Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: VIP-owie i umowa DNA
komnata: Podziemna Tawerna
strona: 1 - 2

Acid Dragon PW
5 października 2012, 19:41
@fandor

Na to pytanie jeszcze mogę odpowiedzieć. Nie, VIP-owie nie dostają tych informacji dużo wcześniej. Co prawda życzyłbym sobie, by było inaczej, gdyż w obecnym stanie naprawdę rzadko kiedy VIP-owie mają jakąkolwiek szansę na zaproponowanie choćby najmniejszych zmian.

Niemniej jednak z moim obserwacji wynika, że wyprzedzenie jest najwyżej dwumiesięczne. Biorąc pod uwagę, że gra powstaje wiele LAT, to naprawdę nie jest to długi okres.

Fandor PW
5 października 2012, 19:42
Rozumiem, dziękuje za odpowiedzi, jeżeli jeszcze będę potrzebował odpowiedzi to się zwrócę ale postaram się nie zadawać problematycznych pytań.

Hellscream PW
5 października 2012, 21:25
Tak gwoli sprostowania...JEDYNĄ osobą z Tawerny, posiadająca konto na vipowskim forum jest jeden z adminów, tak więc na pewno nie jest to Grownock.

Był on wiele zdziwiony pogłoskami o jego zawieszeniu. Tak zdziwiony, że aż zapomniał, by coś takiego miało miejsce a na chwilę obecną może swobodnie wejść na rzeczone forum. Tak wiec, parafrazując Marka Twaina, te pogłoski były mocno przesadzone. :)

I, na miłość boską, Agon - skończ. Nie jesteś na Tawernie nikim ważnym, ba - TY NAWET NIE MASZ TAM KONTA. "Życzliwi" z JB podali nam Twoje IP, sprawdziliśmy naszą bazę danych - Tawerna nie posiada konta zarejestrowanego na Twoje IP. Więc kończ waść, wstydu oszczędź. :>

Uncle Hells, over and out.

Agon PW
5 października 2012, 21:42
Hells -_-

1. Powiedziałem to, żeby rozproszyć Gaspara i wyciągnąć na wierzch jego prawdziwe ja. Dzięki temu ludzie tutaj mogli zobaczyć kim on jest.
2. Co to za inwigilacja między JB, a Tawerną? Starczy, że z JB mnie wywalili za błąd na tym ich wadliwym forum (Iryd potem się mnie pytał, ale stwierdziłem że wolę powiedzieć że ręcznie wysłałem kilkadziesiąt pustych wiadomości i dać sobie z nimi spokój, skoro najpierw banują, a potem pytają), a teraz jeszcze mówią że mam tam multikonto.
3. Skąd taka pewność, że IP zawsze musi się zgadzać. Tak się składa, że mam tam konto, jest to Troll.

Grownock ewidentnie działa na szkodę porozumienia między Tawerną i Grotą, a także rozgłasza sekrety Ubi, mam prawo do własnej teorii na ten temat.

Acid Dragon PW
5 października 2012, 22:20
@Hellscream - Najwyraźniej moje "zasłyszane" informacje były błędne - w takim razie przepraszam za powtarzanie tego.

Nikt też nie mówił, że Grownock jest VIPem i jakiekolwiek jego twierdzenia w tej sprawie są nieprawdziwe. Mówiliśmy jedynie o posiadaniu pewnych informacji chronionych umową NDA.

@Agon - ja również Cię proszę - dość już tej dyskusji.

Hellscream PW
5 października 2012, 22:59
Tak jeszcze i mieniu owego admina powiem, że bardzo rzadko wypowiada on się na forum w sprawach H VI, na redakcyjnym czacie też pary z ust nie pościł, rzekłbym - umowy dochował. Jeśli Grownock miał rzeczywiście jakieś "tajne informacje" (a nie własne domysły), to nie otrzymał ich od tawernowego VIPa. Na privie też mu ich raczej nie udostępnił, panowie do siebie nie pałają sympatią, rzekłbym - robocza neutralność.

@Agon - Jeżli Twoim kontem był Troll, to tak czy siak wiele na nim nie zdziałasz, nałożyłem permabana na wszystko, co się zbanować dało (samo konto, nazwę użytkownika, adres IP i emaila). Kto wie, może nawet podałem powód, bo jak wszyscy wiedzą na Tawernie panuje anarchia, Jarkokracja i Hellsocentryzm (czyli jareQ nic się nie odzywa, a Hells robi co chce i nikt nic nie powie, bo to Hells). :]

I tym optymistycznym akcentem myślę, że już nie bedziemy potrzebowali wracać do tego offtopu.
Cheers, Wujek Hells

Acid Dragon PW
5 października 2012, 23:19
Dzięki za wyjaśnienia, zawsze to kilka informacji więcej.

Wbrew temu, co twierdzi Grownock, nikt go tu nie oczerniał, ani nie oskarżał, lecz dyskusja miała charakter hipotetyczny z ostrzeżeniem ewentualnego złamania umowy NDA. Grownock na to - jak to ma w zwyczaju - pisał, że jesteśmy żałośni, śmieszni, etc. Mogę Ci przesłać zapis tej dyskusji z Forum na maila, jeśli chcesz.

Mam jednak nadzieję, że to już ostatni post w tym temacie, jak i w temacie Agona.

DrakeBurn PW
5 października 2012, 23:23
--plama po kwasie--

Żeby przybliżyć, dlaczego ubi nie chce wycieków informacji.
Wyobraźcie sobie grę, która czeka na swoją premierę i przed premierą
jest już w necie "bo ktoś wypuścił informacje" wtedy osoby oczywiście
zamiast czekać na wersję premierową rzucą się na wersję piracką, a
wersji premierowej nie kupią, bo nie będzie ich już interesować.

Tak samo będzie z dodatkiem, jeśli dowiemy się o nim szczegółów, nie
będzie już zabawy z odkrywaniem co ma do zaoferowania, a to spowoduje, że
liczba chętnych osób się zmniejszy.

--plama po kwasie--

Czy warto być VIP-em, tak, ale to wielka odpowiedzialność i wymaga zachowania języka za zębami w pewnych sprawach.

Acid DragonAcid DragonWycięto fragmenty niezwiązane z tematem.

Tarnoob PW
6 kwietnia 2015, 12:03
Acid jest już jednym z dobrze ugruntowanych VIP-ów – pojawiającym się nawet w „creditsach” MMX. Zachodzę je­d­nak w głowę – czy utrzymywanie kontaktów z fanami, loży VIP-ów i od H7 „Rady Cieni”, specjalnych „com­mu­ni­ty developerów” (bodaj Irina i krótko nawet Field), organizowanie M&M Dayów… jest faktycznie aż takie ważne?

Na strony fanowskie wchodzi góra kilkanaście tysięcy osób – co przy paruset tysiącach albo kilku milionach sprze­da­nych gier nie robi raczej różnicy. Reklama, jaką dla gier Ubi są strony fanowskie, jest chyba mniej skuteczna i cich­sza niż np. taka na YouTube, w telewizji (choć to medium dla emerytów coraz częściej), na dużych portalach o grach jak gry-online.pl, gram.pl, miastogier.pl, czy wreszcie zapowiedzi i recenzje w CD-Action.

Czy może nie doceniam fandomu i faktycznie mamy realny wpływ na pomyślność Ubi?

Morglin PW
6 kwietnia 2015, 12:16
Tarnoob:
Acid jest już jednym z dobrze ugruntowanych VIP-ów - pojawiającym się nawet w 'creditsach' MMX.
Jest chyba jeszcze w H3HD, mimo że poza JvC żaden z oryginalnych twórców gry nie został wymieniony. :P

Żeby nie było, w żadnym stopniu nie umniejszam dokonaniom Acida, ale to po prostu smutne, że większość osób, które stworzyły tę ponadczasową grę została pominięta milczeniem, a wymienione zostały te, które na jej kształt nie miały absolutnie żadnego wpływu.

Tarnoob:
Czy może nie doceniam fandomu i faktycznie mamy realny wpływ na pomyślność Ubi?
Jakąś tam siłę mamy, o czym może świadczyć wycofanie Forge z AB czy pojawienie się ekranów miast w H6.

Tarnoob PW
6 kwietnia 2015, 12:21
No dobrze – widać ten wpływ, tylko czy odbieranie go przez twórców jest faktycznie uzasadnione? Czy nie przej­mu­ją się taką kroplą w morzu fanów, czyli góra kilkuset fanami tworzącymi stronę przeglądaną przez góra kilka­naś­cie tys. osób (przy czym stale przegląda ją góra kilka tys.), podczas gdy gra sprzedaje się w setkach tys. i mi­lionach?

Morglin PW
6 kwietnia 2015, 12:35
To może tak. Jako jedna strona o M&M nie mamy na Ubi żadnego wpływu i nasze zdanie się absolutnie nie liczy. Niech świadczy o tym fakt, że Grota na (K)Ashan narzekała od lat, a Ubi i tak tego świata nie zmienił. No bo po co, skoro większość graczy go lubi? Jednak cały fandom M&M, czyli wszyscy fani i gracze z całego świata, jest już znaczącą siłą, z którą Ubisoft na pewno się liczy, choć nie zawsze nasze prośby zostają wysłuchane (mimo że absolutnie wszyscy narzekali na brak oficjalnych dodatków w H3HD, to jednak te się w nim nie pojawiły i raczej się nie pojawią).

Fandor PW
6 kwietnia 2015, 12:53
Wydaję mi się, że portale i ich administratorzy są reprezentantami wszystkich fanów, ponieważ od lat robią coś wokół tych gier. Jeżeli ktoś chce trafić do Ubisoftu i próbował to już wie, że i tak zostanie olany. Za to przez któreś z większych for zdecydowanie może to zrobić za pomocą powiedzmy pośrednika, oczywiście pod warunkiem, że jego zdanie zgadza się z resztą użytkowników forum, która np. Acid reprezentuje w całości.
Skoro już ożywiono temat, to oprócz wszystkich ankiet czy forum VIPów ma jeszcze jakiś dodatkowy wpływ na kształtowanie się H7?
Morglinie, Ubisoft nie dałby sobie rady ze starym uniwersum skoro nie radzi sobie z Kashanem :P dlatego nie ma sensu do niego wracać, Ashan ma już jakiś swoich nielicznych fanów, zmieniając uniwersum mogli by stracić klientów w ich postaci, a jak zepsują stare uniwersum starzy fani którzy są raczej bardziej wymagający tym bardziej nie kupią ich beznadziejnych produktów.

Morglin PW
6 kwietnia 2015, 13:00
fandor pięćset dziesiąty:
mogli by
Klik.

fandor pięćset dziesiąty:
Morglinie, Ubisoft nie dałby sobie rady ze starym uniwersum skoro nie radzi sobie z Kashanem :P dlatego nie ma sensu do niego wracać, Ashan ma już jakiś swoich nielicznych fanów, zmieniając uniwersum mogli by stracić klientów w ich postaci, a jak zepsują stare uniwersum starzy fani którzy są raczej bardziej wymagający tym bardziej nie kupią ich beznadziejnych produktów.
A jak się to ma do mojego posta? :P Podałem to jako przykład tego, że my (jako pojedyncza strona) nie mamy żadnego wpływu na Ubisoft, wcale nie twierdzę, że powrót do starego uniwersum byłby dobrą decyzją (choć patrząc na ilość nawiązań w MM10, to kto wie...).

Acid Dragon PW
6 kwietnia 2015, 14:34
Po pierwsze, nie jestem już jedynym grotowiczem wśród tzw. VIPów i mam nadzieję, że drugi zajmie głos w tejże dyskusji ;).

Odnośnie samego istnienia i działania grupy VIPów, to prawda leży gdzieś pośrodku. Akurat argument Tarnooba polegający na liczbach jest kompletnie nietrafiony, gdyż jak najbardziej dotarcie do 10 tys. więcej graczy ma bardzo spore znaczenie. Wszystko powyżej 1% jest realnym wpływem na wyniki gry. A jeśli ten 1% pomnoży się przez ilość fanowskich stron, to otrzymujemy czynnik, który nie tylko ma znaczenie, ale może być wręcz decydujący.

Jednakże prawdą jest, że większość graczy HoMM nie zagląda na strony fanowskie (albo bardzo okazjonalnie, gdy szukają czegoś w google). Większość jest "cicha" i po prostu kupuje produkt lub nie, nie zostawiając żadnej własnej opinii na forum, czy nawet komentarza na facebooku.

Poza tym strony fanowskie nie spełniają też roli "reklamy", gdyż nie prowadzimy ich w sposób marketingowy. Kwestia VIPów ma bardzo niewielke znaczenie dla samej kwestii istnienia i zawartości stron fanowskich.

------

Po cóż więc są ci VIPowie?

Ja to rozumiem tak, że VIPowie są pierwszą linią kontaktu i opinii. Pierwszymi, którzy mogą wyrazić punkt widzenia odbiorcy, a nie współautora. Są reprezentantami graczy z całego świata i często za ich opiniami stoją nie tylko ich personalne zdania, ale też zdania tysięcy innych ludzi. Więc jeśli VIPowie mają jakieś wspólne zdanie na temat elementu gry, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że jest to reprezentatywne i że należy je wziąć pod uwagę.

Czy jest brane pod uwagę?
Ech... różnie z tym bywa.
W istocie, można podać kilka przykładów, gdzie znaczenie miało - m.in. ekrany miast w H6. Jednakże w wielu innych miejscach koncepcja autorów wzięła górę, a zdanie VIPów zostało odrzucone. Wśród VIPów są też osoby, które uważają, że istnienie tej grupy nie ma w ogóle sensu, bo ich zdanie nie może się przebić, mimo hektolitrów argumentacji.

Jest jeszcze jeden element - bycie VIPem to też pewna forma nobilitacji. To pewna nagroda za wieloletnie wspieranie gier M&M chociażby poprzez budowę stron fanowskich (które - podkreślam raz jeszcze - mają bardzo duże znaczenie w skali wszystkich graczy, nawet jeśli nie jest większościowe). VIPowie mają dostęp, jako pierwsi, do nowych gier, a przy każdej imprezie w stylu M&M Day przynajmniej kilka miejsc jest zarezerwowanych dla nich (wraz z kosztami przelotu i zakwaterowania).

----------

Wersja skrócona:

Czy VIPowie mają realny wpływ na grę?
Większy niż widać, mniejszy niż by chcieli.

Czy strony fanowskie mają znaczenie?
Tak, bardzo duże, ale większość graczy jednak po prostu gra, a nie chodzi po internetach.

Czy VIPowie mają charakter reklamy dla Ubisoftu?
Nie, nie zostali powołani w tym celu, nie muszą nawet w ogóle udzielać się publicznie (i jest część, która tego nie robi).

Po co Ubisoftowi VIPowie?
Jako pierwsza grupa odbiorców, jako źródło komentarzy i opinii na temat elementów w trakcie tworzenia, których jeszcze nie można upublicznić dla wszystkich.

Po co VIPom VIPowie?
Ze względu na jakąś, choćby niewielką, szansę na wpłynięcie na kształt gry oraz ze względu na okazjonalne przywileje.

Dark Dragon PW
6 kwietnia 2015, 15:41
Skoro mnie wywołano to się udzielę. De facto potwierdzam wszystkie słowa Acida. Jednak jestem przekonany, że głos (krzyk?) Rady Cieni (głosowania i np. zmiana koncepcji dwóch jednostek Nekro) oraz VIPów ma wpływ na końcowy kształt gry. VIPowie wyłapują błędy, niedociągnięcia, braki i służą swoją opinią. Twórcy czasem z tego skorzystają, a czasem nie... Lepiej jednak, że mamy realny wpływ na grę i powinniśmy być z tego zadowoleni.

Tarnoob PW
7 kwietnia 2015, 00:17
To, co pisze Acid o wpływie fandomu, brzmi pocieszająco. Trudno uwierzyć, że tych kilka, góra kilkanaście tys. lu­dzi i 1–2 proc. wszystkich ma duże znaczenie. Właściwie to najlepszym przykładem jest MMX albo kierunek, jaki obrało H6 po upadku BalckHole – gdyby nie fandom, nie byłoby Marzihna, a bez niego nie byłoby takiej dbałości o sta­rych wyjadaczy. Pozostaje tylko obawa, że porażka MMX (komercyjna – bo artystycznie jest to raczej sukces) zniechęci jakoś UbiLimb do utrzymywania tej linii i uznają zabieganie o weteranów, wspominanie ciągłości tej wie­lo­letniej serii, itd. za grę niewartą świeczki.

Gratuluję Dark Dragonowi tej nobilitacji. :-) Pewnie oprócz samego wkładu w budowanie Groty liczyło się też ud­zie­lanie na forach Ubi. Podobnego awansu życzę też Alamarowi (on chyba jest pierwszy w kolejce) i wielu innym.
strona: 1 - 2
temat: VIP-owie i umowa DNA

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel