Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Kuririn
   Polish_User
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Grafiki z Menu
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Hellburn PW
12 lutego 2010, 16:15
Witam :)

Chciałbym się dowiedzieć które pliki odpowiadają za tło menu głównego, tła podczas wyboru map, oraz wszystkie przycisku z menu głównego (nowa gra, wczytaj grę itp.)?
Domyślam się, że pliki te znajdują się w h3bitmap.lod

Czym/Jak mogę otworzyć lub edytować te pliki?

Pozdrawiam
Hell

Alamar PW
12 lutego 2010, 16:29
A do Skarbca zajrzeć nie łaska?

Hellburn PW
12 lutego 2010, 16:41
Nie zrozumiałeś mnie.

Wiem jak otworzyć pliki *.lod i wypakować z nich potrzebne rzeczy, ale nie wiem jakie nazwy noszą wyżej wymienione grafiki i nie wiem czym je otworzyć jeżeli chodzi o edycję (wiem, że wszystkie mają format PCX, ale nie mogę tego otworzyć nawet w photoshopie)...

Alamar PW
12 lutego 2010, 16:42
Irfanview u mnie wystarczył... a właściwe pliki sam sobie poszukaj (jak Ci już zacznie to działać).

Acid Dragon PW
12 lutego 2010, 17:10
To nie jest pytanie. To jest "odwalcie za mnie robotę, poszukajcie plików i podajcie mi nazwy". Listy żadnej nie ma - trzeba poszukać i już. Grafiki to nawet nie pcx, a bmp z innym rozszerzeniem. Tyle, że z reguły z odpowiednią paletą barw.

Hellburn PW
12 lutego 2010, 17:19
No dobra *zmieszany*. Reset kompa wystarczył, pliki zaczęły się otwierać, nie wiem co było problemem.

Ale niestety nie mogę znaleźć plików z ikonami :/. Przejrzałem wszystkie pliki *.lod... Nie znalazłem także pliku z animacją elementu (płonącym mieczem, płonącym grotem, bądź mgłą), ale to chyba będzie w *.def?

Ginden PW
12 lutego 2010, 17:28
Ikony są zwykle w defach.

Hellburn PW
12 lutego 2010, 18:16
Okej, ostatnie już pytanie...
Rozumiem, że pliki czcionek to *.fnt. Jak mogę wgrać te czcionki do systemu? (próbowałem podmieniać rozszerzenia, ale to nic nie dało).

Acid Dragon PW
12 lutego 2010, 19:45
Odnośnie czcionek - nie wiem.
Odnośnie animowanych elementów - to z kolei animacje smk.

Hellburn PW
13 lutego 2010, 22:37
Pojawił się problem. Chciałem poeksperymentować z grafikami w menu, ale nieważne co zrobię efekt jest taki sam:

Tło ma rozdzielczość 800x600, obniżyłem kolory do 256, nawet zmieniłem pierwszy kolor w palecie na cyan - nic z tych rzeczy nie pomogło.
Efekt jest taki sam (a nawet gorszy, bo czasami gra się crashuje) z próbą podmiany ekranu wczytywania mapy.

EDIT:
Przypominam, że cały czas chodzi o modding ZWYKŁEGO Heroes 3.

Dragonar PW
13 lutego 2010, 22:40
Te większe grafiki zwykle działają dobrze, gdy wrzucimy je w 24 bitach, przy pomocy łatki *.wog. Przykładowo tła miasta nie konwertuje się do 256 kolorów.

Acid Dragon PW
14 lutego 2010, 00:43
Indeed, akurat ta grafika powinna mieć najlepiej 24-bitowe kolory.

Hellburn PW
14 lutego 2010, 17:58
Nie mogę zrobić defa za pomocą programu DefMaker.
Wyskakuje błąd "Read beyond end of file". O co chodzi?

Dragonar PW
14 lutego 2010, 18:42
Proste - nie używaj DefMakera, używaj DefToola. W nim błędy to rzadkość.
temat: Grafiki z Menu

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel