyka: Przesłuchałem i powiem tyle. Mi nawet się podoba, muzyka rodem z japońskich "kreskówek". Jednak chyba nie pasuje do klimatu serii, a już na pewno nie po tym, co stworzył Mistrz.


Danie główne.

Kolejna dużo prostsza wersja... wypiszę tylko kilka.

Mniej punktów doświadczenia do następnego poziomu postaci.
Zaczynasz grę mając 2000 w złocie!
Komenda "search" nie spełnia swojej funksji. W TG16 jest automatyczna. W PC niektóre miejsca musisz odkryć sam właśnie poprzez "search" w TG16 dzieje się to automatycznie!
W grze jest automapa i możliwość zapisu stanu gry - to duży plus (choć polubiłem rysowanie map).

A dodatkowo.

Nie ma generatora postaci, dostajemy z góry narzucona drużynę (nie możesz nic zmienić). Mamy tylko jedna rasę - człowiek! Co więcej masz mieszaną drużynę: źli, dobrzy, neutralni i dalej nic z tym nie zrobisz.
Mamy tylko jedno wspólne dla całej drużyny "inventory".


Deser.

Danie główne okazało się ciężko strawne i na deser już nie masz ochoty. Ale weźmy to na klatę zobaczmy, co przyszykowali nam koledzy z kraju kwitnącej wiśni...

Mamy intro co prawda bez tekstu ale jest. Pokazuje historie młodego AMURU (to jego imię), który płynąc statkiem nagle zostaje zaskoczony przez złego centaura, który potężnym fireball’em niszczy twoją łódź. Oczywiście tobie udaje się przetrwać i odnajduje cię...

Powiem tak fabuła jest zupełnie inna niż w oryginale. Zmienione jest tak wiele rzeczy, że przez zwykłą przyzwoitość o wszystkich nie napiszę.

Podam tylko kilka przykładów, które mogą i tak przyprawić Cie o ból głowy.

CORAK to "supernatural beings".

SHELTEM to "Demon".

VARN nie jest Vehicular Astropod Research Nacelle tylko planetą. W pewnych tekstach jest nawet sugestia, że to "Earth"!

Aby ukończyć grę należy wykonać zupełnie inne zadania. To, co w PC jest poboczne w TG16 jest główne i na odwrót.

Koncepcja sekretu jest zmieniona!

I słodka wisienka...

LANCE FOKKER, AMURU SOUZAN, RIA, URUTO WARREN, DO GA ERASU, ASURA FROST to twoja drużyna.
I weź tu człowieku wczuj się w klimat sagi MM.



Nie wiem jak wy, ale ja w to nie wchodzę. Jeszcze mógłbym przełknąć tą grafikę i mechanikę ale zmiany w fabule...


Podsumowując wszystkie wersje MM1.

Apple II, Commodore 64, DOS, Mac OS są niemal identyczne.

NES wprowadza pewne zmiany, ale nie zmienia fabuły, choć ją spłyca.

TG16 zmienia wszystko a fabuła to historia z zupełnie innego równoległego wszechświata.


Graficznie najlepiej (pod względem kolorów) moim zdanie wypada Apple II.


Więc jeśli dalej zastanawiasz się nad wyborem oto moja sugestia.

Jeżeli nie masz mnóstwa wolnego czasu, nie lubisz gier gdzie więcej jest tekstu niż jakiejkolwiek grafiki. Jeżeli nie wyobrażasz sobie gry bez możliwości zapisania jej w każdej chwili. Jeżeli nie lubisz się denerwować zbyt często albo po prostu sobie z tym nie radzisz i mógłbyś uszkodzić monitor.

Jeżeli to wszystko ma popsuć ci zabawę i zniechęcić do gry wybierz wersje NES.

Możesz też grać w wersję PC z solucjami i mapami których pełno w sieci. Ale moim zdaniem gra wtedy traci swój urok i klimat. I całe odkrywanie sekretu bierze w łeb.

Wersja na TurboGrafx16 jest raczej tylko dla... nie mam pojęcia, dla kogo.

Kodzo19 PW
6 maja 2013, 18:13
Jakby tak Ubisoft zrobił reedycje części od 1 do 5, to by było fajnie.

Irhak PW
6 maja 2013, 18:37
Cytat:
Jakby tak ubisoft zrobił reedycje częśći od 1 do 5 to by było fajnie
A słyszał o czymś takim jak MM:Legacy? :P

@down jak to mówią wieszcze:
Cytat:
Innej reedycji nie będzie

Kodzo19 PW
6 maja 2013, 18:45
Tak to Might and Magic 10 od Ubisoftu to będzie w Ashanie, więc źle.

Lord Pawello PW
6 maja 2013, 21:37
Cytat:
A słyszał o czymś takim jak MM:Legacy?

No raczej to nie będzie reedycja, jakby na to nie patrzeć. Niestety obawiam się, że legacy będzie czerpało to co najgorsze z każdej części po kolei. Obym się mylił, ale na razie nie wygląda to za dobrze.
Aczkolwiek raczej jestem nastawiony optymistycznie do świata, więc jeszcze wierzę. :D
temat: MM1

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel