Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [różne] Pytania natury technicznej
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Jeddite PW
29 czerwca 2011, 10:06
Mam małe pytanko. O co chodzi w tej "sztuczce" Slavy z dodawaniem jednostek? W jaki sposób mu się to udało?

Shin0bi PW
29 czerwca 2011, 12:19
Nie sądzisz, że gdybyśmy to wiedzieli to powstałoby już 999 modów dodających jednostki...? :P

Irhak PW
29 czerwca 2011, 13:29
Najprościej byłoby znaleźć w kodzie heksadecymalnym parę cyfr odpowiedzialnych za liczbę dostępnych jednostek, ale używając też inżynierii wstecznej. ;)

Altair PW
29 czerwca 2011, 18:13
Irhak:
Najprościej byłoby znaleźć w kodzie heksadecymalnym parę cyfr odpowiedzialnych za liczbę dostępnych jednostek, ale używając też inżynierii wstecznej. ;)

Litości... za limit (ilość) jednostek nie jest odpowiedzialna zmienna ale jej typ. Innymi słowy nie można przypisać więcej niż 255 ponieważ, ten licznik jest jedno bajtowy. A samo dodawanie jednostek jest takie trudne, ponieważ tablica jednostek(umiejętności, ulepszeń) ma określony rozmiar (wcale nie 255). Powinieneś wiedzieć, że powiększenie tablicy wymaga przekopiowania jej w inne (puste) miejsce w pamięci tak aby się zmieściła. Trzeba także znać położenie tych wszystkich tablic (umiejętności). Nie wypowiadaj się więc na tematy o których nie masz zielonego pojęcia.

Warmonger PW
29 czerwca 2011, 19:11
Wydaje mi się, że zreferowałeś dawny post AcidDragona, ale w taki sposób, że przestał być zrozumiały. Opiszę więc sprawę prościej - dodawanie wpisów w kodzie wykonywalnym jest cholernie skomplikowane, a sytuacja jest tym gorsza, że odwołania do tego fragmentu występują w ogromnej liczbie innych miejsc programu.

Altair PW
29 czerwca 2011, 22:46
Mi natomiast wydaje się, że zreferowałeś teraz mój dawny post. :)
Tak czy inaczej mój post w założeniu nie miał być zrozumiały dla wszystkich ponieważ był skierowany wyłącznie do Irhaka. A ja złośliwie chciałem mu tylko uświadomić, że o takich podstawach (jako student) powinien już wiedzieć i nie wprowadzać (celowo bądź nie) innych w błąd.

Irhak PW
29 czerwca 2011, 23:32
A ty za to nie zrozumiałeś mnie... ja nie mówiłem o maksymalnej liczbie jednostek, ale o ich aktualnej liczbie... -.-'

Altair PW
30 czerwca 2011, 01:11
Aktualnej liczby też nigdzie nie ma. Za to są tablice, których adresowanie jest ograniczone właśnie tym limitem. Innymi słowy jeśli zapytasz grę o jednostkę o numer większą od istniejącej nastąpi (oczywiście nieudana) próba odczytu spoza tej tablicy. Nawet gdyby istniała tam taka "aktualna liczba" to jej modyfikacja niczego by nie zmieniła. Dalej wystąpiłby crash, ponieważ tablica nadal pozostałaby statyczna. ;)
Jeśli ciągle tego nie rozumiesz napisz prosty program w C++, który deklaruje tablice 3 elementową. Następnie zapisz coś do elementu większego od rozmiaru tablicy np. 5. Wielkość tablicy "magicznie" się nie zwiększy po prostu opuścisz bezpieczne granice zmiennej i zaczniesz psuć sobie program. Aby to zadziałało należy najpierw zaalokować pamięć dla tablicy wielości np. 5 i przekopiować całą starą tablicę element po elemencie w nowe miejsce pamiętając o ustawieniu wskaźnika tablicy na nowe miejsce. Tak samo jest z h3.

Jeddite PW
19 listopada 2011, 10:41
Co to są pliki .MSG i .msk?

zbigniew PW
19 listopada 2011, 13:59
To pliki które odpowiadają za ustawienie obiektów i jego cienia w charakterystycznych kratkach (właściwie to polach), które widać w edytorze. Msk dotyczy edytora map a msg samej gry (albo odwrotnie- bo nie pamiętam). Pliki te równiez odpowiadają za ogólną wielkość obiektów a właściwie ilości kratek. Np. dragon utopia ma zdaje się 6 pól szerokości i 4 wysokości (nie pamiętam dokładnie). I te parametry ustawia się właśnie w plikach msk i msg.

Jeddite PW
19 listopada 2011, 14:43
Dzięki:)

Jeddite PW
23 kwietnia 2012, 19:22
Znów mam pytanie (wiem, że nie powinienem pisać dwóch postów pod sobą, ale gdybym zedytował poprzedni, nikt by się o tym nie dowiedział, a mi zależy na odpowiedzi). Może już kiedyś ono padło - nic o tym nie wiem - ale i tak je zadam. Po co dwie animacje dowódców? Czy jeśli podmienie jeden def coś się stanie?
PS Jeśli ktoś odpowie, scalę posty.

Altair PW
23 kwietnia 2012, 19:48
Cytat:
Znów mam pytanie (wiem, że nie powinienem pisać dwóch postów pod sobą, ale gdybym zedytował poprzedni, nikt by się o tym nie dowiedział, a mi zależy na odpowiedzi). Może już kiedyś ono padło - nic o tym nie wiem - ale i tak je zadam. Po co dwie animacje dowódców? Czy jeśli podmienie jeden def coś się stanie?
PS Jeśli ktoś odpowie, scalę posty.

Dlatego, ponieważ nie można przypisać jednocześnie dwóm jednostkom tego samego typu różnych statystyki i umiejętności. Jeden dowódca używany jest dla heroesa atakującego, a drugi dla broniącego się.

EDIT: postów nie musisz scalać od czegoś w końcu jest Hobbit. ;>

gruziak97 PW
23 kwietnia 2012, 19:55
Już miałem odpisać gdy zobaczyłem, że Altair właśnie to zrobił. :P

Cytat:
wiem, że nie powinienem pisać dwóch postów pod sobą, ale gdybym zedytował poprzedni, nikt by się o tym nie dowiedział, a mi zależy na odpowiedzi
Też tak kiedyś myślałem. ;) Można jednak skopiować pierwszy post i wstawić go z dodaną nową zawartością jako nowy, a potem skasować pierwszy. Niby liczba postów się nie zmienia, ale temat i tak leci do góry na liście, a to już zwykle wystarcza, żeby ktoś się zainteresował. :)

@down To tak tylko przy okazji ;)

Jeddite PW
23 kwietnia 2012, 20:34
Och, dziękuję!

gruziak97 PW
8 czerwca 2012, 09:11
Pytanie:
Gdzie się znajdują dźwięki jednostek? Bo dodałem jednostce możliwość strzelania i teraz potrzebuję dźwięku, a chcę skorzystać z istniejącego.

Masław PW
8 czerwca 2012, 10:55
Heroes3.snd do otwarcia programem MMArchive.

majaczek PW
10 czerwca 2012, 17:15
Cytat:
limit ilości jednostek, bla, bla, bla...

Witam w ERZE! Proponuje wtyczkę Amethyst - Pozwala zwiększyć limit potworów za pomocą zwykłych plików konfiguracyjnych, ponadto pozwala na zmianę większej liczby poarametrów potworów takimi plikami txt. Całe grzebanie w kodzie gry zrobi za nas wtyczka automatycznie po załadowaniu przez ERĘ.

Takie rzeczy to tylko w ERZE :P

PS: Wątpię by to działało z limitem wiekszym niż 256, ale nie sprawdzałem. Czytałem gdzieś że format H3M pozwala na 65535 potworów (16-bit), ale nie wiem jak to wygląda w innych zmiennych gry - zależnie od tego potwory powyżej 255 mogą działać, nie działać, częsciowo działać.

Jeddite PW
18 lipca 2012, 08:36
Kolejne pytanie: Skąd gra (H3 WoG) wie które statystyki są przypisane której jednostce (np. że staty wilkołaka są przypisane wilkołakowi)?

Acid Dragon PW
18 lipca 2012, 09:25
Są przypisane w pliku ZCrTrait.txt wewnątrz h3bitmap.lod.
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: [różne] Pytania natury technicznej

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel