Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] Umiejętności
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

SkorpionXAP PW
9 listopada 2010, 16:34
Mam problem. Da się zrobić, żeby na stałe w grze (nie tylko na jednej - kilku mapach) USUNĄĆ archaniołowi umiejętność latania i jeżeli to możliwe żeby dodać mu zamiast niej ZAWSZE KONTRATAKUJE.

Z góry dzięki za pomoc.

Dragonar PW
9 listopada 2010, 17:05
Odjęcie latania:

Skrypt:
ZVSE

!#MA:X13/?i;
!#VRi:X2;
!#MA:X13/i;

Dodanie umiejętności:

Skrypt:
ZVSE

!#MA:|13/?i;
!#VRi:X@;
!#MA:|13/i;

@ - flaga dla umiejętności "zawsze kontratakuje", której nie pamiętam

Niestety, nie pamiętam flagi dla umiejętności "zawsze kontratakuje"... Ale może chociaż trochę pomogłem.

Irhak PW
9 listopada 2010, 17:18
Eeee... czy czasami nie powinno to się znajdować w temacie o ERM? (jeśli zostanie to wszystko przeniesione, prosze skasować ten post ;))

SkorpionXAP PW
9 listopada 2010, 17:41
1.Dzięki, a czy ktoś mógł by mi podrzucić DEF Ulepszonego Gargulca? Bo ja go podmieniłem bez kopii zapasowej i teraz żałuje.

2.A gdzie wpisać ten ERM, żeby działało w CAŁEJ GRZE, nawet na mapach losowych?

3.EDIT: I jak Dragonarze, udało ci się wyciągnąć żołnierza fortuny z MM VIII ? Jeżeli tak to fajnie, jeżeli nie zacząłęś (zapomniałeś etc.) to jeżeli możesz to zamiast niego Trytona, byłbym BAAAARRRRDZZZZOOOO wdzięczny :)

4.EDIT2: Jaki numer ($42, $47) wybrać w defmakerze, dla obrazków jednostek? Tz. żeby podmienić ten plik z portretami dużymi i/lub małymi.

5.Jaki numer wybrać w defmakerze dla zamku na mapie przygód?

6.Tam gdzie są zamki na mapie przygód, jest plik .msk i .def, czy muszę robić plik msk żeby podmienić zamkek? Jeżeli tak to jak?


7.EDIT3: Zrobiłem def Zamku (Castle) na mapie przygód, ustawiłem w Def Tool $43 Adventure Object, wszystko fajne, ale gdy podmieniam, to się nie zmienia. Tz. def jest nadal taki sam, czy to może być wina tego że są tam jeszcze pliki .msk, które mają wygląd normalnego castle?

Trang Oul PW
9 listopada 2010, 21:09
Ad. 1. http://www.mediafire.com/?n23rpf4irf4v41b
Ad. 2. Zapisz jako skrypt .erm w Heroes III/data/s.

SkorpionXAP PW
9 listopada 2010, 21:10
Tylko jest taki problem, bo ERM to język WoG, tak? A ja nie modyfikuje WoG tylko zwykły SoD :) - Robię moda od podstaw.

Dragonar PW
9 listopada 2010, 21:22
SkorpionXAP:
1.Dzięki, a czy ktoś mógł by mi podrzucić DEF Ulepszonego Gargulca? Bo ja go podmieniłem bez kopii zapasowej i teraz żałuje.
TUTAJ znajdziesz ulepszonego gargulca, trytona i żołnierza fortuny.

SkorpionXAP:
2.A gdzie wpisać ten ERM, żeby działało w CAŁEJ GRZE, nawet na mapach losowych?
Zapisać w pliku *.erm, a następnie umieścić w Data/s.

SkorpionXAP:
3.EDIT: I jak Dragonarze, udało ci się wyciągnąć żołnierza fortuny z MM VIII ? Jeżeli tak to fajnie, jeżeli nie zacząłęś (zapomniałeś etc.) to jeżeli możesz to zamiast niego Trytona, byłbym BAAAARRRRDZZZZOOOO wdzięczny :)
Odpowiedź przy pierwszym cytacie. :P

SkorpionXAP:
4.EDIT2: Jaki numer ($42, $47) wybrać w defmakerze, dla obrazków jednostek? Tz. żeby podmienić ten plik z portretami dużymi i/lub małymi.
DefMakera nikt już nie używa - jest stary i niestabilny. Używaj DefToola. W tym programie jest to zakładka "$47 Interface".

SkorpionXAP:
5.Jaki numer wybrać w defmakerze dla zamku na mapie przygód?
W DefToolu: "$43 Adventure Object".

SkorpionXAP:
6.Tam gdzie są zamki na mapie przygód, jest plik .msk i .def, czy muszę robić plik msk żeby podmienić zamkek? Jeżeli tak to jak?
Pliki *.msg i *.msk pływają na żółte i czerwone kwadraciki w edytorze map, czyli wejście do budynku i obszar po którym nie można się poruszać. Nie musisz tego zmieniać, chyba że Twój zamek jest znacznie większy/mniejszy od oryginału - wtedy wejście może być nie tam gdzie chcesz. Jak zmienić? Sam nawet tego nie wiem. :P

SkorpionXAP:
7.EDIT3: Zrobiłem def Zamku (Castle) na mapie przygód, ustawiłem w Def Tool $43 Adventure Object, wszystko fajne, ale gdy podmieniam, to się nie zmienia. Tz. def jest nadal taki sam, czy to może być wina tego że są tam jeszcze pliki .msk, które mają wygląd normalnego castle?
To nie wina plików *.msg i *.msk. Prawdopodobnie zrobiłeś tylko jeden plik *.def zamku, podczas gdy trzeba podmienić kilka. W grze widziałeś po prostu ten, którego nie podmieniłeś. Należy podmienić miasto na mapie bez fortu, z fortem, z kapitolem, trzy poziomy zniszczenia miasta.

SkorpionXAP:
Tylko jest taki problem, bo ERM to język WoG, tak? A ja nie modyfikuje WoG tylko zwykły SoD :) - Robię moda od podstaw.
W takim razie żaden skrypt ERM nie zadziała.

SkorpionXAP PW
9 listopada 2010, 21:28
@Up

Thx za wszystko.

Ale...
1.Zamkowi podmieniłem WSZYSTKIE defy, a nawet resedit wyświetla taki sam :(
Od razu mówię że dobrze "przeciągam" pliki na H3sprite.exe (chociaż próbowałem też H3bitmap) :(

EDIT: "W takim razie żaden skrypt ERM nie zadziała"
2.To jest jakiś sposób na zmianę umiejętności, bez ERM?

Proszę szczególnie o odpowiedź na pytanie nr. 1

vinius PW
9 listopada 2010, 21:51
Cytat:
EDIT: "W takim razie żaden skrypt ERM nie zadziała"
2.To jest jakiś sposób na zmianę umiejętności, bez ERM?
Nie ma możliwości zmiany czegokolwiek bez korzystania z WoGa (póki VCMI nie wyjdzie).

BanBreaker PW
10 listopada 2010, 08:23
Szczyt kłamstwa (ew. niewiedzy) ^^

Zmienianie archaniołowi latania na inną umiejętność bez WoGa:
1. Otwierasz heroes3.exe dowolnym hexedytorem
2. W linijce 2707D0 zmieniasz 13 01 na 11 01
3. Zapisujesz
4. Cieszysz się chodzącym archaniołem, któremu przydałaby się animacja chodzenia zamiast latania =D

Dodanie archaniołowi umiejętności (bawimy się dalej w tej samej linijce =P):
11 81 - archanioł atakuje 2 razy (jak crusader)
17 01 - archanioł atakuje 2 hexy do przodu
11 01 08 - archanioł atakuje wszystkich wokół
15 01 - archanioł strzela (wymagana dodatkowa animacja!)
15 19 - archanioł nie dostaje kar w walce wręcz
35 01 - archanioł może atakować mury miasta (wymagane przypisanie pocisku!)
11 41 - archanioł jest odporny na magię ognia
11 01 01 - archanioł powstrzymuje kontratak

Mogłem się gdzieś pomylić, bo w pół z pamięci lecę, jak tak to przepraszam, poprawię o ile będzie taka potrzeba =)

SkorpionXAP PW
10 listopada 2010, 08:34
1.Wow! No znalazłem linikę 002707d0, ale nie mogę tam znaleźć tego numerku.




2.Ale niestety dalej mam problem z tym zamkiem, ma ktoś pomysł ?
3.Jaki numerek ($43 itp.) wybrać w deftoolu dla budynków wewnątrz miasta?

EDIT
4. Udało mi się podmienić obrazki zamku, ale tylko na WOG-u, choć i tam nie działa dobrze, flagi przy bramie są żółte, obojętnie jaki jest kolor gracza, HELP!

Dragonar PW
10 listopada 2010, 15:19
SkorpionXAP:
2.Ale niestety dalej mam problem z tym zamkiem, ma ktoś pomysł ?
Najlepiej zacząć modyfikować WoGa. :P

SkorpionXAP:
3.Jaki numerek ($43 itp.) wybrać w deftoolu dla budynków wewnątrz miasta?
"$47 Interface".

SkorpionXAP:
4. Udało mi się podmienić obrazki zamku, ale tylko na WOG-u, choć i tam nie działa dobrze, flagi przy bramie są żółte, obojętnie jaki jest kolor gracza, HELP!
Zła wartość koloru żółtego w grafice. Powinna być: 255, 255, 0. Jeżeli nie jest dokładnie taka, kolor żółty pozostanie żółty. Jednak jest inny sposób - można sprawdzić jaką wartość posiadasz na swojej grafice i podać ją w DefToolu, podczas tworzenia pliku *.def, klikając na żółty kwadrat w zakładce "Frames".

BanBreaker PW
10 listopada 2010, 16:48
2709AC*
Mój błąd ;)

Ginden PW
10 listopada 2010, 17:19
BanBreaker - dobry obyczaj mówi, by podawać całe ciągi binarne, a nie adresy - zwłaszcza że niektóre wersje się różnią. Zwykle minimalnie, ale czasem dość.

SkorpionXAP PW
12 listopada 2010, 11:42
Dzięki, ale mam jeszcze dwa pytania.

1.Znasz kod na Zawsze kontratakuje?
2.Gdzie wpisać te inne umiejętności, na miejscu tego 13 01 czy cyfrę dalej/wcześniej ?


EDIT
[s]3.Kolor flag wynosi 255 255 0 i dalej żółte :([/s] - już nie, nie ustawiłem w deftoolu że żółty to flag color :)
4.Mam problem, podmieniłem w zamku budynki, ale otoczka (ta żółta) jest ze starych, jak to zmienić? Tz. namalować wiem jak :) ale gdzie to wrzucić, jaki def czy coś...

BanBreaker PW
12 listopada 2010, 18:07
Tak, tamte liczby wpisujesz na miejscu poprzedniego kodu.

A co do 'zawsze kontratakuje' to wbrew pozorom umiejętność magiczna (prawdopodobnie pochodna czaru 'counterstrike'), dlatego niestety nie jestem jeszcze w stanie powiedzieć jak się ją przypisuje =(

SkorpionXAP PW
12 listopada 2010, 19:12
A jest możliwość wpisania dwóch umiejętności?

Ponawiam pytanie o obramówki budynków.

BanBreaker PW
12 listopada 2010, 22:49
Można łączyć do woli, po prostu sumujesz odpowiednie liczby.
Co do obramować to musisz je wrzucić do h3bitmap, zaczynają one swoje nazwy od TOxx oraz TZxx.

SkorpionXAP PW
13 listopada 2010, 14:09
PYTANIA O HEX
1. Znasz numery innych umiejętności? Jeżeli tak to był bym wdzięczny za np. Kwasowy Oddech (Rdzawy Smok), coś co pasuje Cytadeli (mam zamiar ją zbalansować żeby mogła konkurować z innymi zamkami)

2.A w jakiej linijce zmienić umiejętności:
a)Wiwerny
b)Smoczej Wiwerny
c)Anioła (nie ulepszonego)

3.Mówiłeś o ataku murów miasta, co mam przypisać żeby np. Hydra mogła je atakować?

PYTANIA O DEFY itp.
4.Te obramówki w resedicie nie wyglądają jak obramówki tylko to wypełniony kształt budynku, ale nie o to mi chodzi tylko o to że niektóre są np. oliwkowe a inne np. czerwone, jednak w grze obramówki są złoto-żółte, więc czy gdy zrobię czerwoną to w grze będzie taka?

5.Skoro te obramówki to wypełnienie, to czy powinny być np o 1 pixel większe od budynku (żeby wystawała "obramówka") ?

EDIT
6. Podmieniłem obramówkę i gdy zbuduję budynek wywala mnie z gry... Od razu mówię że format jest ok.


Irhak PW
13 listopada 2010, 15:23
ad. 4, 5, 6...
Obramówki będą w takim kolorze w jakim je zrobisz (wyjątek: cyan - brak obwódki)...
Powinny być o 1 pixel większe... tak dla zasady ;)

Cytat:
Od razu mówię że format jest ok.
Tzn. *.pcx na zewnątrz lodu(a)? A może masz błędnie zrobiony def budynku? (powinien być jako interface)

Cytat:
3.Mówiłeś o ataku murów miasta, co mam przypisać żeby np. Hydra mogła je atakować?

Przypisać jej umiejętnośc katapulty/cyklopa ;)
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: [H3/różne] Umiejętności

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel