Witaj Nieznajomy!
|
temat: [ważne] VCMI komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 55 - 56 - 57 ... 129 - 130 - 131 | |
voncur |
wow mapa xs :) |
Pointer |
@voncur Nie tyle XS, co mapa niekwadratowa, a to rzeczywiście spora odmiana, do tej pory dostępna tylko w h6. Oby tak dalej. @xardas33 Nie do końca się z Tobą zgadzam, że POT8, to tylko 1 potwór. Nie zapominaj, że mod WoG jest już niemal nieodłącznym elementem VCMI, a co za tym idzie, mamy co najmniej 9 dodatkowych potworów 8. poziomu. Jak do tego dodać potwory z niektórych nowych miast - Grove i Christmas (tak wiem, to tylko żart i to sezonowy, ale jednak), to mamy już całkiem sporo tych POT8. POT9 to pewnie tylko kwestia czasu. Wieć tym bardziej popieram, że takie coś byłoby przydatne. Jednakże moim zdaniem dobrze działający generator map losowych jest na obecną chwilę priorytetem. |
AmiDaDeer |
Pointer: Ja tam myślałem, że WoG to przeżytek. :P Nie zapominaj, że mod WoG jest już niemal nieodłącznym elementem VCMI Anyhow - czy technicznie gra w ogóle rozróżnia poziomy powyżej 7 poziomu, czy to tylko symboliczne określenie siły i niespotykalności na przeciętnych mapach? |
Warmonger |
Zdolność specjalna dowódcy "Death Stare" zabija liczbę stworzeń zależną od poziomu dowódcy i poziomu stworzenia. Nic innego nie przychodzi mi na myśl. |
Pointer |
Czy WoG to przeżytek to sprawa dyskusyjna, ale jako mod w VCMI funkcjonuje, dodając potwory, które mają zdefiniowany poziom jako 8. Natomiast z punktu widzenia technicznego, poziom jednostki i brak opcji MON8 staje się istotny np w poniższej sytuacji: Tworzę mapę i chcę postawić na niej losowego potwora 8. poziomu. Nie mogę. Ok, mogę wszystkim stworom 8. poziomu w plikach .json przypisać poziom 7., jednak wtedy stawiając MON7 mogę w zależności od sytuacji dostać albo stwora poziomu 7., tam gdzie chciałem mieć potwora pierwotnie 8. poziomu lub też odwrotnie, chcąc otrzymać losowego potwora 7. poziomu, raptem dostanę mocarnego stwora z 8. Może to nie tyle w takim razie punkt widzenia techniczny, ale dość istotny z punktu widzenia mapmakera. |
AmiDaDeer |
Pointer: Ale ja nie mówię o hipotetycznej sytuacji. Mówię o tym, czy obecnie dla gry jest w ogóle istotne, na którym poziomie powyżej siódmego jest dany stwór. Z tego co pamiętam w WoG-u za pomocą skryptów ERM można było ustawić poziom stworzenia na maksymalnie 8. - bo dla gry między czarodziejskim smokiem, piekielnym baronem a błękitnym nie było żadnej różnicy w poziomach. Wszystkie miały być po prostu dla gry "potężne i niedostępne wśród losowych stworów".Natomiast z punktu widzenia technicznego, poziom jednostki i brak opcji MON8 staje się istotny np w poniższej sytuacji [...] Twoja propozycja możliwości losowania jednostek powyżej 7 poziomu na mapie ma jedną wadę: wtedy przy losowaniu dowolnego stwora (zwykłe "MON") musielibyśmy również uwzględnić to, że mogą w takiej sytuacji pojawić się na mapie na ten przykład błękitne smoki. To byłaby spora przesada i myślę że jednak lepiej zostawić stwory powyżej siódmego poziomu mapmakerom zamiast dawania możliwości ich wylosowania na mapie. Ot, balans. |
Hayven |
To można teoretycznie chyba dodać opcję zacieśnienia "obszaru losowania"? Wtedy np. mamy MON i wybieramy, że losujemy stwory między 1 a 3 poziomem. |
AmiDaDeer |
Tyle że to zacieśnienie nie będzie działać na dotychczasowych mapach. |
Lyokoheros |
A może w kodzie VCMI zastosować coś takiego jak "zacieśnienie domyślne" - do poziomów 1-7, wtedy można by wprowadzić rozwiązanie Hayvena(które moim zdaniem jest świetne). |
Warmonger |
Jak będzie edytor, będziemy kombinować. Na razie widać tylko generator map losowych. |
Warmonger |
A teraz coś zupełnie nowego: |
AmiDaDeer |
Sprytne. Pytanie tylko czy da radę coś takiego zrobić z grafikami z H3. |
Warmonger |
Da się. Obeliski i kopalnie już działają na tej zasadzie. |
Kuririn |
A ja postanowiłem przepisać moda "New Interface Mod" z Ery pod VCMI. Trzeba troszeczkę go podreperować i dodać brakujące grafiki i będzie fajno :P |
zmudziak22 |
Super, możesz zrobić także pod SoD'a? |
Kuririn |
Myślę że, nie powinno być żadnego problemu :) |
Warmonger |
Obiekty mapy przygody nadchodzą! To jest tak wielkie, że trudno to ogarnąć. Ale możliwości zapowiadają się bardzo obiecująco. |
J. M. Sower |
Wspaniale! Jedna z rzeczy, której brak wciąż mi doskwiera w robieniu Modów. |
AmiDaDeer |
Przy takich możliwościach chyba nie będzie problemem dodanie w niedalekiej przyszłości właściwości budynków specjalnych w miastach? :3 |
Warmonger |
^Chyba AVS przy tym dłubał. Na razie udało mu się rozdłubać trzy różne ficzery i żadnego nie skończyć. |
strona: 1 - 2 - 3 ... 55 - 56 - 57 ... 129 - 130 - 131 |
temat: [ważne] VCMI | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel