Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Biblioteka Legendtemat: Ashan - polityka, geografia i społeczeństwo
komnata: Biblioteka Legend
strona: 1 - 2 - 3 ... 9 - 10 - 11 ... 21 - 22 - 23

Alamar PW
8 września 2013, 23:20
Nicolai:
Co do wymieniania gdzie pojawili się ludzie Sandra to zapomniałeś Markala z Piątki. Swoją drogą w HO ma być Zakon Pustki? Świetnie...
Nie, nie zapomniałem. Z Danse Macabre wynika, że Sandro spotkał Markala dopiero po wydarzeniach z Clash of Heroes, czyli niecałe 40 lat przed H5.
Tak, Heroes Online to walka z Sandrem i jego Zakonem Pustki, ale za dużo tego tam nie ma. Ot różne stwory z H5-6 przemalowane na purpurowo i nazwane "Void cośtam cośtam". Takie Forge lub alternatywne jednostki z H5, niż całkiem nowi przeciwnicy.

Alchemik:
kiedy mówi się coś w co się wierzy to nie jest to kłamstwo, bo intencją nie jest okłamanie kogoś. Na przykład gdybyśmy byli nauczeni że ziemia jest płaska, to przekonani o tym mówilibyśmy to w pełni przekonani co do tego, jednak nie chcielibyśmy nikogo oszukać.
To nadal jest kłamstwo, nieświadome, bezwiedne, ale wciąż kłamstwo, bo zaprzecza prawdzie. Jedyna różnica jest taka, że kłamca wierzy, iż jego kłamstwo jet prawdą, przez co wszelkiego rodzaju testy na prawdomówność nie wykryją oszustwa. Nie zmienia to jednak faktu, że dana osoba mówi nieprawdę, czyli po prostu kłamie.

Alchemik:
Przynajmniej miała wątpliwości, chociaż to do czego służą miecze nie było tajemnicą, Laurielle powiedziała o tym Antonowi, jak gdyby nigdy nic się nie stało.
A ten idiota przyjął to do wiadomości, jakby nic się nie stało. Jego dziadek Paweł, gdy dowiedział się prawdy o mieczach i aniołach oraz o czynie Uriela, mało nie zabił Michała od środka i każdego skrzydlatego w pobliżu (może trochę przesadzam, ale Miachaś miał problemy z utrzymaniem ducha Pawła pod kontrolą).

Alchemik:
Przy okazji wiadomo w jakiej kategorii, Jon Van Caneghem jest na zdjęciu z twórcami Might and Magic X?
C&C

Nerevar PW
8 września 2013, 23:29
Cytat:
Ot różne stwory z H5-6 przemalowane na purpurowo i nazwane "Void cośtam cośtam".
Stworki z loszku też przerobili na (jeszcze bardziej) purpurowe, zostawili, jak były, czy - póki co - żaden z nich nie pojawia się w wersji pustakowej?

Nicolai PW
9 września 2013, 00:28
Alamar:
Tak, Heroes Online to walka z Sandrem i jego Zakonem Pustki, ale za dużo tego tam nie ma. Ot różne stwory z H5-6 przemalowane na purpurowo i nazwane "Void cośtam cośtam". Takie Forge lub alternatywne jednostki z H5, niż całkiem nowi przeciwnicy.
Hura... Zakon Pustki był dobrym pomysłem, ale nie aż na tyle, by robić z niego głównego antagonistę wszystkiego.
Alamar:
To nadal jest kłamstwo, nieświadome, bezwiedne, ale wciąż kłamstwo, bo zaprzecza prawdzie.
W pierwszej misji Przystani głosy w (pustej) głowie Antosia mówiły, że to Bezimienni zabili Sławoja. Jak wiemy nie zrobiły tego, a do uszka naszego idola szeptały dusze Aniołów, więc skrzydlaci mówili to co im się wydawało prawdą. Więc chyba już wszystko wiadomo w tym temacie.
Alamar:
A ten idiota przyjął to do wiadomości, jakby nic się nie stało.
To nie jego wina, pochodził z patologicznej rodziny... Jego matka była Smokiem, jeden brat dzikusem, drugi Demonem, siostra trupem, a ojciec sprzedał córkę dla świętego spokoju. Nic dziwnego, że był spaczony.

Irhak PW
9 września 2013, 12:01
Cytat:
Przejrzałem na szybko walkthrough pierwszej misji Przystani i nigdzie nie słyszymy co mówił Uriel w obronie Anastazji, bo dowiadujemy się tego z relacji Jorgena. Sprytne zagranie twórców.
Uhm... a nie było tego co on mówił w jakiejś retrospekcji w innej kampanii? Np. Necro?

Cytat:
On chyba w poprzednim wcieleniu był Aurą, matką Michasia i Urielka ;)
Nie był ani Aurą, ani Aurorą, bo ta jeszcze siedziała w Auli :P

Cytat:
To nadal jest kłamstwo, nieświadome, bezwiedne, ale wciąż kłamstwo, bo zaprzecza prawdzie.
"Ja nie kłamię! Ja tylko celowo mijam się z prawdą" ;)


Alamar PW
9 września 2013, 19:51
Nerevar:
Stworki z loszku też przerobili na (jeszcze bardziej) purpurowe, zostawili, jak były, czy - póki co - żaden z nich nie pojawia się w wersji pustakowej?
Te z H6 są w oryginalnej formie (jako że nie uległy zepsuciu przez Pustkę). Te z H5 zyskały purpurową poświatę po spaczeniu Pustką.

Nicolai:
W pierwszej misji Przystani głosy w (pustej) głowie Antosia mówiły, że to Bezimienni zabili Sławoja. Jak wiemy nie zrobiły tego, a do uszka naszego idola szeptały dusze Aniołów, więc skrzydlaci mówili to co im się wydawało prawdą.
Głosy aniołów, jasne. :P Po prostu Antoś ześwirował i obwiniał za swe czyny głosy w głowie. Współcześnie zwie się to schizofrenią. :P

Irhak:
Uhm... a nie było tego co on mówił w jakiejś retrospekcji w innej kampanii? Np. Necro?
Raczej Inferno, ale już dokładnie nie pamiętam. Na szczęście mam screenshoty... gdzieś.

Irhak PW
9 września 2013, 20:02
Cytat:
Raczej Inferno, ale już dokładnie nie pamiętam. Na szczęście mam screenshoty... gdzieś.
Sprawdź jeszcze sny Anastazji (i to co ci podesłałem w zeszłym tygodniu :P).

Nicolai PW
9 września 2013, 20:26
Irhak:
Uhm... a nie było tego co on mówił w jakiejś retrospekcji w innej kampanii? Np. Necro?
Ciężko powiedzieć, nie mam teraz czasu na przeglądanie walkthrough, ale jak chcesz to są one dostępne na yt.
Irhak:
Nie był ani Aurą, ani Aurorą, bo ta jeszcze siedziała w Auli :P
A no racja... Anastazja miała zostać z nią połączona. Swoją drogą to było chore... łączyć ukochaną i matkę w jedną postać.
Alamar:
Te z H6 są w oryginalnej formie (jako że nie uległy zepsuciu przez Pustkę). Te z H5 zyskały purpurową poświatę po spaczeniu Pustką.
Ech... niech już dadzą sobie spokój z tą Pustką ;(
Alamar:
Głosy aniołów, jasne. :P Po prostu Antoś ześwirował i obwiniał za swe czyny głosy w głowie. Współcześnie zwie się to schizofrenią. :P
Szkoda, że Sławoj nie wpadli na pomysł, by leczyć jego napady lękowe lobotomią. Wtedy Antoś pozbyłby się wszystkich swoich problemów... doczesnych i wiecznych ;)
Irhak:
Sprawdź jeszcze sny Anastazji (i to co ci podesłałem w zeszłym tygodniu :P).
Czy to takie ważne? Uriel jawnie wciskał kit, więc obejście istniało.

Alamar PW
11 września 2013, 11:01
Nerevar:
Stworki z loszku też przerobili na (jeszcze bardziej) purpurowe, zostawili, jak były, czy - póki co - żaden z nich nie pojawia się w wersji pustakowej?
Przy okazji dzisiejszej galerii z nadchodzącego dodatku do DoC-a, pojawiło się kilka ciekawostek, głównie odnośnie samej Akademii, ale też troszkę informacji na temat Pustki:

Szczelina Pustki, Spaczony rytuał, Witamy w Pustce!, Nova, ulepszona dżinka, Purpurowy żywiołak cienia, klon Sandra nr 123.


Jak widać, stworzenia spaczone Pustką zyskują jedynie purpurową poświatę plus odpowiednie efekty świetlne, ale poza tym zachowują swój dawny wygląd.

Jeszcze przy okazji Zapomnianych Wojen z DoC-a:

Osobliwość na niebie Ashanu, debata polityczna (trzeba przyznać, że szybka i skuteczna), Highway to hell!, Magiczne ostrze.


Widać tutaj kilka ciekawostek z Siedmiu Miast, a dokładniej Domu Animy. Przede wszystkim Blagemage (Oprawca Magów, Straż Magii wg polskawych tłumaczeń :P), czyli bohatera mocy z Heroesów (zanim Akademia spotkała nożyczki :P). Widać też jak wygląda rozwiązywanie sporów przez magów.


I na koniec kilka szczegółów fabularnych z DoC-a.
Gra rozpoczyna się 6 lat po H6 (5 po obu DLC). Kompania Wichrowych Mieczy została najęta do zaprowadzenia porządku z orkami na granicach Księstwa Wilka. I na tym na razie kampania się urywa, ale z kilku szczegółów rozsianych tu i tam da się wywnioskować coś więcej (nie muszą być na 100% prawdziwe):

Nadejście Pustki i Herald Pustki - kompania wędrując przez terytoria klanu Czarnych Czaszek, nag Shanriya w Górach Cienia (Deep Mountains) nękanych przez nieśmiertelną wiwernę Shi-No-Shi (sądząc po tej karcie Phrias ją uwolnił z lodowca i zawarł jakąś umowę), Księstwa Gryfa oraz spotykając/walcząc? z odłamem Ognień Piekielny (Hellfire) demonów, natrafia na Herolda Pustki. Herold używając Tronu Odnowy korumpuje generałów pięciu frakcji (każdy z bohaterów specjalnych w DoC-u: Kieran, Phrias, Ariana, Akane, ?) i osadza ich w pięciu wieżach. Po pokonaniu generałów i Herolda, tron odnowy wskrzesza ich wszystkich... i tu się historia urywa, ale można się domyślić po kartach Zapomnianych Wojen, że Herold został pokonany.

Zapomniane Wojny - sądząc po kartach historia rozgrywa się na terenach Siedmiu Miast. Oprócz Domu Animy z Al-Betyl, mamy jeszcze orki Zulejki z pustyni Sahaar, krzyżowców Jona Morgana, demony Igniatusa, gnijących nieumarłych Siham z Al-Betyl oraz odłam nag zwanych Sayama Shalana. Do tego standardowo Pustka korumpująca dżiny plus ich przywódczyni (tak się mi przynajmniej wydaje).

EDIT:
Jednak nie - nową(?) właścicielką Tronu Odnowy i tym samym Heroldem Pustki jest Gazal, Pani Tajemnic.

Adix4488 PW
2 października 2013, 22:10
Mam pytanie, co się dzieje z Sandro po h6?

AlchemikAlchemikNa przyszłość, proszę nie zadawać tego samego pytania w dwóch tematach.

Acid Dragon PW
2 października 2013, 22:26
Pojawia się w Heroes Online ;).

Fabuła tej gry jest ciągle niejawna publicznie, ale wiadomo już, że Sandro na pewno tam będzie i że akcja Heroes Online odbywać się będzie jakieś 150 lat po Heroes 6.

Gomez PW
19 listopada 2013, 20:07
I jak wiadomo, potem został On zniszczony (pokonany) przez Maga Cyrusa.

Potem, czyli nie do końca wiadomo kiedy. :)

Kastore PW
19 listopada 2013, 20:08
Poprawka - zostało zniszczone jego ciało, a duch przetrwał.

Alamar PW
7 stycznia 2014, 20:38
Z blogu MMX - opis Wolnego Miasta Karthal

Zaś dla wolących wersję polską:

"Historia Karthalu" Mędrca Eliasza od Ślepych Braci; MMX:
Od początków pisanej historii Ashanu wielki port w Karthalu jest uznawany za jeden z klejnotów w koronie Imperatorów Sokoła. Powszechnie uważa się, że nazwa Karthal pochodzi od elfiego słowa "Ker-Thal", które można przetłumaczyć jako "Wielka Zieleń", ponieważ miasto leży na skraju rozległych Lasów Elfów.
Zanim powstało miasto, w tym miejscu stała wielka katedra zwana Strażnicą Karthalu. Wznieśli ją Aniołowie w miejscu jednego ze swych wielkich zwycięstw podczas Wojen Pradawnych Ras. Wokół niej zbudowano fortecę; współcześnie obszar ten nosi nazwę Górnej Dzielnicy. Stamtąd miasto zaczęło się rozrastać. Gdy młody Imperator Brian Sokół nawrócił się na wiarę w Elratha, Aniołowie dowodzeni przez Archaniołów Uriela i Sarę przekazały Karthal Sokołom. Karthal uznawany jest za jedno z najpiękniejszych miast Imperium, ale jego polityczna pozycja w kraju od dawna jest przedmiotem sporów. Położone z dala od głównych ziem Imperium miasto i otaczający je Półwysep są niekiedy uznawane za "Siódme Księstwo", jednak nie posiadają ani Księcia, ani faktycznej władzy, co sprawia, że są w rzeczywistości imperialnym protektoratem. Codziennymi sprawami zajmuje się Rada Miasta, która obraduje w Strażnicy, jednakże Karthal nie ma własnej armii i musi polegać na pomocy ze strony sąsiednich Księstw Jednorożca i Charta; jego przedstawicielem jest zwykle Gubernator mianowany przez Imperatora.
Rzecz jasna Chart i Jednorożec próbują osadzić na fotelu gubernatora własnych kandydatów, ponieważ Karthal jest ważnym centrum handlu pomiędzy Irollanem i Siedmioma Miastami, a więc także znaczącym źródłem bogactwa. Jak dotąd żaden z gubernatorów Półwyspu Agyn nie pochodził ani z Karthalu, ani z Półwyspu. Zdarza się jednak, że stolica imperium wybiera własnego kandydata na to stanowisko, tak jak miało to miejsce w wypadku obecnego zarządcy, Jona Morgana. Morgan zastąpił Lorda Montbarda, gubernatora Charta, który prawdopodobnie zginął podczas Drugiego Zaćmienia. Przez stulecia, które minęły od czasu, gdy ludzie otrzymali ów prezent od Aniołów, ich liczebność na Półwyspie stale rosła. Powstały nowe miejscowości, jak Morska Przystań czy Sorpigal nad Morzem. Wraz ze wzrostem znaczenia Karthalu i całego Półwyspu część mieszkańców miasta założyła "Ligę Karthalską", żądając większej autonomii i prawa do samorządu. Jednym z ich koronnych argumentów jest chaos, jaki nastąpił po Drugim Zaćmieniu, kiedy to miasto musiało samo bronić się przed Demonami. Gdyby nie odsiecz Księcia Antona Gryfa i Nekromantów z Domu Eterna, miasto z całą pewnością padłoby łupem Demonów, a tysiące ludzi straciłyby życie.
Konserwatywnie nastawieni możni sprzeciwiają się żądaniom Ligi, uważając że doprowadzą one do całkowitego oderwania Karthalu od Imperium i przekształcenia go w kolejne Wolne Miasto. Ten otwarty brak zaufania dodatkowo podsyca niechęć członków Ligi.

Dodam tylko, że jak to w Ashanie bywa, anioły nie wyjawiły całej prawdy ani o swej świątyni, ani o tym, co znajdowało się tam wcześniej.
A przy okazji, w MMX wyjaśniono związek tego miasta ze Szkarłatnymi Czarodziejami. Pojawili się oni tam po wydarzeniach z H6 i Piratów.

Nicolai PW
7 stycznia 2014, 23:04
Jon Morgan? Dobrze pamiętam i to on jest synem Craga? Ciekawe czy zrobią z Karthalu Siódme Księstwo z nim na jego tronie? Mapy z przewodnika po Ashanie sugerują raczej, że jest to Wolne Miasto w czasach Izki, ale od czego są retcony :P Poszatkowali już nieźle historię tego rejonu, czemu nie mieliby zrobić tego jeszcze?

Alamar PW
7 stycznia 2014, 23:08
Jona Morgana jak i Craga Hacka (a także wielu innych bohaterów z H6 jak i z DoC-a) spotkasz w MMX. Ta akurat dwójka jest mocno powiązana z fabuła główną gry.
Aha, Jona masz też w Duelu (który dzieje się 5 lat przed MMX).
Co do retconów - powiedziałbym że raczej są do wyjaśnienia niektórych niejednoznacznych sytuacji, niż stwierdzenia, że to czy tamto się nie wydarzyło. Karthal w MMX jest Wolnym Miastem, jedynie jego zarządca jest przysyłany przez Imperium.
Historia Karthalu jak i obecna sytuacja polityczna miasta jest powiązana z fabułą MMX, więc nie będę tego na razie dokładniej wyjaśniał. W grze jest trochę informacji na ten temat.

Nicolai PW
8 stycznia 2014, 18:51
Alamar:
Co do retconów - powiedziałbym że raczej są do wyjaśnienia niektórych niejednoznacznych sytuacji, niż stwierdzenia, że to czy tamto się nie wydarzyło.
Tak, wiem co to retcony. Jestem fanem Gwiezdnych Wojen, więc muszę mieć definicję tego pojęcia w małym paluszku. W przypadku Karthal mamy do czynienia z nieco naiwnym podejściem. Słyszeliśmy, że jest to lekko Cesarstwa, Wolne Miasto czy też siedziba Karmazynowych Czarodziejów. Teraz dowiedzieliśmy się, że w sumie wszystkie te wersje są w sumie prawdziwe. No i nie zapominajmy, że tłumacząc te nieścisłości dorzucili to, że miasto założyli Aniołowie (czyżby kolejna machinacja Uriela i spółki się za tym kryła?).
Odnośnie uczynienia Aggynu nowym Księstwem to nie miałem wcale na myśli tego, że twórcy powiedzą "zmieniliśmy zdanie... połowa rzeczy z przewodnika po Ashanie jest nieaktualna". Mogliby pokazać, że Karthal po MM X stało się pełnoprawną częścią Imperium Sokołów, ale jakieś wydarzenia poprzedzające HV zadecydowały o tym, że odłączyli się od tego państwa, więc wszystko się zgadzało.
Nie wiem co zrobią z tym rejonem, ale jedno jest pewne... na bank nie będzie on trwał w tym beznadziejnym status quo, które czyni go marionetką w rękach Cesarza oraz Książąt Jednorożca i Charta.

Alamar:
Karthal w MMX jest Wolnym Miastem, jedynie jego zarządca jest przysyłany przez Imperium.
Ciężko mówić o Wolnym Mieście, które jest czyimś lennem. Chociaż nasz Trybunał Konstytucyjny mógłby się wypowiedzieć w tej sprawie i pokazać inne definicje niepodległości, ale nie czepiajmy się semantyki ;)

Alamar PW
8 stycznia 2014, 19:43
Cytat:
Tak, wiem co to retcony. Jestem fanem Gwiezdnych Wojen, więc muszę mieć definicję tego pojęcia w małym paluszku. W przypadku Karthal mamy do czynienia z nieco naiwnym podejściem. Słyszeliśmy, że jest to lekko Cesarstwa, Wolne Miasto czy też siedziba Karmazynowych Czarodziejów. Teraz dowiedzieliśmy się, że w sumie wszystkie te wersje są w sumie prawdziwe. No i nie zapominajmy, że tłumacząc te nieścisłości dorzucili to, że miasto założyli Aniołowie (czyżby kolejna machinacja Uriela i spółki się za tym kryła?).
Nie chodziło mi o definicję retconu, tylko o to, że wszelkie takie posunięcia w MMX nie są w stylu "tak, ta postać została przecięta na pół i spadła X metrów w przepaść, ale przeżyła", tylko po prostu tłumaczy te wszystkie zawiłości, jak chociażby w jaki sposób osiedlili się tam Karmazynowi Czarodzieje (bo w oficjalnej chronologii na stronie Ubi jest to wspomniane wieki później).

Karthal jest Wolnym Miastem, ale w czasach H6 jest po "ochroną" Świętego Imperium, stąd gubernator przydzielany przez imperatora. Jeśli miałbym do czegoś tę sytuację porównywać, to właśnie do wspomnianego lenna - miasto jest niezależne, ale "lennem" wobec cesarstwa jest urząd gubernatora. W MMX części mieszkańców to się nie podoba i stąd prosta droga do pełnej suwerenności.

Karthalu nie założyły anioły. Miasto założyli ludzie w miejscu, gdzie anioły zbudowały pomnik (twierdzę) swego pierwszego zwycięstwa nad bezimiennymi... ale jak to z Michasiem i spółką było, za tym czynem kryje się pewna tajemnica i jest ona bezpośrednio związana z fabułą MMX (nie, nie są to żadne demony, anioły czy magowi Pustki - ale coś związane z przeszłością Michała, Uriela jak i Wojną Pradawnych Ras).

Cytat:
Odnośnie uczynienia Aggynu nowym Księstwem to nie miałem wcale na myśli tego, że twórcy powiedzą "zmieniliśmy zdanie... połowa rzeczy z przewodnika po Ashanie jest nieaktualna". Mogliby pokazać, że Karthal po MM X stało się pełnoprawną częścią Imperium Sokołów, ale jakieś wydarzenia poprzedzające HV zadecydowały o tym, że odłączyli się od tego państwa, więc wszystko się zgadzało.
W MMX masz dość szczegółowo opisaną historię miasta od jego początków do sytuacji obecnej i akurat drużyna (z tego co widziałem) będzie miała wpływ na dalsze losy tego rejonu. Ale to już jest związane z fabułą MMX i wolałbym na razie w to się nie zagłębiać. Po premierze gry mam nadzieję, że sytuacja Ci się wyklaruje.

Alamar PW
4 lutego 2014, 16:32
Ponieważ MMX już wyszło, pora wstawić trochę tekstów historycznych z tej gry:

Historia klanów ludzkich sprzed czasów Świętego Imperium:
Nim Północne Klany nauczyły się okrywać swe ciała lśniącymi zbrojami i korzystać z łaski Światła udzielanej przez skrzydlate dzieci Elratha, przemierzały Ashan odziane jedynie w kaftany z niedźwiedziej skóry i sandały uplecione z trzcin i konopi.
Ci porywczy ludzie walczyli kiepsko naostrzonymi mieczami i utwardzanymi w ogniu pałkami w brutalnych i zdradzieckich starciach o prawa do krzaków jagód i błotnistych, pełnych ryb strumieni. Choć nie mieli przywódców, ich zajadłość budziła strach nawet wśród Kapłanów Shantiri, którzy nie obawiali się Aniołów, Demonów, Bezimiennych ani nawet Duchów.

Nie ma nic groźniejszego na tym świecie, aniżeli ludzie pozbawieni celu. Ich nieskrępowane rozsądkiem dusze są niczym ognie bez paleniska, rozdmuchiwane przez wiatry we wszystkie strony. Gdy Mag Sar-Elam dokonał niemożliwego, przebijając się przez Zasłonę i docierając na księżyc Ashy, odbył rozmowę ze Smoczą Boginią i został Siódmym Smokiem. Ten wyczyn nie tylko zakończył Wojny Pradawnych Ras, ponownie wiążąc Światło z Ciemnością, lecz także zniszczył duchową równowagę, która prowadziła ludy Ashanu tak, jak klapki na oczach utrzymują na drodze konia.

Wielu zapatrzonych w Sar-Elama ludzi porzuciło obietnice swego Smoczego Boga Ylatha w przekonaniu, że teraz każdy człowiek może stać się Smokiem. Ich cel był jasny: słuchać i uczyć się od swego nowego proroka, by powtórzyć jego bezprecedensowy wyczyn. Pozostałe ludy Ashanu, Elfy i Krasnoludy, Nagi i Bezimienni, nawet Anioły, takie jak ja, musiały poważnie zastanowić się nad tym zadziwiającym zjawiskiem.

Niestety, podczas gdy każdy starał się zrozumieć, jak człowiek mógł zostać Smokiem, ludzie z Północnych Klanów pozostali wierni swej naturze, pogrążeni w niewiedzy i bezsensownych sprzeczkach. Wszyscy prócz jednego, sprytnego i śmiałego wodza sławnego klanu Sokoła, Ronana Wielkiego. Ronan był mądry i posiadał charyzmę, ale wiedział, że to nie wystarczy, by zjednoczyć Północne Klany wokół jednego totemu. Wódz Sokołów przygotował zatem plan: wymienił skóry na magiczną stal od Magów i kusze od Krasnoludów. Ze zdobytych metali wykuł tarcze, a jego wierni gwardziści nauczyli się sztuki walki od Nag. Wtedy był gotów, by zjednoczyć wszystkie klany.

Ronan zabił wodza klanu Ogara, a jego osieroconego syna uczynił w zamian księciem Charta. Poślubił piękną córkę klanu Gryfa i mianował jej ojca księciem. Potem oddali mu hołd wodzowie klanów Byka i Jednorożca. Lisy i Borsuki, które odmówiły, zostały wyrżnięte do nogi. W końcu Wilk, przyparty do morza, odrzucił swój miecz i zaprzysiągł wierność nowemu Imperatorowi. I tak oto Północne Klany w tych niepewnych czasach znalazły wodza, który dał im wspólny cel i zjednoczył pod wspólnym sztandarem. A jednak nawet gdy żona Ronana urodziła jego pierwsze dziecko, niebieskookiego Briana, nikt rozsądny nie wierzył w to, że władza Sokoła nad tak krnąbrnymi klanami przetrwa dłużej, niż jedno pokolenie.

Stało się jednak inaczej. Anioły miały plan.


Genealogia rodu Sokoła:
Od Ronana Wielkiego do Lei Rozjemczyni i końcowych lat uzdrowienia.

- Ronan Wielki[-], syn Arzhela i Galeny z klanu Sokoła, stworzył imperium i zjednoczył klany w 3 Roku Siódmego Smoka. Poślubił ciemnowłosą kuzynkę Trevę z rodu Sokoła, a los pobłogosławił ich trójką synów i jedną córką. Pierwszy z synów i zarazem spadkobierca, Brian, urodził się w 18 RSS.

- Brian Błogosławiony[-] założył koronę w 35 RSS; poślubił jasnowłosą Briettę z rodu Gryfa w lecie 40 RSS. Brian przyjął wiarę w Smoka Elratha. Wraz z Briettą sprawowali spokojne rządy aż do śmierci Briana w 65 RSS. Mieli siedmioro dzieci.

- Ronan II Utalentowany[-], syn Briana i Brietty, wstąpił na tron w 65 RSS, a w następnym roku poślubił Amenę z rodu Jelenia.

- Logan Luby[-] został koronowany w 86 RSS, a w 90 RSS poślubił złotowłosą Aude Chart. Mieli siedmioro dzieci, z których najstarsze, Morvan, zmarło w wieku siedmiu lat w wyniku choroby. Siódme z dzieci i drugi z synów, Connor, urodził się w 111 RSS, po tym jak z nieba spadła na ziemię astra, i to on objął tron.

- Connor Powabny[-] wstąpił na tron w 119 RSS. W 123 RSS ożenił się z Tatianą z rodu Gryfa. Mieli pięć złotowłosych córek i jednego ciemnowłosego syna imieniem Laegaire. Dziewczynki wydano za władców pięciu księstw Świętego Imperium Sokoła, chłopiec ożenił się z księżną Ingrid Wilk w 147 RSS. Connor rządził przez 60 lat. W 160 RSS, trzy lata po śmierci Tatiany ożenił się ponownie, z Helene z rodu Chart, która dała mu dwie ognistowłose córki.

- Laegaire Szalony[-] wstąpił na tron w 174 RSS mając lat 40. Mianował kozła dowódcą swych wojsk. Poślubił Ingrid Smutną z rodu Wilka, z którą mieli dwanaścioro dzieci. Siódme z nich zmarło nie osiągnąwszy pełnoletniości.

- Erwan Budowniczy[-] został koronowany w 199 RSS, ponad dwadzieścia lat po ślubie z Lucindą z rodu Byka. Jego pierworodny syn Brian, urodzony w 175 RSS, odziedziczył tron po śmierci Erwana na polowaniu w roku 223.

- Brian II Wesołek[-] założył koronę w 223 RSS. Poślubił czarnowłosą Morganę z rodu Jelenia w roku 188; mieli trójkę dzieci. Był on pierwszym z imperatorów, który zginął w walce. Jego śmierć wyznacza koniec epoki zwanej latami uzdrowienia.

- Ronan III Cierpliwy[-] wstąpił na tron w 260 RSS. Był wnukiem Briana II, a jego ojciec, książę Aymeric, zginął w walce dzień wcześniej od swego ojca, Briana. Poślubił Alicję z rodu Jednorożca w 238 RSS. Mieli dwójkę dzieci, z których Morvan Groźny był najstarszym.

- Morvan Groźny[-] został koronowany w 261 RSS. Ożenił się z Wiktorią z rodu Jednorożca w 259 RSS. Nie mieli dzieci. Victoria została ścięta za cudzołóstwo, a Morvan poślubił Belindę z rodu Chart, jednak zginęła ona w walce, zanim dała mu dziecko.

- Lea Rozjemczyni[-], córka Seamusa i Eleny, została koronowana w 264 RSS, będą siostrzenicą Morvana. Rok wcześniej poślubiła Sebastiena z rodu Chart. Mieli sześcioro dzieci.


Propaganda Kościoła Elratha odnośnie archanioła Michała:
Wiele już powiedziano o Archaniele Michale i jego powrocie na Ashan, gdzie stanął na czele armii Światła i prawości, by walczyć z przeklętymi Demonami i zdradzieckimi Bezimiennymi, jednak niniejsza księga została przygotowana tak, by pożytek mieli z niej zarówno Królowie jak i Kapitanowie oraz wszyscy ciekawi sztuki strategii wojennej i właściwych przygotowań do wojny.

Archanioł Michał cechował się ogromną potęgą oraz geniuszem w taktyce sztuki wojennej: potrafił dowodzić Rycerzami i Gryfami, jednocześnie prowadząc do boju Anioły i Kuszników, wykrzykując do nich rozkazy swym potężnym głosem. Jego Chwały na polu bitwy powodowały olbrzymie straty w szeregach wroga, zaś poza bitewnym zgiełkiem wykazywały się jeszcze większą wartością i z pewnością były kluczowym czynnikiem w błyskotliwej kampanii Archanioła. Chwały, Duchy Żywiołów składające się z czystego, świętego Światła zesłanego przez Smoka Elratha, by pomagało jego wiernym wyznawcom, działają szybciej niż sam błysk Światła i zawsze pozostają lojalne wobec swojego dowódcy. Michał, będąc najwyższym dowódcą armii Imperatora Liama, wykorzystywał najszybsze z nich w charakterze posłańców krążących pomiędzy jego generałami i kapitanami toczącymi bitwy i potyczki w całym Ashanie, na stu frontach jednocześnie.

Już w kilka tygodni od zaćmienia Krwawego Księżyca troje Książąt Demonów zgromadziło ogromne armie, a tuzin mniejszych Władców Chaosu prowadził pomniejsze legiony przez teren Imperium Sokoła, Siedem Miast oraz drogami wiodącymi przez Północne Góry i tunelami pod nimi. Michał nie mógł liczyć na rozstrzygnięcie wojny w jednej walnej bitwie, ponieważ przeciwnicy w swej chaotycznej furii odmawiali stanięcia do honorowej konfrontacji. A jednak Michał, po którego stronie stała prawda i tak ich pokonał. To księciu Antonowi, stojącemu na czele Księstwa Gryfa, Ślepi Bracia zawdzięczają skuteczną obronę Sokolego Gniazda po tragicznej w skutkach szarży Imperatora Liama. Niewiele osób wspomina jednak o tym, że Anton wysłał Chwałę do Michała, która ostrzegła go przed tą sytuacją oraz że Demony nie zostały doszczętnie pokonane aż do chwili, gdy Michał pojawił się z większą częścią sił Imperialnych.

Archanioł dysponował ponad osiemdziesięcioma Chwałami rozstawionymi w najważniejszych terytoriach. Miały rozkaz informować go o posunięciach wojsk wrogów i sojuszników. Gdy Księżna Irina z Księstwa Wilka wylądowała wraz z legionem Nagów, Michał wiedział o tym zaledwie dzień później. A gdy Nekromanci z Siedmiu Miast atakowali hordy Demonów w przeklętej dolinie, wiedział o tym po godzinie. Chwały są niewrażliwe na niebezpieczne formy magii Ciemności. Podczas Inwazji Demonów Bezimienni wielokrotnie próbowali zabić Michała, ale Chwałom udawało się udaremnić każdą ich próbę. Gdy Demony zostały pokonane, Michał zaniechał ostrożności i dopiero wtedy został zdradziecko pokonany. Wysłał on swoje Chwały do Świata Duchów, aby odpoczęły po pięciu latach lojalnej służby. Wtedy armie Ciemności wzięły go z zaskoczenia.

Śmierci Archanioła Michała, Generała Armii Światła i Najwyższego Dowódcy, można było uniknąć. Gdy jego tarcza Światła rozwiała się, geniusz strategiczny i taktyczny nie wystarczył, by sprostać zdrajcom. Teraz tylko drogi prawdy, którymi kroczy nasz Smok Elrath mogą pokrzyżować mroczne plany Malassy.

Tu zaś Bezimiennych:
Gdy jej ciało składano do grobu, jej ludzkie dzieci płakały, i choć jeden z synów niósł sztandar Światła, a drugi miecz Chaosu, na jej nagrobku wyryto księżyc Mroku. Obraz ten wyrażał gorejącą zimnym światłem rozpacz naszej Smoczej Bogini Malassy pogrążonej w żałobie.

Lady Cate urodziła się w księstwie Jelenia, ale ślub wzięła z Gryfem. Kimże była, by oceniać bezmyślnego Imperatora czy jego wysłanników, Anioły Światła? W pełnej tajemnicy uczyniła to, co serce jej dyktowało: opuściła swą matkę i poślubiła męża o głowie chłodnej niczym najgłębszy śnieg. Urodziła mu czwórkę dzieci, które wychowała na uczciwych ludzi. Gdy osiągnęły pełnoletniość i były w stanie samodzielnie działać, usłyszała zew Malassy i opuściła swe potomstwo dla wyższego celu. Lady Cate została Smoczym Rycerzem, co pozwoliło jej przybrać świętą postać naszej Bogini. Jako Smok szybowała wysoko ponad głowami sprzymierzeńców tajemnicy i Mroku, uzbrojona w zrozumienie i współczucie; zjednoczyła nasze siły i stworzyła z nich jeden wielki cień, który mógł zakryć bezlitosne, oślepiające Światło.

Archanioł Michał z Imperium Sokoła, o którym sądzono, że poległ w Wojnach Pradawnych Ras, powrócił by wypełnić jakiś nikczemny plan Aniołów. Swą nieskrywaną nienawiść do Bezimiennych Michał skierował przeciwko naszym nauczycielom i przyjaciołom z całym swym sprytem i przebiegłością. Jego gniew dał mu wolę, która zjednoczyła narody za murami upartych przekonań. Tak potężny był jego legion, że złamał siłę demonicznych hord. Choć to Elrathowi możemy podziękować za zalanie Władców Chaosu ogniem podobnym do ich własnego, płomienie prawości zapłonęły jasno i wysoko, podsycane przez tego nadętego Anioła z dawno minionych czasów. Nie jesteśmy w stanie pojąć tajemniczych ścieżek Malassy, gdyż prawda jest zbyt wielkim ciężarem dla jednej duszy. Jednak gdy ktoś taki jak Cate oddaje swe życie, by chronić najsłabszych spośród nas, i bronić naszego prawa do szczęśliwej przyszłości, Smocza Bogini pogrąża się w żałobie. A my, dzieci Mroku, pamiętamy jej śmierć, w świetle świecy i w cieniu, w środku dnia i w nocy, w tęsknocie i smutku, w zapale i bojaźni.

Cate nie żyje.
Malassa rozpacza po swej córce.
Niechaj zostanie w naszej pamięci.

Kolejna propaganda Kościoła Elratha o królowej Mrocznych Elfów:
Zdradziecka natura Królowej Tuidhany jest dobrze znana w całym Imperium Sokoła, a Wojna Gorzkich Łez, która przyniosła tyle śmierci i cierpienia, jest jej najmroczniejszym dokonaniem. Oto zapis tego, jak doszła do władzy, według doniesień podróżników z krain Mroku.
W spokojnych lasach Irollanu wstał chłodny i deszczowy dzień. Młoda księżniczka Tuidhana nie nosiła jeszcze korony, bowiem miała dwóch starszych braci i dwie starsze siostry. Jednak jej rodzeństwu nigdy nie miało być dane potomstwo, bowiem każdego z braci i sióstr Tuidhany spotkała tragiczna śmierć.
Felleron Łucznik, przystojny pierworodny syn z rodu Tuidhany, zakochał się w pięknej elfiej pannie z Północy. Włosy Gwendany były białe niczym śnieg, a jej skóra gładka jak u łani. Mała Tuidhana na powitanie swej nowej siostry upiekła placek z jeżynami. O zgrozo, trujący grzyb przypadkiem znalazł się wśród składników i państwo młodzi stracili życie wraz ze starszą z sióstr.@Tuidhana opłakiwała tę tragiczną stratę wraz z całą rodziną. Biedaczka, była tak młoda i niewinna, niezdolna do czynienia zła. Jej matka ogłosiła, że to z pewnością jakiś złoczyńca zakradł się i wrzucił grzyb do ciasta, gdy jej córka spuściła je na chwilę z oczu.
Następnej wiosny ojciec i matka Tuidhany odeszli poza Zasłonę w wyniku tajemniczej choroby, jednak nikt nie podejrzewał przestępstwa. To żal po stracie dwójki dzieci osłabił ich ciała i przedwcześnie odesłał do grobu.
Podejrzenia zaczęły się rodzić po śmierci kolejnej z sióstr. Norellian kąpała się w spokojnym strumieniu, a Tuidhana pilnowała jej rzeczy. Gdy Norellian zaczęła zakładać ubranie, Gryfożmija ukąsiła ją siedem razy i siostra Tuidhany natychmiast zapadła w wielki sen. Tuidhana pobiegła po pomoc, lecz uzdrowiciele nie byli w stanie nic zrobić. Jej druga siostra zmarła tej samej nocy.@Lorelian był mądry. Powiadano, że potrafi policzyć igły na grzbiecie jeża za pomocą jakiejś dziwacznej algebry rodem z Siedmiu Miast. Jako jedyny pozostały przy życiu brat Tuidhany i zarazem król, kazał ją zamknąć w odległej jaskini, by spędziła tam resztę swego życia, co miało zabezpieczyć królestwo przed "pechem". Było to miejsce ciemne, ale suche i ciepłe, odpowiednie dla królewskiej córki.
W tej mrocznej pieczarze Tuidhana wreszcie odkryła swą prawdziwą naturę, knując i spiskując. Dzięki swej urodzie uwiodła swych strażników i zmieniła ich w żądnych zemsty zabójców. Oskarżając swego brata o bezprawne uwięzienie i spowodowanie śmierci całej rodziny, zebrała wystarczająco dużo zdradzieckich sztyletów, by dokonać przewrotu.
Pewnej zimy, w bezksiężycową noc, z pięcioma skrytobójcami udała się do znajdującego się na drzewie zamku swego brata, zabijając wszystkich strażników i sługi. Powiadają, że osobiście poderżnęła gardło Królowi Lorelianowi i założyła zakrwawioną koronę na swe skronie.
Oto, moi przyjaciele i słudzy Elratha, prawdziwa natura Królowej, od której pochodzą Mroczne Elfy.
Kapłanka Celina, Służka Elratha i Świętego Imperium Sokoła

Garett PW
4 lutego 2014, 17:56
Kiedyś Nicolai się pytał skąd się wzięła dynastia Kruków. W MMX jest to wytłumaczone, otóż rozmawiając z Sandorem przedstawia się nam jako Sandor Kruk.

Chaosyta Sareth PW
17 stycznia 2015, 07:25
Mam pytanie do szefów tej strony. Chcę wiedzieć, jaką domeną włada Sar-Elam? Myślę, że włada albo domeną równowagi, albo domeną wiedzy, albo jeszcze domeną magii. Błagam, powiedzcie!!!
strona: 1 - 2 - 3 ... 9 - 10 - 11 ... 21 - 22 - 23
temat: Ashan - polityka, geografia i społeczeństwo

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel