Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Portal Przeszłości (Heroes VI)temat: Artworki Heroes VI
komnata: Portal Przeszłości (Heroes VI)

Wikist PW
7 grudnia 2012, 15:22
Myślę, że te arty są godne pokazania na stronie głównej w newsach. Widać tam maga (bohatera albo jednostkę), wiedźmę (nie wiem jak się nazywa, ale to pewnie żeński bohater Lochu, podkreślam PEWNIE), Rakszasę, Dżina i parę innych stworzeń.

http://might-and-magic.ubi.com/universe/pl-PL/universe-world-ashan/factions/index.aspx

Alamar PW
7 grudnia 2012, 18:34
Obrazki nie są wcale takie nowe - część z nich była ukazana w edycji kolekcjonerskiej HV, część zaś w Kompendium Ashanu (a tym samym można było w sieci znaleźć skany z tego przewodnika). Teraz zaś są po protu w jednym miejscu.

Bohaterka Lochu zwie się Shadow Sorceress (Czarodziejka Cienia - choć pewnie polska nazwa znów będzie przekręcona).

Wikist PW
7 grudnia 2012, 18:51
Jednakże maga nie było, rakszasy nie było, a dżin był w złej jakości. Więc tak czy siak myślę, że jest czym się przejąć skoro było tyle szumu odnośnie tylko jednego obrazu z bezimiennym :). Ja jak patrzyłem na tego dżina przez internet w kompendium to wydawał mi się zupełnie inny. A tu proszę, fajny jest.

Nerevar PW
7 grudnia 2012, 22:40
Cytat:
Czarodziejka Cienia - choć pewnie polska nazwa znów będzie przekręcona
Patrząc po polskiej wersji strony, tłumaczenie to po prostu Czarownik...

A skoro o tym mowa, to jak oni dobierali te "sztandarowe" klasy bohaterów?! Rycerz śmierci u nekro, szaman w Twierdzy?! Jednostki też nie zawsze najlepiej wybrane, ale da się je przełknąć, natomiast te klasy...

Alamar PW
8 grudnia 2012, 00:10
Czarownik jest już w u demonów.

Nerevar PW
8 grudnia 2012, 00:27
A jaki problem zrobić dwie klasy o jednej nazwie? ;) Patrząc na dotychczasową jakość tłumaczeń nie byłby to specjalnie wielki błąd - a nazwy czarownik użyto na oficjalnej stronie...

Belegor PW
8 grudnia 2012, 13:29
Tłumaczeniem tej strony, a gry mogą się zajmować inni ludzie. Czarownika łatwo będzie można zastąpić "Czarnoksiężnikiem"- w przypadku jeśli tłumacz do dodatku będzie tym samym co z podstawki- nie zdziwiłbym się, gdyby to ta forma się pojawiła.

Nerevar PW
8 grudnia 2012, 13:32
Gdyby to była osoba odpowiedzialna za podstawkę, to możemy doczekać się Mrocznej Mangalajali czy innej Mrocznicy ;P

Alamar PW
8 grudnia 2012, 13:48
Tylko co ma wspólnego czarnoksiężnik z magiem cieni(a)? A zaraz, chyba nethermancera już tak nazwano w polskich tekstach.
Jak tu nie kochać tłumaczy, którzy za wszelką cenę, chcą być oryginalni? :P

Belegor PW
8 grudnia 2012, 20:08
Do tego trzeba mieć klasę, a on jej w ogóle nie ma. Trochę oddalamy się od tematu, ale ciekaw jestem ile prac z akademii jest autorstwa Black Hole, bo ognisty olbrzym przypomina raczej prace grafika do HV.

Alamar PW
8 grudnia 2012, 21:08
Żadna z prac. Black Hole nie zajmowało się tworzeniem szkiców koncepcyjnych, od tego była (jest?) inna firma zewnętrzna. Black Hole dostało gotowy projekt jednostki (za animację stworzeń odpowiedzialne jest jeszcze inne studio - chyba Puppetworks) i wstawiało go do gry. I tyle.

Wikist PW
8 grudnia 2012, 23:07
Czyli możemy liczyć na tak samo jednostki wysokiej jakości jak w HVI? Mi się ogólnie podobały i to nawet bardzo. Świetnie je pokazali, tak dostojnie.

Sylath PW
9 grudnia 2012, 15:53
Obawiam się Alamarze, że tutaj akurat się mylisz. Black Hole tworzyło większość szkiców do gry oraz później, na ich podstawie także modele 3D oraz tekstury. Studio 3Mages, współpracujące z Black Hole, zaprojektowało frakcje Nekropolii, Inferna oraz Twierdzy, a także jednostki neutralne czy bohaterów występujących z kampaniach. Przy czym ponieważ Black Hole „czuwało” nad całym procesem, to zwykle artyści dostawali bardzo proste szkice postaci, na których potem pracowali.

Jeśli chodzi o grafiki stworzeń z Akademii, to o ile się nie mylę Rakszasa i Czarodziej (brawa dla tłumacza, za tłumaczenie tej nazwy z oryginalnej wersji „Blademage”) to robota 3Mages, zaś Gargulec, Dżin, Tytan oraz Golem to już robota Black Hole.

Alamar PW
9 grudnia 2012, 20:37
Cytat:
Obawiam się Alamarze, że tutaj akurat się mylisz. Black Hole tworzyło większość szkiców do gry oraz później, na ich podstawie także modele 3D oraz tekstury

Jeśli dobrze pamiętam, to grafik odpowiedzialny za szkice jednostek pochodzi ze Słowacji i pracuje dla firmy 3mages (jak widnieje na jego stornie). Puppetworks zaś według wszelkich ogólnodostępnych wiadomości (w tym filmików prezentowanych przez Ubi) zajmowało się tworzeniem modeli jednostek.
Nie mam pojęcia, jak wyglądała współpraca między tymi firmami a Czarną Dziurą czy tym bardziej Ubisfotem, ale w przeciwieństwie do HV, przy HVI proces tworzenia gry nie skupiał się tylko na jednej firmie, która za wszystko była odpowiedzialna (że już nie wspomnę o NWC, które wszystkim praktycznie się zajmowało).
Nie wiem także, czy outsourcing wyszedł od Ubisoftu, czy może Black Hole samo poszukało niektórych współpracowników, ale z odnośników na stronie 3mages czy Puppetworks można wnioskować, że jednak te firmy zostały zakontraktowane przez Ubisoft (podobnie jak Limbic).

Nie twierdzę, że zadaniem Black Hole było tylko wrzucanie tych wszystkich rzeczy do jednego worka o nazwie Heroes VI i nie dodanie niczego od siebie, ale nie jest też tak, że tylko Black Hole za wszytko odpowiadało (jak w przypadku Nivalu) i wraz z upadkiem tej firmy, wszelkie dalsze prace nad HVI przepadły.

Firma 3mages jest wszakże odpowiedzialna też za trailer HVI jak i HV (ten z niewykorzystanym demonem) i współpracuje z Ubi od dawna.


Wspomniałeś o szkicach - owszem, może i Black Hole zaprezentowało pewne koncepcje, ale zrealizowanie ich przypadło już innej firmie - podobnie jak w przypadku HV, gdzie koncepcje Ashanu i stworzeń tam żyjących zaprojektował Olivier Ledroit, ale w HV i kolejnych grach właściwe szkice jednostek i bohaterów zrealizował kto inny.

Cytat:
brawa dla tłumacza, za tłumaczenie tej nazwy z oryginalnej wersji „Blademage”
Nie pierwszy raz zresztą - pamiętasz chyba jak ta nazwa została przetłumaczona w HVI?

Sylath PW
12 grudnia 2012, 10:52
Owszem, ten grafik pochodzi ze Słowacji, jednak jak sam widzisz zajmował się tylko częścią frakcji i większością bohaterów. Podział był taki jak wspomniałem i w sumie nie ma w nim nic dziwnego. W przypadku Heroes V Nival również zlecił część prac firmom zewnętrznym, czasami po to żeby wśród pracowników pojawiły się znane nazwiska a czasami, dlatego że oczekiwał tego Ubisoft (stąd Ilyad Games tworzyło portrety bohaterów).

Natomiast trzeba tutaj rozróżnić pomiędzy dyrekcją artystyczną a tworzeniem stylu gry. Tak w przypadku Heroes V jak i Heroes VI za styl artystyczny marki odpowiadał Olivier Ledroit, jednak to jak wyglądają poszczególne jednostki zależne jest od dewelopera. Nawet jeżeli korzysta się z firm zewnętrznych to zwykle dyrektor artystyczny tworzy całe serie prostych rysunków, które maja posłużyć jako inspiracja dla pozostałych artystów i dba o to, żeby styl tych rysunków nawiązywał do stylu artystycznego gry oraz (w mniejszym lub większym stopniu) marki.

Jeśli zaś chodzi o tłumaczenie, to o ile dobrze pamiętam to ówczesną nazwę „Mageblade” przetłumaczono jako „Straż Magii”. Szczerze mówiąc sam nie wiem co gorsze, bo choć ta nazwa kompletnie nie ma dla mnie sensu, to jednak z drugiej strony nazwanie maga bojowego zwykłym czarodziejem jest sporym nadużyciem. Miałem nadzieję, że z czasem tłumaczenia będą się poprawiać a wygląda na to, że jest coraz gorzej. Dobrze, że kupiłem Kompendium w wersji angielskiej, bo polskiej bym chyba nie zniósł…

Alamar PW
12 grudnia 2012, 23:06
Dzięki za wyjaśnienia.

Cytat:
Dobrze, że kupiłem Kompendium w wersji angielskiej, bo polskiej bym chyba nie zniósł...
Dobrze, że w HoMM6 można zmienić język gry na angielski.

Alchemik PW
11 czerwca 2013, 02:02
Wiem że to nie do końca odpowiedni temat, ale jest najbliższy ze wszystkich w grocie, a nie ma sensu tworzyć nowego. Czy Ubisoft wypowiedział się kiedyś jakie kierunek wybiorą jeśli chodzi o styl graficzny kolejnych części? Wybiorą taki jaki oferował H5 czy są bliżsi H6?

Markham98 PW
3 lipca 2014, 13:36
Witam
Wie ktoś może jak wyciągnąć grafiki z Heroes VI?
(ikony stworzeń,artefaktów,bohaterów

Alamar PW
3 lipca 2014, 13:41
W Skarbcu masz specjalny program do rozpakowywania plików data.orc, w których znajdują się m.in. grafiki.
temat: Artworki Heroes VI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel