Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H2/projekt] Projekt Ironfist
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Shin0bi PW
29 sierpnia 2013, 16:20
Acid, najważniejsze jest że pozwala modyfikować grę - to wszak taki WoG, a dobrze wiemy że WoGowe 'nowości' nie każdemu przypadały do gustu i nie dzięki nim został zapamiętany; priorytetem zawsze jednak była przede wszystkim pełna modowalność platformy i to jest według mnie najważniejsze w owym modzie.

EDIT: Bezpośredni download tutaj:

http://www.ironfi.st/wordpress/download/

Alamar PW
29 sierpnia 2013, 16:30
Sprawdzić własne forum, nim zalinkujecie obcojęzyczne (nie miałem czasu wcześniej tego poszukać).

Acid Dragon PW
29 sierpnia 2013, 18:26
Cytat:
Acid, najważniejsze jest że pozwala modyfikować grę - to wszak taki WoG, a dobrze wiemy że WoGowe 'nowości' nie każdemu przypadały do gustu i nie dzięki nim został zapamiętany; priorytetem zawsze jednak była przede wszystkim pełna modowalność platformy i to jest według mnie najważniejsze w owym modzie.

Absolutnie się nie zgadzam. W sumie z każdym stwierdzeniem w tej wypowiedzi.

1. WoG jest popularny właśnie ze względu na wprowadzone nowości. Został pobrany przez miliony graczy, zaś tylko ułamek promila zdecydował się na własne modyfikacje.

2. Celem WoGa nie było udostępnienie graczom modyfikowania gry. To było celem ERM. Celem i priorytetem WoGa było zaś urozmaicenie gry wieloma nowościami. Wiem, bo uczestniczyłem w jego tworzeniu. Twórcy WoGa nigdy nie tworzyli go z myślą o innych moderach.

3. WoG został zapamiętany (i np. opisywany w artykułach w czasopismach) ze względu na jego flagowe elementy - jednostki 8 poziomu, dowódców, doświadczenie jednostek. Możliwość skryptowania mapy (mimo, że od tego się zaczęło) jest rzadko wymieniana.

i najważniejsze:
4. Tworząc cokolwiek do gry, należy przede wszystkim pamiętać o tych, którzy w grę GRAJĄ, a nie którzy ją modyfikują. Modyfikacje mają służyć przede wszystkim graczom, a nie moderom.
Mam wrażenie, że wielu obecnych moderów o tym zapomina. Tworzenie modów to nie sztuka dla sztuki. Sens mają tylko te mody, w które ktoś będzie chciał grać.

Shin0bi PW
29 sierpnia 2013, 19:00
Cóż, według mnie gdyby nie takie rzeczy jak NU, HoL, The Succession Wars, ERA czy nawet najrozmaitsze mapy modyfikujące (w bardzo znacznym stopniu nieraz) mechanikę gry, WoG już dawno zostałby całkowicie zapomniany. Nie mówię iż nowości nie są w dużych modyfikacjach ważne - uważam jednak, że ważniejsze jest udostępnienie narzędzi innym użytkownikom. Dobrym dowodem na to jest fakt, iż nie znam już praktycznie nikogo kto dalej grałby w starego WoGa 3.58f. 99% graczy korzysta obecnie z następcy WoG - ERY. Gra też korzystając z rozmaitych spin-offów, które powstały tylko dzięki pełnej modowalności platformy.

Myślę, że dobrym przykładem jest tu VCMI. Gdyby jego twórcy porzucili budowę nowej platformy na rzecz kolejnego moda/dodatku z masą nowej zawartości (bo z pewnością mają talent wystarczający by coś takiego stworzyć) to zapewne mod taki byłby świetny. Jednak to oddanie narzędzi do rąk fanów opłaciło się najbardziej dla zwykłych graczy - powstało/powstaje już bardzo wiele niezależnych modyfikacji dodających nowe artefakty czy ulepszenia oraz masa nowych miast z których wiele jest już gotowych do gry, w dodatku pierwszorzędnej jakości (np. nasze rodzime Forge).

Cytat:
WoG jest popularny właśnie ze względu na wprowadzone nowości. Został pobrany przez miliony graczy, zaś tylko ułamek promila zdecydował się na własne modyfikacje.

Owszem, promil modował. Ale nie można zapominać o tym, że pozostałe 99% grało w te mody stworzone przez ów promil!

Koniec końców uważam, że to kwestia gustu. Osobiście cenię znacznie bardziej od HoTy (która jest pełna nowej zawartości, lecz jest praktycznie niemodowalna) VCMI które 'niedzielnym' fanom umożliwia stworzenie czegoś dla społeczności, choć samo w sobie nowego contentu nie dodaje.

Acid Dragon PW
29 sierpnia 2013, 21:00
Cytat:
99% graczy korzysta obecnie z następcy WoG - ERY. Gra też korzystając z rozmaitych spin-offów, które powstały tylko dzięki pełnej modowalności platformy.

To nieprawda.
W tym miesiącu WoGa 3.58F ze Skarbca pobrano 2272 razy.
Pakiet ERA + WOG 3.58F pobrano 82 razy.

2272/(2272+82) = 97%.
97% graczy w Grocie wybiera czystego WoGa.
Wciąż.

Dodam jeszcze, że w obu przypadkach (hasła "WOG ERA" i "WOG 3.58F") strony Groty są najwyraźniej pierwszymi, które wyskakują w Google, więc raczej nie jest tak, że na innej stronie ERA jest pobierana w setkach tysięcy kopii.

Cytat:
Myślę, że dobrym przykładem jest tu VCMI.

Bardzo dobrym przykładem. Tego, że w VCMI nie gra praktycznie nikt. To platforma dla moderów - nie dla graczy.

Cytat:
Jednak to oddanie narzędzi do rąk fanów opłaciło się najbardziej dla zwykłych graczy - powstało/powstaje już bardzo wiele niezależnych modyfikacji dodających nowe artefakty czy ulepszenia oraz masa nowych miast z których wiele jest już gotowych do gry, w dodatku pierwszorzędnej jakości (np. nasze rodzime Forge).

W czystej teorii. W praktyce okazuje się, że rzadko kiedy powstają dobre mody na takich platformach i rzadko kiedy zyskują dużą popularność.

Cytat:
Owszem, promil modował. Ale nie można zapominać o tym, że pozostałe 99% grało w te mody stworzone przez ów promil!

Też nieprawda.
Dla przykładu - "Nowe Ulepszenia PL" pobrano w tym miesiącu 328 razy. To wciąż 4 razy więcej niż ERA, ale też 7 razy mniej niż czysty WoG.

Cytat:
Koniec końców uważam, że to kwestia gustu. Osobiście cenię znacznie bardziej od HoTy (która jest pełna nowej zawartości, lecz jest praktycznie niemodowalna) VCMI które 'niedzielnym' fanom umożliwia stworzenie czegoś dla społeczności, choć samo w sobie nowego contentu nie dodaje.

Oczywiście z gustami się nie dyskutuje. Jeśli ktoś woli grać w VCMI, czy HotA to nie tylko ma do tego prawo, ale wręcz nie powinien ulegać większościowym trendom.

Problem jest w momencie, kiedy właśnie decydujesz się robić coś dla społeczności.
Bo jeśli się decydujesz robić coś dla społeczności graczy, to chyba jednak ważniejsze jest to, w co gra społeczność graczy.

Wg moich danych - miażdżąca większość graczy, którzy szukają modów do H3 gra w czystego WoGa.

Oczywiście mogę się mylić. Może moje dane dotyczące pobrań w Grocie są niereprezentatywne, a reprezentatywne są Twoje obserwacje, że w WoGa nikt już nie gra. Aczkolwiek jeśli miałbym coś obstawiać, to obstawiałbym jednak, że dane z Groty są bardziej wiarygodne.

Warmonger PW
29 sierpnia 2013, 22:03
Ta większość, o której mówi Acid, nigdy nie wypowiada się na forum i nie ma pojęcia o moddingu. Ściągają wszystko, co działa i po prostu w to grają :P

Ale gdyby ludzie nie wymyślali nowych rzeczy, wciąż żylibyśmy w jaskiniach.

Acid Dragon PW
29 sierpnia 2013, 22:54
Oczywiście to prawda - należy tworzyć nowe rzeczy.
WoG i jego nowości przecież też zostały stworzone przez fanów.

Aczkolwiek dobrze jest też wiedzieć, czy chcemy wynaleźć coś nowego dla potencjalnie wszystkich żyjących w jaskiniach, czy też tylko dla znajomych, którzy zamieszkali akurat w różowej jaskini razem z kucykami :P.

Jeśli projekt Ironfist odniesie sukces (w co zresztą wątpię), to nie dlatego, że jest "platformą moderską" (gdyż to obchodzi naprawdę niewielu), ale dlatego, że będzie rozwinięty pod względem większej ilości nowości - jednostek, miast, artefaktów.

Na razie jest kilka nowych jednostek i jeden artefakt. Fajnie, ale nie aż tyle, bym chciał to zainstalować ;).

PS. Warmongerze - jeśli to nie tajemnica i dane te w ogóle są dostępne, to może mógłbyś zajrzeć ile osób pobrało w tym miesiącu VCMI z oficjalnej strony? Uzupełniłoby to nasze statystyki.

Drwal PW
29 sierpnia 2013, 23:52
Mimo wszystko trzeba pochwalić autorów. Niby kilka jednostek, ale co stoi na przeszkodzie by wgrać więcej. Wystarczy wykorzystać The Succession Wars mod i grafiki z niego. Jest tam mnóstwo pasujących i jednostek i budynków.

Niemniej umówmy się, co by nowa platforma nie oferowała, to w Heroes II gra już niewiele ludzi i wielkiego sukcesu raczej nie będzie. Gra jest praktycznie martwa i nawet taka potencjalna świeżość tego nie zmieni.

Co do ERY, VCMI i czystego Woga, wcale mnie nie dziwią statystki które podał Acid. Dwie pierwsze platformy już same w nazwie wyglądają na dość skomplikowane. Zwykły gracz woli tytuł, który wygląda mu przyjaźnie (czyt. Wake of Gods), jest dobrze opisany, no i umówmy się jest już instalowany intuicyjnie. Nawet największe udogodnienia twórców VCMI i ERY tego nie zmienią. O innych powodach już nawet nie wspominam... .


Warmonger PW
30 sierpnia 2013, 06:35
Cytat:
Warmongerze - jeśli to nie tajemnica i dane te w ogóle są dostępne, to może mógłbyś zajrzeć ile osób pobrało w tym miesiącu VCMI z oficjalnej strony?
Nie wiem, na ile wiarygodne są statystyki z tej strony, ale jest to 5306 ściągnięć wersji 0.93 w ciągu trzech miesięcy, co daje ok 1800 na miesiąc. Podobne wartości powtarzają się od 2 lat.
Cytat:
umówmy się jest już instalowany intuicyjnie
Cytat:
czystego Woga
Polemizowałbym :P

Acid Dragon PW
30 sierpnia 2013, 09:43
A to i tak znacznie więcej niż myślałem. Będzie to trzeba wziąć pod uwagę w przyszłości ;).

Shin0bi PW
30 sierpnia 2013, 15:58
Cytat:
To nieprawda.
W tym miesiącu WoGa 3.58F ze Skarbca pobrano 2272 razy.
Pakiet ERA + WOG 3.58F pobrano 82 razy.

Ale Kwasowa Grota stanowi mały promil społeczności Heroes na świecie. Na DF2 RU statystyka zapewne byłaby odwrotna - 99,9% pobrań dotyczyłoby ERY. Nie wiem na 100%, ponieważ statystyki nie są widoczne, lecz możesz zapytać tamtejszego admina, może poda dane. Natomiast faktem jest, że z 3.58f śmieją się tam, traktują go jako przykład 'archaiczności' :P

Cytat:
Bardzo dobrym przykładem. Tego, że w VCMI nie gra praktycznie nikt. To platforma dla moderów - nie dla graczy.

To skąd 1800 pobrań miesięcznie? Chyba zbyt dużo jak na samych moderów. Pomijam fakt, że jest to dopiero wersja 0.93, daleko jej do kompletności.

Cytat:
W czystej teorii. W praktyce okazuje się, że rzadko kiedy powstają dobre mody na takich platformach i rzadko kiedy zyskują dużą popularność.

Cóż, taki na przykład Phoenix mod jest super popularny w Rosji (DF2RU) Z kolei chińczycy katują non stop na swoich forach (z tego co wątpliwej jakości google translate przetłumaczył) mapy taktyczne (TEW IV czy TDS) które wszak nigdy by nie powstały bez modowalności WoGa! Pobieralność tych map idzie tam w tysiącach, wiem bo sam ściągnąłem sporo chińskich strategicznych scenariuszy.

Cytat:
Też nieprawda.
Dla przykładu - "Nowe Ulepszenia PL" pobrano w tym miesiącu 328 razy. To wciąż 4 razy więcej niż ERA, ale też 7 razy mniej niż czysty WoG.

Cóż, może 99% to zbyt wiele, rzuciłem przykład. Ale nawet gdyby grało 40% to byłaby to liczba bardzo duża, skoro to jedynie kolejne spin offy WoGa.

Generalnie z całym szacunkiem dla Kwasowej Groty, która skupia naprawdę dużą i świetną społeczność graczy, nie jest ona na tyle miarodajnym czynnikiem by na jej podstawie wyciągać wnioski o całej scenie :P Tendencje są różne na różnych forach, tak się akurat składa że u nas wciąż wiele osób (z braku czasu na zapoznanie się z nowym contentem czy po prostu lenistwa i braku zainteresowania sceną) preferuje starego WoGa 3.58f który wszak jest już dość przestarzały.

Poza tym nie można zapominać, że poniekąd następuje tu pewien podprogowy przekaz. Nowy użytkownik wchodzi do Kwasowej Groty, jeśli nie ma ochoty wchodzić na forum i tracić swego czasu czytając wątki o modach po prostu bierze to, co się najbardziej rzuca w oczy. A na głownej stronie nie ma wszak komntaty "ERA II" czy "Hero Of Light", jest natomiast In The Wake of Gods. Ludzie którzy na naszej polskiej scenie nie siedzą w moddingu i nie korzystają z forów najzwyczajniej w świecie często nie wiedzą o tych innych modyfikacjach.

W sumie żeby post nie był tylko i wyłącznie nie na temat - zainstalowałem PI. Mod jest świetny, wszystko elegancko działa, ale.. trochę na to za późno :P Engine Heroes 3 oferuje jednak znacznie więcej możliwości, a skoro w The Succession Wars jest już niemal w 100% przeniesione Heroes 2 to robienie tego samego na starszym silniku wydaje się nieco bezcelowe.

Acid Dragon PW
30 sierpnia 2013, 16:57
Cytat:
Ale Kwasowa Grota stanowi mały promil społeczności Heroes na świecie.

Heroes - tak. Co do WoGa - tak naprawdę jesteśmy jedyną, ciągle działającą i aktywną stroną o WoGu na świecie. DF2 RU to wszak głównie forum, nie portal. W dodatku forum moderów - nie graczy. Wydaje mi się, że ma dość marginalne znaczenie dla graczy w skali światowej.

Poza tym wskaźnikiem tego jak "małym promilem" społeczności na świecie jesteśmy niech chociażby będzie fakt, że Ubisoft na swoją ostatnią imprezę (podczas targów Gamescom) zaprosił reprezentantów tylko kilku największych stron o HoMM-M&M na świecie. Grota była wśród nich.

Obawiam się, że póki nie zdobędziesz jakichkolwiek danych, to niestety uważam, że Twoje teorie o 99% graczy preferujących ERA, czy o tym, że Grota to mały promil społeczności należy między bajki włożyć.

Wspominałeś już, że liczba pobrań jakichś map idzie "w tysiące". Jak widzisz - w tysiącach można liczyć pobrania WoGa. Ale miesięcznie.

Dodatkowo - z całą pewnością mogę stwierdzić, że Grota jest reprezentatywna przynajmniej dla Polski. Polacy generalnie nie wchodzą na rosyjskie strony o moddingu, a innej polskiej strony poświęconej WoGowi, czy ERA nie znam (nie znam zresztą jakiejkolwiek strony poświęconej ERA, które nie jest postem na forum). Można więc założyć, że niemal wszyscy gracze z Polski szukający ERA, czy WoGa zaglądają do Groty.
I wybierają WoGa.
Dlaczego?
Bo mają w nosie modding :P. Jak mówił Warmonger - większości graczy nie interesuje "modowalność" platformy, ani nawet wypowiadanie się na forach. Chcą zainstalować i grać. Jak nie ma nowości - nie mają po co grać.

Jeśli więc ktoś chciałby zrobić moda dla polskich graczy, to sądzę, że powinien wziąć pod uwagę w co grają polscy gracze i ma teraz do dyspozycji całkiem reprezentatywne dane.

Myślę zresztą, że są reprezentatywne również w skali światowej, gdyż jednak wyniki poszukiwań "ERA WOG" w Google wskazują ponownie na Grotę, a nie np. na DF2.

Warmonger PW
30 sierpnia 2013, 17:36
Acid, nie sugerowałbym się zbytnio Twoimi osobistymi wynikami poszukiwań, bo Google dość skutecznie je profiluje :P Trzeba by zapytać graczy z Chin czy USA (są tacy?), co pokazuje się in w wyszukiwaniach.

Acid Dragon PW
30 sierpnia 2013, 18:01
I tak, i nie.

Rzeczywiście wyniki wyszukiwania w innych krajach będą inne (mój błąd, zapomniałem o tym), ale co do profilowania, to łatwo sprawdzić - wystarczy samemu wpisać "WOG ERA" w Google. Ja nie korzystam z konta Google i mam wyłączone zapamiętywanie historii wyszukiwań, więc raczej moje wyniki nie są personalizowane.

=================

EDIT: OK, chyba faktycznie Google przemyca trochę profilowania w anonimowych ciasteczkach. Polecam mimo wszystko sprawdzić samemu - sam jestem ciekaw wyników.

Wg moich testów w Polsce jednak wyniki powinny na 3 pierwszych miejscach jednoznacznie wskazywać Grotę.
A twierdzenie, że Polska to mały ułamek społeczności fanów na świecie byłoby już mocną przesadą ;).

satyr64 PW
31 sierpnia 2013, 00:19
Przepraszam, że się wtrącę, ale w tym przypadku podtrzymuje zdanie Acida. Wpisując tag "WOG ERA" Kwasowa Grota znalazła się na trzecim miejscu pod względem wyszukanych stron.

Felek PW
31 sierpnia 2013, 09:30
A u mnie z kolei na wszystkich 3 pierwszych miejscach była Grota.

AmiDaDeer PW
2 września 2013, 19:30
A tak w ogóle to komu poza mną nie działa ten dodatek? :P

witchking PW
2 września 2013, 20:16
Mi nie działa;p Ale możliwe, że to przez jakąś szemraną wersje homm 2;p

AmiDaDeer PW
2 września 2013, 21:19
Próbowałem uruchomić na Heroes II Gold z Taniego Grania... ale zastanawiam się, czy to nie jest przypadkiem wina systemu. Ktokolwiek z Windows 7 odpalił to... coś?

desmond PW
2 września 2013, 22:02
Mi działa na Viście. Może sprawdźcie, czy zainstalowaliście do folderu z grą, tak żeby foldery z PI scaliły się z tymi oryginalnymi.
A co do samego moda, to jeszcze nie nadaje się dla przeciętnego gracza: jedyna nowa mapka używająca nowych skryptów jest zabugowana, każde wczytanie autosejwa powoduje odnowienie punktów ruchu (można przejść każdą mapę w 1 dzień), gra z dźwiękiem się wiesza.
Jak podkreśla autor jest to póki co wczesna alfa, więc nowych możliwości jest niewiele (ze skryptów zdaje się, że tylko ustawienie zaklęcia początkowego bohatera, wybudowanie nowego budynku w przypadku dostarczenia artefaktu do zamku i nowe jednostki dla bohatera na początku tygodnia).
Na plus można zaliczyć wprowadzenie edycji statystyk jednostek, w tym ceny i przyrostu (na poziomie jednego pliku tekstowego) oraz dodawania nowych.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
temat: [H2/projekt] Projekt Ironfist

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel