Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 54 - 55 - 56 ... 142 - 143 - 144

Saki PW
8 listopada 2013, 20:38
Z tym że to jest chyba trochę tłumaczenie technologii w wygodny sposób, bo nawet twórcy Armageddon's Blade mówili o technologii, nie o zaawansowanej magii. Jasne, sposób Starożytnych na terraformowanie planet miał dosyć sporo wspólnego z magią, jednak wiele z ich konstrukcji nie jest przez nikogo uznawanych za magiczne, a i twórcy mówią wyraźnie o swoich intencjach... Nie widzę zbytniego sensu się z nimi kłócić (no, chyba że Wasze Forge opiera się na zupełnie innej filozofii, ale wtedy ma to dość średnie odniesienie do uniwersum).

AmiDaDeer PW
8 listopada 2013, 20:40
Chodzi mi po prostu o to, że kategoryzowanie miast na "nietechnologiczne" i "technologiczne" i tylko na podstawie tego ustalanie line upu nie ma większego sensu, bo w taki sposób wiele innych miast będzie można uznać za "technologiczne", choć nie mają line upu złożonego z samych technomaniaków.

Mutanty do Forge pasują tak jak do Inferna pasują chude diabły.

Saki PW
8 listopada 2013, 20:43
Nie mówię, że mutanty nie pasują do Forge (miałem co do nich inne obiekcje, aczkolwiek nie wiem, jak zostały rozpatrzone) - mówię, że miasto jest wyraźnie nastawione na technologię i zaawansowaną technikę, o czym świadczy nawet sam zamysł jego oryginalnych twórców. To, że mieszkańcy Forge mogli złapać jakiś dziwaczny twór czarnoksiężników z Nighonu, lub nawet jeden z nich mógł po prostu je na zlecenie Kastore'a stworzyć, a następnie zostały one uzbrojone w nowoczesne przyrządy, nie wydaje mi się jakoś szczególnie dziwne. Jasnym jest, że nastawione na technikę miasto figurujące w magicznym świecie będzie łączyć oba te komponenty.

Rob000 PW
8 listopada 2013, 20:45
@witchking budynek nadal jest niestety. Prawdopodobnie dalej będzie problem na mapie Forge vs. Forge. Mimo wszystko dzięki za próbę.

Kastore PW
8 listopada 2013, 20:46
Hobbicie, a jeżeli nie powiesz im nic?
A jeżeli powiesz, że to miasto buntowników wykorzystujących starożytną magię posłuchają? Ja bym to potraktował jako ordynarne kłamstwo. Czy to kojarzy się z magią, czy technologią?

AmiDaDeer PW
8 listopada 2013, 20:50
Kastore_pl:
Hobbicie, a jeżeli nie powiesz im nic?
To wtedy zobaczą to jako nowe miasto - Forge, złożone z jednostek z innych miast, ale mocno podrasowanych. Prawdopodobnie uznają je za jakąś rebelię złożoną z mutantów, pomyślą o jakichś czarnoksiężnikach, naukowcach i inżynierach.

Sformułowanie "technologiczne miasto" może się pojawić, ale nie jako kluczowe.

Kastore_pl:
Ja bym to potraktował jako ordynarne kłamstwo.
A ja bym potraktował jako ordynarne kłamstwo stwierdzenie, że Forge jest tylko i wyłącznie technologiczne. Chcesz więc dyskusję między kłamcami - proszę bardzo, jestem do dyspozycji. :P

Kastore_pl:
Czy to kojarzy się z magią, czy technologią?
Gdybym nie był człowiekiem i nie wiedział co to jest, to oczywiście że miałbym takie skojarzenia. Oczywiście mógłbym to wyjaśniać w jakiś racjonalny sposób, ale w tak samo racjonalny sposób mogę wytłumaczyć wszystko pozostałe w H3. I w taki sposób zamiast walki między czarnoksiężnikami i czarodziejami mielibyśmy pojedynek na wyładowania elektrostatyczne oraz hybrydy zwierząt.

Warmonger PW
8 listopada 2013, 21:08
Nie pamiętam, kto to powiedział, ale bardzo zaawansowana technologia jest nie do odróżnienia od magii.

Tym niemniej technologia Forge ma nie być bardzo zaawansowana, styl kojarzy mi się z eksperymentami nazistów tudzież zimną wojną, a z drugiej strony z filmami o szalonych naukowcach - jakieś duże cewki, wyładowania i lasery oraz toksyczna maź. Nie ma to nic wspólnego z naszą dzisiejszą wiedzą o technologii, a było raczej przerysowaną wizją przyszłości kilkadziesiąt lat temu.
Wszystkie te cybernetyczne dziary są tu dlatego, że dobrze wyglądają, a nie, że są realistyczne. To ma się przeciętnemu człowiekowi kojarzyć właśnie z potocznym rozumieniem technologii.

Kastore PW
8 listopada 2013, 21:09
Hobbit:
Gdybym nie był człowiekiem (...)
JESTEŚ człowiekiem, tak jak reszta graczy. I przestań udawać, iż nie wiesz o tym, że większość graczy HoMM nie zna nawet fabuły tej gry.

Rob000 PW
8 listopada 2013, 21:19
Witchking:
"Na specjalne życzenie:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/68128454/forge.rar

Nie daje głowy, że to działa bo robione bardzo na szybko."

Totem Pole działa w 100%. Wyeliminowano również crash związany z podbiciem miastem przeciwnika w którym był ten budynek(Forge).
Screen:

http://wstaw.org/m/2013/11/08/Totem_pole_bmp_640x400_crop_q85.jpg

Jednak nadal jest błąd odnośnie ataku na miasto wroga, gdy on ma zamek.
screen błędu:


http://wstaw.org/m/2013/11/08/error_bmp_640x400_crop_q85.jpg

Widok całego okna konsoli:
http://wstaw.org/h/d23757ec3fd/



Warmonger PW
8 listopada 2013, 21:50
Zacząłbym od powiększenia okna konsoli tak, żeby było widać całą nazwę brakującego pliku.

Rob000 PW
8 listopada 2013, 22:32
@Warmorgen oto widok całej konsoli podczas crashu, o którym napisałem w poprzednim poście:

http://wstaw.org/h/d23757ec3fd/

witchking PW
8 listopada 2013, 22:48
Możliwe, że coś jest nie tak z grafikami murów miasta. Przyznaje, że te ostatni raz testowane były w wersji 0.6. Tam działały, ale od tego czasu wiele się zmieniło. Dzięki za znalezienie tego błędu. Jutro może uda mi się go rozwiązać.

AmiDaDeer PW
8 listopada 2013, 22:52
Kastore_pl:
JESTEŚ człowiekiem, tak jak reszta graczy.
Może inaczej: gdybym nie miał powodów by pomyśleć, że to jest stworzone przez człowieka, to wtedy owszem tłumaczyłbym to sobie magią. Ale że znam wieżowce i wiem mniej więcej w jaki sposób są konstruowane, to trudno tu mówić o tym, co mi się kojarzy z czym, a co nie.

Pominąłeś za to dalszą część mojej wypowiedzi, więc zamienię ją w pytanie dla Ciebie: czy gdybyś zobaczył w prawdziwym świecie kogoś kto rzuca fireballe, to uznałbyś to w pierwszej kolejności za magię czy technologię?

Kastore_pl:
I przestań udawać, iż nie wiesz o tym, że większość graczy HoMM nie zna nawet fabuły tej gry.
Żaden mój argument nie odnosi się do fabuły gry ani do jej znajomości przez fanów. :P Mam za to wrażenie, że Ty nie potrafisz przyjąć do wiadomości cudzego zdania i wkurzasz się o to, że ktoś mówi, że Forge nie musi kojarzyć się na pierwszy rzut oka z technologią. Naprawdę warto?

Warmonger:
To ma się przeciętnemu człowiekowi kojarzyć właśnie z potocznym rozumieniem technologii.
Okej, niech będzie, ale czy to oznacza, że wszystko musi być technologiczne? Ja odnoszę wrażenie, że jednak Forge w oryginalnej formie miało być bardziej mistyczne, a technologia w to wpleciona miała być niekoniecznie bijąca w oczy, bardziej w formie fantasy-SF. Dlatego bardzo nie lubię, gdy ktoś kategoryzuje Forge jako "miasto technologiczne" i na podstawie tego stwierdza, co może w nim być, a co nie - to sprawia, że Forge jest jeszcze bardziej kiczowate niż te niezatwierdzone szkice NWC z nagimi czołgami i ogrami w czerwonych czapkach.

Saki PW
8 listopada 2013, 23:09
"Hobbit":
Może inaczej: gdybym nie miał powodów by pomyśleć, że to jest stworzone przez człowieka, to wtedy owszem tłumaczyłbym to sobie magią. Ale że znam wieżowce i wiem mniej więcej w jaki sposób są konstruowane, to trudno tu mówić o tym, co mi się kojarzy z czym, a co nie.

Z tym że ciężko mówić o nieodwoływaniu się do oczywistych skojarzeń, skoro część budynków w nim zbudowanych oparta jest właśnie na tychże. Jeśli oczywiste skojarzenia są podstawą i inspiracją do tworzenia danych obiektów, to ciężko oczekiwać po kimś, żeby kojarzył to sobie inaczej.

Co prawda, rozumiem, kiedy mówisz, że Forge nie musi być całkowicie skupiony na technologii (no bo przecież to technologia operująca w świecie zdominowanym przez magię, dlaczego więc nie wykorzystać jednego i drugiego?), to rozumiem też Kastore'a, bo faktem jest, że Forge operuje na dość oczywistych skojarzeniach i do tych oczywistych skojarzeń nawiązywali twórcy.

AmiDaDeer PW
8 listopada 2013, 23:21
Saki:
Z tym że ciężko mówić o nieodwoływaniu się do oczywistych skojarzeń, skoro część budynków w nim zbudowanych oparta jest właśnie na tychże.
...tak samo jak fabryka golemów w Fortecy, kuźnia w Nekropolii oraz ozdobny wiatrak w Twierdzy.

Saki:
Jeśli oczywiste skojarzenia są podstawą i inspiracją do tworzenia danych obiektów
Problem w tym, że nie jest powiedziane wcale, że są takową podstawą. Te szkice, w których "technologia" najbardziej się rzucała w oczy, nie miały swoich odpowiedników w trójwymiarowych modelach. Samo miasto Forge jest przede wszystkim świecące się i zawiera sporo żelaznych konstrukcji, ale już odniesienia do "technologii" są tak samo oczywiste, jak odniesienia do "technologii" w chociażby i polu minowym czy bombach wystrzeliwanych z katapult.

Kastore PW
8 listopada 2013, 23:48
Hobbit:
Naprawdę warto?
Gdyby nie było warto to bym tego wszystkiego nie pisał.

Opowiem Ci pewną historyjkę. Dawno, dawno (naprawdę dawno :P) temu kiedy byłem jeszcze zwykłym graczem w HoMMIII nie znającym dokładnie fabuły uniwersum trafiłem raz na pewne forum, gdzie zapadł mi do głowy cytat z wywiadu z Gregiem Fultonem "Diabły z Inferna to tak naprawdę kosmici, którzy tylko wyglądają jak demony" (czy jakoś tak). Nieznacznie podniosło mi się ciśnienie w krwiobiegu, ale "najgorsze" miało dopiero nastąpić. Znalazłem stronę poświęconą the Forge na AC wraz z wyżej wymienionym wywiadem. Przeczytałem wszystko co najmniej kilka razy i... myślałem, że dostanę palpitacji serca! "Czy oni naprawdę chcieli dodać do HoMMIII miasto z jakąś uberkosmiczną technologią? Gobliny z laserami? Wyrzutnie rakiet? Jetpacki? Hhhh... (złapanie oddechu)". Później, po pogodzeniu się z tą myślą (mniej, więcej parę miesięcy :P) poznałem całe uniwersum MM. I praktycznie na żadnym z tych etapów ani przez chwilę nie myślałem, że to może być magia. To to co chcę Ci powiedzieć od początku tej dyskusji - Jaka jest szansa, że ktoś inny wpadnie na taki pomysł skoro zupełnie inna odpowiedź praktycznie narzuca się sama...

Shin0bi PW
8 listopada 2013, 23:58
Co to za różnica czy postrzega się to jako technikę czy jako magię? Jak to się w ogóle odnosi do początkowego problemu, czyli twojego niezadowolenia z 7 levelu? Już się zgubiłem :P

AmiDaDeer PW
9 listopada 2013, 00:02
Kastore_pl:
Jaka jest szansa, że ktoś inny wpadnie na taki pomysł skoro zupełnie inna odpowiedź praktycznie narzuca się sama...
Od paru ładnych postów tłumaczę Ci, że nie narzuca się sama, tylko że ktoś Ci to po prostu wytłumaczył i teraz uznajesz to za widoczne na pierwszy rzut oka (patrz Inferno jako kosmici - nie pomyślałeś o nich jako kosmitach, dopóki Ci o nich nie powiedziano; to samo z artykułem o Forge na AC, gdzie ciągle było używane słowo "technologia"). Jeżeli dalej ta dyskusja ma opierać się na tym, że coś jest "oczywiste", bo Ty tak uważasz, to kolejne posty pójdą w diabły.

Kastore PW
9 listopada 2013, 00:16
Shin0bi:
Jak to się w ogóle odnosi do początkowego problemu, czyli twojego niezadowolenia z 7 levelu?
Nie odnosi się już od kilku postów.
Hobbit:
Jeżeli dalej ta dyskusja ma opierać się na tym, że coś jest "oczywiste", bo Ty tak uważasz, to kolejne posty pójdą w diabły.
Jeżeli tak sądzisz to dobrze, przestanę.

witchking PW
9 listopada 2013, 11:47
https://www.dropbox.com/s/gj8e9keq9yobs2d/forge.rar

Teraz oblężenie powinno działać. Proszę o przetestowanie (u mnie zadziałało, ale nie powtarzałem próby kilkokrotnie). Przy okazji bohaterowie już nie zaczynają z zombiakami.
strona: 1 - 2 - 3 ... 54 - 55 - 56 ... 142 - 143 - 144
temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel