Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: Ciekawostki, triki, sztuczki...
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
strona: 1 - 2

Seener PW
26 stycznia 2007, 23:58
Ale nie takie o których gdzieś słyszeliście, tylko takie które sami robiliście i jesteście ich pewni. Ja znam jedną, stosowaną a raczej nie stosowaną przeze mnie w grze przez sieć. Otóż gdy żywy przeciwnik ma turę, wchodzimy na ekran swojego pierwszego miasta i naciskamy PPM na tym mieście w wyborze miast. Daje to na to, że widzimy nazwę miasta wroga, czy ma Radę miasta, Ratusz, czy Kapitol. Czy fort, Cytadelę czy Zamek i armię (z dokładną liczebnością), jaka stacjonuje w owym mieście. Właśnie z tego powodu nie gram już w H3 przez internet z obcymi osobami :D
I jeszcze jedno ale pewnie każdy o tym wie: stajnie na mapie ulepszają za darmo kawalerzystów na Championów
Na koniec pytanie: zdarzyło się komuś kiedykolwiek, żeby gracz komputerowy się poddał (a nie uciekł) w czasie walki ?

tymolord PW
27 stycznia 2007, 15:16
Poddał się? Mi tylko raz w życiu.

filus PW
27 stycznia 2007, 22:52
Z racji, że w temacie pisze także: "ciekawostki" taka mała - otóż gdy mamy taktykę to my możemy ustawić swoje zajmujące dwa pola jednostki ustawić tak, że "przód" jest na ostatnim możliwym heksie. Natomiast gdy komp rozstawia armię(albo oponent, albo autowalka) może na ostatnim możliwym heksie postawić "tył" jednostki dwupolowej, co w konsekwencji daje zysk jednego pola.

Co do poddania się sprawa wydaje mi się oczywista - mając w miarę dużą armię komputer woli porobić straty przeciwnikowi(w tym przypadku nam) a gdy już zaczyna przegrywać nie opłaca się mu owych resztek wykupować - bo po co? Mnie komp się poddał 2 razy - w kampaniach gdy jego główny hero został zaskoczony przeze mnie(nie miał many) i potem broniąc się w zamku o mały włos mnie nie pokonał.

PS. ja też mam pytanie - czy ktoś wie jak ustawić dwupolowe jednostki dalej o jedno pole?

MCaleb: Nie da się, bo tam gdzie klikasz idzie przód jednostki, a nie tył.

Edit: To jest to głupie, że komp(również grający po naszej stronie(autowalka)) może ustawić sobie jednostkę o jedno pole do przodu w stosunku do naszych możliwości.

vectra PW
15 lutego 2007, 14:52
Jak gra się na jednym komputerze z żywą osobą (tryb ze zmianą miejsc) i przeciwnik chodzi na mapie podróży po terenach które odkryłeś włącz powtórz turę przeciwnika i raz na jakiś czas można zauważyć armię przeciwnika(w prawym dolnym rogu gdzie widać własne jednostki - razem z portretem bohatera przeciwnika). Działa ( przynajmniej mi) w H3 AB i H3 WoG.

YamiYugi PW
25 października 2009, 23:30
Mam ciekawostkę:

Na mapie pt. Bohaterowie Miecza bez Magii czy jakoś tak w H3: Złota Edycja jest NIEWIDZIALNY POTWÓR na mapie. Jest to centaur bitewny w ilości ok. 20 jak pamiętam, albo ja mam buga.

Jak go znaleźć?:

1. Dotrzyj do lewego górnego rogu mapy.
2. W okolicy na północny wschód od najbliższego miasta będzie jakiś zasób, nic nie pisze, że jakiś obrońca.
3. Weź go a jedno pole przed nim centaury cię zaatakują.

f!eldf!eldWypalono. Alamar, nie przesadzasz czasem? Strażnik jak wreszcie wejdzie na forum, to poprawi te literówki.

MCalebMCalebIstnieje coś takiego, jak "zdarzenie", dostępne nawet w podstawowym edytorze map. Takie zasadzki to nic nowego.

Szalony ogr PW
15 października 2012, 14:30
Mam pewną ciekawostkę.

Razu pewnego grałem w H4 z komputerem (już nie pamiętam co to była za mapa). No i SI był BARDZO zawzięty. Robił bohaterów z malutkimi armiami na okrągło. Właściwie co turę jakiś pierwszopoziomowy bohaterzyk mnie "odwiedzał". No i w penym momencie bohaterowie (mężczyźni) z klasy mag... ekhm... skończyli się. Nie, w tawernie nie było pustego miejsca. W zamian za to pojawili się nowi bohaterowie, z tymi samymi portretami, ale innymi imionami i biografami. Np. zamiast Grindana był Vlodek, a zamiast Astrala, Usidean.

gamera 1965 PW
4 czerwca 2013, 18:12
W heroes 3 jednostki obok jednorożca są odporne na magie.
Gdy zostawiamy bohatera na noc w zamku dobrze aby zostawić mu tylko najszybszą jednostkę.
Jeśli będziemy kopać na brzegu statki nie będą mogły lądować.
Magowie nie dostają kar za strzelanie przez mury.
Gdy mamy zajęte wszystkie miejsca w armii a żadne ni zajmuje szkielet lub kościej nekromancja nic Ne daje, jeśli w armii nie mamy szkieletów ale mamy kościeje wskrzeszamy te drugie.
W Heroes 2 jednostki w siedlisku kumulowały się w Heroes 3 nie.
Komputer nie uwzględnia morala i często miesza wojska z różnych zamków.
Komputer uwielbia machiny wojenne i pływać statkami(nawet po jeziorach!).
Komputer uwielbia przyzywać żywiołaki.
Komputer jak nie wie co robić marnuje punkty ruchu na wchodzenie i wychodzenie z zamku.
Komputer uwielbia przechodzić przez portale, nawet nie zatrzymuje się aby pozbierać surowce.
Komputer woli atakować bohaterów zamiast zamków.
Komputer nie kupuje rojowiska Ważek.
Komputer jak ma w armii ogra szamana zawsze używa żądzy krwi nawet gdy przydałby się na polu walki.
Gdy komputer ma cyklopy a nasza jednostka jest w zamku to woli niszczyć mury niż zmiażdżyć ją kamieniem co daje dużą możliwość zniszczenia go czarami.


IrhakIrhakPo co tutaj ten biały kolor? -.-'

Galius887 PW
4 września 2013, 13:30
Mała ciekawostka w Inferno H3 Sprawdzałem na multiplayerze przy jednym PC - "Płonące Pośladki"
Sojusznicy (2 graczy, np czerwony i niebieski) budują wrota wymiarów (teleportuje tylko do własnych miast). gracz czerwony klika na miasto niebieskiego otwiera wrota wymiarów i może teleportować niebieskiego bohatera do swojego miasta. Może się nim poruszać w tej samej turze jak swoim bohaterem lecz nie widzi jego portretu w liście bohaterów.
sprawdzone w wersjach sod i hota

Kastore PW
10 września 2013, 18:57
Ostatnio podczas gry w czystego SoDa trafił mi się dość ciekawy bug na mapie losowej. Otóż komputer non-stop wysyłał na mnie bohaterów (czasem nawet kilku na turę) zupełnie bez armii! I ja rozumiem, że można coś takiego otrzymać poprzez oddawanie jednostek do chaty proroka, ale na tej mapie nie było tylu chat proroka. Poza tym nawet jeśli to niemożliwym jest, żeby aż tak spamować bohaterami (strzelam, że w sumie było ich około pięćdziesięciu :P).
Powstaje jeszcze pytanie co komputer chciał osiągnąć poprzez nasyłanie ich na mnie? :P

Irhak PW
10 września 2013, 19:01
Pewnego razu sam zrobiłem, że nie miałem jednostek. Jakimś cudem bez oddania do chaty proroka :P

Kastore PW
10 września 2013, 19:05
Bug, czy może jakiś sposób tłumaczący spam bezjednostkowymi bohaterami? :P

Irhak PW
10 września 2013, 19:24
Raczej zwykły spam :P Bo nie mogę tego udowodnić :D

Shin0bi PW
10 września 2013, 23:13
Bardzo łatwy do wykonania i przydatny bug - pozwala pozbyć się jednostek u dowolnego bohatera, zapewniając mu tym samym maksymalną ilość ruchu co turę i brak kar za zły teren. Zawsze się tego zabrania w multiplayerze :P

Wystarczy spotkać się dwoma bohaterami z pojedynczymi dowolnymi jednostkami (np jeden bohater z 1 Goblinem, a drugi z 1 Smokiem) Następnie przyciskiem podziału armii przekazujemy jednego stwora drugiemu bohaterowi - efekt jest następujący: jeden bohater zostaje z dwiema jednostkami, a drugi bez żadnej jednostki.

Tarnoob PW
19 września 2013, 12:03
Bardzo dobrze o tym wiedzieć.

Trzeba gdzieś to opublikować.

Panie Shinobi, bierzesz udział w lidze albo udzielasz się na innych stronach z innym nickiem?

gamera 1965 PW
4 listopada 2013, 22:08
Pegazy i srebrne pegazy podwyższają koszt rzucenia czaru przeciwnikowi o 2 punkty.
Aby przechodzić przez monolity bez utraty punktów ruchu należy wciskać spacje.
Maksymalny poziom szczęścia to 3 i nie da się go zwiększyć artefaktami.
Artefakt piorun tytana tworzy księgę zaklęć i czar błyskawica tytana.
Każda droga prowadzi do zamku

Shin0bi PW
4 listopada 2013, 22:53
Tarnoobie, dopiero teraz zauważyłem twe zapytanie :)

Owszem, kiedyś grałem w WCL pod nickiem Marchefka, lecz było to bardzo dawno temu. Obecnie gram co najwyżej okazyjnie na GameRanger :)

Żeby nie było offtopu dam parę dodatkowych porad i trików których nie znajdziecie w żadnej instrukcji czy oficjalnym poradniku do Heroes III:

- bardzo ważnym elementem gry są oczywiście banki stworzeń. Rozrzut jest jednak duży - można walczyć z 50 krasnalami albo nawet ze 150 krasnalami bojowymi. Jest jednak pewien sposób który pozwala sprawdzić liczebność strażników w takim banku. Wchodzimy i odmawiamy walki - potem prawym przyciskiem możemy wybadać, ile mniej więcej stworów się tam znajduje. UWAGA - nie działa na krypty. Wchodząc do krypty musimy zawsze mieć armię wystarczającą do pokonania 10 wampirów.

- szybkość bohatera jak wiecie zależy od stworów jakie ma w armii. Jest to obliczane zaraz po wciśnięciu przez nas przycisku zakończenia tury. W praktyce oznacza to, że pod koniec dnia dajemy najwolniejsze jednostki pobliskiemu bohaterowi drugorzędnemu, zmieniamy turę po czym znów oddajemy je głównemu bohaterowi. Tym sposobem mamy armię składającą się nawet z super wolnych Chłopów, lecz bohater ma dalej szybkość najszybszego stworzenia w armii, co w praktyce może zrobić różnicę 4-5 pól ruchu, czyli jakieś 20%. Jak łatwo obliczyć, po wykonaniu takiego zabiegu w ciągu tygodnia zyskujemy ponad 1 dzień ruchu w stosunku do gracza, który tego triku nie zna :)

- mając kapelusz admirała możesz wykorzystać bug, który daje ci nieskończoną liczbę punktów ruchu - oczywiście zbanowany w multiplayerze, jak wszystkie relikty :)

- kule żywiołów działają tylko na czary zadające obrażenia. Nic nie da Kula Żywiołu Ziemi w przypadku np. Wskrzeszenia.

- jest pewien bardzo łatwy sposób na wygranie każdego oblężenia przeciwko komputerowi, jeżeli to my atakujemy zamek wroga, zwłaszcza gdy nie ma mocnych jednostek strzelających. Warunki - mamy dużo Magogów lub mocny czar (żeby zabić swoich) oraz pierwszy ruch. Nie można też mieć katapulty, bo cały plan na nic. Bierzemy ze sobą przykładowo jednego Anioła. Podlatujemy nim pod bramę miasta od zewnątrz i sami go zabijamy (np. kulą ognia) W tym momencie brama zostanie na zawsze zamknięta - obrońcy nie będą mogli jej od wewnątrz otworzyć, my dodatkowo nie mamy katapulty, czyli są tam zamknięci na zawsze :) Teraz wystarczy wykończyć obrońców strzelcami/wozem z amunicją lub jednostkami latającymi z dużą szybkością (bez obaw o zbyt mocny kontratak)

Jak kogoś interesują takie niuanse, to parę jeszcze mogę sobie przypomnieć :)

Nerevar PW
5 listopada 2013, 11:46
Cytat:
Nie można też mieć katapulty, bo cały plan na nic.
A katapulty nie dostajemy z automatu na początku każdej bitwy (nawet jeśli ją wcześniej zniszczyliśmy? Coś mi się tak kojarzy - choć może to skleroza...

Shin0bi PW
5 listopada 2013, 12:44
Owszem, skrót myślowy - należy ją zniszczyć. To zagranie to klucz do zwycięstwa w wielu trudnych misjach single player - Unleashing the Bloodthirsty na przykład. Pozwala pokonać kilkunastokrotnie silniejszego przeciwnika w zamku. Na szczęście w multi jest raczej niemożliwe do wykonania - zbyt dużo czynników się na to składa.

Hayven PW
5 listopada 2013, 19:02
Ale czy przypadkiem pozbywając się wszystkich istot nie skazujemy się na porażkę?

Shin0bi PW
5 listopada 2013, 19:14
Ale gdzie niby się wszystkich istot pozbywasz? W triku z oblężeniem pozbywasz się tylko jednej by zablokować bramę, a resztą wykańczasz uwięzionych w środku obrońców.
strona: 1 - 2
temat: Ciekawostki, triki, sztuczki...

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel