Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: problem ze zrobieniem łatki wog
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

Dog Master PW
1 marca 2010, 20:28
Witam. Mam problem ze zrobieniem łatki .wog. Zawsze wyskakuje mi ten sam błąd w czasie instalacji. Szukałem go dwie godziny i nie znalazłem.

Używam tego poradnika do tworzenia łatki .wog
http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=883#30007

Tutaj są screeny plików: action.txt, h3bitmap.txt, h3sprite.txt, inform.txt i całego katalogu:
http://img52.imageshack.us/i/aaakuq.jpg/
http://img535.imageshack.us/i/aaaaal.jpg/
http://img168.imageshack.us/i/16931580.jpg/
http://img62.imageshack.us/i/30035180.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/aaaahu.jpg/

Może ktoś mi powiedzieć gdzie mam błąd? Z góry dziękuję za odpowiedź.

AltairAltairNa litość używajcie tagów!

Mitabrin PW
1 marca 2010, 20:48
Najprawdopodobniej masz zbyt nową wersję winrara...

Dragonar PW
1 marca 2010, 21:16
Musisz mieć wersję 2.90 WinRARa lub starszą. Inaczej łatki nie będą działać.
Pliki wyglądają na dobrze zrobione...

Dog Master PW
1 marca 2010, 21:20
To nie to. Próbowałem to robić WinRarem 2.8 i 2.0. Skutek taki sam.

avatar PW
1 marca 2010, 22:44
A spróbuj to zrobić dokładnie wersją 2.90

Archol PW
2 marca 2010, 14:03
Tak próbowałem i musisz mieć wersje 2.90 żeby zadziałało..

Dog Master PW
3 marca 2010, 16:46
Zrobiłem to Winrarem 2.9. Niestety dalej nie chce działać :(

avatar PW
3 marca 2010, 16:57
Ale dokładnie co nie chce działać? Jakiś może screen z błędem?

Dragonar PW
3 marca 2010, 17:27
Może w plikach TXT łatki masz puste linijki po właściwej treści? Mi niekiedy przez to nie chciała łatka działać.

Dog Master PW
3 marca 2010, 20:35
Były te puste linijki. Usunąłem je i teraz wszystko działa. Dziękuje za pomoc.

zbigniew PW
2 czerwca 2010, 23:11
Witam.

Po kolei:

Stworzyłem odpowiednie pliki korzystając z tutoriala Dragonara.

Zadbałem oczywiście o to by nie było żadnych wolnych linijek czy nawet spacji (Nie licząc oczywiście tych które muszą być) w plikach txt.

Ściągnąłem oczywiście wersję win- rara 2.90 (schareware).

I nic. Ciągle dostaję ten sam komunikat. Next wog file (taki i taki) is broken.

Co robić?

Wziąłem plik wog: script ubdate (którego nie mam zainstalowanego). Sprawdziłem czy da się zainstalować. Komunikat o zepsutym pliku wog się nie pojawił. Przerwałem więc dalszą instalację (więdząc już że problemu z zepsutym plikiem na pewno nie ma). Plik script ubdate nastepnie rozebrałem winrarem 2.90, złożyłem go ponownie, zrobiłem plik WoG, odpaliłem i ponownie otrzymałem komunikat: Next wog file... is broken.

Nie jest to więc wina źle stworzonych plików lecz problem leży gdzie indziej.

Zwracam się o pomoc.

avatar PW
3 czerwca 2010, 22:44
Rzuć łatkę na jakiś serwis - zobaczymy.

zbigniew PW
4 czerwca 2010, 22:48
Ok. Tu jest link do niedziaajcego pliku wog.


Możesz go przetestować Avatarze. Jeżeli nie będzie działał możesz rozebrać go oczywiście i sprawdzić co jest nie tak (ja sprawdzałem wiele razy). Jeżeli wina jest po stronie archiwizatora byłbym wdzięczny gdybyś spakował go swoim winrarem i wysłał na adres mojej poczty (tudzież na grotę- ale poczta byłaby lepsza)- Tak żebym mógł sprawdzić i następnie udostępnić szerokiemu gronu odbiorców. Adres poczty jakby co: joanson@wp.pl

Z góry dzięki.


Irhak PW
5 czerwca 2010, 00:25
Po ściągnięciu okazało się, że jest to wszystko spakowane w taki sposób:
Heroines.wog
'- folder Heroines
___'-pliki

A powinno być:
Heroines.wog
'-pliki

To po pierwsze, a po drugie... upewnij się, że WSZYSTKIE potrzebne zapisy są identyczne w odpowiadających sobie miejscach np. w pliku h3bitmap.txt i nazwa pliku z łatki...

Naprawiłem ją (tzn. doprowadziłem do instalacji jej, ale nie sprawdziłem spójności gry), ale przejrzyj jeszcze raz swoją łatkę i uwzględnij moje obserwacje...

Dragonar PW
5 czerwca 2010, 14:27
Ach, uprzedziłeś mnie, Kreatorze. ;)
Od siebie mogę dodać, że trzeba uważać, aby w listach plików do umieszczenia w *.lod nie było wpisów o plikach, których rzeczywiście w łatce nie ma. Warto o tym pamiętać, gdy wiele razy aktualizujemy tę samą łatkę.

zbigniew PW
5 czerwca 2010, 15:16
Ok. sprawdzę dokładnie co jest nie tak. A na razie chyba usunę link. I tak mam do poprawienia pliki def z małymi i dużymi portretami.

Edit:
Już wiem o co chodzi. Kiedy tworzyłem plik wog wrzucałem wszystkie pliki składowe do jednego folderu a potem z tego foldera robiłem rar a następnie wog. Dlatego nic nie wychodziło bo trzeba było wszystkie pliki od razu do winrara spakować. Dzięki- Kreator i Dragonar. Teraz jest już dobrze. To znaczy... pełno okazało się że jest jeszcze błędów ale sukcesywnie je eliminuję. W przeciągu kilku następnych dni powinna się w kwasowej pojawić już w pełni funkcjonalna łatka. Póki co- tych co ściągneli wadliwą prosiłbym o jej nierozpowszechnianie ;).

Irhak PW
5 czerwca 2010, 16:27
BTW. - gdyby kiedyś jakiś błąd jeszcze komuś wyskakiwał, niech sprawdzi plik WoGDebug.txt... Tam są informacje nt. tego, co wywołało błąd instalacji...

zbigniew PW
5 czerwca 2010, 16:37
Zauważyłem. Ale w przypadku pierwszego błędu nie mogłem informacji z tego folderu "rozkminić" :P.

zbigniew PW
6 czerwca 2010, 15:52
Łatkę już prawie zrobiłem. Mam tylko taki problem że kiedy próbuję uruchomić konkretną mapę to wyskakuje mi taki błąd i od razu wywala mnie do systemu.




Podczas instalacji łatki nie wyskoczyły mi żadne informacje o błędach. Więc to pewnie jakiś plik wewnątrz łatki jest źle zrobiony. Ktoś ma może jakieś sugestie? ;)




Warmonger PW
6 czerwca 2010, 16:26
Czytanie pamięci w okolicach zera najczęściej oznacza, że odwołujesz się do obiektu, którego jeszcze / już nie ma. Niestety, cały ERM opiera się na swobodnym bazgraniu po pamięci programu i stąd wynikają jego wady.
strona: 1 - 2
temat: problem ze zrobieniem łatki wog

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel