Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [różne] Dodatkowe jednostki w miejsce nowych ulepszeń
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

Fandor PW
24 kwietnia 2012, 10:18
Cześć, jestem dość pomysłową osobą jednak kiepskim grafikiem itd, więc wszystko co związane ze stroną techniczną modów mnie przerasta. Miałem jednak kilka pomysłów przy czym większość pewnie niewarta uwagi ale jeden myślę mógłby się spodobać graczom. Projekt polega na tym że w miejsce nowych ulepszeń 3/4 nieważne wejdą zamiast ulepszeń nowe jednostki. Jednostki na danych poziomach mają odpowiadać ulepszonym jednostką swojego poziomu, a będą możliwe do zrekrutowania po wybudowaniu tego budynku który do tej pory służył do możliwości ulepszania jednostek.
Więc tak ja nie mam zamiaru się z nikim kłócić o prawa do tego moda itd, interesuje mnie tylko czy ktoś dałby radę takie coś stworzyć gdyż chętnie bym w taki twór pograł. Mam już kilka pomysłów jednak wyśle je osobie która będzie chciała się tego podjąć. Nie chodzi o tworzenie nowych jednostek tylko włożenie gotowych do miast.

Warmonger PW
24 kwietnia 2012, 10:31
Skoro już wpadłeś ten pomysł, przedstaw go w taki sposób, aby każdy go zrozumiał. Ja na przykład mam z tym problem.

Podpowiem też, że osób z "genialnymi" pomysłami było już wiele, ale zawsze brakuje programistów i grafików, którzy mogliby coś konkretnego zrobić. Tym bardziej, że projekt nie jest konkretny.

Fandor PW
24 kwietnia 2012, 10:45
No tak to na pewno, mało osób potrafi sprawnie obsługiwać programy itd, a dużo osób ma pomysły. Ja np. mam ich bardzo dużo ale myślę że ten może być warty trochę uwagi.
Mod dodał by możliwość zamiast ulepszania jednej jednostki w kolejne ulepszenie dodać inną do siedliska. Dodana zostanie ona przez budynek, który do tej pory dawał nowe ulepszenie. Do każdego zamku trafią jakieś jednostki (3/4 przy czym jestem za wstawieniem jednostek występujących już w H3 i wogu [neutralnych] a czasami zostawić lub zmienić poziom jednostek które były już ulepszeniem). Miałbym nadzieję żeby nie było zbytnich problemów bilansem zrobić jednostki na tych samych poziomach wszędzie, a jednostką pozmieniać statystyki. Podam przykład miast gdzie wybrane już są jednostki.
Bastion:
4. Pegaz - Srebrny Pegaz / Strzelec
5. Drzewiec - Ent / Sylwański Centaur
6. Jednorożec - Bitewny Jednorożec / Czarodziejka (poziom ten będzie w wypadku pod moda 4 ulepszenia jeżeli jednak bez niego jestem za poziomami 4,5, 7)
7. Zielony Smok - Złoty Smok / Czarodziejski Smok (takie smoki dostaną zmienione statystyki odpowiadające 8 poziomowi czyli czarodziejski, rdzawy i kryształowy).
Więc w wypadku poziomu 4,5,(6) były by to jednostki o innych umiejętnościach, ale o takiej samej mocy (wiadomo jeden będzie miał np. lepszy atak drugi obronę) podczas gdy na 7 inna jednostka miała by bardziej rolę 8 poziomu więc była by potężniejsza.

witchking PW
24 kwietnia 2012, 11:17
Czyli takie alternatywy dla istniejących jednostek. Coś jak w homm 4 mamy jeśli dobrze rozumiem. Pomysł dość ciekawy a próby jego wykonania na różne sposoby pojawiają się w wielu miejscach. MoP rozwiązuje to dość ciekawie, niestety tych alternatyw jest niewiele i cierpi grafika. Nie przekonuje mnie by te wszystkie alternatywne jednostki dochodziły po zbudowaniu jednego budynku. Rozumiem jednak, że to pewne ułatwienie przy tworzeniu.

Podsumowując to może być ciekawe. Ważne jednak by dodane do każdego miasta jednostki wpisywały się w ogólny klimat miasta. Np bastion jest zielono brązowo biały(białe ulepszenia). Miłym akcentem był by wspólny element u dodanych jednostek.

Fandor PW
24 kwietnia 2012, 11:25
Wiem i właśnie chodzi o to że wpasowujące się jednostki chcę by ktoś dodał
np. Bastion - strzelec, sylwański centaur Twierdza - dzik, nomad, troll.
Ale to wyglądać ma tak jak z ulepszeniami, że kupujemy budynek i możemy je rekrutować ale wymagane jest ulepszone siedlisko danego poziomu.

gruziak97 PW
24 kwietnia 2012, 11:32
Co prawda nie jestem najmądrzejszy jeśli chodzi o sprawy techniczne, ale z tego co wiem może być ciężko dodać więcej jednostek do rekrutacji w jednym zamku. Jak nie mam racji, proszę o sprostowanie. ;)
Ciekawie poradził sobie z jednostkami alternatywnymi Hero of Light w swoim modzie.

Fandor PW
24 kwietnia 2012, 11:38
On jakoś podmienił jednostki ulepszone i podstawowe na te nowe w większości przypadków (swoją drogą jeżeli nikt mi nie będzie chciał pomóc to może zwrócę się do niego żeby w jakiś sposób takie coś dołączył do swojego moda).

Fandor PW
25 kwietnia 2012, 08:17
Dobrze więc mod wyjdzie może za rok jakoś zajmie się nim Irhak jak pokończy kilka projektów.

Matheo PW
25 kwietnia 2012, 09:34
Cytat:
Projekt polega na tym że w miejsce nowych ulepszeń 3/4 nieważne wejdą zamiast ulepszeń nowe jednostki.

Czyli tak jak tutaj ?

Fandor PW
25 kwietnia 2012, 10:07
Wiesz Matheo nie do końca wygląda to w ten sam sposób jak w Hero of Light, w Hol są to podmiany jednostek zwykłych a my tu planujemy dodać taką możliwość gdzie po wybudowaniu specjalnego budynku (tego co nowe ulepszenia) będziemy mogli zakupić inną jednostkę lub te oryginalne, jednak nie będzie tu takiej losowości, bardziej tak żeby w każdym zamku na tym samym poziomie. (4,5,(6),7)

Irhak PW
25 kwietnia 2012, 13:09
Cytat:
Dobrze więc mod wyjdzie może za rok jakoś zajmie się nim Irhak jak pokończy kilka projektów.
Powiedziałem, że pomogę. Ale jak tak zrzucasz to to nie będą alternatywy tylko drugie ulepszenie dla właściwie każdej jednostki (z przesunięciem ich w na wykazie np. czarodziejski smok do bastionu na lvl 8, a chłop jako downgrade pikiniera w strażnicy). Uważaj więc, żeby nie zwalić wszystkiego na mnie ;)

Fandor PW
25 kwietnia 2012, 13:12
Nie w sumie przydało by mi się w końcu tego nauczyć, potem Ci dokładniej wyjaśnię o co chodzi bo chyba tam źle zrozumiałeś.

witchking PW
25 kwietnia 2012, 13:43
Chętnie zobaczył bym trolla w cytadeli. Najlepiej takiego rzucającego kamieniem jak w homm 2. Ostatnio znalazłem w sieci taką sklejankę. Niestety bez animacji

To tak w ramach ciekawostki. Co do trolla w cytadeli to uzasadnienie jest takie, że w M&M7 to istoty bagienne i rzeczny (a także górskie ale te nas nie interesują w tej chwili). Troll rzucający był by ciekawym urozmaiceniem balansu dla cytadeli. Nie rzucający zaś wpisuje się ładnie w ogólny zamysł gdzie sporo jednostek jest wolnymi.

Tak czy owak życzę powodzenia:)

Fandor PW
25 kwietnia 2012, 13:51
Wiesz my nie chcemy zbytnio modować nowych jednostek tylko wprowadzić jednostki które już są do zamków (w większości ze zmienionymi trochę atrybutami) na dane poziomy.

witchking PW
25 kwietnia 2012, 13:57
Stąd propozycja trolla;) Rzucanie to tylko taki dodatkowy wymysł. Domyślałem się, że raczej nie przejdzie.

Irhak PW
25 kwietnia 2012, 14:16
Wystarczy tylko dorobić animację rzutu i ustawić go (np. skryptowo, jeśli inaczej się nie da) jako strzelca.

majaczek PW
25 kwietnia 2012, 14:51
Mam propozycje do autora tematu, trochę kontrowersyjną.

Mod ma dodawać nowe jednostki i ma być tego sporo, poza tym może wykorzystać DEFy jednostek z sieci. Tyle jednostek raczej nie zmieści się jako podmianka jak było w NU. Poroponuje skorzystać z wtyczki Amethyst na platformie ERA w celu możliwości dodania kompletnie nowych jednostek (o numerach powyżej drakolicza). Wtyczka jest bardzo stabilna jak na WoGa i większość błędów która została to małe problemy graficzne. Niestety tylko jeden mod o którym słyszałem ("Terry Prachets Mod") korzysta z tych super możliwości, więc proponuje abyście też z niej skorzystali.

EDIT: Irhak, Amethyst pozwala ustawić większość takich elementów bez grzebania w skryptach, ale to chyba dotyczy wyłącznie nowych jednostek. Proponuje nie podmieniać żadnych "zwykłych" jednostek, no może poza posłańcami.

witchking PW
25 kwietnia 2012, 14:55
Nie chce wypowiadać się za autora moda. Tak więc zabieram głos tylko w swoim imieniu. Moim zdaniem pomysł jest dobry ma tylko jeden mankament. Chyba mało osób zna się na Erze. Mógłbyś zrobić małą instrukcję jak się do tego zabrać?

Edit: Przy pomocy ERY można dodać budynek do zamku? Ktoś już tego dokonał?

Trith PW
25 kwietnia 2012, 15:25
Cytat:
Chyba mało osób zna się na Erze

Ludzie tutaj mają sentyment do 3.58f i nie lubią zmian. :P
Kiedy rozmawiałem na ten temat swojego czasu, odpowiadano mi tym, że platforma jest niestabilna i mało powszechna.

Fandor PW
25 kwietnia 2012, 15:29
@majaczek ja nie napisałem że on ma wprowadzić nowe jednostki (jak coś źle napisałem to zaraz zmienię), ma on dać możliwość zakupu jednostek alternatywnych (o statystykach odpowiadającym ulepszonym formą) zamiast ulepszeń wprowadzonych w modzie nowe ulepszenia. Będą to jednostki które już są w H3 i wogu np. Nomad do Twierdzy czy Koszmar do nekropolis.
strona: 1 - 2
temat: [różne] Dodatkowe jednostki w miejsce nowych ulepszeń

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel