Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: [przyłatany] Modyfikacje do Heroes V
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 ... 21 - 22 - 23

Pointer PW
8 marca 2014, 16:52
Przepraszam za 2 posty pod rzad, ale mam wrazenie, ze edycja mojego poprzedniego posta pozostala niezauwazona. Prosze Straznika o usuniecie niniejszego posta jak tylko ktos odniesie sie do posta powyzej.

Hayven PW
8 marca 2014, 18:33
Ja też miałem kiedyś podobny problem.

Rozwiązanie: upewnij się, że kompresujesz z rozszerzeniem .h5u w formacie .zip, nie np. .7z :P

desmond PW
8 marca 2014, 20:21
Nie mam teraz dostępu do gry, ale spróbuj spakować jeszcze raz, tylko że (o ile używasz program 7-zip) teraz upewnij się, że w zakładce "format archiwum" zaznaczyłeś zip. Chyba jeszcze po prawej stronie trzeba zaznaczyć opcję "kompresuj współdzielone pliki". No i formatu archiwum w zasadzie nie trzeba zmieniać z *.zip, ale jak nie działa *.h5u, to spróbuj może *.pak.
Jak nie pomoże, to jutro wieczorem sprawdzę u siebie, co jest nie tak z plikiem (może gdzieś zostawiłeś otwarty nawias? Wtedy gra nie czyta takiego pliku, tylko oryginalny).

Poza tym to dziwne, że gra Ci się nie uruchamia. Pamiętam, że robiłem dużo bardziej złożone mody niż edycja jednego pliku i nawet jak gdzieś zrobiłem jakiś poważny błąd to gra się uruchamiała, a jedynie mod nie działał.
Zakładam, że masz Dzikie Hordy?

A i jeszcze jedno - na czas testu moda usuń z folderu usermods wszystkie inne mody, bo może się okazać, że edytują ten sam plik.

Pointer PW
10 marca 2014, 22:19
Ok, dzięki za pomoc. Problemem był format .7z zamiast .zip

Dla wszystkich chętnych, którzy mają ochotę skorzystać z mojego moda, wrzucam link. Mod podrasowuje trochę statystyki Tytana i Władcy Burz, bo odnoszę dziwne wrażenie, że nie licząc smoków z Necro, są one najsłabszymi jednostkami 7. poziomu, a Akademia chyba najsłabszym miastem... Przynajmniej w mojej opinii. ;)

Hayven PW
11 marca 2014, 18:49
No nie. Ja nie wierzę. Tytani najsłabsi na 7. poziomie? A czy kiedykolwiek próbowałeś ich buffować miniartefaktami? :D

Bo mam osobiście wrażenie, że nie zauważyłeś, że Czarodzieje mają po prostu najsłabsze współczynniki ataku/obrony spośród wszystkich bohaterów :D

Hayven PW
18 maja 2014, 13:18
Jak już kiedyś pisałem na forum, mam taki pomysł żeby zrobić modyfikację, która przerobi Heroes 5 na Heroes 2. Mam już trzy modele:



A dla zainteresowanych próbka mapy (wersja nie jest ostateczna, jest to tylko mały przykład):



Szanse na ukończenie modyfikacji są naprawdę niewielkie, jednak jeśli spotka się ona z przyzwoitym zainteresowaniem, będę miał motywację, aby doprowadzić ją do końca :)

Gdyby ktoś chciał mi pomóc z teksturami (bo, jak zapewne zauważyliście, są one niezbyt ładnie wykonane, a lepiej już chyba nie dałbym rady :P), proszę wysłać mi priva Hermesem albo na e-mail.

Zapraszam również do komentowania tutaj i na Heroes Community!

PS. Podkreślam, że szanse na ukończenie moda są naprawdę niskie, także w razie czego proszę o wybaczenie ;)

Kammer PW
24 czerwca 2014, 17:40
Szczerze mówiąc nigdy nie lubiłem przemalowanek. Wolałbym raczej poważniejsze zmiany w mechanice - większe możliwości ulepszania jednostek, więcej szkół magii/zaklęć.

Słyszałem, że zamierzasz wprowadzić jakieś zmiany do mechaniki? Jestem ciekaw i czekam na więcej, ale nowości. :P

Hayven PW
24 czerwca 2014, 18:10
No to nowych modeli raczej NIE będzie (chyba że w końcu ogarnę ich dodawanie - wiem, że ludziom się to udaje z pomocą spluginowanego 3DSMax-a, ale mnie nie stać na ten program i się męczę z Blenderem :P), wyjątkiem będzie zapewne dzik, o którego wykonanie poprosiłem zahara. Za to potrafię tworzyć sklejanki i możecie być na 99% pewni, że żaden z nowych modeli nie będzie jedynie przekolorowanką.

Na początek kilka nowszych screenów z moda:







Udostępniona została wersja 0.01a modyfikacji, abyście mogli sprawdzić, jak modele ze screenów (tylko frakcja rycerza) prezentują się w grze. Uwaga - balans leży, dlatego najlepiej grać 1 na 1, rycerz vs. rycerz. Zaprezentowałem też rezultat krótkiego szperania w danych okna werbunku.

Ponadto część modeli jest już nieaktualna, co widać na powyższych screenach (inna pika u pikiniera, nowy model zbrojnego i aureola przy ataku u Krzyżowca).

Lista elementów mechaniki, co do których zachowania mam wątpliwości - i od razu podaję własną opinię (OK - zostawić/zrobić bardziej w stylu H5, nie - wyrzucić/zrobić dokładnie tak jak było w Heroes 2):

1. "Dymek" powstający kiedy bohater ma dużą armię - OK
2. Wirujące kółka pod stworami (nie) i bohaterami (OK)
3. Skillwheel - OK, ale zupełnie nowy :)
4. Zaklęcia - nie
5. Miasta - takie jak w H2 i tylko tyle
6. Alternatywy - nie
7. Interfejs - taki jak w H2
8. Klasy - 6 klas bohaterów, barbarzyńca będzie rzucał normalnie zaklęcia (ale osłabiony dostęp do Mądrości), klasy mocy dostaną więcej umiejek do walki, a magiczne do magii. Będą premie za teren, jak w H5:

Rycerz - trawa
Barbarzyńca - goła ziemia/pustynia (jeszcze się zastanawiam jak to wszystko rozplanować :P), ale myślę, że da się zrobić żeby goła ziemia była zamiast krasnalskiego podziemia, pustynia zamiast lawy, lawa zamiast gołej ziemi a bagno zamiast podziemia - wystarczy podmiana tekstur
Nekroś - lava
Czarnoksiężnik - bagno
Czarodziejka - trawa
Czarodziej - spękana ziemia
Podobnie w przypadku premii dla jednostek.

9. Specjalizacje - nie
10. Biografie - tutaj sam nie wiem :P
11. Muzyka - taka jak w H2, ALE z paroma wyjątkami, do tego parę utworów z M&M
12. Miasta - następujący styl rozbudowy:

Rada Osady
| |
| |
R. M-sta Fort
| | | |
| | | Siedliska (z własnymi wymaganiami)
| | |
| | Cytadela --- Zamek - tylko dla Rycerza i Barbarzyńcy
| |
| Struktury miejskie (karczma, gildia magów itp.
|
Ratusz (jako Loch dla Czarnoksiężnika)

13. Bohaterowie - czy tylko zaklęcia, czy i walka, i zaklęcia (zależnie od tego zbuduję nowy skillwheel)
14. Artefakty - tylko te z H2
15. Zestawy artefaktów - nie
16. Okrzyki bojowe - nie, bo nie mają racji bytu
17. Menu główne - OK, ale przerobione na to z H2
18. Scenki dialogowe zamiast niektórych wiadomości
19. Ile slotów w armii - 5 (jak w H2) czy 7 (żeby zachęcić do mieszania jednostek z różnych zamków)?
20. Nekromancja - Mroczna Energia unlimited + tylko szkielety
21. Modele bohaterów - klasyczne z podziałem na płeć (nie chcę tutaj Dawn-Conchity :P), czy indywidualne?
22. Jaki sposób tworzenia ikon dla stworów? Od zera, wycięte ze screenów jednostek, przerobione ze starych?
23. Czy pisać opisy jednostek?

Kammer PW
24 czerwca 2014, 19:49
Program odpowiedz;

uses crt;

var
nr_pyt:integer;
odp,s:string;
label re;

begin
re: writeln('Podaj numer pytania, na które chcesz poznać odpowiedź. Zakres: <1,23>');
readln(nr_pyt);
if (nr_pyt>23) or (nr_pyt<1) then begin
writeln('Niewłaściwy numer pytania!');
goto re;
end;
case nr_pyt of
1: odp:='Dymek musi zostać.';
2: odp:='Kółka zostają i pod bohaterami, i pod jednostkami.';
3: odp:='Skilwheel zostaje taki, jaki był. Najlepiej pododawać coś nowego.';
4: odp:='Zaklęcia też zostają. Ale można dodać nowe. :P.';
5: odp:='Miasta również zostają. Ale można dodać nowe. :P.';
6: odp:='Alternatywy bezwzględnie zostają.';
7: odp:='Jeżeli będzie estetyczny, to ujdzie.';
8: odp:='Podział na maga/wojownika i różnice w skillwheelu.';
9: odp:='Specjalizacje zostają.';
10: odp:='Biografie też.';
11: odp:='Obojętne.';
12: odp:='Ujdzie, ale wolałbym bez zmian.';
13: odp:='I walka i zaklęcia.';
14: odp:='Artefakty stare i jakieś nowe.';
15: odp:='Zestawy zostają.';
16: odp:='Okrzyki są dobrym pomysłem na magię dla wojowników.';
17: odp:='Ujdzie.';
18: odp:='Dobry pomysł.';
19: odp:='Siedem slotów.';
20: odp:='TAK. Chcę naprawy nekromancji.';
21: odp:='Indywidualne. Ale dobrze wykonane.';
22: odp:='Ze screenów.';
23: odp:='Oczywiście.';
end;
writeln(odp);
writeln('Czy kończyć? (t/cokolwiek)?');
s:=readkey;
if s<>'t' then goto re;
end.

//Tutejszych informatyków przepraszam za ból oczu;
//A Hobbitowi gratuluję chęci znalezienia ukrytych przeze mnie pułapek. :P;

@Acid Dragon - Właśnie dlatego jest tam zapytanie o numer. Ale racja, ludzie są najsłabszym elementem każdego programu. :P
Acid DragonAcid DragonJestem pod wrażeniem. Prawie działa. Prawie, bo nie uwzględnia, że ktoś zamiast liczby wpisze cokolwiek innego.


QuiQuiNie używaj goto. Nigdy. Goto jest złe. Seriously.

Hayven PW
25 czerwca 2014, 15:13
Heh, spodziewałem się nieco... innej odpowiedzi :P Tak, raczej myślałem, że ludzie tylko potwierdzą to, co ja napisałem :D

3. Nie ma mowy, żeby skillwheel został - kwestie innego rozmieszczenia bohaterów i jednostek, nieco inny charakter frakcji no i moje osobiste chęci :P Ponadto, nowych umiejętności NIE MOŻNA dodawać - są ukryte w kodzie gry.
4. jw.
5. Przecież to by oznaczało powtarzanie się jednostek w różnych frakcjach :D Co więcej, nowych frakcji TEŻ NIE MOŻNA DODAWAĆ (choć mam niejasne przeczucie, że jedną dałoby się wcisnąć na siłę - do slotu TOWN_SPECIAL, chociaż wątpię, żeby to podziałało).
6. Po co alternatywy? Mnóstwo dodatkowej pracy z modelami, balansowania i wymyślania jednostek na siłę. W H2 najlepsze było właśnie to, że ulepszenia były tylko tam, gdzie pasowały.
8. Nie ma mowy o podziale na magów i wojowników - w H2 tego nie było, a ja nie zamierzam się w to bawić.
12. Zmiany są konieczne i wywołane zmianami w mechanice gry, poza tym w Heroes 2 system rozbudowy był nieco inny i muszę jakoś to zaznaczyć ;)
14. Nie ma opcji, żeby wprowadzić nowe artefakty, bo ich właściwości specjalne sa ukryte w kodzie gry :D Mogę za to zmienić stare tak, żeby były bardziej przystosowane do stylu H2.
15. Będą z tym problemy, ale jeśli będzie więcej takich głosów to pokombinuję.
16. Mogę dać okrzyki bojowe tylko dla jednej z klas (barbarzyńcy), bo sposób ich nauki (i księgi czarów) wygląda mi na ukryty w kodzie gry. Chociaż może to kwestia umiejętności; jeszcze się zastanowię.

PS. Acidzie, czy mogę wykorzystać Twoje opisy z JB dla jednostek? :)

Acid Dragon PW
25 czerwca 2014, 15:32
Cytat:
PS. Acidzie, czy mogę wykorzystać Twoje opisy z JB dla jednostek? :)

O co dokładnie chodzi? Nic przy H5 w JB nie robiłem, o ile dobrze pamiętam.

Hayven PW
25 czerwca 2014, 19:23
Opisy Twojego autorstwa zostały zamieszczone w starym dziale Heroes 2.

Kammer PW
25 czerwca 2014, 22:06
:D

Acid Dragon PW
25 czerwca 2014, 23:43
@Hayven - a, H2. Tak, jasne, aczkolwiek weź pod uwagę, że to była moja pierwsza w życiu "tfurczość" zamieszczona na jakiejkolwiek stronie internetowej (nie licząc forum) i ma już jakieś 12 lat, co znaczy że byłem jeszcze nastolatkiem, gdy to pisałem. Inaczej mówiąc - arcydzieło to to nie jest :P.

@Kammer - Chrome blokuje ten plik jako "złośliwy".

Kammer PW
26 czerwca 2014, 00:11
Dziwne. Mi Firefox niczego nie wywala, a jak odpalę Chrome, to problem występuje. Szczerze wątpię, by w *.zipie było coś szkodliwego.

Hayven PW
26 czerwca 2014, 10:11
@Kammer - fajnie, że umiesz programować, ale to jest mocno niewygodne dla mnie - może gdyby dało się przewijać kółkiem myszy to spoko, ale w obecnej formie jest taka forma wypowiedzi jest bardzo męcząca :/

Co więcej, w 16 zapomniałem dodać, że w H2 w każdym mieście była gildia magów, a u takiego barbarzyńcy byłaby ona wówczas zastąpiona przez Komnaty Potęgi. Zatem wciąż bardziej przychylam się do uniwersalnej magii, żeby zachować formułę Heroes 2...

... co nie znaczy, że nie ma takiej opcji jak w 15 ;)

@Acid - to jeszcze popytam Hellburna :)


Kammer PW
26 czerwca 2014, 15:16
Krzyczący barbarzyńca to fajny pomysł, a zestawów bardzo mocno oczekuję. A odpowiedzi dziwnej treści już skończyłem. Ot, taka sztuka dla sztuki. :P

Hayven PW
26 czerwca 2014, 17:22
Jeszcze podłubię, ale ogólnie to taki pomysł byłby chyba lepszy gdybym robił moda na H3 w H5 z podziałem na klasy mocy i magii i klasom mocy dał okrzyki... Z tym, że wtedy trzeba by było jeszcze mocniej kombinować z gildiami, a i musiałbym najpierw wyczaić, jak to zrobić :P

Hayven PW
8 lipca 2014, 15:19
Po nieco z długiej przerwie mam dla was dwie nowe jednostki: orki i wilka.





Głowa orka została stworzona przez rosyjskiego moddera, Psatkhę i użyta za jego pozwoleniem. Oryginalnie została użyta jako głowa Nalstaga.

Śmiało komentujcie - a jeśli Wam się nie podoba, tym lepiej :P

Degraf PW
8 lipca 2014, 19:55
Zielona zbroja nienajlepiej wygląda, ale może to wina przybliżenia
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 ... 21 - 22 - 23
temat: [przyłatany] Modyfikacje do Heroes V

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel