Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: Która część Heroes jest najlepsza?
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
Która część Heroes jest wg Ciebie najlepsza?
Heroes I (3)
 
 1%
Heroes II (25)
 
 10%
Heroes III (154)
 
 60%
Heroes IV (20)
 
 8%
Heroes V (36)
 
 14%
Heroes VI (8)
 
 3%
Heroes VII (10)
 
 4%
Zaloguj się i zagłosuj!
strona: 1 - 2 - 3 - 4 ... 11 - 12 - 13

yae PW
4 lutego 2013, 02:18
Dla mnie najlepsza 2ka, ze względu na mapę, w której były tysiące tytanów, smoków i obok siebie najlepsze artefakty.

2ka i ta mapa to prawdziwa szkoła Heroes. Opanowanie jej pozwalała wygrywać w kolejne części.


Ps: Ma ktoś może wspomnianą mapę? Nie pamiętam jej nazwy, ale nie znalazłem póki co jej już na sieci. Charakterystyczną cechą mapy było to, że w jednym zamku np. był jeden duch...

Kastore PW
16 lutego 2013, 20:43
Według mnie kolejne odsłony HoMM wyglądają następująco:
HeroesI - Genialne połączenie strategii i RPG z takimi dodatkami jak edytor map, czy multiplayer. Co tam słaba grafika i oprawa dźwiękowa! Pierwsza część hirołsów to prawdziwe cudo!

HeroesII - Uznawana przez niektórych jako najlepsza część z serii. Dwa nowe rodzaje zamków Nekromanty i Czarodzieja, rozbudowana kampania, która pozwala nam postawić się po stronie Rolanda lub Archibalda, punkty mana, umiejętności drugorzędne dla bohaterów oraz piękna baśniowa grafika oraz piękna oprawa muzyczna.

HeroesIII - Hmmm... Co by tu napisać? Restoration of Erathia jest uznawana przez większość fanów serii za najlepszą część. Ba, znam osoby, które grają tylko w trzecią część bohaterów! Supergrafika, muzyka, a przede wszystkim grywalność oraz balans (który w poprzednich częściach doprowadzał do szewskiej pasji), nowe frakcje, nowi bohaterowie. Po prostu- strategia wszech czasów.

HeroesIV - W porównaniu do swoich poprzedniczek jest to katastrofa! BRAK ULEPSZANIA ODDZIAŁÓW, bohaterowie stają się jednostkami, fatalnie zrobiony rzut izometryczny uniemożliwiający dokładne planowanie ruchów, nie można budować wszystkich budynków w miastach... Ech lepiej nie wymieniać.

HeroesV - Ciekawa propozycja. Sinik z trójki plus trójwymiarową grafiką. Do tego alternatywne ulepszenia i więcej umiejętności dla bohaterów. Jednak, żeby nie było tak wesoło- mapy sprawiają wrażenie pustych a tury przeciwnika trwają wiekami.

HeroesVI - Boże, znowu (patrz HeroesIV)! Tylko 5 frakcji, bohaterowie chyba uciekli z drugiego epizodu Gwiezdnych Wojen, zepsuty system umiejętności, nieeeezwykle porywająca fabuła (razem z kampanią, którą trzeba przechodzić 5 razy), nie do końca zbalansowane, brak 3 rodzajów zasobów, brak ekranów miast, festiwal bugów. Uff... coś przeoczyłem? Do plusów grafika i dubbing.

Mam nadzieję, że Ubisoft zrozumie, że tu wcale nie chodzi o fiksacje na temat oryginalnego konceptu. Btw pytanie retoryczne- zgadnijcie, którą część preferuję?

Dark Dragon PW
17 lutego 2013, 00:07
Kastore_pl:
Tylko 5 frakcji
Dojdzie 6. z dodatkiem.
Kastore_pl:
bohaterowie chyba uciekli z drugiego epizodu Gwiezdnych Wojen
Co przez to chcesz powiedzieć? Ja na przykład doceniam reinkarnację starych bohaterów w nowej formie.
Kastore_pl:
brak 3 rodzajów zasobów
Kastore_pl:
brak ekranów miast
Są od czasów pierwszego Adventure Packa. Całkiem niezłe w moim odczuciu.
Kastore_pl:
i dubbing.
A mnie akurat średnio do siebie przekonuje :P.

AmiDaDeer PW
17 lutego 2013, 00:32
Dark Dragon:
Co przez to chcesz powiedzieć?
Chodzi zapewne o ich brak spójnego, określonego charakteru - inaczej syndrom Anakina. :P

Kastore PW
17 lutego 2013, 11:57
Przypomnienie- drugi epizod Star Warsów to WOJNY KLONÓW.:D
Ekrany miast są zepsute chociażby przez to, że każdy budynek ma inną perspektywę, brak jakiegoś logicznego rozstawienia budynków (takiego jak np. w części piątej czy trzeciej) no i wisienka na torcie- po wejściu do zamku trzeba czekać aż dany ekran się załaduje.
Co do dubbingu. Jest lepszy niż w poprzednich częściach.

Dark Dragon PW
17 lutego 2013, 12:01
Kastore_pl:
Przypomnienie- drugi epizod Star Warsów to WOJNY KLONÓW.:D
Nie. Drugi epizod to "Atak Klonów" - Wojny Klonów to okres między częścią 2, a 3 :p.

Kastore PW
17 lutego 2013, 12:21
Na jedno wychodzi. Wszyscy bohaterowie to klony z innym obrazkiem. Prawda jest taka, że zawsze wybiera się te same zdolności magiczne i taktyczne.

AmiDaDeer PW
17 lutego 2013, 13:16
Cytat:
każdy budynek ma inną perspektywę
Jak w H3? :P



Co do dubbingu - ten z H2-H3 uważam za lepszy od H6. Może to kwestia mniejszej liczby głosów (podobnie kiepski dubbing występował w MM7 chociażby), w każdym razie głosy nie raziły tak jak w późniejszych częściach.

Kastore PW
17 lutego 2013, 13:51
Alu tu rozmieszczenie budynków jest bardziej logiczne a i perspektywa jest dużo lepsza niż w szóstek części.

AmiDaDeer PW
17 lutego 2013, 14:29
Nie tyle bardziej logiczne, co każdy budynek się od siebie różni i budzi skojarzenia z jego funkcją. A perspektywa akurat w H3 jest mniej lub bardziej zjechana - to raczej kwestia tego, że tam mamy budynki na tle otoczenia, podczas gdy w szóstce mamy otoczenie z budynkami.

Hayven PW
17 lutego 2013, 14:32
No, nie byłbym taki pewien... bo po co komu fort gdzieś za miastem? :P

Kastore PW
17 lutego 2013, 15:03
To taki outpost, żeby chronić drogę do miasta.

Hayven PW
17 lutego 2013, 16:50
No dobra, ale on jest jakby... za miastem...

Kastore PW
17 lutego 2013, 17:07
A gdzie jest miejsce dla outpostu?

Mosqua PW
17 lutego 2013, 17:34
Cytat:
Na jedno wychodzi. Wszyscy bohaterowie to klony z innym obrazkiem. Prawda jest taka, że zawsze wybiera się te same zdolności magiczne i taktyczne.


Jak dobrze pamiętam to własne modele mieli co ważniejsi bohaterowie w H4 i H5. Zatem nawet w H3 bohaterowie to były klony z innym obrazkiem.

A wybierać się nie wybiera ciągle tego samego. Podczas gry nieumarłymi nie wybierasz dowodzenia czy leczenia. Podczas walki przeciwko ludziom nie bierze się Wichrów. Dla orków taktyka jest b. ważna aby nie narazić centaurów na zablokowanie, podczas gdy dla innych takiego priorytetu to nie ma.

Cytat:
To taki outpost, żeby chronić drogę do miasta.

Głupie teoretyzowanie, nie mające żadnego sensu. Sprawdź stare plany miast i zobacz gdzie stały mury.

Cytat:
BRAK ULEPSZANIA ODDZIAŁÓW, bohaterowie stają się jednostkami, fatalnie zrobiony rzut izometryczny uniemożliwiający dokładne planowanie ruchów, nie można budować wszystkich budynków w miastach... Ech lepiej nie wymieniać.

Brak ulepszeń - super, nie muszę przerywać swoich działań zbrojnych bo mogę ulepszyć jednostkę, która bez ulepszeń właściwie nic nie znaczy.
Bohaterowie są jednostkami - super. Przejrzyj sobie bitwy starożytności, średniowiecza i nowożytności na przestrzeni całego świata.
Rzut izometryczny nie umożliwia Ci dokładne planowanie ruchów? No to Twój problem, bo ja i moi znajomi nie mają żadnych problemów z przewidywaniem co gdzie i jak pójdzie.
Nie można budować wszystkich budynków w miastach? No i świetnie - nie dość, że zwiększa ilość opcji prowadzenia walki to jeszcze zwiększa mnogość uatrakcyjnienia scenariuszów.
Nie chcesz wymieniać błędów bo ich nie ma - wszystkie innowacje H4 był bardzo dobre.

Kastore PW
17 lutego 2013, 17:54
Po co komu fort gdzieś za miastem?- to też tylko "głupie teoretyzowanie".

Ulepszenia to najbardziej ulubiony element fanów od czasów HoMM2.
Bohater stający się jednostką traci cały sens istnienia bohaterów w HoMM.
Co do rzutu izometrycznego- po prostu włącz sobie pokaż siatkę jak będziesz na polu bitwy i spróbuj w jakiś sposób planować taktycznie ruchy jednostek.
Zmniejszenie ilości możliwych budynków mi jako fanowi HoMM jakoś szczególnie nie przypadło do gustu.
A co do innych fatalnych elementów: fabuła, zbyt silni bohaterowie, mapy są puste, zepsuty koncept na jednostki (jadowite pomioty), niepotrzebna druga mgła wojny, brak cotygodniowego przyrostu stworzeń, natychmiastowy kontratak i mógłbym tak jeszcze długo.:P

AmiDaDeer PW
17 lutego 2013, 18:20
Mosqua:
Bohaterowie są jednostkami - super. Przejrzyj sobie bitwy starożytności, średniowiecza i nowożytności na przestrzeni całego świata.
Sugerujesz, że jedna osoba może załatwić cały ciężko uzbrojony oddział bez większego trudu? :P

Alistair PW
17 lutego 2013, 18:34
Żeby tylko jeden. Barbarzyńcą można rozwalać hordy wrogów. No ale nie przesadzajmy, to gra komputerowa, której celem nie jest realność.

@Mosqua - nie pisz całego quote, tylko samo q

Mosqua PW
17 lutego 2013, 19:56
Cytat:
Ulepszenia to najbardziej ulubiony element fanów od czasów HoMM2.
Badania statystyczne masz gdzieś obejmującą wszystkich fanów od czasów H2, że mówisz że to najbardziej ulubiony element? Własne odczucia nie przerzucaj na wszystkich graczy.

Acid: Ten tekst dał mi pomysł na założenie nowego tematu. Przeprowadźmy te badania statystyczne i się przekonajmy :). Zapraszam do ankiety: "Ulepszanie, alternatywy i wybieranie jednostek"

Cytat:
Bohater stający się jednostką traci cały sens istnienia bohaterów w HoMM.
A jaki jest sens istnienia bohaterów w HoMM? Nie przypominam sobie żadnej oficjalnej wypowiedzi twórców serii, że heros ma tylko stać i rzucać czary czasami.

Cytat:
Co do rzutu izometrycznego- po prostu włącz sobie pokaż siatkę jak będziesz na polu bitwy i spróbuj w jakiś sposób planować taktycznie ruchy jednostek.
Przegrałam na multi wiele godzin - jestem w stanie zaplanować wszystkie ruchy, ustawić tak by uniemożliwić ostrzał słabszej jednostki etc. Jeżeli Ty nie posiadasz umiejętności nie oznacza, że nikt inny nie posiada.

Cytat:
Zmniejszenie ilości możliwych budynków mi jako fanowi HoMM jakoś szczególnie nie przypadło do gustu.
Mi, jako fance HoMM, przypadło do gustu. Bycie fanem nie narzuca jakiś poglądów na gry i świat.

Cytat:
A co do innych fatalnych elementów: fabuła, zbyt silni bohaterowie, mapy są puste, zepsuty koncept na jednostki (jadowite pomioty), niepotrzebna druga mgła wojny, brak cotygodniowego przyrostu stworzeń, natychmiastowy kontratak i mógłbym tak jeszcze długo.:P
A konkrety może? Fabuła koncentruje się na problemach uciekinierów, tworzących nowe państwa; przy okazji przedstawia różne ciekawe dylematy (np. czy w imię pokoju można pozbawić wszystkich wolnej woli?). Bohaterowie są silni na kampaniach i wielkich mapach (w innych sytuacjach nic nie znaczą i nie skaczą sami na oddział cyklopów czy smoków). Zepsuty koncept - co to znaczy? Że powinni mieć różowy kolor, ludzką formę oraz latać na owadzich skrzydłach a atak przeprowadzać przez pocałunek? "Zepsutość" samo przez się nic nie mówi. Druga mgła wojny - świetna możliwość wymanewrowania przeciwnika na multi! Znacząco podnosi poziom trudności przy grze z doświadczonym graczem. Codzienny przyrost jest świetny, bo nie muszę marnować tur na czekanie 1 lub 2 dni na nowe unity tylko biorę co jest i jazda. A na multi każda tura jest ważna i nie można marnować całej tury (w pojęciu 100% ruchu) na bezczynne czekanie w mieście. Natychmiastowa kontra - świetnie! Jak ktoś na Ciebie naskoczy to czekasz aż on Cię kopnie i dopiero wtedy mu oddasz? Uruchom sobie TotalWara - jak wysyłasz pułki na wroga to nie wszyscy biją na komendę tylko raz ten, raz tamten - plus dla H4 w realizm. No i kolejny element utrudniający grę - nie ma bezkarności.

Podsumowując. Powołujesz się na masy, chociaż nie masz żadnych podstaw. Powołujesz się na przemyślenia twórców, chociaż nie masz żadnych dowodów, że myśleli tak jak Ty to prezentujesz. Wszystkim fanom dajesz cechy i przemyślenia takie, jakie Ty masz. Krytykowanej gry kompletnie nie znasz. Metodologia tworzenia tez - bardzo słaba.


@Up
Jednym z mitów, na które natrafiłam w sieci dot. uberpowera herosów w H4 jest to, że w każdym scenariuszu wystarczy wynająć 7 herosów i nic nas nie powstrzyma. Oczywisty błąd - przy testach na multi żaden taki mądry mnie nie pokonał. Wam dla testów też polecam zrobić, że jeden gracz zbiera 7 herosów i idzie w świat a drugi tradycyjnie armię i jazda.

Hayven PW
17 lutego 2013, 20:42
Cytat:
Jednym z mitów, na które natrafiłam w sieci dot. uberpowera herosów w H4 jest to, że w każdym scenariuszu wystarczy wynająć 7 herosów i nic nas nie powstrzyma. Oczywisty błąd - przy testach na multi żaden taki mądry mnie nie pokonał. Wam dla testów też polecam zrobić, że jeden gracz zbiera 7 herosów i idzie w świat a drugi tradycyjnie armię i jazda.

Nawet dla mnie jest to raczej oczywiste, zważywszy na to, że przede wszystkim ilość doświadczenia otrzymywana przez tych bohaterów drastycznie spada... kryształy mocy trzeba dzielić po równo... Ale trzeba przyznać, że jeśli koleś potrafi w jednej turze rozwalić nawet tysiąc istot (albo i więcej), to coś jest nie halo (Barb; 200 Szkieletów jednym ciosem *5).

Cytat:
Przegrałam na multi wiele godzin - jestem w stanie zaplanować wszystkie ruchy, ustawić tak by uniemożliwić ostrzał słabszej jednostki etc. Jeżeli Ty nie posiadasz umiejętności nie oznacza, że nikt inny nie posiada.

Owszem, jest to trudne, ale raczej możliwe.

Cytat:
Cytat:
Ulepszenia to najbardziej ulubiony element fanów od czasów HoMM2.

Badania statystyczne masz gdzieś obejmującą wszystkich fanów od czasów H2, że mówisz że to najbardziej ulubiony element? Własne odczucia nie przerzucaj na wszystkich graczy.

Jeśli niemal każdy tak mówi, to chyba jest to jednak pogląd powszechny (choć osobiście uważam, że choć trening jest rzeczą fajną, to brak ulepszeń też można zaakceptować i polubić)...

...i rozumiem, że masz swoje poglądy, jak każdy, ale może nie naskakuj tak na innych, dlatego, że mają inne?

Cytat:
Po co komu fort gdzieś za miastem?- to też tylko "głupie teoretyzowanie".

Jeśli dążymy do realizmu - nie. Po kiego stawiać fortecę gdzieś-tam? Czyż nie lepiej wybudować miasto w dobrze położonym miejscu i otoczyć je murami? Ubisoft zrobił wiele dziwnych rzeczy, ale akurat to się zmieniło na plus. Bo jeszcze zamek w H1 i H2 można było znieść, ale akurat w H3 i w H4 wyglądało to naprawdę dziwnie...

...jestem dopiero czwartą osobą, która zagłosowała na H5? :(
strona: 1 - 2 - 3 - 4 ... 11 - 12 - 13
temat: Która część Heroes jest najlepsza?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel