Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Heroes VII - wasze pomysły
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

CudacznyAndrzej PW
2 lutego 2014, 10:17
Jakie są wasze pomysły na kolejną część. Może ja zacznę najpierw od swoich:

1. Opuszczenie świata Ashan, bardzo nie podoba mi się to uniwersum, w porównaniu do świata Enroth jest bardzo nudne. Chciałbym żeby powstało nowe uniwersum w stylu Heroes I - III.
2. Bardzo by mi się podobała grafika która pierwotnie miała by być w Heroes V:
http://www.acidcave.net/images/ciekawostki/h5start.jpg Grafika w Heroes 3 pomimo upływu lat nadal mi odpowiada ale można by ją trochę ulepszyć w coś takiego jak miało być w Heroes V
3. Zwiększenie liczby miast do 12. Oto moje pomysły na miasta:
Zamek czyli miasto rycerzy w stylu średniowiecznym zamieszkałe przez właśnie rycerzy, mnichów, inkwizytorów, czarodziejki i anioły
Elfy czyli miasto zamieszkały przez oczywiście Elfy, żywiołaki, satyrów, drzewce itd.
Czarodzieje - miasto magiczne zamieszkałe przez magów, niziołków i istoty magiczne przez czarodziei stworzone bądź przyzwane w stylu golemów, gargulców, mechanicznych smoków czy dżinów
Krasnoludy - miasto o zimowym i nordyckim klimacie zamieszkałe przez krasnoludy, gnomy, olbrzymy itd.
Czarnoksiężnicy czyli miasto wzorowane na czarnoksiężniku z heroes 2 zamieszkałe przez rozbójników, harpie, orków, minotaury, tytułowych czarnoksiężników i oczywiście czarne i czerwone smoki
Nekromanci - miasto nieumarłych
Demony - miasto zamieszkałe przez różnego rodzaju diabły i oddających im cześć heretyków
Mroczne Elfy - miasto wzorowane na Lochu z Heroes 3 gdzie mieszkają mroczne elfy, troglodyci, kretołaki, morlokowie i inne stworzenia żyjące pod ziemia.
Jaszczuroludzie - Miasto wzorowane na Aztekach, Majach i innych ludach ameryki przedkolumbijskiej zamieszkałe przez humanoidalnych Jaszczuroludzi, Gnoli, wojowniczych ludzi jaguarów, gorgony i olbrzymy przypominające humanoidalne tyranozaury.
Barbarzyńcy - miasto zamieszkałe przez ludzkich barbarzyńców, gobliny, centaury, ogrów, behemoty i różnego rodzaju olbrzymy.
Piraci - miasto wzorowane na zamków przystani z dodatku HotA gdzie mieszkają oczywiście piraci, szczuroludzie, niksy, syreny i różnego rodzaju potwory morskie
Egipt - miasto wzorowane na starożytnym Egipcie zamieszkałe przez humanoidów przypominających Anubisa, Horusa a także potężnych ludzi hipopotamów i ludzi skorpiony.
4. Jednostki alternatywne w miastach. W każdym mieście było by 14 jednostek podstawowych + 14 ich ulepszeń. Jednostek pierwszego poziomu można by kupić dwie natomiast jednostki powyżej pierwszego poziomu (czyli od 2 do 7) należało by wybrać czy chce się rekrutować taką czy taką. Oto mój pomysł na jednostki na razie bez ulepszeń:
RYCERZE

Chłop/Giermek
Pikinier/Kusznik
Gryf/Łowca Czarownic
Krzyżowiec/Czarodziejka
Mnich/Inkwizytor
Rycerz/Zabójca Smoków
Anioł/Magiczna Zbroja

ELFY

Driada/Leprekaun
Satyr/Żywiołak Wody
Elf/Żywiołak Ognia
Pegaz/Żywiołak Ziemi
Druid/Żywiołak Powietrza
Drzewiec/Jednorożec
Zielony Smok/Fenix

CZARODZIEJE

Gremlin/Kappa
Gargulec/Niziołek
Golem/Kirin
Mag/Genscha
Dżin/Smoczy Golem
Naga/Lamassu
Tytan/Atlas

KRASNOLUDY

Kobold/Gnom
Krasnolud/Kozioł
Topornik/Podpalacz
Kapłan Run/Niedźwiedziołak
Yeti/Walkiria
Posąg Przodka/Nosorożec
Fenrir/Olbrzym

CZARNOKSIĘŻNICY

Człowiek Ćma/Rozbójnik
Harpia/Jadowity Pomiot
Ork/Salamandra
Meduza/Minotaur
Troll/Bazyliszek
Czarnoksiężnik/Zmora
Czarny Smok/Gargantuan

MROCZNE ELFY

Troglodyta/Mroczny Elf
Mykonid/Przyczajona
Becholder/Pająk
Zębacz/Kretołak
Wiedźma/Chimera
Mantikora/Morlok
Czerw/Hydra

NEKROMANCI

Szkielet/Zombi
Ghul/Szkielet Łucznik
Upiór/Zły Drzewiec
Wampir/Wilkołak
Lisz/Strzyga
Rycerz Śmierci/Kosiarz
Drakolicz/Kościany Golem

DEMONY

Chochlik/Opętany
Gog/Heretyk
Cerber/Rozpruwacz
Rogaty Demon/Sukkub
Czart/Tiamat
Ifryt/Echidna
Diabeł/Baphomet

JASZCZUROLUDZIE

Gnoll/Czupakabra
Jaszczuroczłek/Kapłan Słońca
Ważka/Człowiek Jaguar
Trójrożec/Rosiczka
Gorgona/Modliszka
Wiwerna/Cipactli
Quetzalkoatl/Tyranozaur

BARBARZYŃCY

Goblin/Centaur
Wilczy Rycerz/Jeździec Dzika
Barbarzyńca/Centaur Łucznik
Ogr/Nomad
Rok/Szaman
Cyklop/Lajstrygon
Behemot/Hekatonheir

PIRACI

Okeanida/Szczuroczłek
Zbir/Murlok
Pirat/Wilk Morski
Assida/Syrena
Zaklinaczka/Rekinoczłek
Niksa/Kraken
Wąż Morski/Lewiatan

EGIPCJANIE

Skarabeusz/Poganiacz Niewolników
Żaba/Lew
Duch Piasku/Człowiek Skorpion
Anubis/Rydwan
Sfinks/Mumia
Olifant/Taweret
Ammit/Horus

NEUTRALNE

I Murzyn/Trędowaty
II Duch Lasu/Bobołak
III Śnieżny Elf/Tryton
IV Biały Tygrys/Żywiołak Ciemności
V Lodowy Demon/Żywiołak Światła
VI Biały Czarodziej/Żywiołak Magii
VII Dziki Zębacz/Upadły Anioł
VIII Czarodziejski Smok/Rdzawy Smok/Dwugłowy Smok/Kryształowy Smok/Skylla/Błękitny Smok/Demosmok/Tyfon

5. Rozwój bohatera taki jak w heroes 3. Bohater nie bierze bezpośrednio udziału w walce może rzucać jednak czary. Nowe specyfikacje bohatera.
6. Każdy zamek posiada inną machinę bojową, dodatkowo w specjalnych budynkach na mapie można by kupować specjalne machiny wojenne nie dostępne w miastach.

Jak wam się podoba mój pomysł na hereoes 7. W przyszłości postaram się dokładniej opisać jednostki, ich ulepszenia, świat, zamki i nowe czary. A jakie są wasze pomysły na nową część Heroes?

Shin0bi PW
2 lutego 2014, 13:40
Jak na moje to dostaniemy po prostu kolejną kaszanę w Ashanie :P
A swoją drogą, zabawne pomysły - Egipcjanie jako rasa, a jednostki neutralne - murzyni i trędowaci xD

CudacznyAndrzej PW
2 lutego 2014, 14:12
To tylko taka nazwa którą na prędce wymyśliłem, oczywiście zamek nazywał by się inaczej.
Co do murzynów to mogli by wyglądać podobnie do goblinów z h2 i zamieszkiwać jakieś tropikalne wyspy a trędowaci to osobniki zarażone pewną chorobą przez którą tracą zmysły i atakują innych ludzi, po prostu innej nazwy nie mogłem dla nich wymyślić :)
Też obawiam się że kolejna część będzie w Ashanie i dostaniemy kolejną historię gdzie wszyscy łączą siły żeby pokonać złe demony :(

Shin0bi PW
2 lutego 2014, 14:30
W sumie na "Murzyna" (xD) pasowałby ten osobnik z M&M 6 - tylko jednostka powinna się raczej nazywać "Kanibal" czy coś w tym stylu.

AmiDaDeer PW
2 lutego 2014, 16:18
Zapewne siódma odsłona serii będzie miała 5-6 miast po 6-7 jednostek bez alternatyw i może nawet bez ulepszeń, a bohaterowie będą rozwijani w sposób czysto liniowy. No i historia będzie umieszczona w Ashanie - pytanie tylko czy będą powtarzać jaja z Zeldy i wrzucą kolejną grę przed H5, czy pójdą po rozum do głowy i zrobią kontynuację.

To na co mogę liczyć to ciekawsze designy, sensownie dobrane frakcje (wywalić diabły!) i ogólnie przemyślany gameplay. Ale nie wiem czy to nie będzie zbyt naiwne.

Alchemik PW
2 lutego 2014, 16:36
Cytat:
...czy pójdą po rozum do głowy i zrobią kontynuację.

Kontynuacja Heroes V jest niemalże niemożliwa do wykonania, ze względu na to że:
-demony przestają być zagrożeniem na 18 lat (do wydarzeń z Dark Messiah),
-większość nacji w Ashanie, konsoliduje się w czasie największej wojny, w związku z czym nadchodzi upragniony przez wszystkich pokój. Do czasów Dark Messiah nie zmienią się nawet przywódcy, więc wszelcy zwolennicy wojny będą raczej niepopularni.

Degraf PW
2 lutego 2014, 16:58
W sumie "Heroes kingdoms" można odczytać jako odbudowę świata. Wówczas H7 mogłoby być jako ponowne zdefiniowanie świata, gdzie wszystko od początku do końca miałoby ręce i nogi, a nie niekończący się retcon i gubienie się we własnych teoriach. Chociaż idea, aby zlikwidować demony jest atrakcyjne.

Alchemik PW
2 lutego 2014, 17:12
Cytat:
Chociaż idea, aby zlikwidować demony jest atrakcyjne.

Zlikwidowanie demonów bez zniszczenia Urgasha jest niemożliwe, dlatego Bezimienni nie pozwolili zadać "ostatecznego ciosu". Ale fajny by był pomysł żeby zastąpić je czymś mniej przypominające stereotypowe demony, bardziej godne a nie przypominające kupę mięsa stwory, np. demoniczne Anioły, bardziej ludzkie Sukkuby i Inkuby oraz inne wariacje, w końcu chaos ma to do siebie że nie jest ograniczony niczym.

Nicolai PW
2 lutego 2014, 17:36
1. Opuszczenie Ashanu nie wchodzi w rachubę. Skakanie po uniwersach zrobi jedynie zamęt. Nowi gracze, którzy zaczynali od H5 zostaną rzuceni do świata, którego kompletnie nie znają. Do tego Ubisoft miałby niemały problem fabularny z ustaleniem spójnej historii. Uniwersum MM było tworzone przez wielu niezależnych od siebie ludzi, którzy z biegiem lat pozapominali swoje zamysły. Poczytaj wywiady na Kwasowej Grocie, odtworzenie kompletnej wiedzy o tym świecie jest poza naszym zasięgiem. Poza tym zauważ, że Ashan znacznie poprawił się od czasów H5 i już oferuje dobrą fabułę.

2. Ta grafika nigdy nie miała być w H5, to jest zmodyfikowane H3 przerobione w celach poglądowych. Chcieli zobaczyć jak pewne rozwiązania będą się sprawdzać, jak model będzie wyglądać w grze... Czasami się tak robi, by nie czekać aż techniczni postawią silnik.

3. Zwiększenie liczby miast do dwunastu? Gra nie jest z gumy, nie można rozciągać jej w nieskończoność. Niemniej spójrzmy na Twoje propozycje, może będzie w nich coś ciekawego?
"Czarnoksiężnicy czyli miasto wzorowane na czarnoksiężniku z heroes 2 (...) Mroczne Elfy - miasto wzorowane na Lochu z Heroes 3"
Dwa zamki bazujące na powiązanych ze sobą konceptach? To nie ma sensu...
"Jaszczuroludzie - Miasto wzorowane na Aztekach, Majach i innych ludach ameryki przedkolumbijskiej zamieszkałe przez humanoidalnych Jaszczuroludzi, Gnoli, wojowniczych ludzi jaguarów, gorgony i olbrzymy przypominające humanoidalne tyranozaury."
Też brakowało mi Jaszczuroludzi i uważałem, że klimaty prekolumbijskie pasowałyby do nich, ale jednostki, które przedstawiłeś to groch z kapustą. Ludzie-jaguary i humanoidalne tyranozaury? Co to u licha jest?
"Piraci - miasto wzorowane na zamków przystani z dodatku HotA gdzie mieszkają oczywiście piraci, szczuroludzie, niksy, syreny i różnego rodzaju potwory morskie"
Kolejny zamek ludzi? No ok... w HoTA dobrze to wyszło, ale tam nie musieli dawać zdolności rasowych i klas zaawansowanych. Mieli łatwiej.
Egipt - miasto wzorowane na starożytnym Egipcie zamieszkałe przez humanoidów przypominających Anubisa, Horusa a także potężnych ludzi hipopotamów i ludzi skorpiony."
Czyli w skrócie ma to być pustynny zamek zwierzoludzi. Nie wiem jakby to wyglądało w praniu, bo byłby to taki misz-masz bez elementów wspólnych.

4. Alternatywy rodem z H4? I have a bad feelings about this. W Czwórce musieli ograniczyć liczbę poziomów, ponaciągać kilka rzeczy i zrobić szpagat z przyklaskiem, by zrealizować tę koncepcję. Ty chciałbyś pójść dalej. Siedem poziomów + wybór? To nie ma prawa działać sensownie.
Rycerze: Czym będzie różnić się Chłop od Giermka? Obydwaj będą lichymi ludzikami z kiepskim uzbrojeniem. Na tym ma polegać ta koncepcja? Decyduję czy chcę Piechura z kijem czy widłami? Poza tym Łowca Czarownic i Czarodziejka w jednym zamku? Ciekawe... Rycerz i Łowca Smoków? Problem ten sam co u Chłopa i Giermka. Magiczna Zbroja? Pusty w środku Golem jako zastępstwo dla Anioła? Chyba nie... No i gdzie u licha są Kapłani? Do tego ustawienie na poziomach chyba losowe.
Elfy: Żywiołaki jako alternatywy? Niezbyt pomysłowe.
Czarodzieje: Albo Czarodzieje mieszkają na terenach podmokłych, albo nie przemyślałeś wstawienie tutaj Kappy. Co to jest Genscha i czemu Smoczy Golem tak nisko? Czym Tytan różni się od Atlasa?
Krasnoludy: Posąg Przodka jak niby miałoby to walczyć? Nosorożec? Jestem przeciwnikiem wciskania do HoMM zwierząt.
Czarnoksieżnicy: Człowiek-ćma? No chyba nie... Ork, Salamandra, Zmora i Czarny Smok? Każda z tych jednostek jest z innej parafii.
Mroczne Elfy: Mykonid? Naprawdę człowiek-grzyb? A myślałem, że człowiek-ćma to już pomysł pokręcony na maksa :P Poza tym piszemy "BeHolder", no i jak według Ciebie wygląda Zębacz?
Nekromanci: Czemu Zły Drzewiec jest o wiele słabszy od dobrego? Poza tym czemu nie pójdziemy dalej i nie damy Wściekłego Posągu Przoda czy Upadłego Giermka? A nie... mamy Kościanego Golema, też dobrze.
Demony: Jak będzie wyglądać Rozpruwacz i Tiamat? Tworzenie jednostek to coś więcej niż wypisywanie nazw. Poza tym Echidna to w sumie Meduza bis. Diabeł jakoś będzie się różnił od swojego zastepstwa?
Jaszczuroludzie: Człowiek-jagura? Czekam na człowieka-człowieka. Co to jest Trójrożec? Rosiczka ma być silniejsza od Pikiniera? Rosło to kiedyś u mnie w doniczce i nie uważałem jej za śmiertelne zagrożenie. Ważka i Modliszka? Mamy już Pająka, czekam na Chrabąszcze i Motyle.
Barbarzyńcy: Lajstrygon, czyli po prostu Kannibal? Co on robi na szóśtym poziomie? Sturęki to ciekawa jednostka, ale jak sobie go wyobrażasz? Nie da się go sensownie przedstawić.
Piraci: Czym będzie różnić się Murlok od Troglodyty, a Zbir od Rozbójnika? Reszta wzglednie dobra, bo zapożyczona z Zatoki i Sanktuarium.
Egicjanie: Skarabeusz i Poganiacz Niewolników, Rydwan i Olifant? Śmierdzi mi Bastionem. Żaba i Lew? Naprawdę!? Jakim cudem płaz może być równie silny co o wiele większy drapieżnik? Jakoś bawi mnie to, że w twoim koncepcie Rosiczka jest silniejsza od Żaby, która z kolei może położyć na łopatki Giermka. Co nieumarła Mumia robi wśród żywych? Czym różni się Sfinks od Lamassu i dlaczego Ammit jest tak wysoko w porównaniu do Lwa? Wszak różnią się tylko pyskiem. Straszny galimatias z poziomami.
Neutralne: Murzyn? A gdzie Azjata, Indianin, Hindus i Białas? Trędowaty będzie ulepszany do Suchotnika? Jak wyobrażasz sobie dowodzenie Białymi Tygrysami? Czym będzie różnić się Biały Czarodziej od Maga, Czarnoksieżnika czy Czarodziejki. O... Dziki Zębacz i Upadły Anioł? Czemu nie działa to w drugą stronę i nie mamy Spokojną Zmorę czy Grzecznego Ifryta?

5. Rozwój jak w H3? Cóż... w takim razie H7 ma być Trójką z pokręconymi konceptami zamków? Chociaż tryb 3D przewidujesz?

6. Różne machiny bojowe? To znaczy? Chodzi o to, że Rycerze będą mieć Balistę, Piraci Armatę, Czarodzieje Onager i tak dalej czy może chcesz pójść dalej i dać Mrocznym Elfom wyłączność na Katapultę, Demonom na Namiot Medyka i tak dalej?

Edit: "Co do murzynów to mogli by wyglądać podobnie do goblinów z h2 i zamieszkiwać jakieś tropikalne wyspy (...)"
Tak, na bank Ubisoft jest za szerzeniem rasizmu.

Kammer PW
2 lutego 2014, 17:54
@Nicolai: You made my day.

Tworzenie nowych zamków nie jest tu zbyt mile widziane. Ale oczekiwane przez nas mechanizmy raczej można obdyskutować. Jak wiadomo Ubi to mistrzowie recyklingu, więc ja proponuję dodanie:
1. Stref kontroli (H6);
2. Podziału magii z H6;
3. Skillwheela (H5);
4. ROZSĄDNYCH alternatyw (H%);
5. Widok 2D, ale ekran miasta w 3D (ach, ten Sylvan).
6. MOŻE po dwie jednostki na poziom (H4), można by czerpać je z DoCa;
7. Sześć zamków z H6 + krasnale, leśne elfy z H5 i Akademia z DoCa;
8. MOŻE jakieś wariacje na temat ras z Trójki (inny kontynent niż Thallan).

Shin0bi PW
2 lutego 2014, 18:38
@Nicolai

Nie chce mi się odnosić po kolei do każdego z twych zarzutów co do pomysłów Cudacznego Andrzeja (:D) ale piszesz w znacznej części bzdury:
Niby co złego jest w wyborze między chłopkiem a giermkiem? Jeżeli chłop przykładowo płaciłby podatki, a Giermek miał w zamian lepsze statystyki, to wybór byłby ciekawy. Kolejna sprawa, Łowca Czarownic nie wyklucza istnienia w zamku Czarodziejki, bo Czarownica to nie to samo co Czarodziejka. Co nie pasuje ci w Posągu Przodka? Skoro Golemy i Gargulce mogą walczyć, to czemu nie Posąg? Zarzuty o spójność oczywiście pominę, bo to kwestia gustu, ale stwierdziłeś że Ashan jest ciekawy? Przecież to najbardziej sztampowe i nudne uniwersum świata.

Cytat:
No ok... w HoTA dobrze to wyszło, ale tam nie musieli dawać zdolności rasowych i klas zaawansowanych. Mieli łatwiej.

Skoro potrafią zaimplementować nowy zamek, to zapewne potrafiliby coś takiego też, z jeszcze mniejszym wysiłkiem zapewne. A co jest trudnego w wymyśleniu zdolności rasowej piratów? Po 10 sekundowej burzy mózgu mógłbym wypisać z 5 propozycji.

A zarzuty odnośnie logiki jednostek (dowodzenie tygrysami? co w tym złego, wszak było w H4, jest kanoniczne, podobnie jak Dziki Zębacz, którego również wyśmiałeś!) przemilczę; w Herosach logika nigdy nie obowiązywała. Jeśli tak, to wytłumacz mi, dlaczego Gryf w Zamku ma mniej punktów życia od słabowitego Kapłana, który nawet zbroi nie nosi? Dlaczego Behemot na polu bitwy jest niewiele większy od Pikiniera, ba, krasnoluda? Realizm nigdy nie mógł być argumentem w dyskusji na temat Herosów.

AmiDaDeer PW
2 lutego 2014, 18:58
Shin0bi:
Dlaczego Behemot na polu bitwy jest niewiele większy od Pikiniera, ba, krasnoluda?
Mały offtopic: behemoty SĄ stosunkowo niewielkie. W MM7 stanowiły bestie porównywalne wzrostem do drużyny, może nieco wyższe, a w filmikach do kampanii H3 były dużo trochę mniejsze od cyklopów, którzy z kolei byli prawdopodobnie sporo niżsi od tytanów.

Kammer PW
2 lutego 2014, 19:22
Tytani są niewiele wyżsi od chłopów.

AmiDaDeer PW
2 lutego 2014, 19:30
Nie w filmikach. :P Ale tak, rozmiar jednostek na polu bitwy jest i powinien być umowny. Ale z 3D tak się nie da.

Nicolai PW
2 lutego 2014, 19:40
Shin0bi:
(...) piszesz w znacznej części bzdury (...)
Poczułem się dotknięty, ale postaram się udowodnić, że nie masz racji.

Shin0bi:
Niby co złego jest w wyborze między chłopkiem a giermkiem? Jeżeli chłop przykładowo płaciłby podatki, a Giermek miał w zamian lepsze statystyki, to wybór byłby ciekawy.
To, że byliby bardzo podobni do siebie pod względem wizualnym (lekko uzbrojony człowiek) i taktycznym (jednostka walcząca w zwarciu o przeciętnych statystykach). Nieco lepsze statystyki czy podatki, nędzny ten wybór. To w H5 alternatywy bardziej różniły się od ulepszenia, a przecież bazowały na tej samej jednostce.

Shin0bi:
Kolejna sprawa, Łowca Czarownic nie wyklucza istnienia w zamku Czarodziejki, bo Czarownica to nie to samo co Czarodziejka.
A czym się różnią? To rzuca czary i to rzuca czary.

Shin0bi:
Co nie pasuje ci w Posągu Przodka? Skoro Golemy i Gargulce mogą walczyć, to czemu nie Posąg?
Bo posąg z definicji to statyczny obiekt wykuty z kamienia i stojący na cokole? Jeśli przyjąć, że może się on jednak ruszać to mamy Golema bis.


Shin0bi:
Zarzuty o spójność oczywiście pominę, bo to kwestia gustu (...)
Mówisz, że kwestią gustu jest podawanie w wątpliwość wyniku starcia Modliszki z Pikinierem, a Mumia to standardowy członek egipskiej karawany?

Shin0bi:
(...) ale stwierdziłeś że Ashan jest ciekawy? Przecież to najbardziej sztampowe i nudne uniwersum świata.
Było tak na etapie H5/DM/HK, ale teraz bardzo się rozwinął. Poza tym według Ciebie to, że czepiam się tego jak Drzewiec słabnie mając zły humor (anty-Hulk?) to kwestia gustu, a nudność Ashanu to fakt obiektywny?

Shin0bi:
Skoro potrafią zaimplementować nowy zamek, to zapewne potrafiliby coś takiego też, z jeszcze mniejszym wysiłkiem zapewne. A co jest trudnego w wymyśleniu zdolności rasowej piratów?(...)
Nie rozumiesz... mechanika H3 nie przewiduje zdolności rasowych takich jak w H5/H6. Ja tylko zauważam, że stworzenie konceptu zamku do nowszych gier jest nieco trudniejsze.

Shin0bi:
A zarzuty odnośnie logiki jednostek (dowodzenie tygrysami? co w tym złego, wszak było w H4, jest kanoniczne, podobnie jak Dziki Zębacz, którego również wyśmiałeś!) przemilczę
Zarzutów było więcej, ale co tam. Wiem, że w H4 były Białe Tygrysy, ale przecież napisałem, że moim zdaniem wstawianie zwierząt do HoMM to głupota, więc argument nietrafiony. Też wiem o Dzikim Zębaczu, ale chodziło mi o istnienie duetów pokroju Zębacz - Dziki Zębacz, czy Anioł - Upadły Anioł. Czytanie ze zrozumieniem się kłania :P

Shin0bi:
(...) w Herosach logika nigdy nie obowiązywała.
Ciężko mówić o naszej logice w świecie nierealnych istot, ale jakaś konsekwencja zawsze była. Wszak Chłop był słabszy od Smoka, a Tytan nie był okładany przez Gremlina. Dużo zależy od sposobu przedstawienia jednostki. Ptak Gromu w H3 był wykreowany, że pasował na swój poziom. W H4 inaczej go ukazano i nie widziałem problemów z tym, że był równie silny jak Behemot. Jednak w przypadku Żab czy Rosiczek byłoby to nieźle naciągnięte, no chyba, że pięciometrowa roślina z ostrymi zębami potrafiąca biegać w zorganizowanych oddziałach to nadal Rosiczka. To tak jakby wzięło się deskę, dało jej świadomość, kończyny, miecz i tarczę, a potem twierdziło, że nadal jest to zwykła deska. W H4 mieliśmy Osetnicę, która nie nawiązywała do żadnego istniejącego organizmu. Dlatego też ona przechodzi, Żaba nie.

Shin0bi:
Jeśli tak, to wytłumacz mi, dlaczego Gryf w Zamku ma mniej punktów życia od słabowitego Kapłana, który nawet zbroi nie nosi?
A czy mówiłem, że uznaję H3 za wyznacznik wszelkiej logiki? Było tam kilka mankamentów jak poziomy Gryfa i Zakonnika, ale reszta była zrobiona sensownie. Wiwerna była silniejsza od Gnolla, a Anioł rozganiał Chochliki.

Shin0bi:
Dlaczego Behemot na polu bitwy jest niewiele większy od Pikiniera, ba, krasnoluda?
A dlaczego sto Behemotów to jeden Behemot? Nie mieszaj mechaniki z realiami :P Spójrz na intro H3, tam Tytan był nieporównywalnie większy od Meduzy, która na mapie jest porównywalna.


Shin0bi:
Realizm nigdy nie mógł być argumentem w dyskusji na temat Herosów.
Istnieją pewne odstępstwa od realizmu, ale nie można go całkowicie zawiesić. Inaczej musielibyśmy zaakceptować, że trójnogi pelikan pokryty futrem, który pluje kwasem i je gruz to Złoty Smok.

AmiDaDeer PW
2 lutego 2014, 20:06
Nicolai:
Wiem, że w H4 były Białe Tygrysy, ale przecież napisałem, że moim zdaniem wstawianie zwierząt do HoMM to głupota, więc argument nietrafiony
W H1 były wilki.

Nicolai PW
2 lutego 2014, 20:16
Hobbit:
W H1 były wilki.
Tak samo jak w H2, H4, H5 i H6, ale w sumie co z tego? Nadal uważam tworzenie armii składającej się ze zwierząt za głupotę. Jakoś "mistyczne" istoty (Gryfy, Mantykory czy Bazyliszki) toleruję, ale wyobrażenie sobie stada Żab formujących szyk bojowy przepełnia mnie gromkim śmiechem.

Irhak PW
2 lutego 2014, 20:48
Cytat:
Tak samo jak w H2, H4, H5 i H6, ale w sumie co z tego?
De facto w H3 też :P
Cytat:
wyobrażenie sobie stada Żab formujących szyk bojowy przepełnia mnie gromkim śmiechem.
A nie rechotem? ;)

Shin0bi PW
2 lutego 2014, 21:09
Cytat:
To, że byliby bardzo podobni do siebie pod względem wizualnym (lekko uzbrojony człowiek) i taktycznym (jednostka walcząca w zwarciu o przeciętnych statystykach). Nieco lepsze statystyki czy podatki, nędzny ten wybór. To w H5 alternatywy bardziej różniły się od ulepszenia, a przecież bazowały na tej samej jednostce.

O podobnym zastosowaniu taktycznym? Czyli według ciebie jednostki mają różne zastosowanie taktyczne tylko wtedy, gdy zasadniczo się różnią? (latają/strzelają/chodzą?) A grałeś kiedyś w multiplayera w Herosów? Jedne jednostki kroczące są dobre jako tanki, inne do blokowania strzelców, inne do ściągania kontrataków... Nie wiem, w czym Chłop za mało rózni się od Giermka według ciebie wizualnie. Równie dobrze można powiedzieć, że pierwszy i drugi poziom w Zamku rycerza niczym się nie różnią - ot lekko uzbrojony w halabardę, drugi lekko uzbrojony w łuk. Co byś chciał, wybór między Chłopem a Aniołem? No faktycznie by się różniły, ale gdzie tu sens?

Cytat:
A czym się różnią? To rzuca czary i to rzuca czary.

Chociażby tym jakie skojarzenia kulturowe budzą. Mały test, wpisałem w google grafikę oba hasła i oto, co otrzymałem JAKO PIERWSZY WYNIK:

Czarodziejka - http://zostan-wiedzma.blog.onet.pl/wp-content/blogs.dir/902586/files/blog_uo_5099213_7996983_tr_ciemnowlosa-czarodziejka.jpg

Czarownica - http://swiat-obrazkow.pl/obrazy/save.php?img=./3/295/rysunek_czarownica_obrazki_czarownice_wiedzmy.jpg

Naprawdę dalej nie widzisz różnicy między dobrą czarodziejką, a złą czarownicą?

Cytat:
Bo posąg z definicji to statyczny obiekt wykuty z kamienia

Gargulec to też posąg. Czy on jest statyczny?

Cytat:
Mówisz, że kwestią gustu jest podawanie w wątpliwość wyniku starcia Modliszki z Pikinierem, a Mumia to standardowy członek egipskiej karawany?

Owszem. Taka logika prowadzi do absurdu. Wszak w Hirosach jest więcej takich nierealistycznych starć. Halabardnik przegrywający z kretesem z Ważką chociażby. Kogo to obchodzi, że jest to nierealistyczne? Wychodząc z tego założenia, należałoby skrytykować całą grę, a chyba nie o to w tym chodzi? Co do mumii, to nie wiem czemu miałaby być nieobecna w mieście stricte egipskim, jeśli pierwsze skojarzenie z Egiptem to Piramidy -> Mumie. Oczywiście miasto musiałoby mieć odpowiednie założenie, żeby Mumię można tam wcisnąć.

Cytat:
Było tak na etapie H5/DM/HK, ale teraz bardzo się rozwinął. Poza tym według Ciebie to, że czepiam się tego jak Drzewiec słabnie mając zły humor (anty-Hulk?) to kwestia gustu, a nudność Ashanu to fakt obiektywny?

Nie użyłem takiego sformułowania, bo po pierwsze nie istnieje fakt obiektywny. Poza tym to była moja opinia a nie fakt, naprawdę przed wszystkim co piszę muszę zaznaczać "IMO"?

Cytat:
Nie rozumiesz... mechanika H3 nie przewiduje zdolności rasowych takich jak w H5/H6. Ja tylko zauważam, że stworzenie konceptu zamku do nowszych gier jest nieco trudniejsze.

To TY nie rozumiesz. Mechanika nie przewidywała również dziesiątego miasta, skryptów ERM, zmiennych... a jednak są, nieprawdaż? Zdolności rasowe może napisać każdy znający choć trochę język ERM, nawet ja po paru dniach zabawy z tym robiłem coś na ten wzór (fakt, że prymitywne i proste, ale zajmowałem się tym tylko krótki czas). Co za problem? Pytanie tylko po co? I po co w ogóle porównywać Heroes 3 z Heroes 5 w kwestii zdolności rasowych tak, jak to zrobiłeś? To inne gry.

Cytat:
ale przecież napisałem, że moim zdaniem wstawianie zwierząt do HoMM to głupota, więc argument nietrafiony

Ale ja napisałem, że to się działo we wszystkich Herosach, więc głupotą jest podważanie tego na zasadzie, że ten pomysł nie pasuje. On pasuje bardzo dobrze, to że tobie się nie podoba nie ma znaczenia. Ja również mogę napisać, że coś z oryginalnej gry mi się nie podoba, ale po co? Logika taka sama, jakbym zarzucił zespołowi HotA że zrobił ulepszenia jednostek w swoim mieście, a ja lubię Heroes 2 i nie trawię ulepszeń, więc dodatek jest do chrzanu! Dziecinne nieco. To że tobie się zwierzęta nie podobają, nie zmienia faktu, że istnieją one w Herosach i jak najbardziej pasują, więc dlaczego skrytykowałeś za ten pomysł Andrzeja?

Cytat:
Wiwerna była silniejsza od Gnolla, a Anioł rozganiał Chochliki.

Ale to świat fantasy. Według jakiej miary chcesz mierzyć logikę? Czemu Gnoll słabszy od Wiwerny jest bardziej logiczny od Wiwerny słabszej od Gnolla? Wszak to tylko czyjś wymysł, logika NIE powinna być głównym czynnikiem, przez który oceniamy pomysły tutaj rzucane, bo równie dobrze możnaby narzekać, że bohater puszcza z dłoni kulę ognia, jakże to tak? :P

Cytat:
A dlaczego sto Behemotów to jeden Behemot? Nie mieszaj mechaniki z realiami

Ale powtarzam, jakie realia? To świat fantasy, według jakiego rachunku prawdopodobieństwa chcesz mierzyć zdarzenia? Zmierzam do jednego: Myślę, że ważniejsze jest skupienie się na grze i czerpanie z niej radości, niż siedzenie przed kompem z linijką, mierzenie wymiarów Modliszki i narzekanie, że owa gigantyczna Modliszka pokonuje rycerza :P

Cytat:
Istnieją pewne odstępstwa od realizmu, ale nie można go całkowicie zawiesić. Inaczej musielibyśmy zaakceptować, że trójnogi pelikan pokryty futrem, który pluje kwasem i je gruz to Złoty Smok.

Owszem, realizm jest niezbędny, ale ważniejszy jest klimat. Nawet jeśli coś jest nierealistyczne (jak 99% stworów w Herosach) ale wpasowuje się w klimat, to czemu nie, wypali. Z Pelikanem problem byłby nie taki, że jest nielogiczny (a na pewno bardziej realistyczny od Arcydiabła, który teleportuje się, powtrzymuje kontratak i jakimś cudem zmniejsza szczęście całej wrogiej armii) Problem byłby tego rodzaju, że on po prostu nie pasuje do klimatu.

Cytat:
Czekam na człowieka-człowieka

A tego wcześniej nie zauważyłem, to akurat było dobre xD

Irhak PW
2 lutego 2014, 21:21
Cytat:
A czym się różnią? To rzuca czary i to rzuca czary.
Stary dowcip:
- Czym się różni czarodziejka od czarownicy?
- Jakieś 40 lat.

Cytat:
Bo posąg z definicji to statyczny obiekt wykuty z kamienia
Kto oglądał Dr Who ten wie, że posągi nie są statyczne (płaczące anioły).
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
temat: Heroes VII - wasze pomysły

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel