Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] Nasze własne jednostki WoG
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 99 - 100 - 101 ... 162 - 163 - 164

Matheo PW
17 marca 2012, 15:58
Ja mam pytanie, jako totalnie początkujący. Skąd wźiąść grafiki jednostek żeby móc je edytować;)?

Irhak PW
17 marca 2012, 16:15
Cytat:
Skąd wźiąść grafiki jednostek żeby muc je edytować;)?
Wiem, że to mogłeś specjalnie zrobić, ale... zajrzyj do słownik :P

Grafiki jednostek masz w defach, których nazwy zostały podane przez Tritha, ale także i kilka(set?) innych defów :P

Matheo PW
17 marca 2012, 16:49
Poprawiłęm ;)
Chyba powinienem założyć oddzielny temat dla, ,Totalnie początkujących,, heh. Bo nadal nie kumam. Co to są te defy? I jeśli w nich są grafiki, to skąd te pliki def wźiąść :)

Irhak PW
17 marca 2012, 17:18
Potrzebujesz: ResEdit, DefPreview i DefMaker. Wszystkie są dostępne w Skarbcu wraz z informacją do czego służą ;)

Matheo PW
17 marca 2012, 19:18
Dzięki wielkie ;)

witchking PW
16 kwietnia 2012, 23:57
Chciałbym zaprezentować kilka moich ostatnich prac

Animacja kuroliszka. Prace nie posunęły się bardzo do przodu. Ale jest start i lądowanie.

oraz wersja mniejsza z mniejszą ilością klatek


Coś na kształt zjawy od jakiegoś czasu w moim avatarze.


Kilka prób stworzenia szkieleta łucznika:


Matheo PW
17 kwietnia 2012, 16:18
Naprawdę niezłe te jednostki ;) śmiało można je wstawiac do WoG. Ze szkieletów najlepiej wyszedł ten u góry ekranu.

AmiDaDeer PW
17 kwietnia 2012, 16:21
Dobre, ale strasznie sztywne i perspektywa trochę psuje wrażenie. Ustaw je w jakiejś ciekawszej pozycji...

witchking PW
26 kwietnia 2012, 01:20
Ciąg dalszy prac nad szkieletem. Cały czas to jeszcze nie to ale wydaje mi się, że wygląda lepiej

The Doom PW
29 kwietnia 2012, 17:42
Godnie wyglądają te szkielety ;D ! Wydaje mi się, że głowa powinna być trochę bardziej... Hmmm... Owalne, jak na trupa przystało :P Może po prostu... Ściągnąć czaszkę oryginału?

PS Posłuchaj, Witchking - rzuciłeś kiedyś, że podstawowym mankamentem mojej jednostki jest to, że nie jest ona w trójwymiarze. Co byś powiedział na takiego Wojownika Nag mojego autorstwa ;P :
- http://imageshack.us/photo/my-images/849/wojowniknagprzd.png/
- http://imageshack.us/photo/my-images/39/wojowniknagbok.png/

Masław PW
29 kwietnia 2012, 19:39
Krasnolud w brązowym stroju:

http://img.nopaste.pl/showpict.php?id=krasnolud_4f9d7d0965b4e.png


http://chomikuj.pl/goretex/CDWARF,1623439297.rar

majaczek PW
1 maja 2012, 14:04
ten roboto-commander niezły :P nauczył się Moonwalk od pana Jacksona (joke)

Kuroliszek mi się podoba - na poważnie - jest gdzieś DEF do ściągnięcia? bo mogę chcieć umieścić go w modzie.

Marzenie twórców jednostek się spełniło - powstała wtyczka Amethyst do ERY - pozwala ona zwiększyć limit jednostek, więc dodać nowe bez podmieniania starych. Jeśli osoby w tym temacie zapodają dobre DEFy, jest duża szansa że umieszczę je w modzie. ("Hurra wreszcie będą w grze !!!" - takiej reakcji oczekuję :P ).
Nowe DEFy są świetne na jednostki neutralne oraz pomocnicze (należące do frakcji ale nie do miasta), ale potrzebuję także grafik na drugie ulepszenie każdej jednostki z każdego miasta (dla 7lv już są - te same co 8lv), więc dobre przekolorowanki/sklejanki również się przydadzą. Jak mod będzie gotowy zapodam was w Creditsach.

EDIT:
@Down
Może nie napisałem wyraźnie ale miałem zamiar spytać się o pozwolenie i o pełnego DEFa... następnym razem postaram się być bardziej komunikatywny :P. Poza tym na wszelki wypadek się pytam, gdy na HC panuje taki zwyczaj że DEFa można zwinąć pod warunkiem że wspomni się autora, bez pytania go o zgodę, tyle że ja nie mam zamiaru nic robić na siłę bo potem można się złej sławy nachapać :P.

The Doom PW
1 maja 2012, 20:31
Po pierwsze, Majaczku, skąd wiesz, że szanowny pan Witchking zgodzi się na wykorzystanie swej pracy w TWOIM modzie...? Po drugie (tutaj taka moja mała propozycja) - mniej gadania, więcej robienia, jak to już ktoś niegdyś wspomniał :P
Trzecie, nie musisz tak wszędzie chwalić tego Amethyst'a - czytać każdy z nas umie, a jak chcieć będzie, to skorzysta. To by było w sumie na tyle...

@Masław
Jednostka jest... Cóż... Za przeproszeniem, mało oryginalna, jeśli można tak to ująć :/

witchking PW
5 maja 2012, 21:21
Wybaczcie dawno mnie tu nie było.
Tak więc po kolei:

@The Doom
Twój wojownik nag bardzo mi się podoba. Chciałbym zobaczyć go zrenderowanego, to sporo zmienia odbiór. Zmienił bym też nazwę ale to wedle uznania.

@Masław
To przekolorowanka ale moim zdaniem dobra.

@majaczek
Niestety jeszcze nie stworzyłem defa ale ciągle nad tym pracuje. Gdy będę miał już całość animacji nie będę miał nic przeciwko byś ją wykorzystał. Dodam nawet, że gdybyś miał konkretne przeznaczenie dla mojej jednostki mogę ustawić kolor pod konkretny zamek czy coś w tym stylu.

zbigniew PW
6 maja 2012, 22:37
Ja mam do Ciebie Witchkingu takie jedno pytanie: W jaki sposób pozbywasz się resztek backgroundu, który często powstaje kiedy renderujemy jednostkę w blenderze. Chyba że nie renderujesz w blenderze.

A tak po za tym... Ładne jednostki. Bazyliszek the best. Szkielety pierwsze dużo gorsze ale ten poprawiony ok. Ciekaw jestem tylko czy udało Ci się je wstawić w herosów. Bo zrobić jednostkę to jedno a pozbyć się resztek backgroundu z jej brzegów- to z tego co pamiętam była bardzo frustrująca sprawa...

witchking PW
6 maja 2012, 22:55
Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie to bardzo pomocny okazuje się tu node editor. Przy jego pomocy można zapisać render bezpośrednio do pliku. W takim przypadku model zapisywany jest z kanałem alfa w tle.

Wydaje mi się, że to pomocne ale przyznam, że jeszcze nie dodałem moich jednostek do herosa. Jestem na etapie tworzenia animacji.

zbigniew PW
6 maja 2012, 23:29
Zauważyłem że Twoje jednostki maja z tym problem. Problem z kanałem alfa, który stopniowo zanika- i w blenderze nie da się go ustawić tak by miał ostre krawędzie.

Widać to na przykładzie twojego bazyliszka:



Pozwoliłem sobie zmienić mu background z białego na cyjanopodobny i efekt stopniowo zanikającej alfy powoduje właśnie pojawienie się takiej białej (w tym przypadku) otoczki.

Próbowałem kiedyś za pomocą node editor stworzyć alfę z ostrymi krawędziami ale nawet wyjadacze z blenderowni nie wiedzą jak tego dokonać.

Ta biała otoczka może tutaj tak mocno nie jest widoczna ale wierz mi że w grze będzie naprawdę paskudnie wyglądać.

Edit: na tym obrazku wyraźniej widać o co chodzi:


witchking PW
6 maja 2012, 23:40
A dzięki wielkie za sugestie. Będę musiał zacząć zwracać na to uwagę. Jeśli coś wymyśle to napiszę.

zbigniew PW
6 maja 2012, 23:56
Czas najwyższy ;). Ten z pozoru niewielki problem skutecznie może odstraszyć od modelowania do woga. Ja go generalnie rozwiązałem ale po pierwsze powrócił do mnie tak trochę jak bumerang a po drugie dobrze by było żeby przyszli modelarze zwracali na to uwagę.

Może ktos jeszcze może pomóc? Grafików w kwasowej wszak paru mamy.

Trith PW
7 maja 2012, 00:49
Akurat ja swojego czasu w pewnym stopniu rozwiązałem ten problem, nawet w dosyć prosty (choć niedoskonały) sposób.

*zerka na swoje ustawienia renderowania w Blenderze*

W ustawieniach renderowania w zakładce "Shading" w rozwijanym menu mam "Alpha:" mam ustawione "Straight Alpha", a w zakładce "Anti-Aliasing" w rozwijanym menu opcję, która nie powoduje zbytniego rozmycia renderowanego obrazka, "Box" lub "Catmull-Rom". Opcja "Full Sample" z zakładki "Anti-Aliasing" nie powinna być zaznaczona.

Wadą tej metody jest to, że czasami na krawędziach renderowanego obiektu pojawiają się dziwne piksele, zwykle w równie dziwnych kolorach. Te "dziwne piksele" są w praktyce niemal przezroczyste, jednak gdy klatki są zapisywane w formacie *.bmp lub innym nie obsługującym kanału alfa siłą rzeczy takie piksele pozostaną widoczne.

Na to opracowałem kolejną, nieco bardziej uciążliwą metodę...
Klatki animacji renderuję jako *.png z użyciem kanału alfa. Następnie otwieram ich zbiór jako warstwy w Gimpie i zapisuję jako animowany *.gif (Gimp automatycznie redukuje piksele o wartości alfa poniżej 50% do kompletnie przezroczystych, a te powyżej tej wartości pozostają widoczne). Następnie używam innego programu (przeznaczonego specjalnie do edycji gifów), żeby szybko wyeksportować klatki z takiego gifa do plików *.bmp (jeśli w Gimpie istnieje funkcja zapisywania warstw jako oddzielnych plików, niech ktoś mnie ośweci).
strona: 1 - 2 - 3 ... 99 - 100 - 101 ... 162 - 163 - 164
temat: [H3/różne] Nasze własne jednostki WoG

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel