Witaj Nieznajomy!
|
temat: [różne] Pytania natury technicznej komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 | |
Jeddite |
Dzięki, to wiem, ale chodzi mi skąd gra wie, że statystyki wilkołaka należą do jego defa? |
Acid Dragon |
Wilkołak ma przypisany w kodzie gry swój unikalny identyfikator liczbowy. W tym przypadku - 194. Do tego identyfikatora w kodzie gry jest również przypisany jego plik def. I posługując się tym identyfikatorem gra może znaleźć chociażby jego parametry we wspomnianym pliku konfiguracyjnym - będzie to po prostu 194-ta linia z parametrami jednostek. Skrypty ERM również posługują się tym identyfikatorem liczbowym. |
Jeddite |
A jak (i gdzie) można zmienić ten identyfikator? |
Masław |
Dziś na pewnym portalu o grach przeczytałem, że AI w HoMM III nie ponosi nigdy strat w walce z neutralnymi jednostkami. To prawda? |
Bluearga |
To ja też zadam pewne pytanie - gdzie mogę przeczytać(najlepiej po polsku) fabułę WoGa? Chyba jakaś ma, nie? Szukałam tutaj, ale jakoś nie mogłam jej znaleźć, zwłaszcza, że tylko jedna mapa kampanii Wogowej jest opisana tutaj w grocie. |
Irhak |
WoG to kilka kampanii nie związanych ze sobą. Nawet nie można w pełni stwierdzić, ze wszystkie dzieją się w tym samym świecie. |
Acid Dragon |
Cytat: A jak (i gdzie) można zmienić ten identyfikator? Nie można. Jak mówiłem - ten identyfikator jest w kodzie gry. To po prostu kolejne miejsce w tablicy jednostek. Nie można z ciągu liczb "1, 2, 3" zrobić np. "1, 8, 3". Aby efektywnie sprawić, że wilkołak posługuje się innym identyfikatorem trzeba by do innego numeru przypisać wszystkie właściwości wilkołaka, a więc np. plik def w kodzie gry, statystyki w plikach .txt, skrypty w plikach .erm, czy stwory na mapie w plikach map. Efektywnie trzeba by więc stworzyć wilkołaka na nowo, a właściwie "odbudować go" na innym identyfikatorze. Same identyfikatory są "nienaruszalne". Cytat: To ja też zadam pewne pytanie - gdzie mogę przeczytać(najlepiej po polsku) fabułę WoGa? Chyba jakaś ma, nie? Szukałam tutaj, ale jakoś nie mogłam jej znaleźć, zwłaszcza, że tylko jedna mapa kampanii Wogowej jest opisana tutaj w grocie. Irhak ma rację. Jedyna fabuła, która ma jakikolwiek związek z Heroes III to tytułowa kampania "In the Wake of Gods". Nawet jednak z niej nie za bardzo dowiadujemy się o co tu w ogóle chodzi. Odpowiadając jednak na Twoje pytanie - nie znam miejsca ze spisaną fabułą WoGa. |
Jeddite |
Acid Dragon: Dzięki, ale chodziło mi o to jak zrobić to, co w cytacie (przepraszam za moją elokwencję [ a raczej jej brak]). Próbowałem hexeditorem znaleźć przypis defa do numeru, ale nie znalazłem.
...trzeba by do innego numeru przypisać wszystkie właściwości wilkołaka, a więc np. plik def w kodzie gry... |
Acid Dragon |
Gdyż tego przypisania faktycznie z poziomu kodu maszynowego nie zobaczysz. Jednak istnieje miejsce w kodzie, w którym są wymieniane kolejne pliki .def jednostek wraz z ich podstawowymi właściwościami. Zachowana jest tam kolejność jednostek, a więc wilkołak będzie 194-ty z kolei. Teoretycznie zamieniając te dane dla wilkołaka i np. drakolicza sprawisz, że gra w miejsce dotychczasowego drakolicza zacznie wyświetlać def wilkołaka (i pewnie się scrashuje w wyniku jakiegoś problemu z animacją lub parametrami :P). W przypadku wilkołaka jednak - oraz każdego innego stwora z bardziej skomplikowanymi właściwościami - dalej pozostanie kwestia chociażby likantropii, która będzie cały czas działać na stwora nr 194. A co do tego gdzie w kodzie jest fragment dla likantropii nie mam pojęcia :P. |
Jeddite |
Dzięki! |
Altair |
Cytat: A co do tego gdzie w kodzie jest fragment dla likantropii nie mam pojęcia :P. Jest na to skrypt ERM więc można poszukać też w kodzie (powinno, ale wcale nie musi wyglądać podobnie). W każdym razie wartości powinny być takie same. !UN:C7762908/4/9999; ** Transformacja off !!UN:C7763122/4/9999; ** Berserk off |
Irhak |
Cytat: Eee... a ja myślałem, ze tylko w samouczku jest jako takie nawiązanie do chociaż świata H3.
Jedyna fabuła, która ma jakikolwiek związek z Heroes III to tytułowa kampania "In the Wake of Gods". Nawet jednak z niej nie za bardzo dowiadujemy się o co tu w ogóle chodzi. |
Acid Dragon |
Jednak nie - pewne nawiązania są. Na pierwszej mapie jest nawet wspominany Gelu ;). Pod koniec zaś pada (niezbyt wspaniała) sugestia co do faktycznego powodu zniszczenia świata. |
Nerevar |
Jaka? Nie mam natchnienia na kampanie WoG ;) |
AmiDaDeer |
Bogowie? :P Szczerze mówiąc dawno nie grałem w kampanie WoG-a, ale chyba o to tam w końcu chodziło. |
Bluearga |
A to lipa, spodziewałam się jakiegoś rozwiniętego wątku nawiązującego do skrótu "WoG"(w którym mowa właśnie o bogach) a tymczasem nikt o niczym nie wie xD A tak w ogóle to jest możliwe tworzenie własnych kampanii z pomocą tego edytora kampanii? Odpalam go i... No i właśnie nie wiem co dalej bo nawet nie wiem jak w nim wpisać już istniejącą kampanię. |
Irhak |
Cytat: Edytor kampanii WoGa jest właściwie taki sam jak SoDa. Wybierasz 'tło', wstawiasz scenariusze, dopisujesz prologi (i ew. epilogi) i dodajesz jeszcze krótki opis całej kampanii. Tylko tyle ;)A tak w ogóle to jest możliwe tworzenie własnych kampanii z pomocą tego edytora kampanii? Odpalam go i... No i właśnie nie wiem co dalej bo nawet nie wiem jak w nim wpisać już istniejącą kampanię. Używaj opcji kampanii i scenariusza do tego ;) |
AmiDaDeer |
Bluearga: Z tego co wiem "fabuła" WoGa jest tylko pretekstem do pokazania nowości, więc w sumie spodziewanie się od niej jakiegokolwiek rozwiniętego wątku wręcz mija się z celem. :P
A to lipa, spodziewałam się jakiegoś rozwiniętego wątku nawiązującego do skrótu "WoG"(w którym mowa właśnie o bogach) a tymczasem nikt o niczym nie wie xD |
maciugan |
Witam. Mam takie pytanie, otóż chce wgrać Woga do swoich herosów i powiedzcie mi, czy jest taka możliwość, by wgrać tylko jego niektóre elementy. To znaczy chciał bym tylko nowe jednostki, artefakty i ew. lokacje, a takie rzeczy jak dowódcy, doświadczenie jednostek, burzenie miast etc. zostawić za drzwiami. Czy wystarczy wgrać Woga i w jego opcjach odznaczyć te elementy, czy jest inna metoda? |
Irhak |
Tak, wystarczy tylko tylko wgrać i odznaczyć PO zainstalowaniu część opcji :P Ew. skorzystaj z ERA, z której ja osobiście nie korzystam :P |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 |
temat: [różne] Pytania natury technicznej | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel