Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/projekt] Crater Town
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 10 - 11 - 12

Baloq PW
22 listopada 2014, 22:12


Witam.
Z góry informuję: Nie traktujcie tego na razie jako poważny projekt.
Postanowiłem w ramach przerw w nauce tworzyć nowe miasto do Heroes 3.
Krater jest miastem ognia, jednak mniej "złym" niż Inferno i położonym na terenie skalistym (skorupa).
Miejmy nadzieję, że projekt się rozwinie, a na razie fluff, ekran miasta (nie mój) oraz Fort z ulepszeniami mojego autorstwa.

Zapraszam do lektury i komentowania ;)
__________________________________________________

Drakenowie - Prastara rasa zrodzona ze smoczej krwi, powstała na wzór ludzi. Zamieszkują okolice aktywnych wulkanów bądź pometeorytowych kraterów. Są dość ucywilizowaną rasą, jednakże przez swój ognisty temperament bliżej im do barbarzyńców. Drakenowie są bardzo religijni, wiara w swoich przodków - smoki - daje im władzę nad żywiołem ognia. Meteory są dla nich święte, z minerałów z nich pozyskanych tworzą swój oręż oraz produkują sumbstancje wybuchowe, a co większe kratery powstałe po upadku jednego z meteorów często
zamieniają się potem w ich dom. Zdołali oswoić niektóre ze zwierząt osiedlających się na nowopowstałych klifach czy w jamach.

Jednostki:
1. Draken/Draken Wojownik (Draken/Draken Warrior) - zwykły piechur;
Drakenowie, którzy chcą poświęcić swoje życie wojaczce, wstępują do kasty Wojowników. Są to podstawowi żołnierze Drakenów, preferujący ofensywny styl walki, w której używają dwóch zakrzywionych toporów kształtem przypominające smocze skrzydła;
2. Sęp/Ścierwojad (Vulture/Scavenger) - jednostka latająca/drenaż życia lub regeneracja;
Drakenowie wykorzystują te wielkie ptaki jako jednostkę zwiadowczą, a niekiedy wcielają je do szeregów armii, Sępy skuszone obrazem pola walki pełnego skwierczących zwłok chętnie ulegają rozkazom. Opiekunami Sępów najczęściej są Wojownicy;
3. Salamandra/Ognista Salamandra (Salamander/Fire Salamander) - szybka jednostka piesza/strzelec;
Meteory, które spadną z nieba, często zmieniają okoliczny krajobraz nie do poznania. Tak narodziły się Ogniste Salamandry. Magiczna siła meteorytów oraz woda skażona siarką kosmicznego pochodzenia dała tym stworzeniom zdolność plucia substancją, która w kontakcie z napastnikiem wybucha palącym płomieniem. Salamandry dla Drakenów są niczym psy dla ludzi, skore do współpracy są świetnymi towarzyszami w boju, a ich ślina jest wykorzystywana do produkcji bomby zapalającej zwanej "Koktailem";
4. Płomiennik/Starszy Płomiennik (Flamer/Elder Flamer) - strzelec, rzuca ognistą tarczę (2 ładunki);
Niektórzy spośród Drakenów całkowicie oddają się swojej religii i wstepują do kasty Płomienników. Są to mistrzowie ognia, opiekunowie strzegący wiecznie płonącego ognia w drakeńskich świątyniach, to oni wytwarzają substancje wybuchowe w oparci o magię ognia;
5. Draken Skrzydlarz/Dziedzic Smoków (Draken Flyer/Dragonborn) - szybka jednostka latająca/odpornośc na czary poz. 1-2, szeroki atak;
Raz na jakiś czas w społeczności Drakenów rodzi się pisklę obdarzone skrzydłami. Taki osobnik już za młodu doświadcza zaszczytu wstąpienia do najbardziej elitarnej kasty - kasty Skrzydlarzy. Są to najbliżsi potomkowie smoków. Obdarzeni skrzydłami są niezastąpieni na polu walki jako główna siła uderzeniowa. W walce posługują się długim berdyszem, dzięki czemu są w stanie zranić wielu przeciwników jednym ciosem;
6. Miażdziciel/Niszczyciel (Crusher/Anihilator) - twardy, wolny piechur z dużymi obrażeniami, odporny na deszcz meteorytów i armageddon;
Niektóre meteory zawierają w sobie pewien minerał, zwany przez Drakenów "Duszą". Kiedy taki meteor spadnie, Drakenowie odprawiają tajemniczy rytuał, który sprawia, że meteor ożywa i formuje się w wielkiego, skalnego giganta. Twardszy od skały i bardzo silny kolos jest główną siłą obronną Drakenów;
7. Ognisty Smok/Magmowy Smok (Fire Dragon/Magma Dragon) - twardy piechur, zionięcie, całkowita odporność na ogień;
Niektóre społeczności Drakenów doświadczają szczególnego błogosławieństwa ze strony swoich smoczych przodków. Daje im to możliwość przywoływania legendarnych Magmowych Smoków, które są odzwierciedleniem siły i potęgi pradawnych smoków. Ich bazaltowa skóra jest bardzo ciężka do przebicia, a lawa płynące w ich żyłach obdarza je niszczycielskim oddechem trawiącym niemal wszystko. Jednakże, w porównaniu ze swoimi przodkami, Magmowe Smoki są za ciężkie by wzbić się w powietrze i zmuszone są kroczyć po ziemi, zostawiając za sobą pożary i pożogę.

Budynki:
1. Namiot Wojowników/Ul. Namiot Wojowników (Warrior's Tent)
2. Cuchnące Gniazda/Ul. Cuchnące Gniazda + Stos kości (Stinking Nests + Pile of Bones)
3. Sadzawka Siarki/Ul. Sadzawka Siarki + Ognisty Gejzer (Sulfur Pool/Sulfur Pool + Fire Geyser)
4. Świątynia Wiecznego Płomienia/Ul. Światynia Wiecznego Płomienia (Temple of Eternal Flame)
5. Smoczy Ołtarz/Ul. Smoczy Ołtarz (Dragon Altar)
6. Meteoryt/Ul. Meteoryt (Meteorite)
7. Serce Wulkanu/Ul. Serce Wulkanu (Volcanic Heart)
- Karczma
- Kuźnia (Wóz z amunicją)
- Fort/Cytadela/Zamek
- Rada Miasta/Ratusz/Kapitol
- Targowisko/Magazyn Zasobów (siarka)
- Gildia Magów (1-4)
- Odłamki Meteorytu (na początku oblężenia zostaje rzucone zaklęcie Pole Minowe na poziomie zaaw.)
- Wojenny Znicz (bohater odwiedzający miasto otrzymuje +2 do morale na czas następnej walki)
- Kometa (Grall + wszystkie jednostki dostają 50% odporności na działanie deszczu meteorytów oraz armageddonu)

Klasy bohaterów:
Moc: Grabieżca (Reaver)
Magia: Piromanta (Pyromancer)






Tarnoob PW
22 listopada 2014, 22:30
Ledwo przejrzałem, ale pomysł ciekawy. Nie ma sensu dublować Inferno ani produkować czegoś zupełnie nowego, co trzeba doklejać do fabuły.

Dlatego to miasto mogłoby zapełnić pewną lukę – być miastem podziemnych demonów z Heroes Chronicles: Pod­bój Podziemi.

Baloq PW
22 listopada 2014, 22:34
Ale to w żadnym wypadku nie dubluje Inferno... A o mieście o którym mówisz nawet nie pomyślałem. Wiele jest projektów w Kuźni, które mniej pasuję to fabuły H3 niż to.
Krater tworzyłem bardziej z myślą o Drakonach z Age of Wonders III, urzekła mnie ta rasa i moim skromnym zdaniem, mogłaby zaistnieć w świecie H3.

Bacus PW
22 listopada 2014, 22:35
Ekran miasta wygląda ciekawie, fort jak na moje oko trochę zbyt daleko na ekranie miasta, powinien być większy i lepiej widoczny.

Rasa smokoludzi nigdy mnie nie przekonywała, ale może jakiś projekt przekona mnie do śledzenia tego projektu.
Co do samych jednostek.
Jednostka pierwszego poziomu z samego opisu wydaje mi się trochę zbyt wypasiona jak na ten poziom. Te zdobne topory wydają się lekkim przegięciem jak na mięso armatnie.
Co do sępa to jego umiejętności nie pasują. Regeneracja nie pasuje mi do tego ptaka, a drenaż życia to jednak umiejętność zarezerwowana dla Wąpierza i jest zbyt mocna jak na drugi poziom.
Salamandrę już gdzie widziałem, więc nie wiem czy nie gryzie się z innym projektem.
Jednostki 4-6 poziomu całkiem ciekawe i nie mam do nich uwag.
Co do 7-poziomu to jeśli się nie mylę to identyczną jednostkę Pointer chcę wykorzystać w swoim Kronverk, więc kolejny dubelek.

Ogólnie umiejętnością rasową mogłaby być całkowita lub połowiczna Odporność na magię ognia.

Na tę chwilę czekam na więcej informacji i obrazów postępu prac. Czy to jednostek czy budynków.

Baloq PW
22 listopada 2014, 22:41
Śledzę projekty innych i Salamandry nie widziałem.
Topory Wojownika to tylko opis, w praktyce i tak będą wyglądać "prościej".
Co do Sępa to nie wiedziałem do końca jaka umiejętność pasowałaby lepiej do Ścierwojada. Może nic nie dostanie, to pieśń odległej przyszłości.
Odnośnie Magmowego smoka słyszałem jakieś wieści, że ma go zastąpić Yeti, a jeśli nie, to będę kombinował, mam plan awaryjny.

@Edit: A co do zbyt oddalonego Fortu, to chyba nie jest wielki problem. Twierdza czy Wrota również mają mocno oddalony fort. Rozważę jego powiększenie w przyszłości jak zrobię kolejne budynki.

Matheo PW
22 listopada 2014, 23:14
Apeluje, jeśli masz jakiekolwiek umiejętności graficzne. To pomóż przy już aktywnych projektach (Np Oaza) w ten sposób nabierzesz doświadczenia i zyskasz kogoś do pomocy przy własnym projekcie.

Słowo krater nie nadaje się na nazwę miasta. Weź "Basztę", jest wolna.

EDIT: Smok na 7. Na więcej Cię nie stać?

AmiDaDeer PW
22 listopada 2014, 23:21
A tam, dobrze wykonane smoki nie są złe. Tylko muszą być dobrze wykonane.

Baloq PW
22 listopada 2014, 23:42
Z całym szacunkiem, ale co innego ma się znaleźć na 7-poziomie miasta smokoludzi? Co jak co, ale akurat Magmowy nie jest typowym przedstawicielem swojego gatunku.
Lepiej powiedzcie co sądzicie o forcie? Iść w tą stronę czy może pomyśleć nad czymś innym?

Nicolai PW
22 listopada 2014, 23:51
Bardzo fajnie się zapowiada, ale czy Magmowe Smoki nie są już w Kronverku?

Biros12 PW
22 listopada 2014, 23:54
Stylistycznie chyba trochę zbyt do przodu względem całej gry. Podoba mi się klimat miasta oraz pomysły jednostek. Na chwile obecna więcej się nie da powiedzieć, po prostu działaj!

AmiDaDeer PW
22 listopada 2014, 23:58
Cóż, ekran miasta i tak będzie wymagał przeróbki. Tylko do tego potrzebowałbyś grafika... Ja na razie się nie zgłoszę, ale życzę powodzenia.

Baloq PW
23 listopada 2014, 00:01
Mógłbyś mi Hobbicie dokładnie wypisać, co wymaga przeróbki w ekranie?
Może sam spróbuję się tym zająć.

AmiDaDeer PW
23 listopada 2014, 00:02
Przede wszystkim za mało jest na tym ekranie miejsca. Nie wiem czy dasz radę umieścić wszystkie budynki. Do tego wygląda trochę mało realistycznie jak na taki ekran miasta... No i jednak budynki powinny być modelami 3D.

Bacus PW
23 listopada 2014, 00:03
Matheo:
Słowo krater nie nadaje się na nazwę miasta. Weź "Basztę", jest wolna.
Nie jest gorsze niż Oaza czy Grota i lepiej brzmi niż Baszta. Bardziej zapada w pamięć. Nazwę bym na tę chwilę zostawił.
Baloq:
Śledzę projekty innych i Salamandry nie widziałem.
Jeśli mnie pamięć nie myli(a ta nie jest moją mocną stroną) to w projekcie Tritha na miasto alchemiczne była Salamadra, acz nie wiem czy projekt dalej jest tworzony czy upadł.

Matheo:
Apeluje, jeśli masz jakiekolwiek umiejętności graficzne. To pomóż przy już aktywnych projektach (Np Oaza) w ten sposób nabierzesz doświadczenia i zyskasz kogoś do pomocy przy własnym projekcie.

Po co na siłę zmuszać uzdolnionych do pracy przy cudzych projektach (rozumiem, że lepiej 1 skończony niż 10 w fazie tworzenia), ale jeśli ktoś nie czuje klimatu lub nie podoba mu się pomysł, co czemu ma przy nim robić? Jeśli pomysł jest dobry to niech działa, a może wyjdzie coś ciekawego. Jak dla mnie dopracować line-up i może być bardzo ciekawy projekt.

Baloq PW
23 listopada 2014, 00:12
Dziękuję Bacus.
Co do pomagania przy innych projektach, to wstępnie zwerbował mnie Kammer do pracy przy jego Vori. W wolnej chwili zrobię do niego jakiś budynek i jeśli będzie na niego akceptacja, to będę pracował przy tym projekcie, a Krater poczeka do ukończenia Vori. Może wtedy nabędę większą pomoc do Krateru, a przy okazji złapię trochę doświadczenia ot choćby przy animacji jednostek.

Co do zmian:
- Sęp prawdopodobnie zostanie z regeneracją z racji zbyt dużej siły drenażu. Żadna inna zdolność nie pasuje mi do ptaka zjadającego trupy.
- Pierwszą alternatywą dla Magmowego Smoka był Wij (Eel), po prostu latający wąż lub wąż ze skrzydłami, ale za blisko mu dalej do smoków czy wiwerny. Będę się martwił oto jeśli Magmowy pozostanie w Kronverk.
- Nazwą miasta pozostanie bezapelacyjnie Krater. Polski język ma wiele określeń na warownie, ale angielski już nie, co też jest wyznacznikiem. Niestety Baszty nie da się inaczej przetłumaczyć jak Tower, czy Warowni (Fortress) tak więc wolę pozostać przy Kraterze. Do tego miasto będzie miało dość naturalny charakter, czyli budynki wyrzeźbione w skale, a jako "domki" najprawdopodobniej zrobię namioty. Może nawet Gildia będzie się składać z namiotów.

Matheo PW
23 listopada 2014, 00:15
Cytat:
Nie jest gorsze niż Oaza
Jest gorsze. LINK Porównuj do Oryginałów a nie fanowskich prób.

Cytat:
ale jeśli ktoś nie czuje klimatu lub nie podoba mu się pomysł, co czemu ma przy nim robić?
Pomagasz komuś, ktoś w zamian pomaga Tobie. Czyli pomagasz sobie samemu.

Baloq PW
23 listopada 2014, 00:36
Matheo, przepraszam bardzo, ale co Ci do tego, że robię któryś z kolei na tym forum koncept miasta? Nie zmuszam przecież nikogo by poświęcał mu uwagę, a tym bardziej by się w niego angażował. Tym bardziej nie powinieneś mnie przymuszać do pomagania innym, jak napisał Bacus. Jestem studentem i tworzę to miasto czy nowe karty tylko i wyłącznie w wolnych chwilach, których mam mało. To tak jakbym Cię przymuszał do pomocy w moim projekcie bo "po co tracisz czas na komentowanie".
Do tego twój wpis na temat nazewnictwa itd. jest totalnie bezsensu. Każdy, kto ma trochę oleju w głowie, zna tematykę fantasy, a tym bardziej klimat świata H3 czy D&D nie wyjedzie nagle z z Błotnym Odynem czy Rzeczownikowym Wogólem, a co do trzymania się nazw pochodzących od "zamek/warownia" czy 'dom/schronisko" to też nie pasują do wszystkiego i w samym H3 miasta nie trzymają się tych określeń, jak choćby Wrota Żywiołów.
To są tylko i wyłącznie fanowskie pomysły a nie oficjalna gra, wyluzuj i przestać wkurzać innych, bo do którego projektu nie zajrzę, to widzę twoje marudzenie, nie na temat główny, a na jakieś totalne pierdoły.

Lyokoheros PW
23 listopada 2014, 00:36
Moim zdaniem baszta jest lepszą nazwą niż krater. Bardziej wpasowuje się w obecnie istniejący trend(Oaza jest złym przykładem, bo tam akurat nazwa nie jest zbyt trafiona moim zdaniem)
Co do ekranu to cóż wygląda naprawdę nieźle. Choć zastanawiam się, czy jego grafika nie jest aż zbyt dokładna(choć z drugiej strony to samo możnaby może odneiść też do rezerwatu Hei-Rega).
Fort ciekawy, dobrze dobrany, dotychczas niewykorzystany styl co daje zapowiedź ciekawego, oryginalnego miasta. Sam koncept też. Jedyny szkopuł to fakt, że magmowy smok faktycznie się dubluje z Kronverkiem... i cóż osobiście raczej z żadnego z tych miast nie chciałbym go wyrzucać...(tu pasuje jak ulał, a biorąc pod uwagę nawiązanie Kronverku do miast krasnali z Heroes V to tam też... w dodatku Pointer deklarował, że tego właśnie NIE ZMIENI)
I co do smoków zgadzam sie z Hobbitem. Dodam też, że jest to gatunek o naprawdę ogromnym potencjale i różnorodności możliwych form - wystarczy zerknąć do "Smokologi" czy choćby Wielkiego Leksykonu Smoków tu w Grocie(by zobaczyć jak różne było przedstawienie tych stworzeń w samym uniwersum(uniwersach) Mocy i Magii).
I nie znam dogłębnie projektu Tritha... ale chyba raczej wolę mieć salamandrę tutaj niż tam(pomysł na miasto alchemiczne raczej niezbyt mi się podoba).

Edit: Apropo tych Wrót Żywiołów to nazwa też sugeruje coś stworzonego przez jakąś cywilizację - więc wbrew pozorom nie do końca wyłamuje się ze schematu(choć ma w sobie faktycznie pewną oryginalność), a nawet jeśli to lepiej takie przypadki ograniczyć do minimum, a patrząc na rozbudowę fortu nazwa baszta niemal ciśnie się sama na usta.
A to, że któryś z kolei koncept miast to dobrze. Póki pomysły są oryginalne, dobrze wykonane(i dobrze wymyślone - oryginalność sama w sobie nie jest jeszcze zaletą) i pasujące do gry to im ich więcej tym lepiej. Sam mam kilka, ale oprócz samego wymyślenia(i ewentualnego zakodowania w plikach, czego musiałbym się dopiero nauczyć) nic bym sam nie zrobił niestety(choć kiedyś planuje je opublikować w stosownym dziale Jaskini Behemota... razem z całą masą innych rzeczy(w ramach projektu "moich wymarzonych Heroesów")(wszelkie pytania uwagi do tej części mojej wypowiedzi proszę jednak kierować raczej na pw, coby niepotrzebnego offtopu nie robić))

Matheo PW
23 listopada 2014, 00:37
@Baloq

Ja ci tylko daję dobre rady. Sam miasta nie zrobisz.

Kammer PW
23 listopada 2014, 00:45
Matheo, nie przesadzaj. Nie jesteś żadnym Wielkim Koordynatorem Projektów Fanowskich.

Zaoferowałem Balokowi miejsce w Vori. On pomoże grafikami. Ja pomogę kodowaniem i może czymś jeszcze.
strona: 1 - 2 - 3 ... 10 - 11 - 12
temat: [H3/projekt] Crater Town

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel