Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 94 - 95 - 96 ... 142 - 143 - 144

rtx PW
11 sierpnia 2014, 09:35
A co wy na to, żeby zgasić światła w domkach?
Przy okazji je przerzedzić [zabierzcie ten sprzed zbiornika lawy. :P
Gdzie będzie stał Graal?

Warmonger PW
11 sierpnia 2014, 09:51
Radzę zerknąć również na grafiki z DF2. Niby jaja, ale wiele można się z nich nauczyć.




Mają tę zaletę, że wszystkie budynki widać bardzo wyraźnie, a i dobór kolorów jest niezły.

mitlandy PW
11 sierpnia 2014, 11:09
Coś dziwnego zauważyłem, że macie pretensje do forge... Wstawiałem obrazki modeli budynków 3d i nikt nie mówił ble, popraw to, tam i coś tam jeszcze, wszyscy byli jakoś zachwyceni. Oficjalne ogłoszenie do tej wersji Forge nic nie będzie zmienianie tak sądzę. Stawcie opinie kiedy już wyjdzie forge i wtedy może pójdziemy do porozumienia...

Nerevar PW
11 sierpnia 2014, 11:53
Cytat:
Wstawiałem obrazki modeli budynków 3d i nikt nie mówił ble, popraw to, tam i coś tam jeszcze, wszyscy byli jakoś zachwyceni.
Patrząc na to, że najwięcej pretensji jest o rzeczy, których nie sposób zauważyć na obrazku pojedynczego modelu (zagracenie ekranu, zlewanie się z tłem/innymi budynkami) oraz o rzeczy, których nie pokazywaliście (elementy tła i muszla), to ciężko się dziwić, że ludzie nie narzekali. Chyba, że zakładacie, że wszyscy sobie wywróżyli, jak ekran będzie wyglądał.

Cytat:
Stawcie opinie kiedy już wyjdzie forge
A do tego czasu co najwyżej chwalcie to, co pokazujemy i niech was ręka boska broni przed krytykowaniem.

Czy może wszyscy mają milczeć niezależnie od ilości pokazanych grafik? Jak coś jest pokazywane, to pojawiają się komentarze - i jest to całkowicie normalne i naturalne.

Acid Dragon PW
11 sierpnia 2014, 12:50
Cytat:
Coś dziwnego zauważyłem, że macie pretensje do forge... Wstawiałem obrazki modeli budynków 3d i nikt nie mówił ble

Bardzo łatwo to wyjaśnić. Z pojedynczych modeli nie wynika nic z rzeczy, z którymi ja mam problem.

1. Zlewanie się z tłem - gdy nie ma tła, to nie widać, że budynki mają ten sam kolor, co tło i w zmniejszonej postaci stają się niewyraźne z zamazanymi granicami.
2. "sztuka abstrakcyjna" - po zmniejszeniu wiele rzeczy przestaje przypominać oryginał. Jak ta "muszla", która na screenie wg mnie nie przypomina już niczego, czy też te "pnącza" wokół zamku, które są teraz nieidentyfikowalne.
3. "lampki choinkowe" - efekt zbyt dużego natężenia małych budynków i świateł, czego oczywiście tez nie widać na pojedynczych modelach.
4. zlewanie się wszystko w jedną masę - dopiero po postawieniu wszystkich budynków na tle widać, czy da się je rozróżnić, czy też nie ma wokół nich najmniejszej przestrzeni.
5. kolorystyka - dopiero po zestawieniu budynków razem widać, czy kolory ze sobą współgrają, czy wszystko jest w podobnym tonie, czy też jest mieszanką kolorów ciemnych i słabych oraz jaskrawych i "oczoje...", przez co całość wydaje się pstrokata.
6. Wielkość - po zmniejszeniu i dopasowaniu do miasta okazuje się, że wiele budynków jest po prostu za małych, żeby cokolwiek zobaczyć (jak ten "ring ze ściekiem", czy cokolwiek na dalszym planie). Porównaj wielkość budynków NWC (zarówno Forge, jak i innych miast) i zobacz ile tam jest budynków dużych, wyraźnych, a ile jest u Was. Dobry przykład to gildia magów, która z reguły (z której to reguły wyłamuje się Stronghold) jest duża i wyraźna, gdyż użytkownik będzie często na nią klikał, więc nie powinien być zmuszony do "celowania".

rtx PW
11 sierpnia 2014, 13:20
O ile na ogół diabelnie wkurzają mnie 'reguły tworzenia miast' w stylu '1lvl musi być humanoidem', o tyle jednak muszę przyznać Acidowi rację - małe to w ciul!

Matheo PW
11 sierpnia 2014, 16:05
Jeśli chodzi o kolorystykę, to nie ma zbyt wielkiego pola do popisu. Forgy fabularnie osadzone jest w Deyji, dokładnie tam gdzie Nekropolia, więc tła obu miast muszą być do siebie zbliżone. Większość budynków również musi być w podobnej tonacji, bo innej opcji nie ma. Jak dla mnie, ten ekran wygląda najbardziej naturalnie ze wszystkich. Zawsze należy pamiętać o reakcjach fanów, na widok grafik Forgy. Były one takie a nie inne, dlatego że oryginalne Forgy wyglądało sztucznie. Nie wyglądało na coś, co mogły stworzyć ludy zamieszkujące Antagarich. O polskim Forgy nie można tego powiedzieć. Jeśli wiadomo, że istnieje drugi projekt Forgy. To jak sens ma tworzenie, takiego samego miasta jak tamto?

Niektórzy narzekają na to, że budynki są zbite w gromadę. Według mnie nie słusznie. Jest to miasto (przemysłowe?) trochę inne niż wszystkie i taki układ budynków ma sens, zwłaszcza gdy dodano tory kolejowe.

Jeśli chodzi o Pas Startowy, to jest to kompletnie wypaczony i bezsensowny pomysł. Jak coś takiego może być siedliskiem? Czy w tym da się mieszkać? Pas startowy można dodać jako dekorację, albo budynek hordy dla jednostek latających.

Nerevar PW
11 sierpnia 2014, 17:00
Z ciekawości, czemu nazywasz Forge "Forgy"?

Cytat:
Jeśli chodzi o Pas Startowy, to jest to kompletnie wypaczony i bezsensowny pomysł. Jak coś takiego może być siedliskiem?
Tak samo, jak dziura w ziemi czy plac ćwiczeń dla jeźdźców.

Matheo PW
11 sierpnia 2014, 17:28
Cytat:
Z ciekawości, czemu nazywasz Forge "Forgy"?
To tylko zwykła literówka, która czasami mi się przytrafia.

Cytat:
Jeśli chodzi o Pas Startowy, to jest to kompletnie wypaczony i bezsensowny pomysł. Jak coś takiego może być siedliskiem?
Cytat:
Tak samo, jak dziura w ziemi czy plac ćwiczeń dla jeźdźców.
Żartujesz prawda? Dziura w ziemi, to najstarsze schronienie w dziejach tej planety. Jeśli chodzi o Arenę Walk, to widać tam namioty, które idealnie nadają się do tego by w nich mieszkać.

Nerevar PW
11 sierpnia 2014, 17:48
Cytat:
Żartujesz prawda? Dziura w ziemi, to najstarsze schronienie w dziejach tej planety.
Dobre schronienie nie musi być dobrym siedliskiem. Zresztą, dopowiedz sobie istnienie piwnic pod lotniskiem i problem z głowy ;)

Cytat:
Jeśli chodzi o Arenę Walk, to widać tam namioty, które idealnie nadają się do tego by w nich mieszkać.
W nieulepszonej nie ma żadnych namiotów. Oryginalny pas startowy ma zresztą budyneczek, w którym też można od biedy pomieszkać - jak i w tych namiotach.

Warmonger PW
11 sierpnia 2014, 17:57
Po kolei. Arena jest miejscem, gdzie kawalerzyści ćwiczą. Nie musi to być miejsce, gdzie jedzą, śpią i się rozmnażają (razem z końmi?).
Podobnie, pas startowy jest konstrukcją, na której Minotaury uczą się latać i ewentualnie miejscem, z którego startują przed bitwą. Nie muszą tam nocować ani rozkładać pikniku.

AmiDaDeer PW
11 sierpnia 2014, 18:12
To może ujmę to tak: pas startowy jest mniej klimatyczny i zgodny z ogólną stylistyka SF-fantasy niż np. radioaktywne ścieki, muszle czy futurystyczne fortece. Te drugie nie kojarzą się od razu z tym, co widzimy na co dzień, tylko z czymś nietypowym, bardziej w klimatach fantastyki - czy to naukowej, czy tradycyjnej. Pas startowy natomiast będzie zawsze tylko i wyłącznie pasem startowym, takim jaki możemy zobaczyć na pierwszym lepszym lotnisku. Dlatego z niego zrezygnowaliśmy.

Obecnie jedyne co widzę do ewentualnej wymiany (czy to w nadchodzącej wersji, czy późniejszej) to kolor tła, coby całość bardziej wyróżnić. Budynki będą w defach ostrzejsze, a i tak nie wyglądają gorzej niż np. to, co możemy ujrzeć w Nekropolii.

rtx PW
11 sierpnia 2014, 18:41
Teraz musimy sobię zadać bardzo ważne pytanie - czy te minotaury są zdolne do wystartowania z miejsca? Jeżeli tak [uważam, że tak], to wystarczy jakaś płaska powierzchnia i światełka na dachu ich domku. Jeżeli nie, to jednak pas startowy by się przydał. Dla zaznaczenia, że tam mieszka coś latającego, więc sobie może z łatwością wylądować i się kimnąć.
Jeżeli to, co oryginalnie miało być ponoć siedliskiem 7 poziomu w wersji z piramidą jest siedliskiem rzeczonych lataczy, to moim zdaniem tak 'ździebko' skopaliście. To nic osobistego, oczywiście.

Dru PW
11 sierpnia 2014, 18:51
Od początku byłem przeciwny temu projektowi. Jeszcze pierwsze wersje miały sens bo odtwarzały oryginalne Forge jakie zaprezentowali twórcy, ale kolejne odsłony to wymyślanie koła na nowo. Teraz tylko utwierdzam się w przekonaniu, że ten projekt to pomyłka.

Moje zdanie na temat wyglądu już przedstawiłem w odpowiednim temacie, także dodam tylko, że szkoda tego straconego czasu i włożonej pracy w ten projekt bo teraz mamy do wyboru oryginalne Forge (w postaci pierwszych wersji tego projektu i na tym powinno się zakończyć), Rosyjskie Forge i Polskie Forge, które jest najsłabsze z całej trójki.

Mam nadzieje, że porzucicie ten błędny projekt i zaczniecie zajmować się innymi ciekawszymi miastami, które czekają na realizacje.

AmiDaDeer PW
11 sierpnia 2014, 18:56
Dru, sorry, ale nie porzucimy tego projektu tylko dlatego, że komuś się nie podoba. Nic osobistego, po prostu go lubimy niezależnie od tego, co inni o nim sądzą. Nam się nie podoba to co z Forge wyczyniają Hotowcy, nie podobało nam się też oryginalne Forge, ale sam pomysł na futurystyczne miasto chcemy rozwinąć - i to właśnie robimy. Możemy mieć tylko nadzieję, że Ci się odwidzi. :P

rtx:
Jeżeli to, co oryginalnie miało być ponoć siedliskiem 7 poziomu w wersji z piramidą jest siedliskiem rzeczonych lataczy, to moim zdaniem tak 'ździebko' skopaliście.
Niby czemu? To siedlisko i tak jest de facto hangarem, to czy miały być tam juggernauty czy minotaury nie było do końca ustalone. Lotnisko zaś do czegoś, co startuje z pomocą jetpacka, zwyczajnie nie pasuje.

AmiDaDeer PW
11 sierpnia 2014, 19:30
Jeszcze jedna sprawa, więc pardon za post pod postem, ale:

Warmonger:
Radzę zerknąć również na grafiki z DF2. Niby jaja, ale wiele można się z nich nauczyć.
Wystarczy znać trochę rosyjski i okazuje się, że autor tych grafik to zwykły troll. Wcześniej oskarżył nas o skopiowanie ekranu miasta Bastionu. :P

rtx PW
11 sierpnia 2014, 19:44
No faktycznie...
A nie mogliście tego zostawić takiego otwierającego się? Bo ta piramida chyba im nie pomaga...

AmiDaDeer PW
11 sierpnia 2014, 19:58
Raz że wygląda ładniej, a dwa - nie widzę by z tymi jetpackami mieli problem przy startowaniu. W końcu tam jest taki fajny balkonik. :P

Aayren PW
11 sierpnia 2014, 21:39
Wiecie co wam powiem - już pal licho tą muszlę. Niech sobie stoi diabelstwo. Ale spójrzcie na budynki. Ten budynek pod gildią magów. Jego ściany zlewają się z tłem tak bardzo, że nie da się rozróżnić. Dajce każdemu z budynków przestrzeń i odrębność. To powinno bardzo pomóc - przynajmniej moim zdaniem. Naprawdę macie dobre jednostki i życzę wam wszystkiego dobrego, zwłaszcza że projekt wciąż się rozwija, a to znaczy, że wszystko można jeszcze poprawić. A że poprawić trzeba, to nie jest mój odosobniony głos.

Matheo PW
11 sierpnia 2014, 21:59
Cytat:
Dajce każdemu z budynków przestrzeń i odrębność.
Poprzez usunięcie kompletnie zbędnych i nic nie znaczących domków, których jest zdecydowanie za dużo. Gdzie jak gdzie, ale w Forge w ogóle się ich nie spodziewałem.
strona: 1 - 2 - 3 ... 94 - 95 - 96 ... 142 - 143 - 144
temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel