Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: Wasze pomysły do gry opartej na mechanice z Heroes 3
komnata: Jarmark Cudów
strona: 1 - 2

Nirvan PW
27 marca 2013, 00:10
Witam.

Planuję za jakiś czas zacząć pracę nad grą która będzie bardzo przypominać heroes 3. Można by powiedzieć że będzie to prawie klon, ale nie chce żeby tak była nazywana :P. Chcę dać dużo rzeczy których nie ma w H3 itp. Oczywiście wszystko będzie na własnych grafikach itp.

Będę pisał ją w actionscripcie a dokładniej będzie to gra flashowa - przez przeglądarkę. Nie wiem jeszcze do końca jak sobie poradzi z tym flash ale nie powinno być najgorzej. Zrobiłem szukanie dróg i działa dosyć szybko.
Można sobie wypróbować tutaj: http://shadowsgames.net/tests/pathFinder.swf
Zrobiłem już szukanie najszybszej drogi na siatce kwadratowej jak i sześciokątnej.
Napisałem dwa algorytmy na to, jeden szybszy do jednych planszy a drugi do innych. Zależy od sytuacji. Można porównywać predkosć (update) trzymając naprzemian S - F

Dawno temu zrobiłem klon walki ala heroes 3 w game makerze, ale teraz mam znacznie większe umiejetnosci i zrobię to lepiej. Ale daję linka do testu jak ktoś chce ;)

www.shadowsgames.net/tests/heroes.zip


Dzisiaj rozgryzłem mechanikę działania większości elementów na mapie. Jak wiadomo jest tam mnóstwo rzeczy, ale z moich rozspisek wynika że nie powinno być tak strasznie dużo obliczeń jak może się wydawać. Trzeba szukać dobrych rozwiązań programistycznie :).

Na razie najbardziej potrzebuję od was pomysłów do rozgrywki i do walki.

Planuję wyrzucić z walki te denerwujace obracanie się jednostek, prawdopodobnie będzie brany pod uwagę cios w plecy, który będzie miał jakieś premie.
Jednostki dystansowe które będą rzucać przedmiotami np toporem, to lot pocisków będzie paraboliczny.
Dodam efekty do momentów w których jednostka zadaje obrażenia (krew, trzęsienie ekranu)
Dodam jakieś efekty cząsteczkowe gdy jednostka będzie stawiała stopę na ziemi zależne od podłoża.
Dodatkowe premie dla jednostek które znają dane tereny np. prędkość dla jakichś nomadów gdy walka jest w lesie itp.

Na początek chcę zrobić taką krótką grę. Jakby taki rpg, możliwe że bez tur, ale z mechaniką jak w heroesach i walką.
A to dlatego że chciałbym tę grę sprzedać jakiemuś sponsorowi, jestem już w takim wieku i sytuacji że każde pieniądze bardzo się przydają, tym bardziej że grę którą robiłem ostatnio nie sprzedała się i zarabiam tam kilka groszy na reklamach. Męczyłem się nad tą grą 3 mies kodowania od rana do wieczora i nic nie dostałem, poza bardzo dużym doświadczeniem nabytym przy tym ;).
( teraz sponsorzy bardzo lubią sponsorować gry o zombie )

Tutaj można zagrać w napomnianą grę:
chapter 1: http://www.newgrounds.com/portal/view/609138
chapter 2: http://www.newgrounds.com/portal/view/612812

(rozbiłem ją na 3 części żeby zysk mógł być sensowny
jakos za 2 mies 3-cia część która można powiedzieć że była już skończona gdy wydałem pierwszą część :P)


Bardzo satysfakcjonuje mnie tworzenie różnych rzeczy :), robię jeszcze grafiki w 3D, większość modeli pewnie będę robił ja, na studiach poznałem kumpla który potrafi zajebiste rzeczy narysować, no i zaczyna ogarniać Zbrusha.
Kilka jego prac: http://draxmusthurt.deviantart.com/art/Nagash-grayscale-334430713
http://draxmusthurt.deviantart.com/art/Mordor-297123577
http://draxmusthurt.deviantart.com/art/Dwarven-Rider-328958714

Kręci mnie też to że i ja skomponuję muzykę do gry.
Dość dawno nie tworzyłem muzyki w "epickim" klimacie, wtedy nie miałem pojęcia o mixie. Od tamtego czasu (okolo 2 lata) komponowałem bardziej muzykę rockową i nauczyłem się wielu rzeczy dotyczących masteringu.
Teraz powinienem stworzyć ciekawsze utworki niż dawniej.
Kilka moich dawnych prac można posłuchać tutaj:
http://www.newgrounds.com/audio/listen/329695
http://www.newgrounds.com/audio/listen/363268
http://www.newgrounds.com/audio/listen/352627

Tu jeden świeższy ale w innym klimacie: http://www.newgrounds.com/audio/listen/526875

Tak więc chciałbym zrobić małą wersję heroesów żeby sprawdzić jak przejdzie.
Taka małą, bez zamków czy tur.
Jakąś historia, kilka map, około 20 jednostek itp.

Chciałbym usłyszeć wasze opinię i fajnie by było jakbyście napisali własne pomysły ;).

Dzięki!

superzgred PW
27 marca 2013, 10:10
1. Zwracaj uwagę na końcówki w wyrazach. Popełniasz dużo błędów składniowych i ortograficznych przez co czytanie postu staje się trudniejsze.
2. Nie wiem czy na robieniu klonów można tak dużo zarobić. W końcu to nic odkrywczego, chyba że uda ci się oryginał usprawnić do tego stopnia, iż będzie to naprawdę inna, lepsza gra.
3. Jak widzisz rozpisanie zarówno frakcji jak i jednostek? Aby gra była ciekawa i wciągająca (a to chyba najważniejsze w każdej produkcji) musi być zarazem bardzo zróżnicowana i zbalansowana.
4. W jakim stylu planujesz narysować grę?
5. Póki co, to gra którą proponujesz bardziej przypomina King's bounty, niż H3

Hayven PW
27 marca 2013, 11:13
A to to galaktyczne to ta Twoja gra?

Bo chyba nie? Bo to w najmniejszym stopniu nie przypomina Heroesów :P

Nirvan PW
27 marca 2013, 23:50
@Superzgred

1) Sory za ten język, mam ogólnie z tym małe problemy, ale starałem się ;).
2) Dlatego planuję zrobić najpierw mały projekt na silniku który zrobię.
3) Narazie to nie będzie nic skomplikowanego, nie będzie frakcji itp. Dopiero gdy zobaczymy czy da się na tym coś zyskać zabiorę się za poważniejsze sprawy jak to co piszesz ;). Pomysłów do tego punktu oczekuję też od was ;).
4) Napewno nie gra 3D :P. Najprawdopodobniej będą to same rendery 3D, podobnie jak w H3. Ogólnie to prawię każdą grę jaką stworzyłem dotychczas tak robiłem. Mam dzięki temu nieco doświadczenia w animacjach i modelowaniu, gorzej stoi u mnie teksturowanie, zazwyczaj przerabiałem jakieś zdjęcia żeby jakoś wyglądały na modelu i dawałem.
Możesz zobaczyć tą grę którą podałem bądź ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=zcBxv7wDAfU niedługo skończę tą grę, ale w niej jeszcze mniej kładłem nacisk na tekstury. Można powiedzieć że jak narazie to pracowałem nad nią tydzień ;).
5) Nigdy nie grałem w to więc nie wiem :P

@Hayven

Ja jestem autorem.
No nie jest podobna, ale to nie ma nic do rzeczy.
Dałem ją dla przykładu tego co zrobiłem. Żeby nie było że nie mam żadnego doświadczenia a pisze wam o robieniu "heroesow" :P

____________________________________________


Dzisiaj tak pomyślałem sobie żeby zrobić jakieś przejścia przez góry, nie przez podziemia. Że będzie jakiś duży obszar górski i będzie wejście do jaskini. Wtedy przenosimy się na mapę w stylu podziemi i możemy wyjść tunelami z drugiej strony góry.

Drugi pomysł podsunął mi kumpel, że można by na polu bitwy porobić takie jakby wzgórza z których łucznicy mieli by różne premie.

Jest jeszcze pomysł na to żeby po ruchu jednostką ustalać w którą stronę będzie miał się obrócić ( zrobiłbym te ustalanie w którą poprzez kliknięcie na hexa bardziej z tej strony w którą ma się obrócić ).
Byłoby to do tego ciosu w plecy który opisałem w pierwszym poście.


Ogólnie dzięki za zainteresowanie się ;).

witchking PW
28 marca 2013, 00:14
Wysłałem do Ciebie maila;)

A jeśli chodzi o pomysły to proponuje mgłę wojny na polu bitwy. Drzewa pod którymi dało by się schować tak by przeciwnik nas nie widział. Tu proponuje rzucić okiem na adverts wars.

Bychu PW
28 marca 2013, 08:09
No no, ciekawie zapowiadasz, sam chcesz robić grafiki, silnik i muzykę? Nie jest to za dużo? Ale tak czy siak, powodzenia, czekam na Twoich "Hirołsów" :P

Nirvan PW
28 marca 2013, 10:49
@ Dartanion

Tak, grafike ze wsparciem kumpla, chyba że jeszcze ktoś się znajdzie.
No sporo tego wszystkiego, ale ja zawsze sam robiłem wszystko, pierwszy raz bede mial konkretne wsparcie :P.

Dzięki za poparcie pomysłu, ale chciałbym też jakieś wasze pomysły do rozgrywki :P sam wszystkiego nie wymyślę, głównie po to napisałem.

Nirvan PW
30 marca 2013, 22:34
Chciałbym samym światem gry nawiązać trochę do mitologi słowiańskiej.
Rozpocząłem prace nad edytorem poziomów, narazie bardzo pusto ale jest progress.

http://img687.imageshack.us/img687/1396/screenshot106m.jpg


Posiedziałem też chwilę i skomponowałem taki utworek na rozgrzewkę:

http://www.newgrounds.com/audio/listen/529371

Jon Snow PW
2 kwietnia 2013, 21:22
Dlaczego tylko trochę? :P
Im więcej mitologii słowiańskiej w grze tym lepiej.

Zapowiada się ciekawie, na pewno będę śledził twoją dalszą pracę.

Nirvan PW
3 kwietnia 2013, 11:58
Chciałbym dać jak najwięcej, ale zobaczymy jak wyjdzie ;)
Ej no :D Nikt nie ma żadnych ciekawych pomysłów jakie mógłbym dodać do gry? :P

witchking PW
3 kwietnia 2013, 12:11
Będę miał kilka tylko mam strasznie zabiegany tydzień więc podzielę się nimi w następnym;)

Hayven PW
3 kwietnia 2013, 14:51
Czy Twój algorytm potrafi obliczyć najkrótszą trasę również na terenie o zmiennej przejezdności (np. trawa i bagno)?

Nirvan PW
3 kwietnia 2013, 22:52
Jeszcze tego nie zrobiłem, ale nie powinno być żadnych problemów ;)

Nirvan PW
8 kwietnia 2013, 20:52
Można już sobie pojeździć po mapie i pozbierac pare rzeczy ;)
Grafiki testowe http://shadowsgames.net/tests/SimarglsCurse.swf

Bychu PW
8 kwietnia 2013, 21:50
Wygląda nawet fajnie, podoba mi się ta kulka która robi za bohatera :P Z tego co widzę, zapowiada się H3 z przeróbkami graficznymi i kilkoma dodatkowymi rzeczami, jak dla mnie fajnie i powodzenia ;)

Nirvan PW
8 kwietnia 2013, 22:19
Czemu ta kulka czy tam coś co sam nie wiem co to jest, się podoba? :D
Zobaczymy jak to będzie, chce porobić kilka zmian które troche odróżnią ją od H3.

A dzisiaj wpadłem na pomysł, że jeśli przeciwnik będzie wykonywał turę i pod rząd kilka jego jednostek będzie miało turę, to nie będą szli na zmianę co turę tylko wszystkie na raz.

Kaazam PW
14 kwietnia 2013, 20:00
Wygląda całkiem nieźle. Ja bym przyjrzał się jeszcze nowej serii Kings Bounty w poszukiwaniu pomysłów.

W kwestii technicznej to uważam, że Flash jest słabym wyborem jak będziesz miał czas spójrz na HTML5 i Canvas.

Może u ciebie bohater byłby czymś więcej niż rzucającym magię obserwatorem. Uważam, że postać biorąca udział to trochę za duża zmiana, ale może mógłby wykonać coś na kształt prostego ataku?

Co do szukania drogi to korzystałeś z algorytmu mrówkowego czy może jest to zwykłe przeszukiwanie tablicy?

Agon PW
17 kwietnia 2013, 11:17
Ile zamierzasz zrobić miast do tej gry?

Acid Dragon PW
17 kwietnia 2013, 17:51
Robi wrażenie, trzeba przyznać.
Co prawda sądzę, że pracy jest tutaj na wiele miesięcy, żeby nie powiedzieć - lat, ale z chęcią zobaczyłbym końcowy produkt, nawet gdybym miał czekać tak długo.

AmiDaDeer PW
17 kwietnia 2013, 18:09
Agon:
Ile zamierzasz zrobić miast do tej gry?
Byłbym zachwycony, gdyby ich liczba dążyła do jednego (jak w Clashu), góra trzech, za to z nieco bardziej rozbudowanymi liniami rozwoju (może nawet wykluczającymi się w pewnych kwestiach - budujesz jeden obiekt, to nie masz już szans na inny).
strona: 1 - 2
temat: Wasze pomysły do gry opartej na mechanice z Heroes 3

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel