Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: [Ankieta] Elfy kontra resztki obiadowe Acida :P
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
Wolisz widzieć w H7 Sylwan czy Fortecę?
Elfy Sylwanu (52)
 
 60%
Krasnoludzka Forteca (35)
 
 40%
(głosowanie zakończone)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Pointer PW
19 sierpnia 2014, 11:00
Krasnoludy to moja ulubiona frakcja i to je chciałbym zobaczyć w grze. Właśnie ta spójność (przez niektórych nazwana monotonią) w h5 spowodowała, że są tam moją ulubioną frakcją. A smok jako wysłannik bezskrzydłego Arkatha wieńczy dzieło. Jedyna jednostka, która mi nie pasowała to był poziom 4., rzeczywiście była zbyt nudna, ale gdyby teraz zamiast niego znalazła się tam Walkiria byłoby wręcz perfekcyjnie. Niestety elfy też lubię, a jeszcze bardziej uwielbia je moja narzeczona, z którą dość często grywam. Powiedziała, że rzuci klątwę, żeby mi h7 nigdy nie zadziałało jak wyjdzie, jeśli nie zagłosuję na elfy, a jej klątwy boję się dużo bardziej niż nawet pożarcia przez Acida :P Tak więc wolę krasnoludy, ale głosowałem na elfy :P

Alistair PW
19 sierpnia 2014, 13:22
Podejrzewam, że Alamar miał na myśli wersję dla dorosłych :)

AlamarAlamarTak, ale nie taką, jaką masz na myśli. ;)

Zehir-12 PW
19 sierpnia 2014, 21:33
Mówicie o monotomii krasnoludów w h5, a przystań? Przepraszam bardzo:

- Koleś z widłami
- Koleś z łukiem/kuszą
- Koleś z mieczykiem i tarczą
- Gryf
- Koleś z krzyżykiem i maczugą
- Koleś na koniu
- Anioł

Różnica tylko jest taka, że tu są 2 inne jednostki niż człowiek, a u krasnali jedna. Ale to i tak jest monotomia.

Ja głosowałem na krasnoludy, bo bardzo lubię je jako rasę w różnych dziełach fantasy, a po za tym nie wyobrażam sobie Ashanu bez krasnali. W piątce byli super. Fabuła, jednostkki (mimo iż tylko jedna nie jest krasnoludem), zamek, runy.

Nie wiem jak można ich nie lubić :(

Acid Dragon PW
19 sierpnia 2014, 21:44
Tak, masz rację - Przystań też jest nudna.
Więc jaki jest Twój argument? Że Krasnale są jeszcze nudniejsze? To już ustaliliśmy :P.

Poza tym w H6 były 3 "nieludzkie" jednostki (a własciwie 3.5, licząc słonecznego konia), więc zawsze to jakiś postęp...

... który zostanie całkowicie zmarnowany w H7, gdzie w Przystani znów będzie wiało nudą.

rtx PW
19 sierpnia 2014, 22:10
[Prawie] Zdecydowany głos na Krasnale. Powody są następujące:
-Ze wszystkich frakcji w H5 u nich znalazłem najwięcej możliwości taktycznych oraz najlepszą interakcję między jednostkami i świetnie pasujące do jednostek perki, tudzież skille bohaterów.
-Mój kolega ich uwielbia, a gram z nim zaiste. :P
-Cegłoludy są fajne. XD

Zehir-12 PW
19 sierpnia 2014, 22:22
*AcidDragon

Przecież ja popieram krasnale, wprawdzie wyszło na to, że krasnale są niby nudniejsze, ale w swej nudności fajniejsze. A myślę, że jakby zrobili fortecę w h7, to by ją bardziej urozmaicili ;)

Matheo PW
19 sierpnia 2014, 22:33
Krytykowanie krasnoludów, dlatego że zostały monotonnie przedstawione, jest trochę krzywdzące. To w końcu nie ich wina. Chciałbym w grze obie frakcje, jednak to Leśne Elfy są dla mnie bardzie istotne. Krasnali w grze zawsze będzie mi brakować. Skoro Ubi ma aż taki problem, by stworzyć więcej niż 6 frakcji, to po co rozdzielali nacje, które były połączone? Miasto kurdupli znów może wyjść monotonnie, więc można ich połączyć z kimś innym. Coś kompletnie nowego - Demoniczne Krasnoludy :)?

KammerKammerStarożytni, chrońcie.

Zehir-12 PW
19 sierpnia 2014, 22:46
Poza tym kolega mi mówił, że z tymi krasnalami to było tak, że najpierw miało być jakieś miasto ala nagi, ale im skasowało wszystkie pliki, więc zrobili krasnale. Jeśli to prawda, to może się spieszyli i nie mogli po prostu ciekawiej zrobić tego zamku :P

Belegor PW
20 sierpnia 2014, 09:49
Ja zagłosowałem na leśne elfy- powód, stęskniłem za ashańskim odpowiednikiem bastionu. W H5 długo grałem tym miastem (na równi z lochem) i tęksniłem za nim w szóstce, a zwłaszcza za zielonymi smokami. Siódemka ma szansę na zrobienie tych smoków w grze- chcę więcej smoków wśród smoków w Ashan (Tak, głównym powodem dlaczego tak bardzo polubiłem trójkę, była największa ilość smoczych gatunków w jednej odsłonie serii). Poza tym, nie ma co się łudzić, elfy wygrały to głosowanie i żadna siła ich nie wyprze. \
Krecie brody? Do zobaczenia w dodatku.... jeśli Ubi będzie na to stać :P.

Acid Dragon PW
28 sierpnia 2014, 13:52
Na tym etapie już raczej mało możliwe, aby wyniki się drastycznie zmieniły, mimo iż do zakończenia głosownia pozostały 2 tygodnie.

W oficjalnym głosowaniu statystyki ani drgną i zostają na poziomie 66% dla Sylvan i 34% dla resztek obiadowych.

Co prawda w Grocie - o ironio losu - wielbicieli krasnali jest o tych kilka procent więcej (rozczarowaliście mnie!), to jednak wpisujemy się w globalne "preferencje".

I przy okazji - moje zdanie. Już pomijając moje osobiste preferencje rasowe (a naprawdę nie cierpię krasnali), to wg mnie Sylvan i tak jest lepszym wyborem.

Faktem jest, że argument o jednorasowości krasnali w H5 jest słaby. Rzeczywiście to uczyniło z nich najnudniejszą - przynajmniej wizualnie - frakcję w grze, ale nikt nie powiedział, że to się musi powtórzyć. w H7 mogliby dostać jakieś nowe jednostki, jak chociażby te walkirie, czy jakieś wariacje duchów ognia. Można by tez sięgnąć po mitologię nordycką i jakieś metalowe dziki, ogniowe olbrzymy, czy chociażby trolle.

Dla mnie to byłoby jednak wciąż różnicowanie ich "na siłę", podobnie jak na siłę było wymyślanie 6 rodzajów krasnali w H5.

Za to Sylvan posiadał zawsze jednostki, które wszyscy doskonale znamy i kojarzymy ze wszelkich powieści i gier fantasy. Nie trzeba sięgać po jakieś mało znane mitologie, czy do wymuszonej kreatywności. Wszyscy pamiętają Rusałki, Elfy, Jednorożce, Druidów, Drzewce, Smoki i Feniksy. To są jednostki wręcz ikoniczne, bez których - wg mnie - jakikolwiek świat fantasy sporo traci na wartości. I choć na pewno nie wszystkie trafią do Sylvan w H7, to jednak przynajmniej na część możemy liczyć.

Krasnoludy też ikoniczne są - owszem. Ale jako pojedyncza jednostka, a nie krasnale z toporami, krasnale z harpunami, krasnale na niedźwiedziach, krasnale-magowie, krasnale z ostrzami, krasnale z tarczami, krasnale z kijami do golfa i Starożytni wiedzą co jeszcze. Natomiast jakieś Walkirie, czy wariacje Żywiołaków Ognia? Kompletnie bez różnicy.

Alistair PW
28 sierpnia 2014, 16:07
Nie mówię, że to teoria spiskowa, ale coś dziwnie stały jest ten rozkład głosów na stronie Ubi. Był moment, kiedy procenty trochę inaczej się rozkładały, ale mimo wszystko spodziewałbym się rosnącej przewagi Sylwanu.

Nicolai PW
28 sierpnia 2014, 17:03
Zehir-12:
Mówicie o monotomii krasnoludów w h5, a przystań?
Przystań odzwierciedlała średniowieczne społeczeństwo i jego podziały. Dlatego ludek z widłami, ludek z łukiem i ludek na koniu przechodzą. Ich koncepty nie wzięły się znikąd. A Forteca? Tylko Berserk ma jakąś genezę, a cała reszta z karlim olbrzymem na czele to zrobione naprędce wariacje na temat Krasnoludów.
Zehir-12:
Przecież ja popieram krasnale, wprawdzie wyszło na to, że krasnale są niby nudniejsze, ale w swej nudności fajniejsze.
Cokolwiek to znaczy...
Matheo:
Krytykowanie krasnoludów, dlatego że zostały monotonnie przedstawione, jest trochę krzywdzące. To w końcu nie ich wina.
Krasnoludom wszystko jedno, bo... nie istnieją naprawdę ;)
Matheo:
Skoro Ubi ma aż taki problem, by stworzyć więcej niż 6 frakcji, to po co rozdzielali nacje, które były połączone?
1) Nie mają problemów tylko zostawiają sobie frakcje na dodatki.
2) Rozdzielają, bo taka jest koncepcja świata, że każdy Smok* ma własną nację i się tego trzymają. Poza tym Krasnoludy nie mogą mieć jednego zamku z Elfami/Czarodziejami, bo ich państwa nawet nie graniczą ze sobą.
Matheo:
Coś kompletnie nowego - Demoniczne Krasnoludy :)
Panie i Panowie, przedstawiam Wam piekielną Fortecę. Zupełnie jak Inferno tylko bardziej monotonnie, ale mamy postęp od czasów H5, bo teraz Krasnoludy są czerwone** :D
Zehir-12:
Poza tym kolega mi mówił, że z tymi krasnalami to było tak, że najpierw miało być jakieś miasto ala nagi, ale im skasowało wszystkie pliki, więc zrobili krasnale. Jeśli to prawda, to może się spieszyli i nie mogli po prostu ciekawiej zrobić tego zamku :P
Co to za banialuki? Sanktuarium miało być w podstawce, a nie dodatku, więc gadanie o tym, że Forteca była planem B to zwyczajny humbug. Nigdzie nie podano oficjalnego powodu nie pojawienia się Nag, ale najprędzej będzie to niedostatek środków, zaangażowanie zespołu w projektowanie innych frakcji i fabularna trudności z wkręceniem wężokształtnych do historii. Nie wiem skąd twój kolega wytrzasnął tę famę, ale ktoś musiałby wrzucić granat ręczny do serwerowni, by nie dało się odzyskać znacznej części projektu. Przecież dyski twarde nie działają tak, że klikniesz "usuń" i ślad znika. Jakby zajrzeć do Twojego kompa to pewnie dałoby radę znaleźć rzeczy przy których siedziałeś rok temu ;)
Acid Dragon:
I przy okazji - moje zdanie. Już pomijając moje osobiste preferencje rasowe (a naprawdę nie cierpię krasnali), to wg mnie Sylvan i tak jest lepszym wyborem.
Z ciekawości... co pokurcze Ci zrobiły, że aż tak ich nie lubisz?
Acid Dragon:
Dla mnie to byłoby jednak wciąż różnicowanie ich "na siłę", podobnie jak na siłę było wymyślanie 6 rodzajów krasnali w H5.
Czy ja wiem? Jakby pójść w stronę skandynawskich klimatów i dać Walkirie, Olbrzymy i Fenriry to raczej nie byłoby to na siłę.
Alistair:
Nie mówię, że to teoria spiskowa, ale coś dziwnie stały jest ten rozkład głosów na stronie Ubi. Był moment, kiedy procenty trochę inaczej się rozkładały, ale mimo wszystko spodziewałbym się rosnącej przewagi Sylwanu.
Po prostu dali pieruńsko dużo czasu na głosowanie i skąd cały ambaras. Ci co mieli zagłosować już dawno to zrobili i teraz na stronę z ankietą zaglądają tylko niedobitki ;)
*No prawie każdy... biedni Ylath i Sar-Elam.
**Związek Socjalistycznych Krasnoludów Radzieckich?

Alamar PW
28 sierpnia 2014, 17:36
Cytat:
Poza tym kolega mi mówił, że z tymi krasnalami to było tak, że najpierw miało być jakieś miasto ala nagi, ale im skasowało wszystkie pliki, więc zrobili krasnale. Jeśli to prawda, to może się spieszyli i nie mogli po prostu ciekawiej zrobić tego zamku :P
Akurat o to Acid się pytał Erwana na MM Dayu w Warszawie. Już nie pamiętam dokładnie, jaka była odpowiedź (bo Erwan jak zwykle coś kręcił), ale Smok powinien znać szczegóły.

Acid Dragon PW
28 sierpnia 2014, 17:58
Cytat:
Z ciekawości... co pokurcze Ci zrobiły, że aż tak ich nie lubisz?

To długa historia z pogranicza świata realnego i wirtualnego, zapoczątkowana ponad dekadę temu. Szczegóły "zatarł czas", ale niechęć do tych zaplutych pijackich bród na nogach (mówiąc już tylko o świecie wirtualnym) pozostała na zawsze.

Cytat:
Czy ja wiem? Jakby pójść w stronę skandynawskich klimatów i dać Walkirie, Olbrzymy i Fenriry to raczej nie byłoby

Samo to byłoby trochę na siłę. Po pierwsze - mitologia skandynawska jest w naszej kulturze bardzo słabo znana. Wszyscy kojarzą Thora i Odyna (głównie z powodów ostatnich filmów Marvela :P), ale już właśnie o tamtejszych bestiach, czy nazwach jak Fenrir i Jormungand mało kto słyszał. Po drugie - mitologia skandynawska jest automatycznie kojarzona ze Skandynawią - no wiesz, wikingowie, śnieg, lód, zimno... A nie lawa, ogień i gorąco :P.

Cytat:
Akurat o to Acid się pytał Erwana na MM Dayu w Warszawie. Już nie pamiętam dokładnie, jaka była odpowiedź (bo Erwan jak zwykle coś kręcił), ale Smok powinien znać szczegóły.

Prawdę mówiąc dokładnej odpowiedzi z MM Day nie pamiętam, ale generalnie nie - nie było żadnego miasta nag. Do ostatecznej wersji H5 według autorów wkradło się (lub bardziej prawdopodobnie - "zostało wkradniętych") kilka elementów... z Heroes VI. Rzeczywiście więc przez moment było można znaleźć ślady nag, ale była tu już zapowiedź tego, co miało nadejść w H6. Zamek nag ROZWAŻANO do wprowadzenia w H5, ale na rozważaniach i kilku szkicach koncepcyjnych się skończyło - żadne próby implementacji nie powstały.

Krasnoludy zaś z miastem Nag według mojej wiedzy nie mają absolutnie nic wspólnego w kwestii tworzenia H5.

Degraf PW
28 sierpnia 2014, 18:06
A mi trochę smutno - bo prawie wszystkie armie będą miały bardzo podobną filozofię walki. Bo z "pancerniaków" zostają tylko ludzie a reszta to raczej będzie lekkozbrojni, berserkerzy lub miksy namagicznione.

Trith PW
28 sierpnia 2014, 18:12
Prędzej wybrałbym elfy. Najwidoczniej też mam alergię na piwobrodych.

Jednak najbardziej irytuje mnie segregacja rasowa, jaką funduje nam Ubisoft. Na ten temat mógłbym wyłożyć całe ściany tekstu moich zastrzeżeń, ale zostańmy w temacie.

Po przeczytaniu tego osobiście skreśliłem u siebie krasnoludy, ostatecznie i definitywnie. I wysiadłem z tego pociągu do wariatkowa. Dla mnie koronny przykład na to, że Ubi nie chce urozmaicać tej frakcji. Bo zamiast z ognistego olbrzyma zrobić jakąś choćby i generyczną kreaturę o jakimś słabym podłożu fabularnym, urozmaicającą jednak spektrum rasowe frakcji, musieli wlepić temu w opis Składniki: krasnolud, piwo, ogień. Uwaga, może dalej zawierać śladowe ilości krasnoluda mimo dużej zawartości ognia.
Najwidoczniej ktoś Uznał, że krasnoludy które zaprzyjaźniły się z jakąś rasą górskich wielkoludów to o wiele gorszy pomysł niż brodaty feniks z toporem/młotem/buto-sztyletem.

Kto ma dziwne wrażenie, że jak Walkirie się pojawią w tej frakcji, to będą to najpewniej dusze krasnoludzic, które zginęły w pożarach kopalń czy coś? A niedźwiedzie bojowe, to kurduple, które dały sobie po pijaku wytatuować runę niedźwiedzia.

AlamarAlamarLink nie działa.

Alamar PW
28 sierpnia 2014, 18:33
Cytat:
Kto ma dziwne wrażenie, że jak Walkirie się pojawią w tej frakcji, to będą to najpewniej dusze krasnoludzic, które zginęły w pożarach kopalń czy coś?
Niemal trafiłeś.
Walkirie to duchy ognia, manifestacje Arkatha. Ich ciała z popiołów zdobią majestatyczne skrzydła ognia, a rodzą się na polach bitew.
Gdy pewna ilość krasnali polegnie w boju, ich dusze się łączą i, z błogosławieństwem Arkatha, powołują do życia tego potężnego wojowniczego ducha


Tylko proszę bez przekleństw na temat kreatywności Ubisoftu. :P

Aayren PW
28 sierpnia 2014, 20:14
Ehh, Acid Acid, mało kto w internetach które znam wzbudza u mnie tyle szacunku, a cały PR musisz sobie psuć tą wrogością do krasnoludów. Jak znam życie, to pewnie poszło o złoto, co? :D

A co do samej ankiety i jej następstw - mimo całej miłości do Krasnoludów, to jednak elfy więcej praw mają do ukazania się w serii. Dodam do tego Grotową ankietę (tą gdzie wybieramy jedną z 5 frakcji o H7), z której widać (niestety nie z samej ankiety, a z komentarzy, ale moją wrogość do takich zero-jedynkowych ankiet zostawię na inny czas i miejsce), że o ile ilość głosów rozkłada się bardzo wyrównanie pomiędzy krasnalami a elfami, to wielbiciele krasnoludów zwykle lubią też elfy, zaś elf-lovers mają do krasi dość jednoznaczne podejście...

Największym błędem moim zdaniem, jest w ogóle wybieranie pomiędzy tymi nacjami. Obie powinny znaleźć się w grze. Naprawdę, pal licho loch i inferno :p

Co do przedstawienie krasnoludów - popatrz Acidzie, że Ubi i tak upycha nam mitologie np. azjatyckie, znane chyba jeszcze słabiej prawda? Tego się nie uniknie.

Szkoda, po prostu szkoda mi tych krasnoludów :( Były by w dechę! Może jeszcze będą...

Hayven PW
28 sierpnia 2014, 20:46
@Aayren, otóż to!

Przed zagraniem w Heroes nie miałem pojęcia co to Rakszasa, Golem, Ent (miałem 7 albo 8 lat i nie czytałem Władcy Pierścieni ;P) albo Imp. Przed zapowiedzią Heroes 7 nie miałbym pojęcia, jak wygląda Cabir, a jednak - człowiek uczy się przez całe życie.

Dlatego też nie widziałbym problemu w zaaplikowaniu do gry jakichś stworów z mitologii chociażby nordyckiej - przecież krasnoludy mieszkają w krainie wiecznych śniegów, heloł!

Wiwern PW
28 sierpnia 2014, 21:09
Elfy są bardziej kanoniczne i w realiach HoMM zawsze miały swoje stałe miejsce, a krasnoludom z HV można kilka niedociągnięć koncepcyjnych zarzucić. Może właśnie dlatego wolałbym krasnoludy, które dodadzą Ashanowi odrobinę rubasznego klimatu i wniosą jakiś powiew świeżości. Część cyklu bez Przystani i Inferna, to już w ogóle marzenie. Nie ma co liczyć na 9 ras w jakiejkolwiek odsłonie od Ubi, więc warto kombinować na różne sposoby.

Brodacze od Ubi są hermetyczne i nijakie, ale zawsze można wykrzesać z nich jakiś potencjał. Patetyczne elfy to będzie kolejny kolorowy cyrk pełen wzniosłych powiedzonek, starych rozwiązań + fabuła rezerwatu z HIV. To ostatnie to nie jest może coś naprawdę złego, bo miało jakieś plusy i odbiór był przyjemny przy luźnym podejściu, ale nie chcę powtórki od UBI. Elfi potencjał tkwi w partyzantce, ale nie łudzę się, że twórcy podołają.

W sumie podobnie nie łudzę się, że cały ten wybór między brodaczami, a elfami jest czystą formalnością. Szczerze mówiąc lepsze to niż faktyczny wybór. Bardzo źle świadczyłoby to o twórcach, bo dla mnie coś takiego przekreśla cały plan fabularny z miejsca i jest bezczelnym przyznaniem się do robienia gry pod publiczkę - bez zamysłu, scenariusza i prosto po pieniążki. :P

Poza tym jestem przekorny, więc na krasnale głosuję z dodatkową przyjemnością. :D
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: [Ankieta] Elfy kontra resztki obiadowe Acida :P

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel