Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Biblioteka Legendtemat: Zakon Pustki
komnata: Biblioteka Legend
strona: 1 - 2

Nicolai PW
17 października 2013, 00:12
Tak, znam ten dialog, wszystko zaczęło się od śmierci Almy dela Segadora. Potem już samo jakoś tak się potoczyło...

Odnośnie Aniołów i wskrzeszania to ich zdolności były ograniczone. Było to wspomniane w H5 kiedy Agrael zabił cesarza Mikołaja. Sam monarcha stwierdził, że jest poza mocami medyków i Aniołów. Pomijając wpływ magii Chaosu na śmierć ostatniego z Gryfów to podejrzewam, że mogą one ściągnąć dusze nim zaczęły wędrówkę do Świata Duchów, bo wtedy przejmuje je Asha. Dlatego też Izka musiała skorzystać z usług Markala zamiast po prostu zawołać jakiegoś Anioła.

Czyli w skrócie według mnie Aniołowie mogą wskrzesić szybko po śmierci i tylko takich co umarli w odpowiednich warunkach, bo wątpię, by poradzili sobie z kimś co mu odrąbano głowę, a nawet jeśli to i tak długo taki delikwent nie pożyłby.

Alchemik PW
17 października 2013, 00:53
Jeśli budynek specjalny w Przystani który pozwala wskrzeszać martwe oddziały odnosi się do praw rządzących uniwersum, w takim razie wskrzeszenie można wykonać do 3 dni.

Jeśli chodzi o mnie, uważam że Anioły mogą wskrzeszać wszelkie osoby które nie zmarły śmiercią naturalną, która według logiki mieszkańców Ashanu jest dokonywana przez Ashę. W sumie to by miało sens. Jeśli śmierć Almy była naturalna (czyli dokonana przez Ashę), wtedy Sandro miałby powód żeby Jej nienawidzić. Tylko dlaczego Sandro nie zwrócił się do Urgasha? Pomijam oczywiście argument że autorzy chcieli wprowadzić nową siłę.

Jakby na to nie patrzyć opanowanie chaosu jest wystarczające do zaburzenia cyklu stworzonego przez Ashę, i może być katalizatorem wszelkich przemian. W sumie byłaby to ciekawa koncepcja gdyby złoczyńcy nie tylko niszczyli (czy to przez Pustkę czy Chaos), ale żeby zaoferowali jakąś alternatywę do istniejącego porządku uniwersum.

Nicolai PW
18 października 2013, 14:37
Nie uznawałbym in-game'owej mechaniki za obowiązującą fabularnie. Musieli dać trzy dni, bo co krótszy czas nie miałby sensu.

Czemu wybrał Pustkę zamiast Chaosu? Po pierwsze chciał zapomnieć, a Chaos mu tego nie umożliwiał. Po drugie, możliwe że Smocze Bóstwa są siebie warte.

Gomez PW
18 października 2013, 17:13
Wiadomo czy kiedy oddawał się pustce, to wiedział że zapomni?

Nicolai PW
18 października 2013, 20:17
Tak, wiadomo o tym. Wystarczy zajrzeć na poprzednią stronę i zobaczyć co nam Alamar przekleił z Cieni Śmierci:
Cytat:
- Ja... przywołałem Pustkę. Myślałem, że mogę zmazać śmierć Almy...

Gomez PW
23 października 2013, 17:35
Czy pustka o której mówił Nikolaj to ta sama pustka na której Sandro opierał swoje plany?

Nicolai PW
23 października 2013, 22:25
Cytat pls. Wtedy chyba nie istniały plany dotyczące Pustki, ale od czego są retcony.

Gomez PW
7 listopada 2013, 20:21
W jaki sposób Zakon chciał unicestwić smocze bóstwa? Czy Sandro miał konkretne plany, czy po prostu uznał że trzeba je zabić ale nie wiadomo jakim sposobem.

Acid Dragon PW
7 listopada 2013, 20:40
M.in. to będzie w fabule Heroes Online.

Alamar PW
8 listopada 2013, 15:53
Za pomocą mocy Pustki, która wymazywała wspomnienia, a tym samym i oddziaływała na rzeczywistość.
Najlepiej masz to pokazane w kampanii Veina w Cieniach Mroku, gdzie Sandro użył Pustki do wymazania wspomnień z Niewidzialnej Biblioteki (o Wojnach Stworzenia jeśli dobrze kojarzę), a tym samym zatruł Matkę Namtaru i spowodował jej powolną śmierć (która ostatecznie nie nadeszła dzięki naszym bohaterom).

Pustka zasadniczo działa tak: jeśli wymażesz wspomnienia o jakiejś osobie (nawet bóstwie), to ta istota przestaje istnieć, a raczej nigdy nie istniała, i obraca się w proch. Mocą (jak i podejrzewam słabością) Pustki są wspomnienia - dlatego pozbawiona wspomnień Zakera była niewrażliwa na moce Pustki. Dlatego też Upiory Pustki tak bardzo pożądają wspomnień innych - bez nich przestaną istnieć. Dlatego też Sayuri zapisała przygody kompanii Wichrowych Ostrzy w swym dzienniku - by pozostała pamięć o Heroldzie Pustki i Zapomnianych Wojnach z Duela.

Za to ja mam inne pytanie: magia Pustki wymazuje wspomnienia (i tym samym byty), ale jak wiadomo w przyrodzie nic nie ginie (nawet w czarnych dziurach), więc gdzie wędruje cała ta wiedza?

AmiDaDeer PW
8 listopada 2013, 16:16
Na Enroth? :P

Acid Dragon PW
8 listopada 2013, 16:22
Cytat:
Za to ja mam inne pytanie: magia Pustki wymazuje wspomnienia (i tym samym byty), ale jak wiadomo w przyrodzie nic nie ginie (nawet w czarnych dziurach), więc gdzie wędruje cała ta wiedza?

Podchodząc do tego pseudonaukowo, to technicznie wiedzy nie da się wymazać, a jedynie zniszczyć jej nośnik (dysk, księgę, mózg :P). Więc teoretycznie dałoby się tę wiedzę jakoś ponownie zapisać, gdyby jakiś mag był w stanie ją "wyłowić", np. zaglądając w przeszłość, do momentu gdy była zapisywana. Ten mag musiałby jednak przynajmniej mieć wiedzę, że taka wiedza kiedyś była spisana...

Alamar PW
8 listopada 2013, 16:26
Tyle że Ashan to świat magii, więc tutaj "nośnikiem" wiedzy jest raczej magia (wspomnienia usuwane są wszakże za pomocą magii Pustki, czy to z istot żywych czy z zapisanych kart). Pustka jest pusta, więc gdzie wędrują wszelkie te informacje? A może jednak Pustka wcale taka pusta nie jest?
I kolejne wynikające z tego pytane - jeśli ta skradziona wiedza gdzieś się gromadzi, to w jakim celu (w oczekiwaniu na Wielki wybuch?)?

Acid Dragon PW
8 listopada 2013, 16:31
Wspomnienia / informacje nie mogą nigdzie "wędrować", ani się "gromadzić" - te zdolności posiadają tylko nośniki (tudzież ich części składowe). Jeśli więc nawet magia jest nośnikiem tej wiedzy / tych wspomnień, to właśnie magia musiałaby się gdzieś gromadzić, jak książki w bibliotece. A wszak obszary ze skoncentrowaną magią istnieją... Może jest to "świat duchów", gdzie wędrował Siódmy Smok, tudzież jego niektórzy uczniowie? Wszak to tam mieli doznać "oświecenia".

Alamar PW
8 listopada 2013, 16:40
Cytat:
Wspomnienia / informacje nie mogą nigdzie "wędrować", ani się "gromadzić"
Upiory Pustki wysysają wspomnienia z ofiar, to samo przytrafiło się Zakerze (która wpierw została pozbawiona wspomnień, a potem zyskała wspomnienia Veina), tak więc owszem, wspomnienia mogą wędrować.
W Ashanie czy na Enroth mamy dodatkową zmienną, której brakuje w naszym świecie - magię.

Cytat:
Może jest to "świat duchów", gdzie wędrował Siódmy Smok, tudzież jego niektórzy uczniowie? Wszak to tam mieli doznać "oświecenia".
Sar-Elam doznał oświecenia (niektórzy nazwali by to udarem ;P), gdyż dotarł do samej Ahy i od niej się nauczył tego i owego. Inni... cóż, jak na razie Ósmego Smoka nadal nie ma, za to jest choćby Kostur Zaświatów z czaszką pewnego lekkomyślnego maga.

Acid Dragon PW
8 listopada 2013, 16:44
Cytat:
tak więc owszem, wspomnienia mogą wędrować.
Niezupełnie - mogą zmieniać nośnik. Mogą przechodzić z jednego mózgu do drugiego (przez "magiczny kabel"), mogą być usunięte z księgi, ale same nie mogą się poruszać bez owego nośnika.

Gomez PW
8 listopada 2013, 18:35
Skoro magia Pustki ma wymazywać wspomnienia, to ta wiedza zostaje zniszczona, nieodwracalnie wymazana, bez świadomości kogokolwiek że takowa wiedza w ogóle istniała.

Jeżeli śmiertelnik zostanie wymazany to wiedza którą posiadł przepada razem z nim, nie tak jak w przypadku śmierci, że zostaje pamięć po takiej osobie, czy jego nauki.

Taki "wymazany" śmiertelnik nie ma swojego miejsca w przeszłości, teraźniejszości, przyszłości więc nigdy nie istniał i tak naprawdę nic nie zrobił.

Irhak PW
8 listopada 2013, 20:55
Cytat:
Za to ja mam inne pytanie: magia Pustki wymazuje wspomnienia (i tym samym byty), ale jak wiadomo w przyrodzie nic nie ginie (nawet w czarnych dziurach), więc gdzie wędruje cała ta wiedza?
Odsyłam do kampanii Veina. Tym razem do ostatniej misji. Wspomnienia o Wojnach Stworzenia (czy jak one się zwą) zostały wymazane, a jednak można bez problemu ich obraz wyłowić ze świata duchów i uformować na nowo.
strona: 1 - 2
temat: Zakon Pustki

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel