Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Portal Przeszłości (Heroes VI)temat: Alternatywne ulepszenia w H6
komnata: Portal Przeszłości (Heroes VI)

Acid Dragon PW
23 kwietnia 2013, 11:17
Na początku dwa fakty:
1. Twórcy podczas warszawskiego M&M Day zapytani, czy w H6 pojawią się alternatywne ulepszenia powiedzieli jasno: nie.
2. Nie mam żadnych informacji, z których by wynikało, że alternatywne ulepszenia były kiedykolwiek dla H6 planowane.

Niemniej jednak, chciałbym nieco pogdybać ;)

Według mnie koncepcja alternatywnych ulepszeń dla jednostek w H6 była rozważana co najmniej dwukrotnie.
Pierwszy ślad to drogi Łez i Krwi bohaterów. Bohater może się "ulepszyć" na dwa różne sposoby. Wszak widać od razu podobieństwo między tymi bohaterami, a alternatywnymi ulepszeniami z H5:




Co prawda nie we wszystkich przypadkach jest to tak oczywiste (w końcu to jednak dwie różne gry), ale coś możemy sobie jednak przypominać...




Drugim zaś śladem jest Duel of Champions, do której jednostki były - oczywiście - wzorowane na tych z Heroes VI.
Wraz z rozszerzeniem "Powstanie Pustki" pojawiły się karty dla wszystkich frakcji ze stworami, które wyglądają właśnie nieco jak alternatywne ulepszenia.
np.:






Ciekawostką są dodatkowe ulepszenia Orków - klan "Czarnej Czaszki", co wygląda trochę jak mix Orków i Nieumarłych ;).

Co myślicie?

Fandor PW
23 kwietnia 2013, 12:14
Sądzę że jakby chcieli wprowadzić alternatywne jednostki, musieliby zmienić tekstury a może i trochę w modelach jednostek ulepszonych gdyż nie we wszystkich frakcjach jednostki wyglądają jak ulepszenie dla którejkolwiek drogi. Niemniej ciekawsze było by rozwiązanie podporządkowanie jednostek bohaterom poszczególnych dróg (jakby jeszcze budynki dodatkowe pod to podporządkować, i dać możliwość zmiany wyglądu miasta było by fajnie ale od Ubisoftu nie mamy co liczyć na takie coś). Boję się jednak że jakby jednak Limbic miał zrobić alternatywy to skończyło by się tym że oba ulepszenia miały by ten sam modeli tylko często bezsensownie zmienione statystyki, żeby był sens wyboru i nie było by żadnej wyobraźni tylko po prostu wybór między obroną a atakiem (przykład) a balans oczywiście byłby taki że tylko jedna z dwóch jednostek była by grywalna bo będzie silniejsza.

Aayren PW
23 kwietnia 2013, 12:17
Jestem niemal pewien, że to budżet, tylko i wyłącznie budżet nie pozwolił na stworzenie alternatyw. Pomysł o ile jest ciekawy, a w moim przekonaniu też bardzo trafny i dodający wiele do grywalności, o tyle zmusza do zwiększenia pracy nad jednostkami o 1/3, a do tego jest piekielnie trudny do balansowania.
Pamiętamy wszak ankietę z pytaniem o rodzaj ulepszeń czy alternatyw które chcielibyśmy zobaczyć w następnej odsłonie serii. Głównym kontrargumentem było to, że nie uda się zbalansować tego wszystkiego.
Ja osobiście bardzo liczę na Duela, i zawarte w nim grafiki (może też i informacje?). Daje on możliwość zauważenia, że świat Ashanu ma jeszcze wiele do zaoferowania, i autorzy wymyślili więcej niż zostało nam przedstawione.

Fandor PW
23 kwietnia 2013, 12:38
Fajnie by było gdyby w Duelu wprowadzili właśnie funkcję ulepszenia kart w lepsze z kilku możliwych, tam nie było by takich kłopotów z balansem i ciekawiej by to wyglądało (a skąpstwo Ubi nie wpłynęło by tak mocno bo nie ma modeli 3D).

Nerevar PW
23 kwietnia 2013, 13:30
Cytat:
o tyle zmusza do zwiększenia pracy nad jednostkami o 1/3
A nie o połowę? Zrobienie 3 jednostek zamiast dwóch to zdaje się wzrost o 1/2 ;P

Matheo PW
23 kwietnia 2013, 13:33
Lubią przekolorowywanki, więc pewnie mają ich całą masę. Może dodadzą je go gry.

TopFunny525 PW
23 kwietnia 2013, 13:39
Nawet fajnie to wygląda, jednakże patrząc na karty z punktu widzenia gracza Heroesa V, to muszę przyznać, że są one dość podobne tematycznie. Tak jak w przypadku Heroesa V była inkwizycja z "mocnymi czerwonymi kolorami", tak tutaj widzimy całkiem niezłe (moim zdaniem) połączenie czerwieni i czerni, oddającymi w pełni charakter mrocznej i fanatycznej inkwizycji. Mi się podoba, w przyszłości fajnie by było zobaczyć alternatywne ulepszenia, jak nie w dodatkach zrobionych przez Limbic i Ubisoft, tak zrobione w postaci Moda.

Pozdrawiam :)

Dark Dragon PW
23 kwietnia 2013, 16:58
Nie mają całej masy zapasu takich jednostek. Jednostki do DoCa są rysowane na bieżąco przez artystów i z tego co ja wiem to są one dość kosztowne (każdy osobny art).

Oczywiście z początku można odnieść takie wrażenie i nie wątpię, że alternatywy były rozważane.

Aayren PW
23 kwietnia 2013, 17:44
@Nerevar naprawdę? Musiałeś się odzywać i zmuszać mnie do odpowiedzi w tak głupim i niezwiązanym temacie? Okej.

Mam 3 jednostki. Ile to jest 1 jednostka? 1/3 czy 1/2? Oczywiście też masz rację, bo wszystko zależy od interpretacji. Zrobienie z 2 jednostek 3 jednostek to wzrost o 50% czyli 1/2. Mam nadzieję, że to nie było wszystko co dotarło do Ciebie z mojego postu i zakończyliśmy tą dyskusję w tym dokładnie punkcie?

Acid Dragon PW
23 kwietnia 2013, 19:13
Ani 1/2, ani 1/3 nie jest prawdziwe (choć matematycznie Nerevar ma rację i to NIE zależy od interpretacji. Jeśli zwiększamy "o ileś" to w porównaniu do podstawy, a nie do końcowego wyniku).

Przygotowanie jednostki to przede wszystkim stworzenie jego modelu i animacji. Wszystkie 3 formy jednostki w H5, czy 2 w H6, opierają się na tym samym modelu i tych samych (lub tylko lekko zmodyfikowanych) animacjach.

Różnią się z reguły teksturami oraz "efektami specjalnymi" (dymami, światłami, etc.). Są co prawda okazyjne różnice w modelach (np. dodatkowe głowy hydr w H5, czy zbroja gryfów w H6), ale i tak ciągle jest to nic w porównaniu do stworzenia nowego modelu od podstaw.

Jeśli miałbym oszacować, to stworzenie dodatkowego ulepszenia kosztowałoby ok. 1/5 pracy nad pierwotną jednostką (i jej ulepszeniem).

To jednak nie zmienia faktu, że jeśli przemnożymy tę pracę przez ilość jednostek (6 frakcji * 7 poziomów * 1/5 = ok. 8), wychodzi jej tyle, ile zrobienie 8 kompletnie nowych jednostek z ulepszeniami, a więc całej nowej frakcji. A zdecydowanie w budżecie H6 nie ma pieniędzy, by za tę pracę zapłacić.

Hayven PW
24 kwietnia 2013, 07:01
Modele nie są identyczne u żadnych istot w H5. Nawet jeśli małe, to jednak wszędzie są różnice. Choćby:

Chłop -> Szeregowy (czapa)
Łucznik -> Strzelec Wyborowy (broń, hełm itp.)
Krwawa Dziewica -> Krwawa Furia (rozmiar)
Piekielny Ogar -> Cerber
Żelazny Golem -> Stalowy Golem (niby-turban)
Mag -> Mag Bitewny (turban na kefię)

I tak można by wyliczać dalej...

Acid Dragon PW
24 kwietnia 2013, 08:20
Nie jestem specjalistą w dziedzinie H5, ale wydaje mi się, że większość tych różnic da się załatwić teksturami (oraz przezroczystością). Nawet jeśli jednak byłyby to drobne różnice w modelach, to wszak ich zrobienie to nadal ułamek procenta pracy nad pierwotnym modelem.

Hayven PW
24 kwietnia 2013, 09:55
Pheh, niekoniecznie. Celowo nie wymieniłem Zbrojnego -> Krzyżowca, bo tam faktycznie rzecz jest załatwiona przezroczystością, ale zdecydowana większość modeli ulepszeń jest nieco zmodyfikowana w stosunku do modelu jednostki podstawowej. Jeszcze jeden przykład:

Rakszasa Rani -> Rakszasa Radża

witchking PW
24 kwietnia 2013, 10:00
Bez względu na to czy sprawa załatwiona jest teksturami czy zmianami w modelu to wymaga to znacznie mniej pracy niż stworzenie nowego modelu. Tak samo jest w przypadku stworzenia ulepszenia które wymaga mniej pracy niż stworzenie modelu podstawowego.

Nerevar PW
24 kwietnia 2013, 13:03
Tak, czy siak podejrzewam, że raczej nie doczekamy się już ulepszeń alternatywnych (chyba, że w modzie)- bowiem o ile dana część serii nie będzie już zawierać kompletu frakcji (marzenie ściętej głowy) bardziej opłaca się dodać kolejną, niż robić komplet ulepszeń dla tych już istniejących (jakby nie patrzeć, marketingowo brzmi to ładniej, a i przyciągnie pewnie więcej osób niż nowe ulepszenia).

Fandor PW
24 kwietnia 2013, 13:16
Nowe Ulepszenia, to brzmi po prostu jak nazwa moda nie dodatku/pacha/dlc.

Bosper PW
29 kwietnia 2013, 08:34
Alternatywy byłyby fajne gdyby dawali zupełnie nowe jednostki do danej frakcji i tak mielibyśmy od początku do wyboru np szkielet lub zombi, ghula lub mumię itd. Przykładem takiego stanu rzeczy są chociażby karty z Duela, które dodają jednostki do frakcji ponad standardowe 7 rodzajów.

Jak dla mnie tworząc H7 powinni przebudować samą mechanikę gry dodając wszystkie zasoby, zostawiając strefy kontroli(super pomysł przez który nie trzeba jak debil latać i odbijać kopalni w kółko) oraz dodając wszystkie frakcje a potem alternatywne jednostki do nich. W przypadku Heroes VI grafika jest nadal na czasie i ulepszanie jej kosztem zmniejszenia grywalności poprzez zmniejszenie liczby frakcji to bzdura. Nie rozumiem także dlaczego zamknęli Ashan hermetycznie dając te 9 frakcji, skoro sam świat domaga się jeszcze paru, ale to moja opinia.

Alamar PW
29 kwietnia 2013, 11:23
Cytat:
zostawiając strefy kontroli(super pomysł przez który nie trzeba jak debil latać i odbijać kopalni w kółko)
Pomysł debilny, zwłaszcza w połączeniu z Portalem Miejskim i przebudową budowli - teraz jak komputer zajmie fort/miasto, to owszem, nie musisz latać ja debil do każdej kopalni, ale jak debil musisz z powrotem przebudowywać każde siedlisko, fort czy miasto. I jak debil latasz za wrogim bohaterem, który nie ma armii, a jednak potrafi zająć fort (zazwyczaj nieobsadzony) i tym samym nie tylko jedną kopalnie, ale wszystkie budowle w okolicy.

A wystarczyło skopiować rozwiązanie z HoMM2, czyli czary przyzywania żywiołaków-starażników do kopalni, tudzież ich nawiedzenie (kopalni, nie strażników :P), by rozwiązać problem zajmowania budynków przez wrogiego bohatera z jedną jednostką.

superzgred PW
29 kwietnia 2013, 13:46
Dobrze by było, aby ulepszenia alternatywne swoją przydatność miały uzależnioną od rodzaju mapy/terenu, na którym prowadzimy kampanię. Bez takich różnic i tak dojdzie do sytuacji, w której gracz ZAWSZE bierze jedno konkretne ulepszenie, traktując drugie jak jednostkę ułomną. Dlatego, aby każda gra była inna i w większym stopniu stawiała na strategię przydatność jednostek powinna być zależna od zmiennych związanych z samą mapą na której toczy się gra, np: dużo neutrali = jednostki z bonusem przeciw armiom bez bohatera itd. Sztywne różnice między poszczególnymi ulepszeniami skończą się na iluzji wyboru: "Ja i tak walczę tylko jednostkami X".

Nemomon PW
2 maja 2013, 19:30
Cytat:
Pomysł debilny, zwłaszcza w połączeniu z Portalem Miejskim i przebudową budowli - teraz jak komputer zajmie fort/miasto, to owszem, nie musisz latać ja debil do każdej kopalni, ale jak debil musisz z powrotem przebudowywać każde siedlisko, fort czy miasto. I jak debil latasz za wrogim bohaterem, który nie ma armii, a jednak potrafi zająć fort (zazwyczaj nieobsadzony) i tym samym nie tylko jedną kopalnie, ale wszystkie budowle w okolicy.

Zgadza się, ostatnio grałem w jedną misję, w której obok siebie stały 3 dwustronne portale. O ile wykończyć pozostałych graczy nie nastręczało wielkich problemów, o tyle był jeden gracz, który mnie denerwował, a ja nic nie mogłem zrobić.

Cały czas przejmował mi zamki i przebudowywał. Jedynie taki profit, iż prawdopodobnie miałem więcej surowców od niego (kontrolowałem wtedy już ze 5 zamków), więc mogłem go wykończyć czekając aż mu się surowce skończą.

Przenoszenie się z miasta do miasta to tragedia. Zrobię ze dwa kroki i już nie mam wystarczająco dużo punktów ruchu, by użyć Town Portal. Więc dogonić tego gracza było bardzo trudno, bo zanim się przeniosłem do jakiegoś zamku (tracąc 2 dni na to!), to on już przejął mi coś innego lub uciekł do portalu...

Gdy już z kolei udawało mi się go capnąć, to on uciekał. A po ucieczce tracił nie całość wojska, tylko jakiś drobny ułamek. Summa summarum zajęło mi ze miesiąc czasu gry oraz ze 7 walk z tym bohaterem, zanim stracił całe swe wojsko i przestał stanowić zagrożenie...
temat: Alternatywne ulepszenia w H6

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel