Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] Horn of the Abyss
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 47 - 48 - 49 ... 95 - 96 - 97

Kammer PW
12 stycznia 2014, 22:13
Z tym, że sam SoD też nie jest idealnie zbalansowany (chociażby bany Nekropolii na turniejach). A co z graniem przeciwko SI?

Warmonger PW
12 stycznia 2014, 22:16
Cytat:
Nie, granie online wymaga przede wszystkim balansu i przemyślanych rozwiązań. Toteż nie nadają się do tego mody.
Mody też mogą, a nawet powinny być przemyślane i zbalansowane. Wiem, że po spotkaniu z WoGiem może to wydawać się nieprawdopodobne ;), ale HoTA pokazuje, że uzyskanie balansu jest możliwe.

Inna sprawa, że w samym SoD też występuje masa elementów zarówno bezużytecznych, jak i zbyt potężnych z punktu widzenia gier wieloosobowych.

michalsl PW
12 stycznia 2014, 22:32
Udało mi się zagrać VCMI - i krótko mówiąc, szkoda że udało się taki projekt zrobić, bo może on po części zniechęcić twórców genialnego HOTa. Projekty są nieporówywalne, HOTa wygląda jak baseowy dodatek do gry, jest dopracowany a wkrótce pozbędzie się wszelkich błędów. VCMI to złodzieje sprit'ow, zamki wyglądają jak kupa zrobiona obok muszli klozetowej, chociaż doceniam starania. Oprócz tego napociłem się niezmiernie aby go odpalić i nawet udało mi się zmusić VCMI do kilku minut rozgrywki bez crashu :D

Kammer PW
12 stycznia 2014, 22:49
O.O

Owszem, projekty są nieporównywalne: HotA to gotowy produkt, zaś VCMI - narzędzie. Które niby miasto zrobili twórcy VCMI?

jarojj10 PW
12 stycznia 2014, 23:35
To że projekty takie jak VCMI powstają to świetna sprawa. Tyle że to dopracowane mody zadecydują o ich sukcesie lub w przypadku niedopracowanych modów- o porażce :)

@Shin0bi jak skończysz grać to powiedz jak wrażenia :)
Ja grałem najpierw tak jak zwykle na tym przedostatnim poziomie trudności (nie wiem ile procent) ale po przegranej zmieniłem na ten środkowy i znów przegrałem :P
Rozbudowałem się szybko, w walkach z neutralami nie ponosiłem strat a jeszcze wskrzeszałem szkielety dzięki nekromancji i jedynym moim błędem mógł być zbyt późny marsz na wroga (2 tydzień 2 miesiąca)- tyle że wcześniej ciężko byłoby pokonać 250 liczów, lub 250 wężów morskich :P
Teraz próbuje 3 raz tyle że już nie Nekromantami ale Lochami. Zobaczę jak mi wyjdzie. :)

Shin0bi PW
13 stycznia 2014, 00:10
@michalsl
Nie wiem o czym ty mówisz, ale żadnych grafik nie robili ani nie ukradli twórcy VCMI, więc jeśli miasta wydają ci się brzydkie, to pewnie to samo mówisz o miastach z czystego heroes 3, w związku z tym że grafiki są dokładnie te same? Poza tym w sumie sam nie wiem po co właściwie odpowiadam tak nieudolnemu trollowi.

@Warmonger
Elementy przegięte Heroes 3 można policzyć na palcach jednej ręki i z pomocą kilku zasad uniwersalnych do multi całkowicie je wyeliminować. WoG i ERA to jedno wielkie bagno pod tym względem, więc zrozumiałe jest, że nikt w to nie gra online.

@jaroj
Na razie jestem w połowie 2 miesiąca i do tej pory bez żadnych strat rozgromiłem 3 dość mocnych wrogich bohaterów - jeden ze statami 2 razy wyższymi ode mnie z Cytadeli był nawet groźny, ale na szczęście złapałem go bez many a sam miałem mass slow :) Gram Inferno, bohater to Marius na przedostatnim poziomie trudności (160%). Mapa jest na tyle bogata, że te otaczające nas mnóstwa potworów 7 poziomu da radę pobić już w końcowym 2 tygodniu (lub w 3) przy odpowiednim rozwoju bohatera. Surowców jest tyle, że nie wydaje mi się iż poziom 200% (0 surowców) zanadto by mnie spowolnił (może maks z 3-4 dni rozbudowy w plecy) Parę screenów:

Moja armia 2 dnia, w drodze po siedlisko diabłów. Jeśli startowałeś na tej pozycji to istotne było pamiętanie o wykupieniu jednego nomada z namiotu, by zneutralizować kary za teren i odwiedzać oazę najczęściej jak się da (duże kary za piasek).


Tu pierwsze trudniejsze walki na początku 2 tygodnia - 2 diabły oraz 11 ifrytów vs świat :) Reszta jednostek (150 chowańców, 30 gogów, 10 ogarów i demony) oddana pomniejszym bohaterom (tzw. szczurom) by nie tracić ich w walce z trudniejszymi stworami i umożliwić efektywne toczenie małych walk na wielu frontach.


Staty mam dość wysokie, bo w okolicy były dobre artefakty oraz puszka pandory (+3/1/1/1)

Zamek pod koniec 2 tygodnia wyglądał następująco (żałuję, że postawiłem Kapitol - raczej się nie opłacało, bo potem musiałem ze 3 dni czekać aż uzbieram kasę na armię)

Czyszczę już drugą strefę (minimum 2-3 bohami by zrobić to jak najszybciej)

W 3 tygodniu ulepszyłem wszystko co ważne i zaczęły się pierwsze poważne walki, z tego co pamiętam to wtedy też wykończyłem 2 wrogich bohów.


70 żywiołaków (miał bohater w więzieniu), 7 Arcydiabłów i chyba 11 ifrytów BEZ spowolnienia pokonało prawie bez strat 43 ulepszone 7 levele Cove! Kocham pustynię i ruchome piaski, wystarczyło odpowiednio ustawić jednostki i wrogowie tracili po 3-4 tury na samo dojście, a mobilny Arcydiabeł bez kontrataku skakał sobie wte i we wte ciągnąc za sobą te głupie węże ^_^ Ifryty straciłem głupio na sam koniec przez lenistwo i złe obliczenie szybkości Haspidów do heksów nas dzielących ;p

Ostatnie 2 screeny z 4/5 tygodnia zapomniałem zapisać, acz w zasadzie odkryłem tylko nową strefę, zdobyłem Inferno zielonego oraz Cytadelę. Nic interesującego, zwłaszcza że teraz gdy mam już w 2 miastach 5 level gildii magów oraz mocną armię żaden komp mi już nie straszny :) Jeśli chcesz mogę podesłać sejva, choć pewnie nie za wiele on powie :) Największą trudnością na obecnym etapie jest zabezpieczenie wszystkich miast, nie mam teleportu a pomniejsi bohowie wroga co i rusz pałętają mi się pod nogami :P
Myślę, że Nekropolią byłoby to nawet łatwiejsze. Jeden boh z Wampirzymi Lordami, drugi ze szkieletami i Rycerzami Ciemności = strefa wyczyszczona w tydzień :)
Jeśli chciałbyś jeszcze spróbować Lochem, to koniecznie Shaktiego, ma najlepszy start w całej grze.

AmiDaDeer PW
13 stycznia 2014, 00:45
Kammer:
Owszem, projekty są nieporównywalne: HotA to gotowy produkt, zaś VCMI - narzędzie. 
...a dopóki VCMI nie da możliwości tworzenia gotowych produktów, dopóty będzie konkurencją dla Hoty tylko jeśli chodzi o moderów, dla których - jak u Ciebie - liczy się że coś jest, a nie że to coś dobrze się prezentuje.

Tak, wolę gotową Hotę od naszego nieukończonego, niedopracowanego Forge. Hotą gram, VCMI uruchomię raz na miesiąc może, ale do grania mi daleko. I mam gdzieś to, że musiałem na to czekać długo - skoro alternatywą według Ciebie ma być coś, co nie jest ukończone według AUTORÓW, to ja podziękuję. Dla mnie Forge wciąż jest ciekawostką, umieszczoną w silniku gry, któremu również daleko do ukończenia.

To mówiąc zapewniam Cię, że gdyby znalazł się programista gotowy umieścić naszą pracę w czystym SoD, tworząc nowy dodatek, ale - jak to okresliłeś - z uberkodowanymi plikami bez możliwości modyfikowania ich przez innych, to o ile sprawiłoby to że Forge byłoby bardziej grywalne, nie miałoby problemów z wyświetlaniem czy dźwiękami i występowałoby w edytorze map, to zgodziłbym się na to bez wahania, nawet kosztem graczy którzy mieliby być zapatrzeni w możliwości VCMI tak bardzo, że nie chciałoby im się na to czekać.

No i przede wszystkim: HotA to nie jest tylko nowe miasto z artefaktami. VCMI to jak na razie okrojone nowe miasta, okrojone nowe jednostki i okrojone nowe artefakty. Wyznając wyższość tego drugiego tylko dlatego że nie trzeba było według Ciebir na nie czekać jest co najmniej niedorzeczne.

Warmonger PW
13 stycznia 2014, 08:26
Cytat:
okrojone nowe jednostki i okrojone nowe artefakty
Co niby jest okrojone? VCMI daje zupełnie nowe możliwości w stosunku do tych znanych z innych wersji. To nie nasza wina, że fani porywają się na dodawanie nowych miast, które ich przerastają, zamiast skupić się na mniejszych dodatkach i poprawkach.

Jeśli liczysz na to, że w VCMI natychmiast pojawią się wszystkie zdolności i właściwości znane z HoTy, choć sami autorzy dodatku nie wykazują takiego zainteresowania, to cóż...

berbec69 PW
13 stycznia 2014, 08:57
Witam, wczoraj zainstalowałem ten dodatek no i napotykam problem podczas rozgrywki. wyskakuje mi komunikat Critical Error. Crash info file was generated. Ale nie wiem gdzie tego pliku szukać żeby komuś podesłać żeby sprawdził co jest nie tak. Komunikat pojawia się losowo raz po 5 raz po 15 min różnie. Ktoś już się z tym spotkał?9

AmiDaDeer PW
13 stycznia 2014, 09:23
Folder Hota_logs albo coś w ten deseń (nie mam dostępu do kompa, piszę z pamięci) w katalogu z grą. Jeśli nie ma, to przyda sie przeinstalowanie Hoty.

Warmonger:
Co niby jest okrojone? 
Oskryptowanie.
Jeśli jako modder zechcę wrzucić do gry umiejętność czy właściwość, jakiej nie przewidzieliście, to jestem zmuszony i tak babrać się z kodem. Lepiej - po takim babraniu mod może łatwo stać się niekompatybilny z pozostałymi modami. A najzabawniej by było przy wyjściu kolejnej wersji - wtedy właściwie byłoby trzeba wszystko od nowa zakodować. Powstałaby tak naprawdę druga HotA, tylko obarczona większą liczbą błędów. Nie wspomnę już o edytorze map.

Nie, to nie są pretensje ani żale - to zwykła odpowiedź na wywyższanie VCMI nad w pełni funkcjonalny dodatek. Szanuję VCMI za to, że stworzyło pewne środowisko moddingowe, które jest stosunkowo proste w wykorzystywaniu. Ale szacunek ten nie oznacza wcale, że nie widzę wad takiego rozwiązania i że będę je chwalił niezależnie od tego, jak daleko tej platformie do fazy grywalności. HotA jest dodatkiem, VCMI - wciąż programem symulującym do zabawy (tak w ogóle to chyba przydałoby się podesłać wam wyniki testów balansu Forge wykonanych przez Shin0biego - czasem ciekawe rzeczy wychodziły).

Co do umiejek z Hoty - a w czym oni są wam potrzebni? Algorytmy macie w dokumentacji, jest ona zarówno po rosyjsku jak i angielsku. Tam właściwości poszczególnych elementów są dość dokładnie opisane.

Matheo PW
13 stycznia 2014, 11:08
Mam pewien problem z Hotą. Chciałem pobrać aktualizację i pojawił się taki komunikat: "Wystąpił nieobsługiwany błąd w aplikacji. [...] Nieprawidłowy format ciągu wejściowego."


Wie ktoś o co może chodzić?

AmiDaDeer PW
13 stycznia 2014, 11:50
Podobno najnowsza aktualizacja naprawia błędy z launcherem na niektórych systemach. ;P Pobierz z Groty.

Matheo PW
13 stycznia 2014, 12:24
@Hobbit Działa, dziękuje. Myślałem że to coś z moim kompem jest nie tak.



EDIT: Komunikat nadal się pojawia, przez co mam małe problemy z uruchamianiem. Jednak loucher działa.

MinosKing PW
13 stycznia 2014, 12:25
Nowa aktualizacja Hoty naprawiła błąd z Edytorem map jak już ktoś wspomniał, a także pomniejsze błędy, jak wywalanie z gry podczas oddawania tury w Mieś.:3, tyg: chyba 2 i dniu: którymś z kolei.

I jak na razie nie odnotowałem żadnych nowych błędów ani bugów;)

berbec69 PW
13 stycznia 2014, 15:35
taki log mam po crashu
juz na różne sposoby próbowałem instalować, obecnie mam zainstalowane w następującej kolejności:
Heroes 3 Gold edition
Hota 1.3.0
Hota 1.3.1
Hota 1.3.2

http://www.sendspace.pl/file/7c47f9874c156430adc4449

HobbitHobbitPodesłałem, możliwe że zrobią jakąś kolejną łatkę.

jarojj10 PW
13 stycznia 2014, 18:30
@Shin0bi
Dzięki za rady. Dziś miałem mało czasu więc grałem tylko chwilę ale na razie idzie mi całkiem nieźle. Mapa bardzo ciekawa, ale szkoda, że losowość ma na nią tak wielki wpływ. Na przykład tego strażnika do zielonego portalu pokonałeś w niecałe 3 tygodnie. Sprawdzałem w Edytorze i na straży między strefami stoi 250 DOWOLNYCH potworów więc możemy walczyć z 250. Szkieletami lub 250 Widmowymi Smokami. Jeśli w obu drogach lądowych miałbyś za strażników np. te Smoki to grałoby się o wiele trudniej. Podobnie sytuacja wygląda z kopalniami i reliktami :P

Shin0bi PW
13 stycznia 2014, 18:33
Owszem, ale dróg do wyboru jest tyle, że można zawsze iść po prostu w drugą stronę :P

AmiDaDeer PW
14 stycznia 2014, 12:20
Dzisiaj zauważyłem coś właściwie dosyć istotnego.

W ciągu dwóch tygodni od wyjścia wersji angielskiej temat HotA na międzynarodowym Heroes Community zapełnił się 481 postami i załapał ponad 33 tysiące wyświetleń. To jakieś cztery razy więcej niż ERA II w tym samym czasie od premiery (i to nie niespodziewanej, warto zauważyć) i jakieś kilkanaście razy więcej od premiery jakiegokolwiek dotychczas istniejącej wersji VCMI.

Według Google Trends WoG 3.58 nigdy nie miał takiego zainteresowania w ciągu jednego miesiąca jak HotA w ciągu tych ostatnich 14 dni.

Oczywiście może to być chwilowy szał, czas pokaże, ale jednak powinien to być znak dla moderów, czego tak naprawdę oczekują gracze. Ku przestrodze.

galo11 PW
14 stycznia 2014, 13:41
@Hobbit

bzdury. Weź pod uwagę jaki był odsetek osób ze stałym dostępem do sieci w momencie kiedy wychodził WoG, już nie mówiąc o tym, że ogólna liczba ludności na świecie wzrosła od premiery WoG o ok. 1 mld.
Poza tym spora część tych wejść nie jest unikalna, sam wchodzę na HC kilkanaście razy dziennie.
Wydaje mi się, że gdyby dzisiaj wychodził WoG byłoby duże prawdopodobieństwo tego, że "zje" on w statystykach wyświetleń HotA.

Sheogorath PW
14 stycznia 2014, 15:14
@galo11
Nie "bzdury" tylko fakty. Co najwyżej można szukać przyczyn faktów (lepszy dostęp do Internetu czy większa liczba ludzi).
A co do mojej opinii o HotA: po prostu rewelacja! Dodatek na miarę tych wydanych przez NWC. Bije WoGa prawie pod każdym względem. Brakuje mi może większej ilości kampanii (wcale nie muszą wszystkie dotyczyć miasta Cove, tak jak w AB tylko jedna kampania była bezpośrednio powiązana z nową frakcją). W tym momencie dzięki temu dodatkowi gra zyskała na świeżości i gram z nią z podobnym zapałem co 10 lat temu.
W ogóle niesamowite jest, że dodatek do gry z lat 90. budzi w 2014 roku takie zainteresowanie. Pod tym względem twórcy WoGa mieli dużo łatwiej, gdyż gra była jeszcze dość nowa, a jednak to temu nowemu projektowi wróżę większy sukces.
strona: 1 - 2 - 3 ... 47 - 48 - 49 ... 95 - 96 - 97
temat: [ważne] Horn of the Abyss

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel