Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [przykręcony] Poradniki do WoGa i pytania wszelakie
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Dragonar PW
9 stycznia 2009, 23:38
TrithTrithSpis treści:
> Tworzenie łatki *.wog
> Instalacja
> Spis plików *.def (pociski jednostek, jednostki i bohaterowie na mapie przygody)
> Obsługa programu ResEdit
> Obsługa programu H3DefTool
> Obsługa programu DEFka
> Podmiana muzyki

PS. Temat przyklejony przez uciążliwe błagania Mitabrina. To wszystko jego wina!


Tworzenie łatki *.wog
______________________________________________________________________

Najpierw należy wziąć jakikolwiek plik z rozszerzeniem *.wog (może to być patch bądź któryś z plików instalacyjnych) i zmienić mu rozszerzenie na *.rar. Wtedy bez problemów można edytować pliki wewnątrz niego. Do stworzenia łatki niezbędne są następujące pliki:

- action.txt
- h3bitmap.txt
- h3sprite.txt
- inform.txt

Najlepiej wypakować te pliki, aby móc je edytować kierując się podobieństwem.

Zacznijmy od pliku inform.txt. W środku wygląda on tak:

[GeneralName]
-jakiś tekst-

[WhatAboutVrotAbout]
-numer wersji-


Pod [GeneralName] wpisujemy tekst, który będzie się wyświetlał TUTAJ (obok centaura). Może to być na przykład nazwa Twojej łatki. Pod linijką [WhatAboutVrotAbout] wpisuje numer wersji Twojego patcha, ewentualnie datę. Będzie to wyświetlane TUTAJ. Zapisujemy plik po wprowadzonych zmianach.

W pliku h3bitmap.txt wpisujemy pliki, które chcemy aby zostały włożone do środka pliku h3bitmap.lod (który znajduje się w katalogu Heroes III/Data). Do pliku h3bitmap.lod można dopisywać pliki *.pcx (grafika), *.txt (pliki konfiguracyjne), *.h3c (zmodyfikowane oryginalne kampanie) oraz *.fnt (fonty).

Tak więc przykładowo plik h3bitmap.lod może wyglądać:

ovtitle.pcx
ovcast.pcx
ZCrTrait.txt
ZEditr.txt
Zmess00.txt
ZNPC00.txt
Zc1.h3c
Zc4.h3c


itd...

Polecam użycie programu ModMomm lub ResEdit (do pobrania w dziale Download) aby przeglądnąć oryginalne nazwy plików w celu odpowiedniej podmiany.

Podobnie ma się sprawa z plikiem h3sprite.txt - w nim zapisujemy nazwy plików, które chcemy dołożyć do pliku h3sprite.lod. A więc będą to pliki *.def (spakowane klatki animacji) oraz *.msk i *.msg (pomocnicze pliki do plików *.def).

Tak więc przykładowo plik h3sprite.lod może wyglądać:

ABF01B.def
Cybehe.def
gemslava.def


itd....

Tu także polecam użycie programu ModMomm lub ResEdit aby przeglądnąć oryginalne nazwy plików w celu odpowiedniej podmiany.

UWAGA!.: Jeżeli chcemy dokładać pliki tylko do pliku h3sprite.lod to plik h3bitmap.txt musi być pusty w środku (rozmiar 0 bajtów), ale musi być obecny do poprawnego zainstalowania się łatki. I odwrotnie, w przypadku, gdy chcemy dokładać tylko do pliku h3bitmap.lod.

I najważniejszy plik: action.txt. Jego podstawowa zawartość wygląda tak:

[REGEDIT]


[INSTALL]


Pod linią [INSTALL] znajduje się szereg komend do wykonania przez instalator. Co dana komenda robi mogę się tylko domyślać poprzez porównanie istniejących już plików action.txt (a takowe znajduję się w każdych plikach *.wog) (i być może się mylę, ale jakoś to działa).

Przykładowe komendy:

a) UNRA "nazwa_pliku" W+"nazwa_katalogu/"
UNRA - wypakowuje konkretny plik z pliku *.wog do danego katalogu

UNRA "nazwa_katalogu" W+
Wypakowuje jakiś cały katalog do katalogu Heroes 3

c) MDIR "New Life of Heroes" P+
Tworzy nowy katalog po kliknięciu na belkę Start -> Programy

ICON "Heroes III Przebudzenie Bogów" P + "H3wog.exe"
Dodaje nowe podmenu do powyższego w belce Start -> Programy -> New Life of Heroes

d) DELL "nazwa_pliku" W+"nazwa_katalogu/"
Kasuje konkretny plik z danego katalogu (jest tam niepotrzebny, bo jego kopia będzie dodana do pliku h3bitmap.txt)

e) SRCH "--------.---" W+"jakiś_tekst"
Tekst, który ma się wyświetlić po pomyślnym zainstalowaniu Twojej łatki (TUTAJ).

Oczywiście, jeżeli chodzi nam o edycje samej grafiki, to w tym pliku żadne komendy nie będą nam potrzebne. Wystarczą odpowiednie wpisy w plikach h3sprite.txt i h3bitmap.txt

I tym sposobem mamy już wszystko, aby stworzyć swą własną łatkę! Pozostaje nam wszystkie pliki skopiować do jednego katalogu, zachowując odpowiednie umiejscowienie w podkatalogach - i tu znów polecam porównanie z istniejącymi plikami *.wog!
Na koniec pozostaje nam to wszystko spakować WinRarem i zmienić rozszerzenie z *.rar na *.wog.

UWAGA!.: Do pakowania nie wolno użyć wyższej wersji WinRara niż 2.90! Inaczej program instalacyjny H3wUpd.exe nie rozpakuje poprawnie naszej łatki!

____________________________________________________________________

Autor: Avatar
Aktualizacja: Dragonar
____________________________________________________________________

Poradnik znalazłem w starym dziale WoG, w Jaskini Behemota. Trochę go zaktualizowałem i ulepszyłem. Mam nadzieję, że to komuś pomoże w tworzeniu łatki.


Dragonar PW
16 stycznia 2009, 17:48


Jak zainstalować WoGa? - czyli odpowiedź na odwieczne pytanie. Choć instrukcja instalacji WoGa jest dostępna w dziale Download, wciąż padają pytania - "Jak zainstalować WoGa?". Wiele osób zniechęca się i wraca do H3 SoD, bo nie potrafi zainstalować tego wspaniałego dodatku do Heroes III, jakim jest dodatek - In the Wake of Gods.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WoG może być zainstalowany tylko na następujących wersjach gry HoMM3:
- Heroes III The Shadow of Death
- Heroes III Złota Edycja
- Heroes III Complete
- Heroes Platinium Edition
Zalecane jest, aby instalacja była dokonywana na czystych, świeżo zainstalowanych wersjach H3, ale nie jest to konieczne. WoG dostosowany jest do ORYGINALNEJ wersji H3 i nie możemy zagwarantować jego poprawnego działania oraz odpowiadać za powstałe problemy, jeśli będzie zainstalowany na wersjach scrackowanych, warezowych, czyli ogólnie - pirackich, a także na wersjach zmodyfikowanych przez inne programy. Dokładna instrukcja instalacji:

1. Ściągamy WoGa stąd.



2. W naszym katalogu z Heroesami tworzymy nowy folder o dowolnej nazwie. U nas niech to będzie folder - 'WoG'.



3. Otwieramy ściągnięte przez nas z Kwasowej Groty archiwum 'allinon1.zip' i wypakowujemy jego zawartość do naszego folderu 'WoG'.



4. Uruchamiamy plik 'wog358f.part01.exe', który znajduje się w naszym katalogu.



5. Wyświetla się okno:



Jako folder, do którego mają zostać wypakowane pliki wybieramy folder - 'WoG'.

6. Katalog 'WoG' powinien wyglądać teraz tak:



7. Musimy zmienić nasze ustawienia regionalne. Wchodzimy do: Start -> Ustawienia -> Panel Sterowania -> Opcje regionalne.



8. Zmieniamy nasze ustawienia regionalne na "Angielski (Stany Zjednoczone)".



Po zmienieniu ustawień zmieni się nam trochę pasek startu:



9. Uruchamiamy program instalacyjny 'Install.exe' (znajduje się w katalogu 'WoG').



10. Postępujemy zgodnie ze wskazówkami instalatora.

Gratulacje! Zainstalowałeś nieoficjalny dodatek do gry Heroes of Might and Magic III - In the Wake of Gods!
Teraz można zainstalować łatki do WoGa, np. łatkę spolszczającą, nowe pola bitwy.
Miłej zabawy! :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LINKI:

http://www.wog.acidcave.net/download.php - Skarbiec WoG w Kwasowej Grocie
http://www.wog.acidcave.net/ - dział WoG w Kwasowej Grocie

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bardzo proszę Strażników o zamknięcie tego tematu i żeby nie spadł za bardzo na dół listy tematów (żeby nowi mieszkańcy Groty mogli go od razu zobaczyć). Najlepiej go 'przykleić'.
Niech obrazki zostaną - wiem, że są duże, ale można się zgubić w dużej ilości okien z obrazkami. Tak łatwiej przeglądać poradnik.
Jeżeli znajdę jakieś błędy w poradniku to je poprawię.



Nie_mam_nicka PW
9 maja 2009, 20:57
Spis Jednostek, Pocisków i Bohaterów w Defach
______________________________________________________________________

Przepraszam za długość postu ^^ Swego czasu robiłem taką oto listę (2006~2008), aby pomóc ewentualnym twórcom jednostek i wrzucić ją na moją stronę domową (która notabene - nigdy nie powstała i nie zanosi się na to), jako że nie ma tu jeszcze czegoś takiego, a nie chcę tego zmarnować, postanowiłem wrzucić to tutaj (jeśli jakiś moderator/administrator uzna że to nie zasługuje na nowy temat, można zawsze przenieść tutaj). Użyłem nazw z różnych wersji językowych w jakie kiedykolwiek grałem, żeby nie było. Tutaj lista:

Jednostki:
CABEHE.def - Starożytny Behemot / Ancient Behemoth
CADEVL.def - Arcydiabeł / Arch Devil
CaDrgn.def - Błękitny Smok / Azure Dragon
CAELEM.def - Żywiołak Powietrza / Air Elemental
CALIZA.def - Reptilion / Lizard Warrior | Advanced Lizardman
CAMAGE.def - Arcymag / Archmage
cangel.def - Anioł / Angel
CAPEGS.def - Srebrny Pegaz / Silver Pegasus
CBASIL.def - Bazyliszek / Basilisk
CBDRGN.def - Czarny Smok / Black Dragon
CBDWAR.def - Krasnolud Wojownik / Battle Dwarf
cbehol.def - Złe Oko | Obserwator / Beholder
Cbgog.def - Demigorgona | Potężna Gorgona / Mighty Gorgon | Bronze Gorgon
CBKNIG.def - Czarny Rycerz / Black Knight
CBLORD.def - Upiorny Rycerz | Władca Mroku / Dread Knight | Black Lord
Cboar.def - Knurzy Jeździec | Dzik / Boar
CBTREE.def - Ent / Dendroid Guard | Briar Treefolk
CBWLFR.def - Wilczy Jeździec / Wolf Rider | Goblin Wolf Rider
CCAVLR.def - Kawalerzysta / Cavalier
Ccdrgn.def - Kryształowy Smok / Crystal Dragon
CCENTR.def - Centaur
CCERBU.def - Cerber / Cerberus
Ccgorg.def - Gorgona / Gorgon | Copper Gorgon
CCHAMP.def - Czempion / Champion
cchydr.def - Hydra Chaosu / Chaos Hydra
CCMCOR.def - Chimera | Skorpikora / Scorpicore
Ccrusd.def - Krzyżowiec / Crusader
CcyclLor.def - Cyklop Królewski / Cyclops King | Cyclops Lord
CCYCLR.def - Cyklop / Cyclops
CDDRAG.def - Złoty Smok / Gold Dragon
CDEVIL.def - Diabeł / Devil
CDGOLE.def - Diamentowy Golem / Diamond Golem
CDRFIR.def - Smocza Ważka | Smoczy Oślizg / Dragon Fly | Fire Dragon Fly
CDRFLY.def - Ważka | Oślizg / Serpent Fly | Dragon Fly
CDWARF.def - Krasnolud / Dwarf
CECENT.def - Centaur Kapitan | Bojowy Centaur / Centaur Captain | Elite Centaur
CEELEM.def - Żywiołak Ziemi / Earth Elemental
cefree.def - Ifryt | Ifrit / Efreet
cefres.def - Sułtański Ifryt | Sułtański Ifrit | Miryd / Efreet Sultan
CELF.def - Leśny Elf / Wood Elf
Cench.def - Czarodziej / Enchanter
Ceveye.def - Beholder / Evil Eye
CFAMIL.def - Chowaniec / Familiar
Cfbird.DEF - Ognisty Ptak / Firebird
Cfdrgn.def - Czarodziejski Smok / Faerie Dragon
cfelem.def - Żywiołak Ognia / Fire Elemental
CGARGO.def - Kamienny Gargulec / Stone Gargoyle
CGBASI.def - Bazyliszek Królewski | Wyższy Bazyliszek / Greater Basilisk
CGDRAG.def - Zielony Smok / Green Dragon
CGENIE.def - Dżinn | Geniusz / Genie
CGGOLE.def - Złoty Golem / Gold Golem
CGNOLL.def - Gnoll | Bobołak
CGNOLM.def - Gnoll Maruder | Zwierzołak / Gnoll Marauder
CGOBLI.def - Goblin
CGOG.def - Gog
CGRELF.def - Srebrny Elf | Wyższy Elf / Grand Elf
CGREMA.def - Gremlin | Chochlik / Apprentice Gremlin
CGREMM.def - Wyższy Gremlin | Gremlin / Master Gremlin
CGRIFF.def - Gryf / Griffin
CGTITA.def - Tytan / Titan | Greater Titan
chalbd.def - Halabardnik | Halabardier / Halberdier
CHalf.def - Niziołek / Halfling
CHARPH.def - Harpia Wiedźma / Harpy Hag
CHARPY.def - Harpia / Harpy
CHCBOW.def - Kusznik / Marksman | Heavy Crossbowman
CHDRGN.def - Duchowy Smok | Upiorny Smok / Ghost Dragon
CHGOBL.def - Hobgoblin
CHHOUN.def - Piekielny Ogar / Hell Hound
CHYDRA.def - Hydra
Cicee.def - Żywiołak Lodu / Ice Elemental
CIGOLE.def - Żelazny Golem / Iron Golem
CIMP.def - Chochlik | Diablik / Imp
Citrog.def - Piekielny Troglodyta / Infernal Troglodyte
CLCBOW.def - Łucznik | Strzelec / Archer | Light Crossboman
CLICH.def - Lisz | Licz / Lich
CLTITA.def - Gigant / Giant | Lesser Titan
CMAGE.def - Mag / Mage
Cmagel.def - Żywiołak Magii / Magic Elemental
CMAGOG.def - Magog
CMCORE.def - Mantikora | Mantykora / Manticore
Cmeduq.def - Meduza Królewska / Medusa Queen
Cmedus.def - Meduza / Medusa
Cminok.def - Minotaur Królewski / Minotaur King
CMINOT.def - Minotaur
Cmonkk.def - Mnich / Monk
Cmummy.def - Mumia / Mummy
CNAGA.def - Naga | Przeraza / Naga Sentinel
CNAGAG.def - Królewska Naga | Skorpena / Naga Queen | Naga Guardian
CNDRGN.def - Kościany Smok / Bone Dragon
Cnomad.def - Nomad
CNOSFE.def - Wampirzy Lord | Alp / Vampire Lord | Nosferatu
Cnrg.def - Żywiołak Energii / Energy Elemental
COGARG.def - Obsydianowy Gargulec | Marmurowy Gargulec / Obsidian Gargoyle
COGMAG.def - Ogr Szaman | Szaman / Ogre Mage
COGRE.def - Ogr / Ogre
COHDEM.def - Demon / Lesser Demon | Single-Horned Demon
CORC.def - Ork / Orc
CORCCH.def - Uruk / Orc Chieftan
Cpeas.def - Chłop / Peasant
CPEGAS.def - Pegaz / Pegasus
CPFIEN.def - Czart / Pit Fiend
CPFOE.def - Czarci Lord / Pit Lord | Pit Foe
CPHX.def - Feniks / Phoenix
Cpixie.def - Nimfa | Driada / Pixie
CPKMAN.def - Pikinier / Pikeman
CPLICH.def - Arcylisz | Arcylicz | Potężny Lisz / Power Lich
CPLIZA.def - Jaszczuroczłek | Jaszczurolud / Lizardman | Primitive Lizardman
Cpsyel.def - Żywiołak Psychiki | Żywiołak Umysłu | Żywiołak Myśli / Psychic Elemental | Psi Elemental
CRANGL.def - Archanioł / Archangel
CRDRGN.def - Czerwony Smok / Red Dragon
Crgrif.def - Gryf Królewski / Royal Griffin
CROC.def - Rok / Roc
Crogue.def - Rozbójnik / Rogue
CRsDgn.def - Rdzawy Smok / Rust Dragon
CSGOLE.def - Kamienny Golem / Stone Golem
Csharp.def - Strzelec / Sharpshooter
CSKELE.def - Szkielet / Skeleton
CSprite.def - Rusałka | Sylfida / Sprite
Cstone.def - Żywiołak Magmy / Magma Elemental | Stone Elemental
Cstorm.def - Żywiołak Burzy / Storm Elemental
CSULTA.def - Potężny Dżinn | Dżin / Master Genie | Caliph
Csword.def - Zbrojny | Miecznik / Swordsman
CTBIRD.def - Ptak Gromu / Thunderbird
CTHDEM.def - Rogaty Demon / Horned Demon | Greater Demon | Dual-Horned Demon
CTREE.def - Drzewiec / Dendroid Soldier | Treefolk
Ctrogl.def - Troglodyta / Troglodyte
Ctroll.def - Troll
CUNICO.def - Jednorożec / Unicorn
CUWLFR.def - Wilczy Rycerz / Wolf Raider | Hobgoblin Wolf Rider
CVAMP.def - Wampir / Vampire
CWELEM.def - Żywiołak Wody / Water Elemental
CWIGHT.def - Zjawa / Wight
CWRAIT.def - Upiór | Zmora / Wraith
CWSKEL.def - Kościej / Skeleton Warrior
CWUNIC.def - Jednorożec Bitewny / War Unicorn
CWYVER.def - Wiwerna / Wyvern
CWYVMN.def - Królewska Wiwerna / Wyvern Monarch
CYBEHE.def - Behemot / Behemoth | Young Behemoth
Czealt.def - Kapłan / Zealot
CZOMBI.def - Ożywieniec / Walking Dead | Zombie
CZOMLO.def - Zombi / Zombie | Zombie Lord

Jednostki z WoGa:
ZM150Z.DEF - Serafin | Najwyższy Archanioł / Supreme Archangel
ZM151Z.DEF - Diamentowy Smok / Diamond Dragon
ZM152Z.DEF - Gromowładny | Władca Piorunów / Lord of Thunder
ZM153Z.DEF - Piekielny Baron | Antychryst / Hell Baron | Antichrist
ZM154Z.DEF - Krwawy Smok / Blood Dragon
ZM155Z.DEF - Smok Cienia / Darkness Dragon
ZM156Z.DEF - Widmowy Behemot / Ghost Behemoth
ZM157Z.DEF - Piekielna Hydra / Hell Hydra
ZM158Z.DEF - Święty Feniks / Sacred Phoenix
ZM159G.DEF - Duch / Ghost
ZM160G.DEF - Emisariusz Wojny / Emissary of War
ZM161G.DEF - Emisariusz Pokoju / Emissary of Peace
ZM162G.DEF - Emisariusz Mocy / Emissary of Mana
ZM163G.DEF - Emisariusz Wiedzy / Emissary of Lore
ZM164GD.DEF - Posłaniec Ognia | Wysłannik Ognia / Fire Messenger
ZM165GD.DEF - Metamorf | Posłaniec Ziemi | Wysłannik Ziemi / Earth Messenger
ZM166GD.DEF - Posłaniec Wody | Wysłannik Wody / Water Messenger
ZM167GD.DEF - Posłaniec Powietrza | Wysłannik Powietrza / Air Messenger
ZM168DG.DEF - Gorynicz | Gorynycz / Gorynych
ZM169ZL.DEF - Kapłan Wojny / War Zealot
ZM170SW.DEF - Arktyczny Strzelec / Arctic Sharpshooter
ZM171SR.DEF - Wulkaniczy Strzelec / Lava Sharpshooter
ZM172N.DEF - Koszmar | Zmora | Nocna Mara / Nightmare
ZM173M.DEF - Gremlinołaj / Santa Gremlin
ZM174NPC.DEF - Paladyn | Palladyn / Paladin
ZM175NPC.DEF - Pustelnik / Hierophant
ZM176NPC.DEF - Westalka | Strażniczka Świątyni / Temple Guardian
ZM177NPC.DEF - Sukkub / Succubus
ZM178NPC.DEF - Pożeracz Dusz / Soul Eater
ZM179NPC.DEF - Oprawca | Brutus / Brute
ZM180NPC.DEF - Przywódca Ogrów / Ogre Leader
ZM181NPC.DEF - Szaman / Shaman
ZM182NPC.DEF - Żywiołak Kosmosu | Duch Astralny / Astral Spirit
ZM192Z.DEF - Sylwański Centaur / Sylvan Centaur
ZM193Z.DEF - Czarodziejka / Sorceress
ZM194Z.DEF - Wilkołak / Werewolf
ZM195Z.DEF - Piekielny Ogier / Hell Steed
ZM196Z.DEF - Drakolicz / Dracolich

Machiny Oblężnicze:
smbal.def - Balista / Ballista
SMCart.def - Wóz z Amunicją / Ammo Cart
SMCata.def - Katapulta / Catapult
SMtent.def - Namiot Medyka / First Aid Tent | First-Aid Tent

Pociski:
CPRGOGX.def - Ognista Kule Magoga i Strzała Wulkanicznego Strzelca
cprgre.def - Kula Gremlina/Wyższego Gremlina
CPRGTIX.def - Piorun Tytana i Gromowładnego
CPRZEAX.def - Magia Mnicha i Kapłana
PCYCLBX.def - Skała Cyklopa i Cyklopa Królewskiego
PELFX.def - Strzała Elfa i Srebrnego Elfa/Wyższego Elfa
Phalf.def - Kamień Niziołka
Picee.def - Sopel Lodu Żywiołaka Lodu
PLCBOWX.def - Bełt Strzelca/Łucznika i Kusznika
PLICH.def - Magia Lisza/Licza i Arcylisza/Arcylicza
PMAGEX.def - Magia Maga i Strzała Arktycznego Strzelca
PMEDUSX.def - Strzała Meduzy i Meduzy Królewskiej
porchx.def - Topór Orka i Uruka
PPLIZAX.def - Strzała Jaszczuroluda i Reptiliona

Pociski Machin Oblężniczych:
SMBALX.def - Oszczep Balisty
SMCatx.def - Skała Katapulty

Bohaterowie:
CH00.def - Rycerz / Knight
CH01.def - Kleryk / Cleric
CH02.def - Łowca | Strażnik / Ranger
CH03.def - Druid
CH04.def - Alchemik / Alchemist
CH05.def - Czarodziej / Wizard
CH06.def - Demon / Demoniac
CH07.def - Heretyk / Heretic
CH08.def - Rycerz Śmierci / Death Knight
CH09.def - Nekromanta / Necromancer
CH010.def - Suweren | Władca / Overlord
CH11.def - Czarnoksiężnik / Warlock
CH012.def - Barbarzyńca / Barbarian
CH013.def - Mag Bitewny / Battle Mage
CH014.def - Władca Bestii / Beastmaster
CH015.def - Wiedźma / Witch
CH16.DEF - Elementalista / Elementalist
CH17.DEF - Podróżnik | Wędrowiec / Planeswalker

Jeszcze jeden z moich starych projektów (uznałem że tym bardziej nie zasługuje na nowy temat):

W miarę puste tła do portretów z Zamku i Nekropolii, gdyby ktoś potrzebował ;].


Tutaj z kolei portrety autorstwa Mitabrina.

Wszelkie sugestie i poprawki mile widziane, pozdrawiam!

Ostatnio Edytowano: 11.10.2009 23:54.

Regis:
Pełną wersja wszystkich portretów z HoMM wykonana przeze mnie (luki były edytowane).



Portret lochów i lasu (portret pod strzelcem) nie są całkowicie oryginalne :)

Dragonar PW
28 września 2009, 19:36
Jak obsługiwać ResEdita?
______________________________________________________________________

ResEdit jest programem pozwalającym nam na importowanie plików z zasobów Heroes of Might & Magic III.
Większość plików gry znajduje się w archiwach *.lod, które możemy otworzyć i przeglądać właśnie ResEditem.
ResEdit potrafi również otwierać archiwa *.vid (zasoby wideo), oraz *.au (zasoby dźwiękowe).

W archiwach otwieranych przez ResEdit znajdziemy pliki:

> *.def (plik animacji, czyli klatek w formacie *.bmp ułożonych w odpowiedniej kolejności)
> *.msg (plik pomocniczy dla pliku *.def)
> *.msk (plik pomocniczy dla pliku *.def)
> *.pcx (plik graficzny, po wypakowaniu zmienia swój format na *.bmp)
> *.txt (plik tekstowy, konfiguracyjny)
> *.h3c (plik kampanii H3)
> *.wav (plik dźwiękowy)
> *.bik (plik wideo)
> *.smk (plik wideo)

Oto obrazek przedstawiający za co dany przycisk programu odpowiada:



Aby zapisać pojedynczy plik, należy kliknąć na niego, a następnie wybrać ścieżkę, wypakowywania plików:



Teraz wystarczy użyć przycisku:



Plik zapisany!

____________________________________________________________________

Download

POBIERZ - angielska wersja
POBIERZ - polska wersja


Dragonar PW
29 stycznia 2010, 23:36
Napisałem szczegółowy poradnik do konwersji jednostek z Might & Magic VII i VIII.
Jest dostępny TUTAJ.

Mitabrin PW
2 sierpnia 2010, 17:28
Oto poradnik mego autorstwa, mam nadzieję, że okaże się pomocny:


Aha, i jeśli naprawdę jesteś zainteresowany tworzeniem grafik, to zajrzyj tutaj.
Heroes Community jest aktualnie największym (i chyba jedynym żywym) forum, które posiada wielu aktywnych chętnych do pomocy moderów ( a także kilka programów pomagających tworzyć np. przekolorowane jednostki).

TopFunny525 PW
26 lutego 2012, 10:26
A teraz przedstawię swój poradnik do programu DEFka.
1. Co to jest za program?
DEFka to program służący do podmiany plików Def jednostek(np. kapłana) na inną, jednocześnie tworząc backup podmienionej jednostki.
Co jest potrzebne:
Program DEFka.
Gra HIII WOG bądź też standardowa Trójka z Sodem.
I oczywiście zapisane pliki Def.
1. Wchodzimy do programu Defka.
2. Wybieramy na miejsce wrzutu wszystkich plików folder główny z grą. (U góry jak się przewinie jest coś takiego jak wybieranie miejsca)
3. Wybieramy Def który chcemy mieć w grze.
4. Po Wzięciu Defa, wybieramy jednostkę która ma być podmieniona(w moim przypadku to kapłan).
5. Czekamy chwilę, aż pojawi się na kilka sekund czarny ekran.
6. Po chwili. Włączamy Grę i sprawdzamy czy Def poprawnie działa.
I Gotowe.
Wszystko na swoim miejscu jest. Możemy się cieszyć nową jednostką w grze.

TopFunny525 PW
26 lutego 2012, 18:30
IMPORTOWANIE MUZYKI DO HIII.
Poradnik dla tych którzy chcą się bardziej bawić z Edytowaniem gry niżby tylko podmienianie defów itp.
Co potrzeba:
FREE YOUTUBE TO MP3(Tylko jeśli ściagamy muzykę z YT!)
TOTAL VIDEO CONVERTER(DO PEŁNEGO SKONWERTOWANIA MUZYKI)
HIII(Obecny proces wykonuje na WOGU)
KROK 1.
Ściągamy FYTMP3 i instalujemy na kompie.
Krok 2.
EDIT:Ściągamy ze strony INSTALEK,bądź programosów program TVC
Krok 3.
Wybieramy muzykę z YT którą chcemy użyć do gry.
Krok 4.
Włączamy FYTMP3 a następnie kopiujemy link Video do programu.
Krok 5.
Czekamy aż program ściągnie muzykę.
Krok 6.
Po ściągnięciu, włączamy TVC a następnie wklejamy tam nasze muzyczne video.
Krok 7.
Konwertujemy muzykę(prędkość normalna, a reszta default)
Krok 8.
Robimy BACKUP Muzyki z HIII w bezpieczne miejsce.
Krok 9.
Skonwertowaną muzykę nazywamy np.(TOWERTHEME) i wklejamy do Folderu MP3.
Krok 10. Sprawdzamy czy wszystko poprawnie działa.
I VOILA! Mamy wymarzoną muzykę w HIII.
PS. Poradnik był dla tych którzy nie wiedzieli wogóle o co Kaman:D.
To tyle.
Edit:Free youtube video to mp3 jest darmowym programem podobnie jak i TVC. Więc się o nic więcej nie czepiać.

Sawyer PW
26 lutego 2012, 21:44
up@
Na tym forum nie propagujemy piractwa, więc wszelakie punkty/odniesienia do pobierania płatnych programów są tępione wszędzie i na każdy sposób.

Przebuduj poradnik, póki co budzi on zastrzeżenia.

Ten post wygaśnie...

avatar PW
27 lutego 2012, 07:23
offtop: nie widzę związku między płatnymi programami i piractwem. Każdy może kupić sobie jakikolwiek program i z niego korzystać. Chyba, że chodzi o to, żeby poradnik opisywał działania za pomocą wyłącznie freeware'ego software'u - ok, ale w takim razie nie chodzi tu o propagandę piractwa, tylko sposób nie wymagający wkładu finansowego.

Acid Dragon PW
27 lutego 2012, 08:16
@avatar - pierwotnie post zawierał sugestię ściągnięcia owych płatnych programów z nielegalnych źródeł, tudzież wspominał o crackach. Mimo, że nie jest to stricte naruszenie praw autorskich, to jednak z powodzeniem mogłoby być rozumiane jako zachęcanie do złamania prawa.

TopFunny525 PW
27 lutego 2012, 15:03
@UP
Acid, jak i cała reszta. Przepraszam za propagowanie piractwa na naszym forum, Anyway: post jest poprawiony. Linki do źródeł nie są pirackie. Więc wszystko powinno być na swoim miejscu.

TopFunny525 PW
27 lutego 2012, 17:28
Post skierowany do Acida bądź Dragonara i innych bardziej zaawansowanych typków:D.
Prosiłbym o zamieszczenie tutaj poradnika dotyczącego skryptów ERM dla początkujących. Łącznie z ich odznaczeniami itp. O ile ktoś będzie miał czas oczywiście. Proszę uprzejmie o wykonanie tegóż poradnika po przyda się nie tylko mnie, jak i innym początkującym w tworzeniu modów itp.

avatar PW
27 lutego 2012, 18:42
Post skierowany do TopFunny. Takie poradniki istnieją na forum. Przejrzyj pobieżnie tematy starszych wątków, nie proś żeby ktoś wszystko wyłożył ci na tacy, tylko sam się pomęcz - wówczas efekty własnoręcznej pracy cieszą bardziej.

Liabaen PW
27 lutego 2012, 19:03
Czy tego tematu nie wypadało by podkleić?

avatar PW
27 lutego 2012, 19:42
Wypadałoby zajrzeć do działu WoG w Kwasowej Grocie. Tam jest dość wyraźna zakładka po lewej o nazwie Gildia ERM. Nie świadczy to dobrze o człowieku, który sieje zamęt na forum, zamiast spokojnie sobie poprzeglądać dział na temat gry, która go interesuje.

gruziak97 PW
1 kwietnia 2012, 09:17
Nie znalazłem lepszego tematu na to pytanie, więc zadam je tutaj:
Jak zmienić nazwy budynków w mieście i na mapie przygody?


@DOWN
Dzięki Irhak!

Irhak PW
1 kwietnia 2012, 14:21
BldgSpec.txt, CrGen1.txt, Dwelling.txt w H3bitmap.lod ;)

gruziak97 PW
3 kwietnia 2012, 07:30
A opisy specjalności bohaterów? Bardzo proszę!

@DOWN
Jeszcze raz stokrotne dzięki!

Irhak PW
3 kwietnia 2012, 11:27
HeroSpec.txt w H3bitmap.lod
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
temat: [przykręcony] Poradniki do WoGa i pytania wszelakie

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel