Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: [gra] Północ Południe Sztuka Strategii
komnata: Jarmark Cudów
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Morglin PW
19 sierpnia 2013, 23:49
Również chciałem sprawdzić "Sztukę strategii". Niestety na chęciach się skończyło. Gra nie chciała mi się załadować (wyglądało to tak). Robiłem wszystko według instrukcji. Mam Windowsa XP.

Mad Hatter PW
20 sierpnia 2013, 11:08
Z obrazka wynika że załadował konfigurację i podstawowe dane systemowe ale ma problem z modem co symbolizuje biały ekran z paskami.

Odpal edytor i zobacz czy masz guziki kolorowe np:
Edytor jednostek.

Potem kliknij np: Edit Unit i Load unit.
Jeżeli wyskoczy ci lista obiektów razem z obrazkami to jest jakiś niepokojący błąd w grze, jeżeli wyskoczy napisz w stylu Folder Units is empty! to znaczy że podałeś złą nazwę do paczki z modem.

Wersja 0.11 w drodze razem z 7 miastem, mamy grafika zainteresowanego tworzeniem grafiki do gry.
Ponadto napiszę nowe instrukcje (będą obszerniejsze i Gravius dostanie pierwszy aby stwierdzić czy są poprawnie napisane).

Morglin PW
22 sierpnia 2013, 13:18
Problem był po całkowicie po mojej stronie. Zamiast Default\ wpisałem samo Default...Tak wiem jestem głupi ;p.
Jako jakiekolwiek usprawiedliwienie powiem, że w instrukcji napisanej na forum pogrubiony jest sam wyraz Default bez ukośnika.
Mad Hatter:
dla Windows wystarczy wpisać Default\

Mad Hatter PW
23 sierpnia 2013, 12:08
Morglin:
Problem był po całkowicie po mojej stronie. Zamiast Default\ wpisałem samo Default...Tak wiem jestem głupi ;p.

A tam głupi od razu, każdy może się pomylić i tyle

Mad Hatter PW
26 sierpnia 2013, 13:46
Lista rzeczy poprawionych (na razie):
-poziom bohatera nie spada do 1 po wizycie w mieście;
-miasto zajmuje już właściwy obszar
-rekrutacja kapitanów w mieście została poprawiona, wcześniej nie było możliwości z powodu błędu (rekrutacje dokonywało się tylko gdy gracz dokonywał to w budynku z kapitanem);
-część jednostek w modzie podstawowym została poprawiona, np:
>Strzelec wyborowy do rekrutacji oprócz złota potrzebował kamienia;
>budynek 4 poziomowy gremlinów kosztował niemal tyle samo co 3 poziomowy;
>paru jednostkom brakowało animacji;
-wprowadziłem przeszkody terenowe na polu bitwy:
<<PRZYKŁAD>>

Z racji tego że mapy są za mało dynamiczne (w sensie że trzeba za długo czekać bo armie mamy za słabą aby pokonać odział neutralny) mapy zostaną poprawione a silne odziały neutralne zostaną zastąpione słabszymi.

Trith PW
3 września 2013, 16:06
A ja jakiś czas temu postanowiłem zrobić, a teraz udostępniam:
Nowego interfejsu moda

podgląd

Mad Hatter PW
5 września 2013, 08:27
Pogratulować dzieła :D
Ściągnąłem, pograłem i jestem zachwycony.

Postaram się aby w tą niedziele skończyć Wersje 0.11.

Lista poprawek jest naprawdę długa.

Mad Hatter PW
15 września 2013, 10:59
Wersja 0.11 jeszcze nieukończona ale na razie:
> W grze jest opcja Game Speed która można ustawić szybkość gry;
> Korekcja ekranu - w niektórych systemach Java może nie działać poprawnie w trybie pełnoekranowym, opcja ta pozwala poprawić problem przyciętych brzegów.
>Pociski-Teraz już działają jak należy (teoretycznie).

Z powodu że żaden prze zemnie zapowiedziany termin się nie sprawdził przestanę je zapowiadać bo mi to nie wychodzi :P będę mówił czy coś jest bliżej czy dalej.

Jestem już bliżej zrealizowania wersji 0.11.

Wysłałem już wstępną wersje projektu (plik gry, przeszkody bitewne i poprawione PDF) do:
-Gravius;
-Trith;
-The Doom;
-Morglin;

Jak ktoś jeszcze chce to niech napisze.

W paczce nie dałem poprawek jakie naniosłem na modzie podstawowym bo było ich dużo i się pogubiłem.
W sprawie PDF'ów to jeszcze będę je poprawiał ale już opisują krok po kroku jak trzeba co robić a nie z grubsza jak wcześniej napisałem.

Mad Hatter PW
20 września 2013, 23:17
Wersja 0.11 jest gotowa.
Mała zmiana: zamiast katalog Default operujemy na katalogu Basic.

DOWNLOAD

Lista rzeczy planowana na wersje 0.2

===========================
Gra
===========================
>Podczas ustawień startowych gry gracz będzie miał możliwość wybrania portretu domyślnego lub rasowego;
>Dodanie do gry gracza CPU LVL 2 i poprawienie CPU LVL 1(w finalnej wersji 1.0 będzie 4 poziomy CPU do wyboru);
>Plac budowy zostanie powiększony tak aby budowla 3x3 była możliwa do wniesienia;
>Powiększone pole bitwy (nie wiem o ile ale tylko o parę segmentów)
>zmiana interfejsu gry co spowoduje odblokowanie dodatkowych opcji, przykładowo gracz będzie mógł nie tylko wybierać odziały i miasta ale również budynki które do niego należą;
>górny obszar menu głównego podczas wyboru mapy do rozgrywki zostanie podzielony na dwie części: prawą która będzie zawierała opis mapy i lewą wyświetlający opis gracza lub wybieranej rasy;
>Zostanie wprowadzona mgła wojny;
>limit do 8 oddziałów na gracza.

========================
Edytor Akcji
========================
Tak postanowiłem nazwać edytor odpowiedzialny za artefakty, umiejętności (czary będą to po prostu aktywujące się umiejętności - na razie) oraz aury (efekt trwający kilka tur), tworzenie będzie polegało na graficznym poukładanie elementów (klocków).
Edytor ten będzie podzielony na 3 obszary:
(1) Aktywacja - w jakim momencie ta akcja zachodzi;
(2) Działanie – co dokładnie robi;
(3) Zakończenie – w jakich momentach akcja może zostać przerwana.

Lista klocków zostanie ograniczona do minimum w wersji 0.2 i z każdą następną dojdą więcej i bardziej specjalistyczne, oprócz działania podstawowego będzie go cechowało 2 atrybuty przy czym atrybut 2 wskazuje o ile dana wartość będzie się zmieniała co poziom, w przypadku używania przez żołnierzy to wszystkie parametry które ulegają zmianie co poziom będą przemnażane przez liczebność przykładowo zaklęcie spowolnienia od 1 do 5 poziomu spowalnia wroga na 1 / 2 / 3 / 4 / 5 tur na poziom, szamani mają ten czar na 2 poziomie i jest ich 10, na drugim poziomie czar trwa 2 tury to zostaje pomnożone przez 10 i zaklęcie rzucone przez ten oddział trwa 20 tur.

Lista klocków (grupy):
(1)Cel - wskazują na kogo odnosi się efekt (klocki innego typu po nim będą dotyczyły tylko wybranego celu) lub w przypadku aktywacji lub zakończenia kto wznawia/kończy.
Atrybut-zasięg;
Na siebie | Szojusznicy | Wrogowie | Dany wróg | Wszyscy

(2)Statystyka – zmiana w statystykach istoty, na przykład przyśpieszenie na siebie przez 3 tury
Atrybut-o ile się zmienia;
Atak | Obrażenia | Zasięg | Pancerz | Zdrowie | Inicjatywa | Zmiana wytrzymałości względnej (obrażenia/leczenie po uwzględnieniu pancerza) | Zmiana wytrzymałości bezwzględnej (obrażenia/leczenie niczym nieredukowane)

(3)Specjalne – dodatkowe
Czas-ile czasu co trwa Atrybut – czas (0=non stop)

Umiejętności obecne zostaną jako umiejętności systemowe-proste z 2 parametrami
(1)generowanie surowców/jednostek:
>jaki surowiec/żołnierz
>ile tygodniowo
(2)przemiana
>kto może zostać przemieniony
>w co przemienia

(3)rozbudowa
>w co się rozbudowywuje
>?

Na razie tyle, więcej szczegółów wkrótce.

Mad Hatter PW
25 grudnia 2013, 16:00
Wersja 0.12 jest już gotowa specjalnie dla miasta Vori.

W wersji 0.12:
>Zawalczyłem z polskimi znakami;
>Poprawiłem animacje;
>Parę dodatkowych błędów usuniętych;
>Wrzuciłem plik konfiguracyjny przez to instalacja jest łatwiejsza.

POBIERZ
Instalacja:
>Pobrać wszystkie archiwa;
>Rozpakować North South 0.12;
>Przejść do katalogu Basic/Units;
>Rozpakować tam zawartość pozostałych folderów tak aby było ponad 100 folderów a nie parę o nazwie np: Units - Gremlins;
>Gotowe;

Jeśli chodzi o wersje 0.2 to:
>Mam gotowy zaawansowany edytor map;
>Edytor akcji już jest razem z edytorem modów;
>Nowy wygląd interfejsów już jest zaplanowany ale jeszcze nie jest wcielony w grę;
>Grafika zostanie na nowo wyrenderowana;
>Każda rasa będzie miała 8 żołnierzy podstawowych i pojawią się rasy poboczne.

Więcej informacji oraz Screeny za miesiąc.

Mad Hatter PW
19 stycznia 2014, 11:21
Ponieważ parę osób chciało zrobić dopiski do świata gry w postaci moda postanowiłem przygotować opracowanie świata Dwukontynęntu:
LINK USUNIĘTY

Na razie jest sam suchy tekst ale postaram się w przyszłości o mapy i obrazki oraz powiększać opis świata.

Mad Hatter PW
7 czerwca 2014, 21:54
Mam do was takie pytanie:
Kręci mnie myśl aby zamienić nacje północy na jakieś inne,bo z południa Gremliny Naznaczeni oraz Jaszczuroludzie wydają się być oryginalnym pomysłem na stronę konfliktu.

A więc zamiast Krasnoludów,Ludzi i Elfów(stali by się nacjami pobocznymi bez miast) byli by:
-(góry)Giganci, cechowało by ich ogromna wytrzymałości i wszystkie jednostki zajmowałby 2x2 obszaru;
-(lasy)Zwierzołaki-elfy w futrzanej wersji tylko bardziej nastawieni na walkę wręcz niż dystansową;
-(Polana) Gnomy-lekko steampunkowa nacja (zaawansowane kusze oraz drewniane machiny oblężnicze)
Jednostki gnomów to:
1 poz- Sabotażysta- ofensywny gość który może raz w bitwie podłożyć bombe;
2 poz- Kusznik-niespecjalne silny ale ogromny zasięg jak na ten poziom
3 poz- Uczony-może leczyć lub wzmacniać pozostałe jednostki
4 poz- Balista (Jak ludzie wylatują) po ulepszeniu może być z tego czołg parowy.

=======================
A teraz z innej beczki
=======================
W herosie jest pewien standard jeśli chodzi o jednostki czyli przynajmniej 1 strzelający i 1 latający.
U mnie postanowiłem że:
> 2 jednostki zdatne do walki dystansowej
> 1 efektor(w łatwym rozumowaniu Mag) chodzi o umiejętną jednostkę która ma np księgę zaklęć lub może wykonać wiele akcji, efektor może być szermierzem, strzelcem lub wogule nie musi walczyć(należy oczekiwać po nim potężnych umiejętności np co turę wskrzesza poległych).
>1 specjalny, oprócz 4 standardowych jednostek będzie odział specjalny o różnym poziomie i zastosowaniu ale wszystko wyjdzie w praniu.

W Heroesie była również taka zasada że jednostka z wyższego poziomu zawsze była silniejsza fizycznie od niższego poziomu, w mojej grze ta zasada nie będzie obowiązywała, najsilniejszy fizycznie osobnik może być nawet na 1 poziomie ale w tym przypadku na 4 poziomie może być jakiś snajper z spowalniającymi pociskami albo potężny efektor.

Z racji tego lista jednostek może ulec zmianie.

Morglin PW
8 czerwca 2014, 19:23
Wrzuć to opracowanie Dwukontynentu do jakiegoś Worda i popraw te wszystkie ortografy. Najlepiej by było jednak, gdybyś znalazł kogoś do korekty tekstu, bo na razie się tego czytać nie da. :(

Zastąpienia typowo tolkienowskich ras innymi, oryginalniejszymi i bardziej ciekawymi, bardzo mi się podoba.

Pomysł, by jednostka niższego poziomu mogła być silniejsza od jednostki wyższego poziomu, wydaję mi się na pierwszy rzut oka bezsensowny, ale z osądem poczekam aż zobaczę jak to wyjdzie w praniu.

A, i zajmujesz się teraz erpegiem, Tangrosem czy PPSS? A może tyrasz wszystko na raz? :P

Degraf PW
8 czerwca 2014, 20:18
No na pewno jeżeli 1 poziom będzie typowym mięśniakiem-szturmowecem ("ja walić twoja pysk") a 4 jakąś jednostką o superskillach, ale z gorszymi statami, to myślę że może być ciekawym eksperymentem.

Mad Hatter PW
8 czerwca 2014, 22:03
Za błędy w opracowaniu to przepraszam ale okazało się że funkcja sprawdzania pisowni mi wysiadła w openOffice :P

Morglin:
A, i zajmujesz się teraz erpegiem, Tangrosem czy PPSS? A może tyrasz wszystko na raz? :P

Tylko RPG i Tangros.
Chciałem się tylko podzielić moimi myślami na przyszłą wersje aby gra była coraz bardziej oryginalna i poznać wasze opinie na ten temat.
A pomysły stąd skoro gra ma podtytuł Sztuka strategi to trochę urozmaicę i stworzę własne zasady zamiast opierać się na innych grach, ale na tyle proste aby gracz nie miał problemów z grą.

Mad Hatter PW
14 sierpnia 2014, 21:48
Mój plan na Północ południe Sztukla Strategii V0.2:

==== STATYSTYKI ====
Z poziomu edytora będzie możliwość wyboru statystyk przy czym najwięcej będzie można wybrać 12 a najmniej 0 (wzory są takie że jak czegoś brakuje jest podstawiany 1).

Jak dla mnie do Heroesa wystarczą tylko 4 statystyki:
>obrażenia;
>wytrzymałość;
>zasięg;
>inicjatywa.

==== MAPA ====
-dostępne rozmiary map: 20x, 40x i 60x (mapy nie muszą być kwadratowe);
-jak się uda to wprowadzę opcję wyboru siatki prostej lub izometryczną (w przyszłości planuje dodać mapę opartą o sześcioboczny puzzel);
-twórca modyfikacji może wpisać rozmiar puzzla;

==== PANORAMA MIASTA ====
-w paintowej wersji zaprezentowałem większy plac budowy gdzie budowle mogły zajmować różną ilość miejsca, postanowiłem to przywrócić jako alternatywną opcję "zagęszczony".

Sam będę korzystał z "pierścieniowego" jakie zademonstrowałem w 0.1

==== INNE ====
Oczywiście w końcu pojawią się umiejętności,artefakty i czary;
Z powodu że nie będę korzystał z many każdy "czar będzie można aktywować tylko parę razy na bitwę;
Pojawią się bohaterowie jako unikatowi dowódcy, co tydzień będzie istniała jakaś % szansa że bohater zjawi się w mieście do zwerbowania.

==== MOD PODSTAWOWY ====
Ponieważ trzymam pliki na MediaFire mam ograniczenie do plików 200MB dlatego postaram się aby gra zmieściła się w tym rozmiarze.

Będzie:
-5 surowców: złoto, drewno, kamień, klejnoty i rtęć;
-6 nacji do wyboru;

<<Nacja>>
-4 żołnierzy;
-1 kapitana;
-2 bohaterów;
-7 budowli (4 domy, kwatera kapitańska, sprzedawca artefaktów,rasowy budynek);
-1 jednostka specjalna (dodatkowy żołnierz lub kapitan);
-4 artefakty rasowe;

<<Dodatkowo>>
-skarbce lub inne neutralne budynki do odwiedzenia;
-artefakty neutralne;

Jak się uda:
-1 neutralne miasto niedostępne na start;
-4 smoki i 4 zwierzaki jako neutralni przeciwnicy;
-większa ilość bohaterów;
-istoty legendarne i cuda świata(czyli żołnierz 8 poziomu z budowlą niedostępna normalna drogą);

Ostatecznie nowymi nacjami północy jakie zastąpią poprzednie to:

==== GIGANCI ====
+obrażenia, wytrzymałość;
-inicjatywa;

Wszystko co planowałem z krasnoludami przejdzie na gigantów (oprócz tego że krasnoludy zapoczątkowały "czas zjednoczenia"), wszyscy zajmują 2x2 prócz lvl 8;

Lvl 1 Pałkarz <Domostwo giganta>
-brak umiejętności;

Najsilniejszy fizyczny żołnierz gigantów;

Lvl 2 Topornik <Warownia>
Rzut toporem:(Aktywowany) żołnierz może parokrotnie dokonać ataku na krótki dystans;

Lvl 3 Awanturnik <Tawerna>
Szał: ilekroć zostanie zaatakowany lub sam zaatakuje wroga otrzymuje premię do obrażeń na czas 1 tury;
Potężny atak:(Aktywowany) atakuje sąsiednią jednostkę wroga zadając większe obrażenia;

Lvl 4 Runistka <Jaskinia runów>
Run pospiechu:(Czar) zwiększa inicjatywę;
Run wytrzymałości:(Czar) zwiększa wytrzymałość;
Run siły:(Czar) Zwiększa obrażenia;

Lvl 8 Tytan <Twierdza gór>
Długie łapy- +1 do zasięgu ataku;
Fala uderzeniowa: (Czar) wszystkie wrogie jednostki stojące wokół tytana otrzymują obrażenia

Kapitan: Weteran <Hall przodków>
Runiczny pancerz: zwiększona bazowa wytrzymałość;

Artefakty:
Chełm herszta gigantów: +wytrzymałość +inicjatywa;
Maczuga herszta gigantów: +obrażenia;
Ochronny naszyjnik: +regeneracja;
Kamienny napierśnik: ++wytrzymałość.

==== AVIANI ====
+lot, naród magów(każdy żołnierz ma przynajmniej 2 czary);
-siła;

Naród ludzi-ptaków;

Lvl 1 Adept(wróbel, skaut)<Akademik>
Wiatr we skrzydła-(Czar) przyśpieszenie;
Przeciwny wiatr-(Czar) spowolnienie

Lvl 3 Kapłanka (Gołębica, czarodziejka) <Kaplica>
-Leczenie;
-błogosławieństwo: premia do obrażeń i wytrzymałości;

Lvl 4 Kosiarz(Kruk, wojownik)<Krypta>
-Krwawe żniwa:(czar aktywowany 1 na bitwę) olbrzymie obrażenia przeciwko jednemu wrogowi;
-Śmierć i rozkład:kruk generuje aurę która rani i osłabia wrogów w promieniu kilku pól od kruka;

Lvl 8 Feniks (elitarny mag)<Wielka Akademia>
-Nova ognia: (Czar) wszystkie wrogie jednostki stojące wokół feniksa otrzymują obrażenia
-Kula ognia: (Czar);
-Zapał: (Czar) wszystkie sojusznicze jednostki mają premię do obrażeń, inicjatywy oraz wytrzymałości;
-Odrodzenie:(czar-tylko na siebie 1 na bitwę),samodzielnie sie leczy/wskrzesza;

Artefakty:
-laska maga:+zasięg;
-laska arcymaga: ++zasięg, czar magiczny pocisk;
-Szata ochrony: +wytrzymałość,+inicjatywa;
-???

==== ZWIERZOŁAKI ====
Lykanotropia?

tutaj zeszczę pomyślę ale będzie oparty na jednostkach elfów tylko możliwe że druid będzie na 4 poziomie.


Tak dla eksperymentu postanowiłem spróbować:
<<Gremliny>>
Będą mogli najwyżej rozbudować się do 3 poziomu i nie będą posiadali jednostek 4 poziomu, jako jedyni mogą wyszkolić jednostki z niższego poziomu do 3 i przez to będą posiadali większą ilość jednostek tego poziomu: Trójgłowy (wojownik), Pokraka (strzelec), Rogaty (nowy, mag Gremlinów);

<<Naznaczeni>>
W H3 najsilniejszym miastem byli ludzie więc u mnie będą oni, przy czym jako jedyni mogą posiadać obiekty 5 poziomu (miasto, jednostka, budowla) ale ogólnie pomimo wysokiej siły za wszystko będzie się przepłacało znacznie więcej niż będzie wartowało, gracz grając tym miastem będzie musiał prowadzić agresywną politykę grabieży i niewolenia innych ras.

Na razie tyle aby nie pisać za długie posty.

Ale najważniejsze:
1.Co myślicie o 4 statach?
2.Jaka jest wasza propozycja na surowiec złych nacji np zamiast rtęci dać siarkę?
3.Czy nowe nacje wam się podobają?
4.Neutralne 7 miasto planuje dodać jako Wrota Żywiołów, chcecie inne?

Degraf PW
14 sierpnia 2014, 22:31
1. Może być.
2. Raczej nie. Przy ograniczonej rozbudowie nie ma sensu bawienie się w dużą ilość surowców. Zwłaszcza, że ich zastosowanie jest jednorazowe (nie ma czegoś takiego jak żołd z Age of Wonders)
3. Tak
4. Może być.

Z mego pytania - czy artefakty będą mogły być używane przez członka rasy? Czyli sobie człapię po mapie, znajduję np. Kamienny napierśnik jako Avani i nie mogę ani tego założyć, ani sprzedać ani nic?

krasnolud99 PW
18 grudnia 2014, 08:49
Kiedy wersja 0.2 z poprawionymi błędami?

Mad Hatter PW
18 grudnia 2014, 16:27
W tym tygodniu już biorę się za ten temat, tylko nie chce realizować 3 projektów więc moje obecne projekty (którymi się trochę zadławiłem) wrzucę w tym tygodniu w takim stanie jakim są bo tak mogę cały czas bez końca aktualizować wprowadzając masę pierdółek a tu trzeba sprawdzić czy w dobrym kierunku idę.

Przez ten czas planowałem sobie co i jak ma wyglądać i idąc za wskazówkami Hobbita postaram się o głębsze tło fabularne i napisania historii świata Dwukontynentu.

Mogę tylko powiedzieć na razie że LineUp się zmieni bo po staremu wychodziło że u każdego na 4 poziomie jest mag i stwierdziłem że może być trochę dziwnie.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
temat: [gra] Północ Południe Sztuka Strategii

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel