Witaj Nieznajomy!
|
temat: [ważne] Horn of the Abyss komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 39 - 40 - 41 ... 95 - 96 - 97 | |
AmiDaDeer |
To samo jest z Kinkerią i jej specjalizacją w nauce, a jednak jakiś balans to jest - dostaje się średniego bohatera, który robi z bezużytecznej umiejętności coś nieco bardziej użytecznego. W końcu nie każdy heros musi być hiperbohaterem. |
Shin0bi |
Nauka to zły przykład. Wcale bohater taki nie sprawia że nauka stanie się bardziej pożyteczna - było kiedyś wyliczenie na HeroesCommunity, z którego wynikało że nauka nigdy się nie zwróci - koszt punktów doświadczenia dla 3 poziomów jakie należy zainwestować żeby tę umiejętność rozwinąć znacząco przewyższa dodatkowe procenty, które dostaje się później z walk aż do 20-któregoś poziomu (nawet w przypadku, kiedy naukę wybierzemy najwcześniej, by skorzystać w największym stopniu z jej efektu), gdzie będziemy tylko 1 level do przodu w stosunku do bohatera bez nauki. Nie muszę mówić, że to wymiana bardzo nieopłacalna, tym bardziej, że można w to miejsce wziąć o wiele użyteczniejszego skilla który pozwoli efektywniej walczyć, czyli zdobywać de facto więcej punktów doświadczenia. Sam bohater dający co poziom 5% bonusu do nauki również niewiele zmienia. Oto małe wyliczenie. Na poziomie Mistrzowskim nauka daje 15% premii do doświadczenia. Bohater ze specjalnością w nauce na poziomie drugim daje (5%*15)+15%, czyli w zasadzie 15,75% więcej doświadczenia. Na 3 poziomie daje (5%*15,75)+15%=16,5%. Liczby te są totalnie nie znaczące i ze specjalności bohatera nic nie wynika, w dalszym ciągu nic się nie zwróci aż do ~20 levelu. (EDIT: sprawdziłem - dokładnie do 20 levela nie dostajemy żadnego 'gratisowego' poziomu z tym skillem) Nie wmówisz mi natomiast, że odkrywanie o 3 pola (a na jakimś 10 poziomie może z 4) to dobra zdolność :P Zgadzam się z tobą Hobbicie w kwestii tego, że nie każdy bohater musi być równie przekokszony, niektórzy są też dla klimatu. Ale skoro już uparli się wymieniać tych 'słabych' bohaterów, to niech chociaż wymieniają ich na jakichś odrobinę choć lepszych :P |
AmiDaDeer |
Shin0bi: Coś mi się nie zgadza w twoich obliczeniach, w końcu Tazar dostaje dokładnie te same premie do płatnerstwa, a już na 15 poziomie zaczyna wymiatać... Zrobiłem więc taką oto tabelkę w Excelu, by zobrazować skuteczność zdolności Kinkerii. (posłużyłem się wartościami z tej strony). Popełniłem jakiś błąd/uproszczenie w jej formułowaniu?Liczby te są totalnie nie znaczące i ze specjalności bohatera nic nie wynika, w dalszym ciągu nic się nie zwróci aż do ~20 levelu. (EDIT: sprawdziłem - dokładnie do 20 levela nie dostajemy żadnego 'gratisowego' poziomu z tym skillem) Oczywiście duże liczby to nie są, wydaje mi się jednak że dla takiej klasy jak wiedźma są one wystarczające. Shin0bi: Może się sprawdzać na dużych mapach dwupoziomowych dla "semi-pobocznego" bohatera - wtedy przy wyższych poziomach wartości te szybują mocno w górę. Choć nie jest to, rzecz jasna, specjalizacja idealna.Nie wmówisz mi natomiast, że odkrywanie o 3 pola (a na jakimś 10 poziomie może z 4) to dobra zdolność :P EDIT: Vade Parvis rzekł: "Scouting will be enhanced in 1.3.", więc i tak trudno tu dyskutować o czymkolwiek. :P Shin0bi: Dla mnie ktoś z nauką czy zwiadem zawsze będzie lepszy na mapach bez wody od kogoś z nawigacją. :D
Zgadzam się z tobą Hobbicie w kwestii tego, że nie każdy bohater musi być równie przekokszony, niektórzy są też dla klimatu. Ale skoro już uparli się wymieniać tych 'słabych' bohaterów, to niech chociaż wymieniają ich na jakichś odrobinę choć lepszych :P |
Warmonger |
Cytat: Pewnie, że popełniłeś. Mnożysz wartość przez siebie, zamiast dodawać. Poprawiona tabelka tu.Popełniłem jakiś błąd/uproszczenie w jej formułowaniu? Cytat: Na mapach losowych jest to zdolność jak najbardziej pożądana :) Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu na eksploracji mapy - a to przecież najważniejsze.Nie wmówisz mi natomiast, że odkrywanie o 3 pola (a na jakimś 10 poziomie może z 4) to dobra zdolność :P |
Shin0bi |
Warmongerze, nie zgadzam się. Według mnie pobocznym to oczywiście whatever czy dostaną scouting, mistycyzm czy płatnerza (choć i tak płatnerz najlepszy nawet dla nich, bo w końcu oni też walczą sporo), a Odkrywanie to 3 pola widoku więcej - nie robi to żadnej różnicy przy liczbie bohaterów na typowej mapie multi czyli minimum 4, a zapycha cenny slot. Jeżeli mój barbarzyńca (główny bohater) ma ten niefart że dostaje odkryrwanie, to już wiem, że gre prawdopodobnie przegram, bo nie dość, że sam slot jest zapchany śmieciem który absolutnie mi się nie przyda, to dodatkowo jeszcze mam na kolejne 2 levele jeden wybór mniej, bo gra będzie chciała mnie przeszkolić w Odkrywaniu, zamiast Magii Powietrza lub Ziemi :P Generalnie złotą zasadą jest, by unikać w Multi Odkrywania, Mistycyzmu, Nauki, Szczęścia, Talentu Magicznego, Nawigacji, Finansów na głównym oraz często Mądrości i Dowodzenia. Dlatego jedni bohaterowie są lepsi od innych - niektóre klasy mają wysokie szanse tylko na nauczenie się zdolności przydatnych, a szajsu prawie wcale nie dostają. Eksploracja mapy na większości szablonów polega głównie na łażeniu wzdłuż drogi głównym i paroma pobocznymi w jakiejś odległości, coby nie zagłębiać się niewiadomo w jakie dziury i tracić potem tygodnie na wyjście z niej na drogę, więc jest to dość schematyczne i w tym względzie Odkrywanie też nie pomaga :P @Hobbit Jeśli rzeczywiście ulepszą Odkrywanie, to jestem jak najbardziej za takim bohaterem. Nie wiedziałem, że mają takie plany :P |
AmiDaDeer |
Zdążyłem się już wczoraj zorientować, ale różnice w wyniku są stosunkowo niewielkie i Kinkeria wciąż ma w tej kwestii pewną przewagę. Uznałem więc że nie ma po co tego poprawiać. EDIT: Hm, w sumie ja mówiłem o innym błędzie, który, jak teraz sprawdziłem, też popełniłeś - zwiększanie całego zdobytego doświadczenia zamiast tego co dopiero zostało zdobyte. Co do wartości procentowych to coś mi nie gra - czyżby specjalizacje opierały się tak naprawdę na punktach procentowych, a nie na stałym zwiększaniu poprzedniej wartości o pewien procent? o_O Poza tym szanse na zdobycie eksperta w Nauce przy drugim poziomie doświadczenia są bardzo niewielkie. EDIT2: Faktycznie, mea culpa. Sformułowanie "%" w takich sytuacjach jest bardzo niejasne. W każdym razie premie te są jednak całkiem spore i zdobywanie doświadczenia faktycznie przychodzi znacząco szybciej. Tutaj poprawiona tabelka. |
witchking |
Wystarczy dodać mgłe wojny i nagle odkrywanie staje się bardzo przydatne. |
Shin0bi |
Cytat: Nie wiem do końca co miałeś na myśli.Co do wartości procentowych to coś mi nie gra - czyżby specjalizacje opierały się tak naprawdę na punktach procentowych, a nie na stałym zwiększaniu poprzedniej wartości o pewien procent? Specjalizacje (wszystkie, również nekromancja) opierają się na tym samym schemacie, nie dodaje się stałych wartości do specjalizacji, a mnoży się 5*wartość procentowa tej specjalizacji na danym levelu i dodaje do niej otrzymany wynik. Jeżeli Crag Hack zwiększa na poziomie Mistrzowskim Atak o 30%, to na każdym kolejnym poziomie nie będzie zwiększał ataku o 30% + (5%*poziom), tylko według schematu (w przypadku mistrza): 30%+30%*5%=X% gdzie 30% - wartość specjalizacji na Mistrzu 30%*5% - bonus do specjalizacji po 1 awansie X - Łączna wartość specjalizacji po 1 awansie Następnie X%+X%*5%=Y% gdzie X% - wartość specjalizacji po poprzednim awansie X%*5%- bonus do specjalizacji po 2 awansie Y% - Łączna wartość po 2 awansie Zgadzam się że ciężko to wyrazić słowami, więc żeby nie było niejasności dokładnie opisałem cały schemat, choć pewnie to wiesz :P Swoją drogą, gdyby działało to inaczej, to Tazar blokowałby 100% obrażeń już na 17 poziomie, nie na 80-którymś :P edit: Cytat: Using information found on the level advancement page, you can calculate that if non-learned hero gains 55000 experice, hero's level will be 18. Say you've learned basic Learning at level 3, advanced at level 5 and expert at level 8, this would have turned 55000 experience into 62475 experience, making that hero level ... 18. Basically, you've wasted 3 level ups, and barely got 1 extra level up by the time you're level 20. So, unless you plan to develop this hero towards level 30, avoid this skill. I must admit I was decieved by it until I did the calculations and won't choose it again unless I'm playing a large map and building a superhero. But even in that case I'll think hard - an extra useful skill could do more good than a few primary skill points. So, avoid Learning completey, be stupid, and you'll be smart :) Oczywiście sprawa Kinkerii (chyba tak się nazywa? :P) jest bardziej skomplikowana, bo wartość osiąga później jak sam wyliczyłeś około 30%, dodatkowo startuje z nauką, więc nie wydaje aż tylu punktów doświadczenia na rozwinięcie umiejętności. Na pewno będzie bardziej użyteczna niż typowy 'szarak' z nauką, choć i tak daleko jej do top bohaterów :P |
AmiDaDeer |
Shin0bi: A nie jest to przypadkiem schemat:Jeżeli Crag Hack zwiększa na poziomie Mistrzowskim Atak o 30%, to na każdym kolejnym poziomie nie będzie zwiększał ataku o 30% + (5%*poziom), tylko według schematu (w przypadku mistrza): [...] X%+X%*5%=Y% gdzie X% - wartość specjalizacji po poprzednim awansie X%*5%- bonus do specjalizacji po 2 awansie Y% - Łączna wartość po 2 awansie U%+P*5%*U%=W% gdzie U% - wartość umiejętności, P - poziom sprzed awansu, 5%*U% - bonus do specjalizacji, W - łączna wartość po awansie? Na początku też myślałem że jest to to, co zapodałeś, ale gdy popytałem tu i tam, to powiedziano mi że na 21 poziomie Crag Hack ma Atak o wartości 60%. Twój schemat zaś wskazywałby na to, że wartość ta wynosiłaby jakieś 80%, co chyba byłoby lekką przesadą. I nie, nie interpretowałem "5%" jako "5 punktów procentowych", już miałem matmę na maturze. :P Shin0bi: Wydaje mi się, że o to właśnie w tym wszystkim chodziło - wszyscy ci bohaterowie są raczej sytuacyjni i daleko im do najlepszych (ba - Ranloo ma właśnie zastępować jednego z tych czołowych herosów :P).
Na pewno będzie bardziej użyteczna niż typowy 'szarak' z nauką, choć i tak daleko jej do top bohaterów :P |
Shin0bi |
Racja Hobbit, Crag Hack jak i Tazar podwajają swoją zdolność na 20 poziomie, jeżeli tak nie wynika z moich obliczeń to rąbnąłem się we wzorze, bo przyznam że nie sprawdzałem tylko z pamięci podyktowałem :P |
galo11 |
@Hobbit, czy uzyskałeś jakieś informacje o HDmode i tym, dlaczego u części graczy niemożliwe jest uruchomienie gry w standardowej rozdzielczości? |
AmiDaDeer |
Gdybym uzyskał, tobym powiedział. :P |
galo11 |
Swoją drogą, wracając do problemu rozdzielczości, zauważyłem, że jak się w HDMode włączy (nawet w standardowej rozdzielczości) to w grze są dodatkowe opcje. Na przykład ikona "sakwy z artefaktami" w podglądzie bohatera, której nie ma przy standardowym uruchomieniu. Tak samo w Karczmie można "zaprosić" bohatera, który pojawi się następny. No chyba, że mam coś nie tak z plikami gry, bo mam w jednym folderze zainstalowane HotA i WoG(ERA). |
witchking |
Mam jeszcze jedną świąteczną ciekawostkę:) Kojarzycie to: http://www.exchange3d.com/index.php?act=viewProd&productId=4192 |
rtx |
Widzę, że wskrzesili zamek Cove z Alfy [czy tam nawet konceptu]. :) Co to to ma robić? |
witchking |
Proponuje zerknąć do źródła:) To prawdopodobnie trochę wyjaśni:) |
Galius887 |
galo11 też mam dodatkowe opcje ale nie mam woga |
galo11 |
@Galius887 ale masz przez HDmode, czy normalnie, w standardowej rozdzielczości też? |
AmiDaDeer |
rtx: Nope. W Hocie już tego nie planują używać, tylko autorskich grafik.
Widzę, że wskrzesili zamek Cove z Alfy [czy tam nawet konceptu]. :) |
Galius887 |
@galo11 Jak odpalam normalnie to wywala do windowsa |
strona: 1 - 2 - 3 ... 39 - 40 - 41 ... 95 - 96 - 97 |
temat: [ważne] Horn of the Abyss | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel