Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/gdybanie] Zamek Vori
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 20 - 21 - 22 ... 24 - 25 - 26

witchking PW
25 czerwca 2013, 00:03
Jak tłumaczyłem już wcześniej w mitologii skandynawskiej olbrzymy radziły sobie nieźle z magią. Wydaje mi się to też dobrym podkreśleniem tego, że to olbrzym właśnie lodowy. Zresztą czemu robić z niego tępego osiłka?

Ostatecznie wszyscy upierają się przy czymś oryginalnym, a jak coś takiego pada (choć wcale nie uważam czarującego olbrzyma odkrywczym) to narzekają, że im się nie kojarzy. Mi się nie kojarzą z lodową krainą koty z rybimi ogonami, ale nie czepiam się tego a uzasadniam, że bez sensu dawać dwa czterołąpy obok siebie.

Dark Dragon PW
25 czerwca 2013, 00:30
Bo nie znasz tak mitologii jak ja...
Wiem, że nieźle radziły sobie z magią, ale latanie mi się nie kojarzy. Latające olbrzymy to jednak przesada.
Nie upieram się przy 2 czworonogach obok siebie, to był luźny koncept. Akhlut jest czymś oryginalnym i wywodzi się lodowych legend i mitów.

Belegor PW
25 czerwca 2013, 00:36
Wtrącę tu jednak swoje siedem groszy- pomysły są i to różne, ale z każdym następnym zapominacie o najważniejszym- to miasto Vori, należące do elfów, w których połowie był Gelu. Najpierw powinniśmy zebrać co nieco informacji o tym. Co tam mieszkało, jaka kultura, choćby skrawki wizji tego co widzieli twórcy.
Nie jestem moderem, nie znam się na tym i nie mam zdolności ku temu. Jednak wiem, że zabieranie się najpierw za jednostki- to strata czasu. Najpierw musimy zdecydować jaką strategię ona zajmie, na jakich surowcach powinna się skupić, jak powinien wyglądać rozwój miasta, jakie buffy powinny dać unikalne budynki i sanktuarium graala. Jak będziemy to wszystko mieli, wtedy powinniśmy ustalać jakie jednostki i jaką rolę powinny mieć.

Jak dla mnie najlepszą strategią byłoby wyspecjalizowanie w oblężeniach, takiej rasy za bardzo nie mamy- no może poza twierdzą. Jednostki byłyby wytrzymałe, ale powolne i nieodporne na ogień. Punkty życia powinny być niskie, ze względu na wysoką wytrzymałość, która stłumi większość obrażeń. Sanktuarium graala powinno te cechy zwiększać- w tym wypadku obronę i moc. Większość jednostek powinna być zatem dostosowana do niszczenia murów, wież i bram (do 3-4 jednostek), parę osłaniających i co najmniej jeden dość szybki i wytrzymały tank. Bohater miałby za zadanie głównie chronienie jednostek na polu, gdzie nie byłyby tak skuteczne. Każdy z nich powinien startować z wozem z amunicją. To tylko moja propozycja, zrobicie co chcecie- zapewne nie jest zgodna z uniwersum, ale to zawsze alternatywa.

Dark Dragon PW
25 czerwca 2013, 01:02
W moim odczucia każda armia powinna być uniwersalna i uzupełniać się nawzajem.

witchking PW
25 czerwca 2013, 06:15
Cytat:
Latające olbrzymy to jednak przesada
Jeśli planujesz używać takich argumentów to na prawdę nie mamy oczym rozmawiać

Pointer PW
25 czerwca 2013, 09:56
Jak tak, to czytam, to mam wrażenie, że albo wyjdzie z tego super miasto, albo projekt upadnie, ewentualnie ktoś w końcu sam, nie patrząc na innych wypuści jakiś chłam, którym nikt poza twórcą nie będzie chciał grać... Moim zdaniem trochę za bardzo przejmujecie się fabułą i integralnością ze znanym do tej pory światem H3... Jako fan trybu hot seat nigdy nie przejmowałem się historią świata M&M, w którąkolwiek część bym grał. Dla mnie najważniejsza jest ciekawa grywalność, nowe miasta i jednostki z nowymi zdolnościami oraz nowi bohaterowie i artefakty. Zapytam wprost: czy gdybym stworzył miasto istot prehistorycznych, bo jako miłośnik paleozoologii od dawna mam pomysł na takie, to czy odrzucilibyście je tylko ze względu na to, że ni czorta nie pasuje do uniwersum??? Mimo pełnej grywalności, nowych jednostek itp itd?

P.S. Co do jednostek z Vori, to jak najbardziej Yeti na lvl7, Lodowy Demon (rodem z h4) jest ok, tak samo biały tygrys. Nie podoba mi się natomiast pomysł mieszania tu nimf wodnych/lodowych z mitologii japońskiej, zostawiłbym je na ewentualne nowe miasto - świątynia wzorem z h6, bo myślę, że prędzej czy późnij ktoś zechce ją widzieć w VCMI. Poza tym jeszcze jedno pytanie... Czy Vori ma zastąpić projekt Kronverk czy też w przyszłości miałyby te 2 miasta ze sobą współistnieć w VCMI? Jeśli mają współistnieć, to do miasta lodowych elfów wrzuciłbym jednostki bardziej "elfie", natomiast stwory typu lodowy olbrzym czy też inne "ciężkie" zostawiłbym do krasnoludzkiego Kronverku...

Saki PW
25 czerwca 2013, 10:09
Jeśli tworzymy miasto, które opiera się na zamiłowaniu do paleozoologii, to można się chyba łatwo domyślić, że raczej nijak nie pasuje ono fabularnie i koncepcyjnie do HoMM3. Jeśli jednak tworzymy frakcję, która opiera się na oczywistym dla wielu fanów gry odwołaniu do świata HoMM, a robimy z niej miasto bażantów, to ktoś może uznać, że coś jest nie tak. Skoro zdecydowaliśmy się rozwinąć koncepcję wyspy Vori, to powinniśmy tworzyć miasto z jak najwierniejszym uwzględnieniem realiów tej wyspy, gdyż są gracze, którzy patrzą nie tylko na to, żeby fajnie się grało na multi, ale interesuje ich też warstwa fabularna.

Matheo PW
25 czerwca 2013, 10:29
Cytat:
Cytat:
Latające olbrzymy to jednak przesada

Jeśli planujesz używać takich argumentów to na prawdę nie mamy oczym rozmawiać

To bardzo dobre argumenty. Niektóre pomysły są głupie i już. Nie wiem po co się nad nimi rozwodzić. Choćby były poparte w 7 różnych mitologiach i choćby ich autor pisał argumentację na trzy strony, to pomysł nadal pozostanie głupi. To naprawdę fajne, że gdzieś tam, coś tam, coś robiło, ale tutaj to nie pasuje i już.


Wy znacie dobrze większość mitologi i ja to podziwiam. Jednak zapominacie o najważniejszym. Tak dobrze jak Wy wszelkie mitologie, zna może 10 procent fanów. Większość widząc górnolotne koncepcje, nie pochwali waszej znajomości mitologi, tylko nazwie Was "idiotami" itp. Zauważcie ile tutaj musicie się rozpisywać, by przekonać kogoś do swoich racji. Gdy miasto wyjdzie, będziecie pisać osobne wyjaśnienia dla każdego fana? Historia jednostki zajmuje kilka zdań i komentarz w stylu "to istota z mitologi francuskiej/germańskiej/skandynawskiej" nie będzie mógł się tam znaleźć.

Byłem przeciwnikiem publicznej dyskusji na forum i miałem rację. Mieliśmy trzon line upu, na którym mogliśmy się opierać a teraz mamy/macie śmietnik koncepcji i każdą trzeba wziąć pod uwagę.

Jeśli nie zbierze się grupa osób, które między sobą ustalą szczegóły, to miasto nigdy nie powstanie.

witchking PW
25 czerwca 2013, 10:35
Jeśli czegoś nie rozumiesz to nie znaczy, że to jest głupie.

Matheo PW
25 czerwca 2013, 10:41
Kto Ci powiedział, że nie rozumiem? Rozumiem i to doskonale, bo też co nieco wiem o różnych mitologiach. Jednak nie wszystko wszędzie pasuje.

Można wzorować się na mitologi i czerpać z niej koncepcje, ale nie w chorobliwy sposób. Naprawdę nie jest konieczne aby każda jednostka była zaczerpnięta z mitologi, a tym bardziej jej zdolności.

Shin0bi PW
25 czerwca 2013, 10:44
Cytat:
Byłem przeciwnikiem publicznej dyskusji na forum i miałem rację. Mieliśmy trzon line upu, na którym mogliśmy się opierać a teraz mamy/macie śmietnik koncepcji i każdą trzeba wziąć pod uwagę.

Co to ma za znaczenie skoro i tak w zasadzie nie wykonałeś żadnej grafiki? Roztaczać mgliste obietnice bez pokrycia potrafi każdy, ale przy realizacji jest już trudniej. Co z tego, że miałbyś gotowy line up skoro nie odpowiadał by on 90% społeczności, nie wspominając już że dalej nie byłoby grafik które stanowią 99% projektu...

Matheo PW
25 czerwca 2013, 10:53
Co Ty o tym wiesz? Mój line up w jakimś stopniu pokrywał się z każdą propozycją line upu. Nie dogodzisz każdemu, ale takie jednostki jak: Gnom, Tygrys, Wiedźma, Olbrzym wymieniał praktycznie każdy.

Kto Ci powiedział, że ja miałem robić jakieś grafiki? Ja grafikiem nie jestem i nie będę. O pozycję lidera też nie prosiłem i nie chciałem nim być. Ja chciałem zwołać ludzi, tak żeby Grota wspólnie pracowała nad tym projektem i prawie mi się to udało.

Teraz szanse na powstanie tego miasta są znikome.

witchking PW
25 czerwca 2013, 12:23
Gdybys rozumiał to byś nie pisał ze to głupie. Prawie robi różnice jak to było w pewnej reklamie a Tobie nawet do prawie było daleko:p

W mojej opinii szanse wcale się nie zmieniły

Drwal PW
25 czerwca 2013, 12:44
Matheo:
Wy znacie dobrze większość mitologi i ja to podziwiam. Jednak zapominacie o najważniejszym. Tak dobrze jak Wy wszelkie mitologie, zna może 10 procent fanów. Większość widząc górnolotne koncepcje, nie pochwali waszej znajomości mitologi, tylko nazwie Was "idiotami" itp.

W heroes 3 jest ponad 200 jednostek. Myślisz, że każdy gracz znał wszystkie te stwory? Właśnie dużą część z nich poznał dzięki tej grze, a nie nazywała twórców sagi "idiotami". Wręcz śmiem twierdzić, że ta różnorodność, jakiej nie ma w żadnej części jest jedną z głównych przyczyn fenomenu "trójki". Z nowymi stworami Vori byłoby podobnie, gracze chcą nowości, poznawać nowe rzeczy, dlatego każda koncepcja mniej znana, bardziej wyszukana będzie tylko na plus.

Fandor PW
25 czerwca 2013, 13:19
Chciałbym tylko przypomnieć, że w Heroes w żadnym z miast nie ma stworów z jednej mitologi, co prawda mogę się mylić. Więc może prócz mitologi skandynawskiej nawiążmy coś do mitologi azjatyckich, a i może w innych europejskich coś znajdziemy. Tylko pomińmy grecką - za często używana (chociaż jest moją ulubioną) a pomysł zrobienia jednostek ze 100 kończynami jest beznadziejny.

Lyokoheros PW
25 czerwca 2013, 14:44
Cóż zgadzam się z drwalem - różnorodność jednostek jest jedną z istotnych zalet trójki. I owszem wyszukane koncepcje są jak najbardziej na plus... dopóki pasują do miasta i jednostki ze sobą współgrają oczywiście. Mnie np nigdy nie przekonywał jakoś Wendigo w każdym razie nie na 7 poziom, na niższym okej, ujdzie ale nie wiem czy to aby na pewno pasuję. Za to pomysł z olbrzymem zmieniającym się w zamieć jest jak dla mnie bardzo ciekawy. Choć nie znam za dobrze mitologii podawanej jako dowód, że to ma sens, ani fabuły(no przynajmniej tej części dotyczącej Vori). A pomysł z tygrysem lodowym/szablozębym jak dla mnie świetny. Co do Yuki Onny(i ogólnie wodnych/lodowych nimf z mitologi japońskiej)... koncepcja bardzo fajna moim zdaniem... a propozycja jej "zeuropeizowania" jest jak dla mnie całkiem sensowna... bo mi się wydaje, że własnie coś w stylu wikingów najlepiej nadaje się na to miasto... ale mogę się nie znać. I Kirin, kiedyś tutaj sugerowany wydaje mi się być ciekawym pomysłem... no ale jest jedno "ale", o którym mówił Pointer - Świątynia. Gdyby tworzyć miasto wzorowane na niej(a przecież w żadnej innej części takiego nie było, więc byłoby to bez wątpienia fajne urozmaicenie), to wtedy lepiej zachować takie jednostki dla niego. Ja osobiście jestem wielkim jego fanem i mam nadzieję, że kiedyś ktoś coś takiego zrobi(ja raczej nie dam rady). Zaś idea lodowego demona mnie nie przekonuje... to mi raczej kiepsko komponuje się z lodowymi elfami. Za to taki wilczek:nSugerowany raz w temacie o jednestce 7 poziomowej w Vori byłby ciekawy. Choć nie musi być na 7, ale ten akurat wygląda bardzo potężnie. No i podoba mi się pomysł lodowego smoka... choć może niekoniecznie taki jak w tamtym temacie pokazali. Mógłby być np taki

taki

taki

taki

Lub coś w stylu Aryna:


Choć do tego zdolność zamrożenia byłaby co najmniej bardzo przydatna...
A Yeti... czemu nie, pokazywane tu pomysły na nie były niezłe... no ale czy na 7 poziom to dawać to nie wiem.

Shin0bi PW
25 czerwca 2013, 14:48
Cytat:
Co Ty o tym wiesz? Mój line up w jakimś stopniu pokrywał się z każdą propozycją line upu.

Skrzyknąć ludzi i na szybko wymyślić 7 jednostek potrafi każdy. Jak chcesz się zabierać za miasto to wypadałoby umieć coś więcej niż tylko gadać i narzekać na wszystkich dookoła podczas gdy samemu się NIC nie pokazało.

@Maciej Uważam, że tych smoków jest naprawdę za dużo...

Lochy, Bastion, Nekropolia - Smok
Wrota Żywiołów - Feniks, pełni podobną funkcję jak Smok
Cytadela - Hydra, Smok bez skrzydeł
Nie mówiąc już o neutralach. Starczy tego chyba, podobnie jakieś żmije mnie nie przekonują (de facto kolejne wariacje na temat tej samej jednostki)

Edit: Jeśli ktoś jest zainteresowany ustalaniem wstępnych statystyk i zdolności dla potworów to służę pomocą. Mam około 8 lat doświadczenia w graniu w Herosy online więc jakiś tam balans chyba zachowam :)

Lyokoheros PW
25 czerwca 2013, 15:00
Ja tam bardzo lubię smoki i mi to nie przeszkadza... zresztą o ile z neutralnymi oraz lochami, bastionem i nekropolią(choć tu to już trochę inna bajka - mamy przecież smoka nieumarłego) mogę się zgodzić, to dopisywanie do tej listy feniksa czy hydry jest nieco bez sensu. To zupełnie inne istoty i o ile feniks wykazuje w kwestii właściwości pewne podobieństwo(lot, zionięcie, częściowo odporność na magię), to ma inną budowę i cechy, których nie ma żaden smok(np odradzanie się), a hydra ponadto pełni jeszcze zupełnie inna funkcję.
No ale mi jednak brakuje lodowych smoków... co prawda można pod to chyba podciągnąć błękitne(ze względu na kolor zionięcia i siedlisko), ale to nie to samo... no bo takich prawdziwie lodowych smoków w trójce jeszcze nie było. A to, że mielibyśmy smoki typowe - ogniste - i lodowe jak dla mnie byłaby większa różnica niż między smokami z lochu i bastionu.
PS. No a kolejne wariacje na temat takiej samej jednostki... ale co by nie było to jednak tą jednostką jest smok... to już nie czasy gdy był tylko jeden gatunek(Jak w HoMM I), smoki to bardzo zróżnicowana grupa stworzeń, a my w HoMM III uświadczyliśmy zaledwie jednego typu(no bo wiwerny nie są tam uznawane za smoki, ale z nimi 2), nie licząc kyształowego, który jest raczej smoczym golemem
Oczywiście możesz się ze mną nie zgadzać, ja jednak uważam, że jeśli ten nowy smok byłby smokiem lodowym to dodanie go nie byłoby wcale przesadą.

Shin0bi PW
25 czerwca 2013, 15:22
Nieumarły Smok pozostaje Smokiem. Feniks ma w 100% takie zastosowanie na polu walki jak smok - lata i ma zionięcie. Hydra, cóż, tu może przesadziłem, ale też wzbudza skojarzenia ze smokiem (wielki gad) Zapomniałem nadmienić jeszcze Smoka z Grove. Nowy pomysł byłby zdecydowanie ciekawszy. Czy lepszy? Nie wiem, lecz na pewno bardziej interesujący. Jak najbardziej nie uważam, że ten pomysł jest zły czy byłby przesadą, aczkolwiek myślę, że są ciekawsze alternatywy.

Matheo PW
25 czerwca 2013, 15:56
Cytat:
Co Ty o tym wiesz? Mój line up w jakimś stopniu pokrywał się z każdą propozycją line upu.


Cytat:
Skrzyknąć ludzi i na szybko wymyślić 7 jednostek potrafi każdy.

Ty nawet tego nie zrobiłeś, więc się łaskawie przymknij.

Cytat:
Jak chcesz się zabierać za miasto..

nie chce :) własnie przez takich jak Ty.



Bawcie się dalej w "moja koncepcja jest lepsza". W tym temacie nie wypowiadają się już pożądni graficy (poza witchkingiem), a to oznacza, że nie są zainteresowani, więc nie wiem kto zrobi jednostki. No i ekran miasta sam nie powstanie.
strona: 1 - 2 - 3 ... 20 - 21 - 22 ... 24 - 25 - 26
temat: [VCMI/gdybanie] Zamek Vori

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel