Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/MDT/projekt] Oasis
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 135 - 136 - 137

Nephretes PW
22 lipca 2014, 06:18
Cześć wam,

Ciężko nazwać to jeszcze pełną koncepcją miasta z racji tego, że powstał dopiero ekran, natomiast pomyślałem że podzielę się z wami tym co poczyniłem w [sklejka mode]. Z racji braku dogłębnej znajomości tła fabularnego świata Might & Magic nie jestem jeszcze w stanie umiejscowić konceptu w świecie i w tym przydałaby mi się wasza pomoc.

Póki co gotowy jest fort/cytadela/zamek. Co sądzicie?

Tło



Fort/Cytadela/Zamek



Zbliżenie na fosę z pustynnych róży



Animacja rozbudowy


Pozdrawiam

PS Kto poznaje kopułę kaplicy zygmuntowskiej :>

Hayven PW
22 lipca 2014, 09:50
No i mamy pomysł na Desert Town :D

Przy czym ekran miasta trzeba będzie zmniejszyć, a fosa powinna być lepiej widoczna.

Alamar PW
22 lipca 2014, 11:27
Zaproponowałeś zamiast pustyni badlandy - Wielkie Równiny Hamerykańskie, pasujące do westernu, nie do oazy. Jednak sam pomysł "wmontowania" do tych skał budowli jest zacny. Osobiście jednak proponowałbym wzorować się na istniejących w rzeczywistości "miastach w skałach":



Matheo PW
22 lipca 2014, 12:12
Nikt nie może Ci zabronić, tego co właśnie robisz. Jednak miasto robione na sklejaniach (w dodatku niepasujących do Heroes), nie odniesie zbyt wielkiego sukcesu. Nie mam zamiaru Cię zniechęcać, po prostu uprzedzam. Jeśli wyjdzie wersja grywalna, na pewno ją pobiorę żeby zobaczyć jak wyszło.

Warmonger PW
22 lipca 2014, 15:13
Nawet ładnie, ale co dalej? Jedna wstępna grafika ekranu miasta raczej nikogo nie porwie.

Kammer PW
22 lipca 2014, 15:52
Nie mówcie, że robicie kolejne miasto na podstawi jednego rysunku. -_-
Osobiście widziałbym tu prekolumbijskie miasta Ameryki Poludniowej.

Warmongerze, z Preserve jakoś się udało. :P

Matheo PW
22 lipca 2014, 15:56
W Preserve wszystkich porwał talent lidera projektu :) Tutaj mamy wstępną koncepcję na miasto, z której jak na razie powstały trzy budynki.

Nephretes PW
22 lipca 2014, 16:12
Obawiałem się takiej dyskusji, dlatego we wstępie zaznaczyłem że jest to "koncepcja". Mnie tez porwał temat Preserve i talent Hei-rega, ale wolałbym uniknąć porównań- bo moje sklejki wypadną na ich tle ...cóż, wiadomo.


Tymczasem wracam do dłubania

witchking PW
22 lipca 2014, 17:21
Proponował bym robić modele budynków w 3d. Przy takiej architekturze to nie powinno być trudne. Tło uważam za nie do końca dopasowane, pomysł miasta w skale za to za dobry. Warto zastanowić się nad mieszkańcami miasta. Czy zamierzasz osadzić wszystko w klimatach arabskich czy raczej w egipskich? A może wcisnąć tam na przykład krasnoludy?

Edit:
Gdzieś na dysku mam trochę modeli związanych z egipską architekturą. Jeśli zdecydujesz się na robienie miasta w 3d to daj znać, spróbuję je odszukać.

Morglin PW
22 lipca 2014, 18:38
-- ślad po zębach goblina --

Nie rozumiem cię. Nie masz pomysłu na miasto, zrobiłeś jedną beznadziejną grafikę, która nijak nie pasuje do H3 i przybiegasz się tym pochwalić na forum... Po co? Liczysz na laury? Albo na to, że ktoś rzuci ci pod stopy gotowy pomysł na miasto i grafiki?

Nephretes PW
22 lipca 2014, 19:44
@Witchking

Dzięki za konstruktywny komentarz. Pomysł na miasto wziął się u mnie po krótkiej sesji w II akcie diablo 2. Tak jak panowie z Woga nie dokończyli bastionu zgadzam się, że w grze brakuje miasta związanego z pustynią. Moją intencją nie jest stworzenie kolejnego "odtworzenia bastionu vol.x". Chciałbym stworzyć coś nowego, co wykorzystywało by koncept miasta w skale. Co do samych mieszkańców bardziej inspirowałaby mnie kultura arabska, chociaż jeśli jesteś w stanie się podzielić grafikami w stylu egipskim chętnie się im przyjrzę i może będą odpowiednie, fajnie gdybyś mógł wyeksportować je do formatu który obsługuje Blender.

Wygląda, że tło faktycznie jest do poprawki, bo po drodze zboczyło mi gdzieś na sawannę

@Morglin

Jest dla mnie niezrozumiałe dlaczego twa wypowiedź ocieka takim jadem. Spodziewam się, że to ogólna frustracja związana z faktem, że mało który koncept miasta doczekał się wersji finalnej. W pierwszym poście zaznaczyłem, że na tym poziomie jest to jedynie koncepcja i widocznie wyrwałem się z tym pomysłem za szybko. Nie przybyłem tu by poszukiwać połechtania ego, bo jestem juz za dużym chłopcem by coś podobnego uskuteczniać. W każdym razie szanuję Twą opinię i sugeruję omijać ten temat z daleka póki nie przybierze konkretniejszej formy. Pozdrawiam.

MinosKing PW
22 lipca 2014, 20:51
@Nephretes sam pomysł nie najgorszy, jeśli byś mógł zrobić nowe tło dla tego miasta bez żadnych sklejek mogło by coś ciekawego z tego wyjść.

Cytat:
Co do samych mieszkańców bardziej inspirowałaby mnie kultura arabska

Hm kultura Arabska powiadasz? Brzmi ciekawie, z czasem pewnie zamieścisz co nieco.
Bo jak na razie nie ma za wiele do omówienia, po za słabym tłem, ale wierzę że niedługo coś wymyślisz;]

witchking PW
22 lipca 2014, 21:51
Może się przyda:
http://heroes3towns.com/?town=palace&page=arts

Kastore PW
22 lipca 2014, 22:48
Cytat:
Hm kultura Arabska powiadasz? Brzmi ciekawie, z czasem pewnie zamieścisz co nieco.
Mamy już w grze jedno miasto "arabskie":

Za to brak miasta egipskiego.

Etharil PW
22 lipca 2014, 23:44
Wrota Żywiołów są tak arabskie, jak Nekropolia hinduska. Osobiście uważam, że WŻ nie powinny być przytaczane jako przykład, bo - jeśli dobrze pamiętam - były zrobione nieco na prędce.

Co do Twojego konceptu: sugerowałbym znalezienie czegoś bardziej przypominającego oazę lub brzeg Nilu niż obecne tło. Wieje sawanną / amerykańskim stepem od niego. Mógłbyś wtedy skorzystać nawet z elementów architektury typu minarety w fazie wstępnej ekranu.

Nephretes PW
23 lipca 2014, 00:47
Witchking podzielił się ze mną na prawdę udanym renderem oazy. Myślę, że to właśnie na nim będę planował miasto.

Daractive PW
23 lipca 2014, 01:10
Pozwolę sobie zasugerować że stary model piaskowego ducha witchkinga mógłby tu pasować.

Hei-reg; PW
23 lipca 2014, 01:11
Jak dla mnie jest w porządku. :) Proponowałbym jednak trochę urozmaicić fort, zrobić go bardziej szczegółowym. Dodać jakieś belki pomiędzy piętrami, może powiększyć okna i nadać im jakiegoś ciekawego kształtu? To na pewno pomoże, bo na razie jest on trochę taki bezpłciowy. I najważniejsze - światło. Patrząc na pusty ekran można stwierdzić, że pada ono z prawej strony. Mała wieżyczka jest dobrze oświetlona, mury w sumie też, wzmocniłbym jednak cień. Kopuła natomiast jest oświetlona zupełnie z drugiej strony. :O Spróbuj przerzucić ją w poziomie, tak żeby jaśniejsza część była z prawej strony. Dodaj jeszcze jakiś większy cień który cały fort będzie rzucał na tą skarpę. ;)

Trith PW
23 lipca 2014, 01:44
Cytat:
Co do Twojego konceptu: sugerowałbym znalezienie czegoś bardziej przypominającego oazę lub brzeg Nilu niż obecne tło. Wieje sawanną / amerykańskim stepem od niego.

Moim zdaniem tło by mogło zostać tego rodzaju, gdyż to, gdzie i jaki jest odpowiednik tego miejsca na Ziemi nie ma większego znaczenia. Akademia z H4 ma charakter dosyć śródziemnomorski, a jest umieszczona na śniegu. Wrota żywiołów (mimo wszystko można je liczyć jako przykład w niektórych kwestiach) mimo arabskiej architektury jest na trawie, nie piaskach pustyni. Idąc tym tropem można postawić miasto z architekturą egipską na bagnach/śniegu a słowiańsko-skandynawską na piasku, byle by się dobrze prezentowało.

Cytat:
Mamy już w grze jedno miasto "arabskie":
Za to brak miasta egipskiego.
Jak wejdziemy na dobre w takie określanie miast, to nie dojdziemy do niczego ciekawego, gdyż to znacznie nam zawęża pole manewru. Chętnie bym natomiast zobaczył połączenie stylistyki islamskiej i egipskiej w tym projekcie, a całość określił mianem frakcji mistycznej, orientalnej i nieco egzotycznej... Jeśli można coś zasugerować.

Cytat:
Wrota Żywiołów są tak arabskie, jak Nekropolia hinduska
Mimo wszystko w pewnym stopniu są, nawet jeśli tylko przez architekturę i żywiołaki umysłu. Jednak i tak uważam, że określanie frakcji w H3 w taki sposób jest nietrafiony.

PS. @Morglin, to nie było potrzebne.

Nephretes PW
23 lipca 2014, 02:01
Dzięki Hei-reg za opinię. Faktycznie pomyliłem strony świata w oświetleniu kopuły, ale cieszę się, że moje cieniowanie nie jest takie najgorsze. Co prawda postanowiłem zrobić wszystkie budynki w 3D (żeby nikomu sarkazm nie zaszkodził) więc cień zrobi już za mnie program, natomiast rady związane z rozbudową fortu na pewno wykorzystam.

@Trith

Myślę, że inspirowanie się tymi dwiema kulturami nie zaszkodzi i również nie uważam by takie klasyfikowanie miast było sensowne. Dlatego poprosiłem już Witchkinga o modele, które wykonał w egipskim klimacie. Póki co zajmuję się modelowaniem tego co mam, czyli fortu. Sugestia z "mistycznym miastem" przypadła mi do gustu.
strona: 1 - 2 - 3 ... 135 - 136 - 137
temat: [VCMI/MDT/projekt] Oasis

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel