Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Portal Przeszłości (Heroes VI)temat: Fanday Przemyślenia
komnata: Portal Przeszłości (Heroes VI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Belegor PW
2 lipca 2012, 15:03
Void (czyli Pustka lub Nicość) nie jest smokiem, jest starsze niż Asha czy Urgash. To przeciwieństwo materii i jej energii, czyli Porządku i Chaosu, wspólny wróg zarówno dla Ashy jak i Urgasha.

Alchemik PW
2 lipca 2012, 15:23
Ciekawe Kto tu wystąpi po stronie pustki? Jakaś nowa frakcja?

Alamar PW
2 lipca 2012, 16:20
Mam trochę czasu, wiec czas na króciutkie sprawozdanie z tego co było na owym spotkaniu. Od razu zaznaczam, że nie jest to słowo w słowo co było, ale tylko to co pamiętam - niekoniecznie musi się zgadzać z tym, co powiedziały dane osoby.


Fanday zaczął się od śniadania, które skończyło się zanim się zaczęło. :P Potem już wycieczka na górę, gdzie zarezerwowano salę na konferencję. Występ rozpoczął się od znanego już filmiku z 25-leciem marki Might and Magic, a potem Erwan le Breton rozpoczął krótki wykład z historii Ashanu. Tak więc:

Na początku była Pustka/Nicość (Void). W tej Pustce różne elementy zaczęły oddziaływać na siebie i się w końcu skrystalizowały, tworząc Kosmiczne Jajo. Z jajka wykluły się dwa smoki: Asha, Smoczyca Ładu i Urgash, Smok Chaosu. Asha postanowiła nadać formę i stworzyć Ashan. W tym celu stworzyła sobie do pomocy Smoki Żywiołów:
- pierwsza była Malassa, która stworzyła niebo i ciemność;
- następny był Elrath, który stworzył światło i słońce;
- kolejny był Arkath, który stworzył ogniste kule, z których miały powstać planety, w tym i Ashan;
- po nim była Sylanna, która okryła płonącą kulę ziemią, tworząc glob Ashanu;
- następna była Sylwanna, która stworzyła wody, rzeki, oceany czy deszcze;
- na końcu powstał Ylath, który tchnął powietrze w te wszystkie stworzone rzeczy.
Każdy ze Smoków Żywiołów stworzył też do swej pomocy śmiertelne rasy.

Urgash w tym czasie podróżował po Pustce i gdy wrócił, zobaczył co Asha uczyniła i się zezłościł. :P Nadała bowiem ona stałą formę czemuś, co według niego nie powinno takiej mieć i powinno stale ewoluować i podlegać zmianom. Stworzył więc demony, by odczynić wszystko, co jego siostra dokonała. Zakończyło się to wojną między nimi, Smokami Żywiołów i śmiertelnymi rasami. Resztę już znacie.
Było jeszcze kilka szczegółów o Zaćmieniach (przy okazji Erwan pomylił się w datowaniu Zaćmień :P), smoczej krwi (iż istnieje kilka rodzajów - smocza krew ognia, wody, chaosu, itd.) czy stworzenia Sheoghu przez Siódmego Smoka (bądź Siódmą Smoczycę - bo sam nie chciał ujawnić na razie jego/jej płci) z jego nieśmiertelnej duszy.

Erwan wspomniał następnie o podziale gier na dwa cykle. HV, DM i CoH należą do Cyklu Mrocznego Mesjasza (Dark Messiah Cycle), zaś HVI i wszelkie następne tytuły będą odnosić się do Cyklu Pustki (Void Cycle).

Później przyszła pora na zapowiedź Kompendium Ashanu (skąd niewątpliwie Erwan czerpał swe opowieści) na wrzesień tego roku, a także komiksu z przygodami Sławy i Katarzyny Gryfitów sprzed wydarzeń z HVI. Komiks na razie przeznaczony jest na rynek francuski, zaś co do kompendium, to o polskiej wersji na razie nic nie wiadomo (angielska wg Amazonu kosztuje 25 dolarów). Wspomniano też o pojawieniu się książek z uniwersum MM.

Na koniec była zapowiedź konwersji Clasha na IPady, IPhony czy Androidy.


Kolejna część prezentacji dotyczyła już samego DLC Pirates of the Savage Sea. Filmiki, zdjęcia i informacje od Ubisoftu o tym już macie, więc nic nic nowego nie mam do dodania.


Po Heroesach przyszła pora na prezentację Duel of Champions przez Davida Sourwine'a (grafik) i Emile'a Gauthiera z kanadyjskiego studia Ubisoftu. Ogólni objaśnili trochę zasady gry i zaprezentowali pojedynek miedzy użytkownikiem PC-ta i IPada, przy okazji cały czas rozbawiając zebranych. Na koniec ogłoszono betatesty w Polsce tej gry.


Na tym część formalna się skończyła. Kto chciał, mógł zagrać w Duela lub Piratów lub poprosić o autograf Davida Sourwine'a na otrzymanych kartach (o tym niżej), kto nie chciał, mógł zadać pytania oficjelom. To drugie było o wiele ciekawsze i pożyteczniejsze. :P Mimo początkowych problemów z ulokowaniem pytających i odpowiadających, w końcu rozmowa wyszła na hol przed salą i przekształciła się w swobodną dyskusję.


Udało mi się jednak wpierw złapać reprezentanta polskiego oddziału Ubisoftu - Grzegorza Szablę - który odpowiedział na kilka pytań:

- Gra planszowa Heroes jest wciąż w fazie produkcji, zaś jej wydawca faktycznie posiada licencję na ten tytuł. I to tyle w tym temacie, jako że Ubisoft nie nadzoruje na bieżąco fazy produkcji, wiec nie wiadomo, kiedy owa gra się ukaże, poza tym, że jest w fazie zaawansowanej (czy jakoś tak).

- Polska wersja Piratów ma być wydana w pudełku, w całości spolonizowana, w środku zaś ma znaleźć się kod na ściągniecie dodatku (Erwan i Marzhin powiedzieli później, że jednak płytka też ma być, w dodatku z soundtrackiem jeśli dobrze zrozumiałem) czy kod na dodatkową zawartość do Clasha (chyba nowy bohater Crag Hack).


W dyskusji na holu brali udział: Erwan le Breton, Julien "Marzhin" Pirou (projektant map), Alexis de Becque (marketing), Aurelien Gournay (marketing) z Ubisoftu oraz Stephan Winter (dyrektor generalny Limbicu).
Pytań było dużo, więc tylko kilka z nich:
- Dodatkowa zawartość HVI (bonusowa mapa, bohaterowie czy broń rodowa) będzie kiedyś dostępna dla zwykłych graczy, ale dokładnych planów jeszcze nie ustalono. Akurat w przypadku HV, mapka czy specjalny ślad pod bohaterem były dodane dopiero w ToE i patchu 3.1.
- Chińskie MMO Heroes Online nie pojawi się na rynkach zachodnich. Ubisoft wydał licencję na tę grę tylko na rynek chiński. Zaś prywatnie Erwan przyznał, że gdyby to była gra Ubisoftu, została by zamknięta ze wzgledu na "niewystarczającą" jakość (czy jako- tak).
- Marzhin (jako że on jest za to odpowiedzialny) w sumie nie odpowiedział na pytanie, czy pojawi się więcej remaków map z poprzednich części sagi, zwłaszcza że stworzenie Archipelagu Starożytnych bardzo go wyczerpało, ale nie wykluczył, że jednak się ukażą (spytałem się konkretnie o mapkę Dragon Pass).
- Znane już pytanie o 2 frakcje w darmowym DLC, które to stwierdzenie okazało się nie tylko źle zrozumiane i przetłumaczone, ale i nad wyraz optymistyczne. Ostatecznie będzie jedna jedna frakcja w dodatku, a jeśli on się dobrze sprzeda, to możliwy jest i kolejny dodatek.
- Wyjaśnienie odnośnie nazewnictwa Piratów - jest to Adventure Pack (zestaw przygód), a nie żaden dodatek (expansion pack, add-on). To tak, żeby nie wierzyć prasie. :P
- Pytanie odnośnie bossów, którzy mieli być dostępni w edytorze map a ostatecznie się nie znalazły. Wpierw było tłumaczenie na temat tego, że chodziło o pojawienie się bossów na mapach multiplayer, ale ostatecznie doszło do tego, że niektórych bossów można umieścić tylko w określonych miejscach (Smoczy Wąż, Czerw Otchłąni) czy po prostu są zabugowani. Odniosłem wrażenie, że po prostu zapomniano o tej obietnicy,a teraz mają ważniejsze sprawy na głowie.
- Gdzie się podziały zapowiedziane specjalizacje miast? Odpowiedź Erwana, gapiącego się na swoich współpracowników: No właśnie, gdzie się podziały? W końcu wyszło, że jest to jedna z rzeczy, których nie udało im się dodać do HVI i czego żałują, ale być może w przyszłości uda się im tę obietnicę spełnić.
- Pytanie o to, dlaczego każdy kolejny patch dodaje nowy plik (data8.orc, data9.orc) zamiast nadpisać istniejące pliki i nie duplikować ich zawartości. Wyjaśnienie było długie i obszerne, lecz zapamiętałem tylko to :P, że choć na początku stwierdzono, ze taki był wybór programisty, w końcu przyznano pół serio, że to "lazy coding".
- Pytanie czy zamierzają wyruszyć z historią poza obecny kontynent. Na razie nie, nie mają stworzonej nawet mapy całej planety, tylko to co obecnie widzimy, ale w (dalekiej) przyszłości raczej odwiedzimy ziemie na wschod czy południe od Thallanu a może i inne planety.
- Pytanie odnośnie dlaczego Nagi nie znalazły się w HV, zarówno pod względem technicznym (wszak pojedyncze pliki nag w HV:FoH były), jak i fabularnym. I tak, faktyczną przyczyną pojawienia się Krasnoludów, a nie Nag, była utrata danych (trash to disc IIRC). Fabularnie - nagi ogarnęła w pewnym okresie wojna domowa i "nie poszła jak się spodziewano". W rezultacie nagi przeniosły się pod ocean, do swych podwodnych miast i całkowicie odizolowały się od reszty Ashanu. Aha, Sanktuarium (jako frakcja) powstała kilka(naście) lat przed rokiem 0 RSS, po upadku Imperium Shantiri (które było niejako Atlantydą).
- Erwan zapytany o kod źródłowy do H3 i możliwość jego udostępnienia, na początku za bardzo nie chciał o tym rozmawiać, ale w końcu przyznał, że sam nie wie, czy go mają i nie wie, jak to jest w tej sprawie z polityką Ubisoftu. Alexis (z marketingu) przypomniał mu, że po 10 latach jest to możliwe i w Erwan obiecał zobaczyć co da sie zrobić w tej sprawie.
- Pytanie odnośnie dlaczego zrezygnowano z elementów sc-fi. Odpowiedź byłą długa i wyczerpująca, ale skończyło się na tym, że po prostu w latach 90-tych to się sprzedawało, obecnie nie.
- Pytanie odnośnie MMX - Ubisoft nie jest nastawiony na tego rodzaju gry - po prostu się nie sprzedają, ale Marzhin będzie męczył Erwana o to na każdym kroku. :P
- Nie będzie reedycji Heroes Chronicles czy remake H3 - wolą stworzyć coś nowego, niż tracić pieniądze na coś, co się nie sprzeda w oczekiwanym ilościach (czy jakoś tak).
- Ashan leży w innym uniwersum, niż planety z poprzednich gier i nic je nie łączy. Jednakże nie wiadomo, czy tak zostanie na stałe - Marzhin (który odpowiada za wszystkie te "powroty do przeszłości") powiedział, że wyobraża sobie Ashan, jako jedną z planet leżącą gdzieś w mgławicy i odwiedzanej przez Starożytnych, którzy ją obserwują z jakiś powodów (ale jej nie stworzyli, ani nie odpowiadają za jej przeszłość). Może w końcu przekona Erwana do swojej wizji, ale na razie Ashan nie jest jakkolwiek powiązany ze starym uniwersum.
- Spytany o największe porażki HVI, Erwan wspomniał o systemie umiejętności, który okazał się porażką. Wciąż jednak uparcie bronił systemu surowców, mimo że przyznał, iż można by wprowadzić kryształy smoczej krwi ognia, wody, chaosu, itd. Odniosłem wrażenie, że mniej surowców, to jego osobisty pomysł i będzie go bronić dalej, choć zdaje sobie sprawę, że też to nie wyszło jak trzeba.
- Jeśli chodzi o balans, to aktualnie zajęto się tylko polem bitwy. Nie ruszono nic związanego z mapą przygód, przyrostem, miastami czy budynkami unikatowymi (jak budynki wskrzeszające w Przystani i Nekropolii).
- Było też wiele innych pytań: o tury jednoczesne (na razie nie), o widgety, Conflux i modding (odpowiedzi nie pamiętam), skąd nazwa Ashan (bo jest krótka i prosta, nie odnosi się też do żadnego konkretnego słowa czy miejsca - tak wiec nie jest to A.S.H.A.N. czy "ash" - popiół po Rozliczeniu) i jeszcze inne.

Stephan Winter z Limbicu co jakiś czas coś sobie notował przy niektórych pytaniach, zwłaszcza tych technicznych, więc jest nadzieja, ze część z uwag dotrze do odpowiednich osób.


Niestety, czasu zabrakło, bo grupa która grała, chciała też zadać swoje pytania, więc zostało tylko przetestowanie produktów Ubi. W sumie tylko zerknąłem na ekrany miast (ekranu Inferna w ogóle nie było w grze), na spolszczenie dodatku (które kuleje) i na walkę z Ptakiem Gromu. Znudziła mi się po kilku turach. Jeszcze tylko wyjaśniając, Ptak Gromu to model Feniksa (nawet Erwan to przyznał), tyle że z innym cieniowaniem czy efektami świetlnymi i sprawia to, że jednak się różni od podstawowej jednostki. Nie ma sytuacji jak w przypadku Czarcich Lordów i bossów inferna, ze zmieniono tylko rozmiar modelu.


Na koniec dano każdemu uczestnikowi torbę z kartami do Duela, kubek z logiem HVI, koszulkę i teczkę ze szkicami - prawie wszystkie były już pokazane na Facebooku - Crag Hack, Clash of Heroes, 4 z Dueala (po cztery karty na każdym) oraz ekran ładowania z Piratów. Spotkanie zakończyło się zbiorowym zdjęciem na dole hotelu.

Alchemik PW
2 lipca 2012, 16:54
"- Spytany o największe porażki HVI, Erwan wspomniał o systemie umiejętności, który okazał się porażką."

Z takim podejściem to może całkowicie przerobią grę? Zmiana drzewka umiejętności mogłaby też pociągnąć za sobą wprowadzenie Gildii magów.

Matheo PW
2 lipca 2012, 17:52
Cytat:
Nie będzie reedycji Heroes Chronicles czy remake H3 - wolą stworzyć coś nowego, niż tracić pieniądze
Tyle, że mogliby rozwijać dwie części Heroes na raz. Ktoś już robi remake H3 i to za darmo. Wystarczy się z nimi porozumieć.
Owa "pustka" to moim zdaniem kiepski pomysł. Nie wyobrażam sobie tego. Jednak można to wykorzystać do połączenia ze starym uniwersum.

Alchemik PW
2 lipca 2012, 18:16
"Tyle, że mogliby rozwijać dwie części Heroes na raz. Ktoś już robi remake H3 i to za darmo. Wystarczy się z nimi porozumieć."

Robienie remake'u jest bezsesnownym pomysłem. Musieli by przenieść część zespołu do tego projektu, akurat wtedy gdy główna gra wymaga naprawiania błędów i ewentualnych zmian technicznych, a po MM9 to jest to druga gra co do ilości błędów i chybionych pomysłów. Inna rzecz że niewiadomo ile osób byłoby tym zainteresowane, bo po co zmieniać coś co jest bliskie ideału - zarówno graficznie i technicznie.

Matheo PW
2 lipca 2012, 18:29
"Ktoś już robi remake H3 " (czyt. HotA Crew) ;)

Alchemik PW
2 lipca 2012, 18:34
Lecz to co innego gdy robią to fani, robią to "dla zabawy" (nie wiem jak to inaczej powiedzieć). Natomiast firma ma trudniej gdyż musi wyłożyć na to kasę i pracowników, a tu Ubisoft ma trochę związane ręce gdyż jak mówiłem ma jeszcze dużo roboty nad H6.

Dark Dragon PW
2 lipca 2012, 23:37
Matheo:
"Ktoś już robi remake H3 " (czyt. HotA Crew) ;)

Jaki remake? Oni robią jedynie dodatek.

Belegor PW
2 lipca 2012, 23:55
Widzieliście zdjęcia jakie udostępnili z fanday w Warszawie i w Paryżu? Co wam powiem to wam powiem, ale i tak powiem- zdjęcia z naszego są najlepsze, szczególnie to zbiorowe ;).

Dark Dragon PW
3 lipca 2012, 01:14
Tak, chociaż ich mało i mogli sfotografować drugą turę pytających :P

Irhak PW
4 lipca 2012, 21:39
Cytat:
Musi być reedycja Heroes III.
Raczej reedycja MM1-5 z poprawioną grafiką chociaż. Wielu nowych nie przejdzie tych gier już... ani nie będzie wiedziała jak grać. Pozostałe są na tak skonstruowane, ze jeszcze można wszystko nawet ukończyć.

Quba Drake PW
4 lipca 2012, 21:51
Uważam, że konwent był udany mimo, iż z kilkoma osobami (z Groty) nie rozmawiałem to miło spędzało się czas w Warszawie.

Najlepiej wspominam sytuacje w pizzeri (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi) i oświecenie Syriousa albo przemierzanie Warszawy z Dark Dragonem.

„Plac bankowy... Banków nie ma, ale też jest za...”

Chciałbym jeszcze podziękować F!eldowi za załatwienie mi loginu i hasła, żeby testować Duel of Champions :P

Niebawem zamieszczę sprawozdanie z Fundaya oczami mieszkańca groty... Moje przemyślenia i sytuacje jakie spotkały mnie w drodze i w czasie pobytu w Warszawie.

AlamarAlamarChyba chodziło Ci o fanday... chociaż rzeczywiście można to nazwać też "fundayem".

Belegor PW
4 lipca 2012, 22:23
Em.. tak..pizzeria, to była nieoficjalna część fanday- jedynie dla vip-ów (xD). Oj tak z dotarciem na miejsce były problemy. Najpierw jed na dworzec centralny, szukaj autubusu 171, idź do metra potem z metra Ratusz Arsenał plecami do metra, szukanie politycznego skrzyżowania.... wskazówki na miarę zagadek kluczników z HV.

Dark Dragon PW
5 lipca 2012, 02:29
Gaspar zTawerny:
Musi być reedycja Heroes III.

Jest masa reedycji H3, gdyż ta cz. zawsze będzie się db sprzedawać :P

Pizzeria była znakomitym zwieńczeniem tamtego spotkania :)

Quba Drake PW
5 lipca 2012, 20:48
Syrious prawdziwym questem było znalecienie drogi do MC Donalda... Najpierw wejście w podziemia, a potem...strzałka w ścianę ;]

No... Wspominałem, że zrobię pewien obrazek... Stworzyłem go zaraz po przyyjeździe do domu.

http://imageshack.us/photo/my-images/3/memqk.png/

Sytuacje każdy chyba pamięta ;]


Alchemik PW
5 lipca 2012, 21:03
Zamiast robić remaki mogliby zoptymalizować starsze gry z serii MM do dzisiejszych komputerów i systemów operacyjnych, zwłaszcza MM1-5. Lecz nie mówię tu o nowej szacie graficznej lecz zwiększonej rozdzielczości, zgodności z nowym sprzętem (także z coraz powszechniejszym dotykowym). Oprócz tego gdyby przywrócili je w sprzedaży pudełkowej i dołączyli do tego wszystkie bonusy jakie kiedykolwiek dodali do tych gier (mapy, poradniki, ścieżki dźwiękowe) to byłoby świetnie.

Dark Dragon PW
8 lipca 2012, 15:46
Tak sobie przypomniałem, w mojej rozmowie z Erwanem wynikło takie cuś. Rzeczy, które będą dochodzić do Duela, w późniejszym czasie będziemy mogli najprawdopodobniej zobaczyć w H6. Odnosi się to m.in. do nowych frakcji. Gra ma być cały czas wspierana i rozwijana. Ciekaw jest ile ów "constans" będzie trwał ;)

Belegor PW
8 lipca 2012, 16:11
Kurcze, szkoda że nie zapytał nikt o bestiariusz, czy cały będzie zawarty w kompedium, czy jeszcze będzie tworzony (ze względu na Duela).

Dark Dragon PW
8 lipca 2012, 16:46
Bestiariusz i tak będzie wymagał uaktualnień przez wzgląd na nowe cz. gier Mocy i Magii czy same updaty DoCa. Jak dla mnie już w tej wersji mogliby zamieścić...
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
temat: Fanday Przemyślenia

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel