Witaj Nieznajomy!
|
temat: Problem ze zmianą statystyk komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
Shin0bi |
Otóż opiszę teraz krok po kroku jak postępuje by zmienić statystyki stworów. Nic to jednak nie daje, i proszę by ktoś wytknął mi gdzie robię błąd. 1. Reseditem otwieram h3 bitmap.lod. 2. Wypakowuję crtraits.txt i za pomocą text edita zmieniam wartości po czym zapisuję. 3. Kopiuję crtraits.txt do mojego folderu DATA. 4. Wypakowuję do folderu data LODEDIT i edytuję plik REPLACE DOKŁADNIE na: lodedt @CRTRAITS.TXT 5. Uruchamiam najpierw REPLACE a potem LODED. W grze niestety nic się nie zmiena. Korzystam z WoG 3.58f + łatka polonizująca + polskie czcionki. |
avatar |
Dwie uwagi techniczne. 1. Zmodyfikowany plik txt nie musisz wsadzać z powrotem do pliku lod. Wystarczy wrzucenie go luzem do katalogu Data. 2. Zmiany będą działać dopiero po ponownym uruchomieniu gry i wystartowaniu nowej mapy. |
Shin0bi |
No właśnie grę zrestartowałem, ale nic to niestety nie daje. Spróbuję ściągnąć lodedita z innej stronki, bo może moja wersja jest uszkodzona? Sam nie wiem... EDIT: Nie, jednak dalej nie działa mimo iż ściągnąłem innego lodedita... |
zbigniew |
Musisz zrobić to samo tylko że z plikiem ZCRTRAIT. U mnie działa więc u ciebie też powinno. |
Dragonar |
Musisz zmienić trzy pliki. ZCRTRAIT.TXT, CRTRAIT0.TXT, CRTRAITS.TXT. Wszystkie są identyczne jakby co, żebyś nie męczył się z edycją każdego z osobna. |
zbigniew |
ZCRTRAIT wystarczy. Ja mam w katalogu data tylko ten plik i wszystko dobrze działa |
Dragonar |
Tak, ale o ile dobrze pamiętam to CRTRAIT0.TXT był odpowiedzialny za edytor map, czyli nazwy jednostek w nim wyświetlane. |
Shin0bi |
Dzięki wielkie za pomoc, teraz wszystko działa. |
zbigniew |
"Tak, ale o ile dobrze pamiętam to CRTRAIT0.TXT był odpowiedzialny za edytor map, czyli nazwy jednostek w nim wyświetlane." Rzeczywiście. Tylko po co w tym pliku są takie parametry jak atak obrona, HP... Jakby nie mówić w edytorze nie odgrywają one żadnej roli. |
Shin0bi |
Żeby nie zakładać nowego tematu- Ściągnąłem paczkę z defem jednostki. Chcę ją podmienić za żywiołaka wody. Zmieniam więc cice.def na CWELEM.def i ogólnie spoko, wszystko działa. Ale, w paczce jest też icon.bmp oraz portrait.bmp. Jakie nazwy mam nadać tym plikom żeby zastąpiły portret żywiołaka wody? |
zbigniew |
Podejrzewam że chodzi o mały i duży portret? Małe portrety wszystkich jednostek znajdują się w jednym defie o nazwie CPRSMALL, duże zaś w defie TwCrPort. Oba defy musisz "rozebrać" defviewem, i ponownie "złożyć" deftoolem wstawiając oczywiście grafiki ktore masz w odpowiednie miejsca. Nazwy wszystkich plików BMP które wchodzą w skład obu defów będą oczywiście widoczne i ty będziesz musiał nadać swoim plikom BMP taką nazwę jaką mają stare portrety żywiołaka wody. Czyli CPrS115E.BMP- mały, CPrL115E.BMP- duży. |
Shin0bi |
Mógłbym prosić o trochę bardziej szczegółowe wyjaśnienie? |
Dragonar |
Nie da się tego bardziej szczegółowo wyjaśnić. Najpierw trzeba znać podstawy, czyli czym jest plik *.def, jak go rozpakować, czym edytować, jak stworzyć własny, gdzie są i jak mniej więcej nazywają się te pliki... Zbigniew bardzo dobrze to wyjaśnił, nic więcej powiedzieć nie można. |
zbigniew |
Wiesz czym jest Resedit. Przejrzyj dokładnie za pomocą tego programu katalog H3sprite lod. Odnajdź pliki def o których Ci mówiłem a następnie pobaw się nimi za pomocą programów: Deftool i Defview. I wszystko będzie jasne. |
Hellburn |
Ten temat jest chyba odpowiedni... Gdzie są zlokalizowane informacje o statystykach początkowych bohaterów (atak, defensywa itd. u kleryków, barbarzyńców itp.)?? Proszę, nie mówcie, że to jest w Heroes3.exe ;P Uff... Dzięki Acid :). |
Acid Dragon |
Tym razem nie :P. HCTRAITS.TXT |
Shin0bi |
Dzięki, odnośnie portretów to już wszystko jasne. |
temat: Problem ze zmianą statystyk | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel