Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: Ciekawostki (i błędy) w Might and Magic
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2 - 3 ... 11 - 12 - 13

LISZ PW
26 czerwca 2006, 20:13
Założyłem ten temat, aby mogliśmy w nim opisywać różnego rodzaju przeżycia i ciekawostki różnych części Might and Magic.

Osobiście ciekawiła mnie Krypta czasu w MM8. Jeszcze tam nigdy nie byłem, czy można tam jakoś się dostać?

AlamarPo to po krainach w MM8 rozsiane są obeliski.
Poza tym, to chyba ma być temat o ciekawostkach (np. gdzie zdobyć konkretny artefakt lub który kamień jest tak naprawdę ukrytą skrzynią), a nie o trudnych questach.

Lord Pawello PW
27 czerwca 2006, 20:54
W New Sorpigal w Might and Magic 6 jest skrzynia ukryta w kamieniu na wybrzeżu. Aby tam dojść należy skierować się za świątynią w prawo. Jest zabezpieczona pułapką, a rzeczy znalezione tam sa takie sobie, ale zawsze to jakaś ciekawostka ;)

Alamar PW
27 czerwca 2006, 21:56
Kilka wyjaśnień, skąd pochodzą przeróżni NPC (po polsku Bohaterowie Niezależni) w MM6-9 (i kilka innych smaczków):
- MM6 (Ukryte skarby)
- MM7
- MM8 (Ukryte skarby)
- MM9 (Ukryte skarby)

Inne ciekawe rzeczy:
W MM9 miasta są wzorowana na rzeczywistych osadach - przeważnie związanych z wikingami (Guberland czy klasztor Lindisfarne)
Organista ze wspomnianego klasztoru wygrywa melodię z menu H2

W New Sorpigal dach jednego z budynków (Buccaneer's Lair) to tak naprawdę teleport do Świątyni Bogów w Dragonsand (dzięki czemu można szybko podnieść współczynniki)

LISZ PW
28 czerwca 2006, 12:11
MM7- W Świątyni Księżyca w jednym z pomieszczeń (w pewnym sensie pułapka) można brać nieskończenie wiele zwojów telekinezy. Co sądzicie na ten temat?

Altair PW
28 czerwca 2006, 12:58
O ile wiem zwoje te przydają się do wypewnienia jednej z misji jeśli wybrało się ścieżkę światła. Konkretnie to chodzi tu chyba oczyszczenie ołtarza.

Alamar PW
28 czerwca 2006, 13:25
Zwój jest potrzebny, jeśli się jeszcze nie ma czaru Telekinezy - gdzieś w Świątyni jest pułapka w podłodze, przez którą wpada się do celi. Przełącznik jest poza celą i po to jest ten zwój. Choć zawsze można ten przełącznik wcisnąć wcześniej (trzeba tylko znaleźć ukryte przejście do pomieszczenia ze zwojem).

Inna ciekawostka (a raczej małe oszustwo) - jak nabić kilka punktów biegłości na zniczach w MM7-8:
Wystarczy aby jedna z postaci miała wystarczające współczynniki, by wygrać zawody. Trzeba włączyć enterem tryb walki turowej i gdy się on włącza (słychać muzykę) szybko naciskać spację. Gdy już tryb w pełni się włączy, wyłączamy go i ponownie stosujemy ten trik.
Warunek aby trwało to b. długo - przynajmniej jedna osoba w drużynie nie wygrała jeszcze w zawodach.

(A tak na marginesie - ten sposób szybko niszczy przyjemność gry - jak komuś brakuje z kilka punktów na podniesienie biegłości do arcymistrza, wtedy warto jedynie z tego skorzystać.)

LISZ PW
28 czerwca 2006, 17:52
Wiem że w MM7 w twierdzy tytanów jest pewien artefakt(Łuk). Gdzie są jeszcze jakies artefakty?

Alamar PW
28 czerwca 2006, 20:52
Tu i tam - spis zrobię kiedy indziej.
Zazwyczaj na stronach o MM7, przy opisie map/zadań, masz podane gdzie jest jaki artefakt (z tych co stale są w tych samych miejscach).

Oprócz tego są cztery skrzynie z losowymi artefaktami (takimi jakie są w ciałach smoków i tytanów) - Laboratorium Clankera w Lesie Tureańskim, Kolonia Zod w Krainie Tytanów i Lincoln na Płyciznach. Czasem jeszcze można artefakt (oprócz Łuku) znaleźć w którejś skrzyni w Twierdzy Tytanów, ale szanse na to są nikłe.

W MM8 takich skrzyń jest bardzo wiele, w MM9 także. Zaś w MM6 skrzynie z artefaktami są zazwyczaj w: Dragonsands, Paradise Valley, Hermit's Isle.

Crag Hack PW
29 czerwca 2006, 17:54
Kolejna ciekawostka - 'ludzie morza' to bohaterowie gry MM III IoT (Resurecta, Kastore,
Sir Canghem, Crag Hack, Maximus, Dark Shade oraz później Robert Wise i Tolberti), których Corak wysyła w przestrzeń kosmiczną na początku MM IV WoX, gdyż nie przeżyliby oni lądowania na Xeen. Lecąc tak przez kosmos, trafili właśnie w morze niedaleko Avlee. Ufff :)

AlamarNie przypadkiem. Błąkali się przez pustkę kosmiczną kilka lat (ich lat - ile upłynęło w tymczasie na Enroth, tudzież gdzie indziej, tego niewiadomo), zanim wykryli na tej planecie ślady Starożytnych. Poza tym, Sir Canghem stał się Sir Caneghemem (wada dziesięcioliterowej długości imienia w MM1-5).
I w MM5 można wyczytać (z dziennika), że Corak wysłał instrukcję, jak ta druzyna ma się przeteleportować na Xeen. ;)

Lord Pawello PW
8 sierpnia 2006, 20:09
Ja jakoś go nie mogłem znaleść w edytorze, ale jest umiejetność miotacz. Oj twórcy zapomnieli posprzątać...

Alamar PW
8 sierpnia 2006, 21:29
Pozostałości po MM7 (i MM6) - gra ma ten sam silnik, a to że została szybko wydana, wpłynęło na "sprzątanie" niepotrzebnych plików.

Altair PW
13 sierpnia 2006, 12:53
Grałem w MM7 ścieżką ciemności. Gdy zginął mi Lisz postanowiłem go ożywić w świątyni. Przedtem jednak rzuciłem na niego zaklęcie reanimacja. Potem uleczyłem go. Co się dalej stało widać na obrazku poniżej:



Jak widać Lisz odzyskał swoją dawną postać sprzed rytuału. ;)

Altair PW
15 sierpnia 2006, 16:15
Czy to wina polskiej wersji nie wiem. Jeśli giną inne postacie użycie zaklęcia reanimacji ożywia ich jako Zombie. Rzucenie tego zaklęcia na lisza pozostaje bez efektu. (Efekt jest dopiero widoczny po odwiedzeniu świątyni) Uśmiercanie nic już potem nie daje.

Alamar PW
15 sierpnia 2006, 16:24
To raczej kolejny bug gry (nie tylko wersji polskiej) - w MM8 nie da się skorzystać w ten sposób z reanimacji (pewnie właśnie z powodu lisza).

EDIT:
Dodane do listy błędów w MM7.
Poza tym chyba można skorzystać z jakiegoś edytora, by przywrócić "normalny" wygląd dla lisza (liszki?).

Altair PW
15 sierpnia 2006, 16:41
Tak to akurat można zmienić edytorem.
Jednak znalazłem jeszcze jeden ciekawy błąd. Jak wiadomo po wybraniu ścieżki światła/ciemności w zamku Harmondale pojawia się flaga (zależnie od strony jaką wybraliśmy). Jednak jeśli gramy ścieżką ciemności i wybierzemy się do Ścian mgły w Celeste (po naczynia dusz) i wyjdziemy "drugi drzwiami" to flaga w Harmondale zmienia się na tą ze ścieżki światła. ;)
Czy jest jakiś edytor aby to zmienić? (będę musiał chyba wczytać wcześniejszy save)

Alamar PW
15 sierpnia 2006, 17:00
A nie możesz spróbować przejść jeszcze raz Strefy Wylęgu - może zmieni się analogicznie na proporzec ciemnej strony mocy?

BTW - "Ściany mgły" - jest jednak zaleta posiadania wersji Mirage (Mury mgły - na dodatek pasują do animacji). ;)

Altair PW
15 sierpnia 2006, 18:27
Niestety druga "wizyta" w Strefie Wylęgu nic nie dała.

Alamar PW
15 sierpnia 2006, 18:34
A "wyczyściłeś" wszystko (choć to raczej nie powinno mieć znaczenia)?
Teoretycznie to możesz poczukać kodu danego proporca (a najlepiej obu) w plikach gry (mm7viewerem), a następnie spróbować znaleźć ten kod w sajwie - ale to tylko (moja) teoria.
Chyba lepiej albo wczytać grę, ale zostawić proprzec jaki jest.

Altair PW
23 sierpnia 2006, 15:05
E tam... Zwykle całą grę kończę postaciami na 25 (27) poziomach. Oczywiście gdy mam w drużynie kapłana :) Odpowiednia kombinacja zaklęć i artefaktów czyni cuda. Ścieżką ciemności gram dopiero pierwszy raz więc nie wszystko mi wychodzi tak jak bym chciał. ;)

Alamar PW
23 sierpnia 2006, 15:24
@Kreator
Za n-tym razem, możesz przejść grę nawet na pierwszym poziomie (no może dziesiątym-pietnastym), ważne są przede wszystkim skille (i łuki), a te można zdobyć na "zniczach", podkowach czy lampach dżina.

P.S.
Osobiście wyczyściłem całą Czeluść plus Zamek Gloaming (ciemności) mając drużynę na 25 poziomie. Choć trochę "zabawy" było.
strona: 1 - 2 - 3 ... 11 - 12 - 13
temat: Ciekawostki (i błędy) w Might and Magic

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel