Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: "Kompedium Axeoth" - F.A.Q i nie tylko ;)
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

Sawyer PW
6 lutego 2011, 20:45
Frequently Asked Questions (F.A.Q)

1.Co to jest Equilibris, gdzie mogę go dostać?
Equilibris jest modyfikacją do gry „Heroes of might and magic 4”, podchodzi on pod każdą wersję Herosa 4, zmienia on statystyki jednostek, dodaje nowe umiejętności i wiele innych rzeczy, na obecną chwilę wyszła wersja
3.6, na prośby autorów była ona trzymana w tajemnicy. Lecz nareszcie w środku 2009 roku, wersja została ogłoszona „oficjalnie”.

2.Czy szkieletornia w Nekropolis jest potrzebna? Kiedy jej używać?
Szkieletornia jest dobrym budynkiem gdy chcemy mieć dużo nieumarłych do naszych usług, szkielety opłaca się tworzyć z jednostek przyłączonych do nas, jak i słabych jednostek typu chłop, dzięki takiej szkieletorni
możemy zrobić setki szkieletów do naszych usług, który są dobrą pomocą w walce z wrogą armią czy potworami.

3.Czy mogę używać czarów na Czarnego smoka?
Można powiedzieć że tak, możesz używać czary na Czarnego smoka. Jak wiemy (albo i nie :P), smok posiada ochronę przed czarami, do zdjęcia tej ochrony potrzebujemy przedmiotu o nazwie „Pierścień większej negacji”, gdy będziemy go nosić, smok straci ochronę przed magią. Bez tego pierścienia, będziemy musieli użyć oręża do walki.

4.Co się stało z 3DO?
3DO zbankrutowało gdzieś w środku 2003 roku. Oczywiście nie obyło się bez dodatkowych ofiar, słaba sytuacja finansowa odbiła się na NWC i na ich produkcie, ”HoMM4” który jest właściwie sklejką kodów który potem został połatany (patch). Później NWC zapowiedziało swój nowych produkt, „Heroes of Might and Magic 5”
który później upadł. Następnie prawa do serii przejął Ubisoft.

5.Skąd mogę pobrać mapy do HoMM4?
Przykładowo z tych witryn.
Jaskinia Behemota
Celestial heavens
Maps4heroes

6.Czy Heroes IV pójdzie na moim sprzęcie?
Minimalne wymagania systemowe:
System operacyjna: Windows 95/98/Me/2K Pro/XP
CPU: Pentium II 400MHz lub więcej
Wolne miejsce na dysku: 1GB
Pamięć RAM: 64MB RAM
Napęd CD-ROM: 4X
Karta graficzna : 16MB kompatybilne z DirectX 8.0
Karta dźwiękowa: DirectX 8.0 zintegrowany z kartą dźwiękową
Dodatkowo: Klawiatura i Mysz
Ale myślę, że w dzisiejszych czasach każdy sprzęt powinien uciągnąć tę gierkę.

7.Chcę zrobić modyfikację do H4, jak zacząć?
Zaproponuję zapoznanie się z tymi tematami(wersje językowe angielska i polska):
Heroes Community
Jaskinia Behemota
Szczególnie polecam temat drugi, świetne poradniki autorstwa Mosquy
Są to jedyne w sieci poradniki, kiedyś były jeszcze poradniki BADa ale niestety zastałe one usunięte.
A po szczegółowe informacje do tematu w kuźni przeznaczenia(dział WoGa i Equilibrisa) w Kwasowej Grocie.

8.Chce pobrać muzykę z tej części.
Można ją wyeksportować z samego herosa, a jeżeli nie posiada się tejże gry, proponuję ją zakupić, bo to naprawdę kosztuje przysłowiowe „parę groszy”. ;)
Można zawszę pobrać muzykę z serwisu YouTube, specjalnie wyznaczoną do tego stroną i programem, oba ta „źródła” pomoże nam znaleźć wyszukiwarka (przykładowo Google).

WSKAZÓWKI
Czy kiedykolwiek sądziłeś że przechodząc bohaterem mocy kampanie bądź mapę, można pokonać przeciwników z bohaterem magii na czele?
Odpowiem ci jednoznacznie, NIE!
Załóżmy że mamy sytuacje, bohater mocy jest sam, nie brałeś armii ponieważ bohater pokonuje dziesiątki behemotów/czarnych smoków i innych groźnych stworzeń. Ale bardzo trudny dla niego przeciwnik to, oczywiście bohater magii, nigdy ale to przenigdy nie wysyłaj nie uzbrojonego w artefakty bohatera mocy!
To samo tyczy się też bohatera magii, ale ten heros może z łatwością nas unieruchomić i dobijać wraz ze stworzeniami!
Dlatego moc idzie w parze z odpowiedzialnością, a dokładniej z rozumem i rozwagą. Czyli po pierwsze...
1.Nie wysyłaj bohatera bez artefaktów, armii i jakiegokolwiek wsparcia, pamiętaj że jeżeli nie jest to mapa RPG, to nie warto ryzykować uwięzienie bohatera w wrogim zamku!
Teraz jesteście pewnie ciekawi, czemu moc? A nie akurat wskazówki dla magii? Przecież bohater mocy może wykorzystać łuk czy kuszę! Owszem, ale istnieją czary które zmniejszają obrażenia, albo po prostu zabijają nas na raz, wraz ze stworami! Ale co powiecie o zgłębieniu arkanów magii? Zobaczenia czy bohater mocy przeciwko samemu bohaterowi magii miałby jakieś szansę? Odpowiedź jest prosta, oczywiście że tak!

Oczywiście wybierając się do starcia z takim samotnym bohaterem bierzemy artefakty(z miejsca zaznaczam że to mapa RPG, więc nie posiadamy armii)i wszystkie możliwe napoje, wskrzeszające, wzmacniające, przyspieszające i osłabiające przeciwnika w tym przypadku, bohatera magii, heros magii może posiadać przeróżny arsenał czarów od osłabiający do zabójczych dla obu stron(czyli popełnienie harakiri wraz z nami).
Walka zależy od was, tu przydadzą się umiejętności dystansowe takie jak łucznictwo. Lecz siła uderzenia też jest potrzebna. Walka nadchodzi i moje rady się tu kończą.
2. Nigdy nie lekceważ przeciwnika, bierz wszelkie środki ubezpieczenia, nie uciekaj z pola bitwy!
Przejdźmy do rad krótkich, pierwsza rada z tych krótszych to taka żeby... Zbierać surowce, tak każdy surowiec jest ważny, jak i zajmowanie kopalni
3. Zbieraj surowce i zajmuj kopalnie, ekonomia jest podstawą!
Bardzo ważnym czynnikiem w HoMM4 jest zbieranie bonusów do szybkości, siły i magii. Czyli zbieramy wszelakie bonusy wzmacniające naszego bohatera
4. Bonusy są ważne, przyspieszają rozwój bohatera i wzmacniają go ratując życie jego i jego armii na polu bitwy
Armia jest kluczowym czynnikiem, lecz w tej części pierwsze jej dwa poziomy odgrywają rolę raczej mięsna armatniego. I jak wiadomo, sam bohater po czasie zabija i 4 poziom armii co po prostu dość śmiesznie i jak na ironię żałośnie wygląda.
5. Armię buduj silną, ale przestrzegaj się silnych herosów.
Ważne jest też oczywiście samo uzbrojenie, co wspomniałem wcześniej, niektóre artefakty mają efekty który potrajają zdolności bohatera, albo dodają nową ochronę przed chaosem czy śmiercią, lub też zwiększają księgi zaklęć o nowe, zabójcze czary
6. Zbieraj każde uzbrojenie leżące na ziemi, rozsądnie nakładaj na siebie artefakty.
Rozbudowuj regularnie miasto, jest ono ważne w grze od HoMM1 i oczywiście tu ono swojej roli nie straciło(HoMM4)
7. Szybko buduj ratusz i po tym wzmacniaj się armią. Bonusy dobudowuj na końcu.
Na tym kończę moje wskazówki, lecz zostaną one pewnie jeszcze powiększone, choć na razie musicie się zadowolić tym, co jest. ;)

CREDITS
Mosque – Świetne poradniki do modyfikacji HoMM4.
HeroesCommunity i skarbnice map – Za mapy i tematy.

Proszę wypowiadać się na temat, w razie braków lub jakiś pomysłów, zrobię drugiego posta.

Alamar PW
6 lutego 2011, 22:16
Cytat:
"Kompedium Axeoth"
Axeothu

Cytat:
Frequently Asked Questions(F.A.Q)
spacja

Cytat:
Equilibris jest nieoficjalnym dodatkiem do gry „Heroes of might and magic 4”
1. Might and Magic
2. Equilibris to chyba modyfikacja a nie dodatek.

Cytat:
zmienia on statystyki jednostek, dodaje nowe umiejętności i wiele, na obecną chwilę wyszła wersja 3.6, na prośby autorów była ona trzymana w tajemnicy, lecz nareszcie w środku 2009 roku, wersja została ogłoszona „oficjalnie”.
wiele czego?
Więcej kropek, mniej przecinków.

Cytat:
2.Czy „transformator” w Nekropolis jest dobry/potrzebny? Kiedy go używać?
„Transformator” jest dobrym budynkiem gdy chcemy mieć dużo truposzy do naszych usług, truposzy opłaca się tworzyć z jednostek przyłączonych do nas jak i słabych jednostek typu chłop, dzięki takiemu transformatorowi możemy zrobić setki szkieletów do naszych usług, który są dobrą pomocą w walce z wrogą armią czy potworami.
1. Szkieletornia
2. nieumarli, nie truposze
3. przecinki


Cytat:
3.Czy mogę używać czarów na Czarnego smoka?
Można powiedzieć że tak, możesz używać czary na Czarnego smoka. Jak wiemy(albo i nie :P), smok posiada ochronę przed czarami, do zdjęcia tej ochrony potrzebujemy przedmiotu o nazwie „Ring of Greater Negation”, gdy będziemy go nosić, smok straci ochronę przed magią. Bez tego pierścienia, będziemy musieli użyć oręża do walki.
Pierścień większej negacji
odstęp przed nawiasem

Cytat:
4.Co się stało z 3DO
3DO zbankrutowało gdzieś w środku 2003 roku. Oczywiście nie obyło się bez dodatkowych ofiar, słaba sytuacja finansowa odbiła się na NWC, i na ich produkcie, ”HoMM4” który jest właściwie sklejką kodów, i załatany patchami czyli ścinkami. Później NWC zapowiedziało swój nowych produkt, „Heroes of Might and Magic 5” który później upadł. Następnie prawa do serii przejął Ubisoft.
Znak zapytania
'odbiła się i na ich produkcie "HoMM4"'
Przed "i" niepotrzebne przecinki
załatany łatami? :P (połatany i już)

Cytat:
5.Skąd mogę pobrać mapy do HoMM4?
Przykładowo z tych witryn.
:

Cytat:
6.Czy Heroes IV pójdzie na moim sprzęcie?
Minimalne wymagania systemowe:
System operacyjna: Windows 95/98/Me/2K Pro/XP
CPU: Pentium II 400Mhz lub więcej
Wolne miejsce na dysku: 1GB
Pamięć RAM: 64MB RAM
Napęd CD-ROM: 4X
Karta graficzna : 16mb kompatybilne z DirectX 8.0
Karta dzwiękowa: DirectX 8.0 zintegrowany z kartą dźwiękową
Dodatkowo: Klawiatura i Mysz
Ale myślę że w dzisiejszych czasach każdy sprzęt powinien uciągnąć tą gierkę.
MHz
16MB
dźwiękowa:
przecinek przed "że"
tę gierkę

Cytat:
7.Chcę zrobić modyfikację do H4, jak zacząć?
Zaproponuję zapoznanie się z tymi tematami(wersje językowe angielska i polska):
Heroes Community
Jaskinia Behemota
Szczególnie polecam temat drugi, świetne poradniki autorstwa Mosquy
Są to jedyne w sieci poradniki, kiedyś były jeszcze poradniki BADa ale niestety zastałe one usunięte.
A po szczegółowe informacje do tematu w kuźni przeznaczenia(dział WoGa i Equilibrisa) w Kwasowej Grocie.
brak spacji przed nawiasami

Cytat:
8.Chce pobrać muzykę z Herosa IV.
Można ją wyeksportować z samego herosa, a jeżeli nie posiada się tejże gry, proponuję ją zakupić, bo to naprawdę kosztuje przysłowiowe „parę groszy”. ;)
Można zawszę pobrać muzykę z serwisu youtube, specjalnie wyznaczoną do tego stroną i programem, oba ta „źródła” pomoże nam znaleźć wyszukiwarka(przykładem, Google).
Herosa
YouTube
spacja przed nawiasem
przykładowo Google

Cytat:
WSKAZÓWKI
Czy kiedykolwiek sądziłeś że przechodząc bohaterem mocy kampanie bądź mapę, można pokonać przeciwników z bohaterem magii na czele?
Odpowiem ci jednoznacznie, NIE!
Załóżmy że mamy sytuacje, bohater mocy jest sam, nie brałeś armii ponieważ bohater pokonuje dziesiątki behemotów/czarnych smoków i innych groźnych stworzeń. Ale bardzo trudny dla niego przeciwnik to, oczywiście bohater magii, nigdy ale to przenigdy nie wysyłaj nie uzbrojonego w artefakty bohatera mocy!
To samo tyczy się też bohatera magii, ale ten heros może z łatwością nas unieruchomić i dobijać wraz ze stworzeniami!
Dlatego moc idzie w parze z odpowiedzialnością, a dokładniej z rozumem i rozwagą. Czyli po pierwsze...
1.Nie wysyłaj bohatera bez artefaktów, armii i jakiegokolwiek wsparcia, pamiętaj że jeżeli nie jest to mapa RPG, to nie warto ryzykować uwięzienie bohatera w wrogim zamku!
Teraz jesteście pewnie ciekawi, czemu moc? A nie akurat wskazówki dla magii? Przecież bohater mocy może wykorzystać łuk czy kuszę! Owszem, ale istnieją czary które zmniejszają obrażenia, albo po prostu zabijają nas na raz, wraz ze stworami! Ale co powiecie o zgłębieniu arkanów magii? Zobaczenia czy bohater mocy przeciwko samemu bohaterowi magii miałby jakieś szansę? Odpowiedź jest prosta, oczywiście że tak!
przecinki przed "że"
nie brałeś armii, ponieważ
przeciwnik to oczywiście
nigdy, ale to przenigdy
nieuzbrojonego
może nas dobijać - jak rozumiem w znaczeniu "Ten bohater i jego stworzenia to istne pierdoły"? ;P
we wrogim zamku
Zabijają nas na raz? A może na dwa, na trzy, na sto? ;P


Cytat:
Oczywiście wybierając się do starcia z takim samotnym bohaterem bierzemy artefakty(z miejsca zaznaczam że to mapa RPG, więc nie posiadamy armii)i wszystkie możliwe napoje, wskrzeszające, wzmacniające, przyspieszające i osłabiające przeciwnika w tym przypadku, bohatera magii, heros magii może posiadać przeróżny arsenał czarów od osłabiający do zabójczych dla obu stron(czyli popełnienie harakiri wraz z nami).
Walka zależy od was, tu przydadzą się umiejętności dystansowe takie jak łucznictwo. Lecz siła uderzenia też jest potrzebna. Walka nadchodzi i moje rady się tu kończą.
2. Nigdy nie lekceważ przeciwnika, bierz wszelkie środki ubezpieczenia, nie uciekaj z pola bitwy!
Przejdźmy do rad krótkich, pierwsza rada z tych krótszych to taka żeby... Zbierać surowce, tak każdy surowiec jest ważny, jak i zajmowanie kopalni
3. Zbieraj surowce i zajmuj kopalnie, ekonomia jest podstawą!
Bardzo ważnym czynnikiem w HoMM4 jest zbieranie bonusów do szybkości, siły i magii. Czyli zbieramy wszelakie bonusy wzmacniające naszego bohatera
4. Bonusy są ważne, przyspieszają rozwój bohatera i wzmacniają go ratując życie jego i jego armii na polu bitwy
Armia jest kluczowym czynnikiem, lecz w tej części pierwsze jej dwa poziomy odgrywają rolę raczej mięsna armatniego. I jak wiadomo, sam bohater po czasie zabija i 4 poziom armii co po prostu dość śmiesznie i jak na ironię żałośnie wygląda.
5. Armię buduj silną, ale przestrzegaj się silnych herosów.
Ważne jest też oczywiście samo uzbrojenie, co wspomniałem wcześniej, niektóre artefakty mają efekty który potrajają zdolności bohatera, albo dodają nową ochronę przed chaosem czy śmiercią, lub też zwiększają księgi zaklęć o nowe, zabójcze czary
6. Zbieraj każde uzbrojenie leżące na ziemi, rozsądnie nakładaj na siebie artefakty.
Rozbudowuj regularnie miasto, jest ono ważne w grze od HoMM1 i oczywiście tu ono swojej roli nie straciło(HoMM4)
7. Szybko buduj ratusz i po tym wzmacniaj się armią. Bonusy dobudowuj na końcu.
Na tym kończę moje wskazówki, lecz zostaną one pewnie jeszcze powiększone, choć na razie musicie się zadowolić tym, co jest. ;)
przecinki i spacje
i wszystkie możliwe napoje:
osłabiające przeciwnika, w tym przypadku bohatera magii, heros magii
rad krótkich? chyba drobnych
pierwsza rada z tych krótszych to taka żeby... zbierać surowce
4. Bonusy są ważne - premie
mięsna armatniego - chyba mięsa
4. poziom armii, co po prostu dość śmiesznie
Armię buduj silną, ale przestrzegaj się - wystrzegaj
ochronę przed chaosem czy śmiercią lub też zwiększają księgi zaklęć - dodają do księgi zaklęć


I dlaczego mam wrażenie, że to jest po prostu przetłumaczenie porad z jakiegoś angielskojęzycznego forum?

vinius PW
6 lutego 2011, 22:26
Cytat:
Axeothu
Czekam z niecierpliwością, aż poprawisz tytuł swego tematu na "Historię Ashanu".
Cytat:
2. Equilibris to chyba modyfikacja a nie dodatek.
Mod ten miał być częścią dodatku o tej samej nazwie, który wg. informacji na eq.acidcave.net był "under construction".

EDIT:
Ad 1. Po prostu nie czepiaj się każdego duperela, gdy sam popełniasz takie same błędy :P.
Ad 2. To była informacja, odpowiedź na postawione (?) pytanie, wątpliwość ("chyba").
Ad 3. A to chyba nie było trzeciej kwestii, ale post wygląda na dłuższy.

Alamar PW
6 lutego 2011, 22:39
Cytat:
Czekam z niecierpliwością, aż poprawisz tytuł swego tematu na "Historię Ashanu".
Do Vatrasa z tym, bo fizycznie nie da rady poprawić tego na "Histerię Kashany".
I chyba tamtejszy temat jest od narzekań na niego? Jakoś się mało kto kwapił, by tam się poznęcać. ;P

Cytat:
Mod ten miał być częścią dodatku o tej samej nazwie, który wg. informacji na eq.acidcave.net był "under construction".
Chodzi o stan obecny, a nie pobożne życzenia.

Haregar PW
6 lutego 2011, 23:06
Bardzo ładny poradnik, z pewnością pomoże wielu modderom Heroesa 4 w zrobieniu czegoś twórczego. Mimo kilku błędów uważam, że jest dobry poradnik, ale mam takie samo wrażenie jak Alamar... czy to nie jest przypadkiem w 90% tłumaczenie z jakiegoś innego poradnika?

Miło, że zrobiłeś w końcu coś, a nie skończyło się na pobożnych życzeniach z komunikatora czy czatu.

Za to dodam coś od siebie w innej kwestii:
Alamar:
2. Equilibris to chyba modyfikacja a nie dodatek.
Modyfikacja, która w wersji końcowej miała zostać nieoficjalnym dodatkiem.

Sawyer PW
6 lutego 2011, 23:15
UP@ Po pierwszym zdaniu wiedziałem że nie przeczytałeś mojego postu, przynajmniej pytań i odpowiedzi. :P
Lecz dziękuje za opinię i komentarze i też cieszę się że wreszcie coś zrobiłem.
I powtarzam, nie jest to temat "Jak zrobić moda do H4" a "Kompendium Axeothu" (trzeba będzie poprawić nazwę tematu :P). Temat "Modyfikuj sobie sam - H4" wyjdzie gdy uznam to za stosowne. Tymczasem, mogę zapewnić że ten temat będzie kontynuowany.

PS: Poprawiłem pytania i odpowiedzi, jutro poprawie wskazówki.
temat: "Kompedium Axeoth" - F.A.Q i nie tylko ;)

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel