Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ERA, VCMI/mod] Odtworzenie miasta Grove
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 41 - 42 - 43

Dragonar PW
24 grudnia 2009, 00:00
HobbitHobbitWersja pod Erę (po angielsku) do pobrania tutaj.




Witamy!

Bez owijania w bawełnę - nadszedł czas, aby udostępnić wszystkim nasze wysiłki.
Od 8 maja 2009 roku, realizowany jest projekt odtworzenia miasta Grove. Pamiętacie projekt wskrzeszenia The Forge? To właśnie coś takiego...
Przywróciliśmy do życia miasto na bazie konceptu K1nga i jego zespołu. Mam nadzieję, że będzie szczęśliwy, iż miasto nad którym pracował, w końcu ujrzało światło dzienne. Prezentujemy pierwsze nowe miasto do Heroes of Might & Magic III stworzone przez fanów!
Strona miasta znajduje się TUTAJ. Na stronie znajdziecie dział download, z którego można pobrać mod podmieniający Cytadelę na Grove. Wraz do wydaniem WoGa 3.59 i możliwością dodania miasta, spróbujemy dodać Grove do gry jako kolejne miasto. Przed instalacją polecamy przeczytać instrukcję i zalecenia na stronie.

Uwaga! Jest to wersja BETA miasta, może zawierać niedociągnięcia i małe błędy. Brakuje biografii i specjalizacji bohaterów.
Od zainstalowania wszystkie mapy TRZEBA WoGifikować - inaczej miasto będzie działało błędnie!

Screen I
Screen II
Screen III
Screen IV

Pozdrawiamy...

New Grove Team

Field PW
24 grudnia 2009, 00:23
Powiem brzydko - chrzanić w tym momencie prawa moralne właścicieli Grove - przynajmniej do momentu, kiedy się nie upomną, choć ja bym docenił wasze starania.

Piękny prezent na Boże Narodzenie, naprawdę - biję brawo :)

Acid Dragon PW
24 grudnia 2009, 04:45
Poniżej zamieszczam swoją recenzję. Aczkolwiek zacznę nieprofesjonalnie, bo od podsumowania:

Podoba mi się. Oczywiście widać błędy, niedostatki, niedoróbki, itp, ale - podoba mi się :).

A teraz w szczegółach:

MIASTO

Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego niektórzy się tak czepiają wyglądu Grove. Jak dla mnie to zdecydowanie najmocniejsza część tego miasta. Wygląda rewelacyjnie!. Co prawda animacje można by gdzieniegdzie poprawić (zwłaszcza latarnie dyndające "na kijach" przy siedlisku 5 poziomu), ale sama grafika bardzo dobrze się prezentuje, moim zdaniem pasuje do H3, a i muzyka jest dobrana świetnie z MM7. Szczere gratulacje! Świetna robota.


JEDNOSTKI

No to zaczynamy się czepiać. Najpierw krótko o najmniej dla mnie ważnej rzeczy, czyli balans. A właściwie jego brak. Ja rozumiem, że jednostki z niższych poziomów miały być słabsze, żeby z wyższych mogły być silniejsze, ale jednostka 2 poziomu z damage 1-3 w dodatku przy tym przyroście? bez doświadczenia są po prostu bezużyteczne. Wg mnie lepiej jednak osłabić wyższe poziomy i chociaż trochę wzmocnić niższe.

*Błąd w animacjach* - większość, jak nie wszystkie jednostki mają ten sam błąd w animacji - w animacji odwracania się. Radzę się przyjrzeć na "wolnych" ustawieniach animacji - mają co najmniej o jedną klatkę za dużo, przez co jednostka "odwraca się" niejako dwa razy.

Satyry - jednostka rzadko się przydająca - mięso armatnie, uwielbiane przez wrogich strzelców, animacja znośna, ale nie zachwycająca. podoba mi się gra na fujarce :).
Moon Slayers - tutaj dwóch różnych modeli Wam nie wybaczę jednak. Niekonsekwencja, kompletnie różne jednostki - nieważne, ale to po prostu wygląda źle. Zdecydujcie się na jeden model. To coś wyciągnięte najprawdopodobniej z Warcrafta wygląda fajnie, ale wg mnie nie pasuje do reszty miasta - ani kolorystyką, ani formą grafiki. To coś nieulepszonego z kolei pasuje, ale nad animacją (w szczególności atakiem, który nie wygląda wcale jak atak) trzeba by popracować.
Grove Keepers - jak dla mnie rewelacja. Ulepszoną wersję już widziałem i mi się podobała i wtedy, ale ta driada jest chyba nawet lepsza. Naprawdę fajna jednostka.
Druids - fajny pomysł. Trochę aż nazbyt fioletowy, ale do przeżycia. Najbardziej przeszkadza mi w nim animacja ataku wręcz - pomysł z misiem jest świetny, ale zwyczajnie go nie widać - a wszak wystarczy odsunąć nieco do tyłu animację, żeby było widać jako "pysk" przy ataku.
Basilisk Champions - Macie ten sam problem, co ja przy tym bazyliszku - animacja chodu. Ja to rozwiązałem wydłużając czas pojedynczego kroku i usuwając klatki animacji gdy stwór ma nogi w pozycji "szpagat". nie jest idealnie, ale jest lepiej. Poza tym płynność animacji pozostawia trochę do życzenia, ale myślałem, że będzie gorzej.
Spider Queens - Bardzo fajna jednostka. Animacja prosta, ale spełnia swoje zadanie. Podoba mi się też, że teraz zabijanie wzrokiem jest na 6 poziomie - wg mnie tam być powinno.
Smoki - nawet fajnie wyszły. Wszytko ok za wyjątkiem ataku dookoła - ani to logiczne, ani animacja tego nie uwzględnia. Dobra wiadomość to ta, że da się to usunąć na poziomie edytowania pliku exe, więc będę mógł to zrobić.

Portrety - tu jest raczej źle. zwłaszcza te mniejsze są kompletnie nieczytelne i trudno czasem domyślić się co to za jednostka. Ale te większe czytelnością też nie grzeszą. Sugerowałbym zmianę tła na portretach na jakieś łagodniejsze, żeby jednostki nie "mieszały się" z tłem.


DOWÓDCA

Tragedia. Dno. Gorzej być nie mogło. Nie możecie wziąć nekromanty i udawać, że jest czarownikiem, wcale nie jest nieumarły, nie ma szarej martwej skóry i jest elfem. To tak nie działa, naprawdę. W dodatku jest nienaturalnie "wydłużony", co było spowodowane pewnie złym dobraniem parametrów przy zmniejszaniu. O tym, że gra się crashuje gdy ów dowódca próbuje strzelać już nawet nie wspomnę.

Sam model jest bardzo dobry i sam go wykorzystuję, jako nowego dowódcę Nekropolii, ale w tym mieście i z tym wykonaniem nadaje się tylko do zamiany przez coś innego. I to właśnie doradzam - zamienić na coś innego i nie próbować nawet poprawiać.


BOHATEROWIE

Na mapie przygody - średnio. chyba głównie przez kolor konia ;P. Na polu bitwy - bardzo dobrze. Portrety - z reguły świetnie dobrane i wycięte.


INNE

Nie patrzyłem co prawda na siedliska na mapie przygody, ale samo miasto na niej prezentuje się całkiem okazale. Zmieniliście koszty budynków, co mi się spodobało. Nazewnictwo miejscami dziwne (druid szpon? co to u kreegana? :P), ale tylko miejscami - generalnie bardzo fajne.

Pomyśleliście również o grafice miasta, gdy jest niszczone - kolejny plus.

No i obrona miasta - mury, fosa, wszystko świetnie się prezentuje.


CAŁOŚĆ

Najbardziej lubię przebywać w samym mieście - popatrzeć, posłuchać... Gdy z niego wyjdę i zacznę toczyć bitwy, to jest już trochę gorzej, bo a to animacja koślawa, a to nie mam co zrobić z jednostkami 1 i 2 poziomu, a to się dziwię dlaczego druidzi są tacy mocni, a to spojrzeć znów muszę na dowódcę...

Niemniej jednak myślę, że można spokojnie powiedzieć, że w obecnym stanie Grove jest pierwszym prawdziwie nowym miastem do Heroes III WoG. I już samo to zasługuje na uznanie. Wykonanie zaś jest mimo licznych uwag - raczej dobre.
Czy jest lepsze od Cytadeli?
Nie.
Czy może stanowić interesującą alternatywę dla graczy, którzy w poszukiwaniu nowego miasta potrafią poświęcić Cytadelę i zagrać w coś nowego?
Jak najbardziej.


Tylko jedna uwaga na koniec - sam wiem jak to jest z wypuszczaniem wersji "beta" i jak trudno zabrać się za nudne "wykańczanie" i poprawianie błędów. Nie popełnijcie tego błędu, który popełnili m.in. Big Jocker, Zielevitz, K1ng i ja sam. Nie zatrzymujcie się! Wiem, że macie już trochę dość i wiem, że najfajniejsza część pracy już za Wami. Ale w przypadku wszystkich wymienionych osób opracowane wersje "beta" były jednocześnie do dnia dzisiejszego ostatnimi (nawet jeśli nie były udostępnione publicznie). I z własnego doświadczenia wiem jak trudno zabrać się za to ponownie.

Pamiętajcie, że nawet tak fajnie wyglądające miasto po prostu nie będzie używane przez graczy w codziennych rozgrywkach, jeśli nie będzie skończone.

silver PW
24 grudnia 2009, 09:41
Witam.

Chciałbym serdecznie podziękować za pierwsze dodane miasto do WOGa.Piękny prezent na święta.

Mam także pytanie - jeżeli będę chciał powrócić do starych ustawień, w których była cytadela to jak ją przywrócić ?

Wiwern PW
24 grudnia 2009, 09:44
Na razie nie ma rozwiązania na ten problem ale możliwe jest przywrócenie Cytadeli. Obecnie pracuje nad odpowiednią łatką :-).

Trith PW
24 grudnia 2009, 09:52
Jakby co zostaje jeszcze reinstalacja całego H3.

Vatras PW
24 grudnia 2009, 11:10
Szczerze mówiąc to końca nie mogłem uwierzyć, że się Wam uda. Nawet jak już dorwałem betę w swoje kościste łapska.
Niech to, tworzycie kurna historię, moje gratulacje!

A w sprawie tej coli, co to wam ją obiecałem jakiś czas temu na czacie, piszcie na maila :P

Trith PW
24 grudnia 2009, 11:28
Cytat:
A w sprawie tej coli, co to wam ją obiecałem jakiś czas temu na czacie (...)
Mnie chyba przy tym nie było... Przynajmniej nie przypominam sobie żadnego obiecywania coli.

EDIT.

Cytat:
Szczerze mówiąc to końca nie mogłem uwierzyć, że się Wam uda.
Wiesz, ja dalej nie wierzę, że nam się udało :P

Mitabrin PW
24 grudnia 2009, 12:22
Trith - Nie mów, że nie pamiętasz...

Taaaak Vatrasie, baaardzo czekamy na twoją colę... :3

Eniphoenix PW
24 grudnia 2009, 12:28
Po prostu brawo... pierwsze ukończone miasto do WoG. Co prawda portrety bohaterów wzięte z Warcrafta nieco mnie wkurzają, ale pogram sobie ^^ . Stracę cytadelę (na jakiś czas :P ), ale co tam... nowość trzeba wypróbować :P . Jeszcze raz brawo.

Dragonar PW
24 grudnia 2009, 12:32
Dziękuję Acid Dragonie za w gruncie rzeczy pozytywną opinię. :)
Tak, nad budynkami staraliśmy się chyba najbardziej - mimo, że są wycinane ze screenów i wielokrotnie przerabiane to podobnie jak w przypadku pierwszego Grove, to chyba najlepsza i najbardziej dopracowana część miasta.
W następnej wersji skupimy się właśnie na poprawianiu niedociągnięć, błędów i jakości animacji jednostek - która nie powala, a w pewnych miejscach jest nawet bardzo słaba. Planujemy zrobić nowe ulepszenie dla 2 poziomu, poprawić jakość reszty jednostek (szare piksele, płynność animacji, itp.). Chcemy też uzupełnić bohaterów (biografie, specjalizacje), dodać 1 kampanię, prawdopodobnie podmienić bagna na nowy teren (który już jest praktycznie zrobiony :)).
Co do balansu - nie jesteśmy w tym ekspertami, próbowaliśmy jakoś zachować balans, widocznie nie wyszło. Może urządzimy jakieś testy na balans, żeby to jakoś poprawić. Grając samemu doszedłem do wniosku, że druid jest najlepszą jednostką miasta i chyba trochę za silną...

Drwal PW
24 grudnia 2009, 13:40
Mam pytanie do twórców. Jestem na święta poza domem, a niestety na notebooku nie mam zainstalowanych hirków i przez to nie mogę zainstalować miasta:(. Otóż nie widziałem na screanach, które pokazał Dragonar tego potworka: .
Czy ta jednostka kiedykolwiek miała należeć do Grove? A może mi się pomyliło?:). Pytam się bo jestem wielkim fanem tej animacji.

Dragonar PW
24 grudnia 2009, 13:45
Ta jednostka miała oczywiście należeć do Gaju już w pierwszej, oryginalnej wersji miasta. Dowód jest tutaj. "Treebeard", a w polskiej wersji "prastary ent" (nie mogliśmy znaleźć lepszego tłumaczenia) jest jedną z dwóch jednostek, które mają przynależność do miasta, ale nie można ich wykupić w mieście. Drugą jest pająk pochodzący z MM7.

jankes_begbie PW
24 grudnia 2009, 16:20
Brawo Wład... ups! - Dragonarze ;-) Zaraz się biorę za lekturę, a jak tylko ogarnę trochę ten nowy system to zainstaluję moda, żeby przekonać się na własnej skórze. Dzięki...

Acid Dragon PW
24 grudnia 2009, 18:20
Chciałbym zwrócić uwagę wszystkich na jeszcze jeden szczegół.

Drużyna Dragonara postąpiła zupełnie wbrew "trendom" moderów, którzy z każdą pierdołą biegną na forum/fora, żeby pokazać postępy ludziom i czekać na oklaski. Tacy z reguły właśnie kończą na projektach, bo za którymś razem już mają poczucie, że dużo zrobili i są doceniani przez fanów. A przecież nie zrobili nic oprócz gadania i pokazywania często spreparowanych screenów i niewłożonych do gry grafik.

Rezultat? Dziesiątki tematów o modach, dodatkach i miastach, które nigdy nie powstaną i atmosfera wśród fanów w stylu "już chyba nikomu się nie uda, wszyscy tylko gadają, a nikt nie robi".

Jedyna grupa ludzi, której udało się zrobić przynajmniej jakkolwiek skończone miasto nie powiedziała o nim, ani nie pokazała NIC póki nie dopięła ważnej fazy prac.

Przypadek? Nie wydaje mi się.
Tak właśnie być powinno - moderzy, zapamiętajcie ten przykład!

vinius PW
24 grudnia 2009, 19:32
Trzeba było do mnie pisać, poszukałbym starych grafik które miałem an dysku jak byłem jeszcze w GroveTeamie ;) dobra robota, tak trzymać!

Dragonar PW
24 grudnia 2009, 19:46
Wiesz, mieliśmy już pokaźne zbiory grafik, tzn. wszystkich screenów, gifów i wszelkiego rodzaju obrazków, które zaprezentowano publicznie w temacie o Grove. Zbiory gromadził Nie_mam_nicka. Bez niego ten projekt nie powstałby - chciałbym mu serdecznie podziękować. :)

Byłeś w Grove Teamie, Viniusie? Mógłbyś wysłać mi na e-mail to co podsiadasz z Grove? Być może jest coś tam, czego nie mamy, a bardzo chcielibyśmy udoskonalić nasze miasto, żeby sprawiało wrażenie oryginalnego miasta z HoMM3. Wysyłaj wszystko - od starych ikonek po budynki, jednostki, itd.

Mitabrin PW
24 grudnia 2009, 21:32
Wasza kwasowość:
Wiem, że macie już trochę dość i wiem, że najfajniejsza część pracy już za Wami.

Może cię zdziwię, ale jak sięgam pamięcią, to największą przyjemność w pracy nad Grove sprawiało mi... Poprawianie rzeczy już przeze mnie zrobionych.

Zresztą (chyba, ale wątpię, by ktoś mnie za to skrzyczał) mogę powiedzieć, że niedługi czas po premierze skontaktował się ze mną (jestem aktualnie swoistym PR managerem :P) jeden z członków pierwotnego Grove K1nga i bardzo możliwe, że ulepszanie będzie trwać szybciej niż zwykle, gdyż ponoć wciąż ma on oryginalne skrypty Grove Fnorda (oraz kilka defów).

Field PW
24 grudnia 2009, 22:20
Wiecie, co...
...naprawdę jestem zachwycony, bo miasto mimo moich obaw, nie odstaje za bardzo od całości H3, choć faktycznie te portrety to zmora. Plus np. z faunami to ja nie wiedziałem, gdzie różnica w upgradzie ;) Ale to się wyrobi. Ogólnie - pod uwagami Smoka mogę się podpisać obiema rękoma, a teraz ciekawostka (chciałem jak najszybciej sprawdzić możliwości gry):

Mapa: Ultima (XL)
Poziom: najniższy (wiadomo...)
WoG: brak, poza: bohaterowie zaczynają na 5 lvl
Gracz: różowy (wyspa)

Efekt? Siódmego dnia miałem już wszystkie levele jednostek. Coś zonk. I faktycznie ci łowcy przypominają elfki z HV - mięso armatnie :P

Mitabrin PW
24 grudnia 2009, 22:24
Cytat:
te portrety to zmora

Ok, to teraz pokażę ci pewien portret, który najpierw miał być w naszym mieście. Uwaga podziwiaj GO (nie robię sobie jaj, serio).

Ps. Czyli mnie nie zastrzelisz? :3
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20
21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40
41 - 42 - 43
temat: [ERA, VCMI/mod] Odtworzenie miasta Grove

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel