Witaj Nieznajomy!
|
temat: [ważne] Horn of the Abyss komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 ... 95 - 96 - 97 | |
AmiDaDeer |
Cytat: HotA działa niezależnie od WoGa i żadne opcje czy nowe elementy z jednego nie są brane pod uwagę w drugim i vice versa.
A próbował już ktoś kto ma zainstalowane Hota na Woga, jak to jest z dowódcą ? |
Jeddite |
Czy wiadomo już w jaki sposób HotA Team dodał nowe jednostki, miasto i obiekty (jeżeli je WoGóle dodał [ja po rusku nie umiem :)])? |
AmiDaDeer |
Programiści HotA Crew dodali nowe jednostki i nowe miasto do gry, stosując przede wszystkim metodę inżynierii wstecznej. |
Warmonger |
Kolega chciał w ten sposób powiedzieć, że nic o tym nie wiadomo. Ba, autorzy moda najwyraźniej nie chcą, abyśmy się nie dowiedzieli. |
satyr64 |
Hobbit - A czy z łaski swojej możesz wytłumaczyć o co w tej inżynierii chodzi? Edit: Jak przejść drugą misję kampanii ? |
Tiger-2 |
Druga misja kampanii jest bardzo prosta. Robisz armie i zajmujesz wszystkie siedliska na mapie. Radze rekrutować dużo jednostek 3 poziomu (bardzo skuteczny). |
AmiDaDeer |
Hobbit: Ogólnie polega to na tym, że ingeruje się w kod maszynowy gry (powiedzmy że jest to to, co zobaczycie po otwarciu pliku *.exe jakimś edytorem heksadecymalnym lub, na dobry początek, notatnikiem) bez znajomości kodu źródłowego. Innymi słowy - próbuje się odczytać język komputera, a nie człowieka, a następnie w niego zaingerować. W taki zresztą sposób został stworzony WoG.A czy z łaski swojej możesz wytłumaczyć o co w tej inżynierii chodzi? Jest to sztuka piekielne trudna i dlatego dodanie nowych jednostek czy miast jest w dalszym ciągu czymś na kształt świętego graala wśród moderów, nawet po Hocie. Warmonger: A ja szczerze mówiąc nie jestem pewien, czy ta wiedza by nam coś dała. Zapewne mogliby nam jedynie wskazać, które fragmenty ich kodu za co odpowiadają. Czy to oznacza, że bez gruntownego wykształcenia w tej dziedzinie udałoby się nam skutecznie dodać np. kolejne miasto, a nie tylko wpłynąć na strukturę obecnego? Wątpię.
autorzy moda najwyraźniej nie chcą, abyśmy się nie dowiedzieli. |
BanBreaker |
Które fragmenty kodu za co odpowiadają może sobie zobaczyć każdy jak ściągnie darmowego deasemblera... I sądzę, że gdyby HotA Crew chcieli ujawnić swoje metody działania dałoby to bardzo wiele. Z pewnością o wiele, wiele więcej niż teraz, gdy tego nie robią ;< |
avatar |
A może po prostu czekają z tym na wersję finalną, a nie beta? |
Warmonger |
Cytat: No tak, z tym że wielu moderów ogląda ten kod od jakichś dziesięciu lat i jak dotąd niewiele z tego wynika.Które fragmenty kodu za co odpowiadają może sobie zobaczyć każdy jak ściągnie darmowego deasemblera... Wiem, że jestem dziwny, ale edycja pliku binarnego w dalszym ciągu nie wydaje mi się najlepszą ani najprostszą metodą programowania. |
AmiDaDeer |
BanBreaker: A teraz pomyśl: co by właściwie ujawnili?I sądzę, że gdyby HotA Crew chcieli ujawnić swoje metody działania dałoby to bardzo wiele. Bo mnie się wydaje, że ujawniliby tyle, iż za pomocą mozolnej pracy, prób, błędów i sukcesów oraz osobistego doświadczenia doszli na tyle daleko, by wykryć sposób dodania nowych elementów do gry. Mogliby oprócz tego wskazać fragmenty kodu odpowiadające za konkretne rzeczy. I wtedy moglibyśmy te konkretne rzeczy zmodyfikować. Ale już analogiczne wykorzystanie tego kodu do dodania np. nowych jednostek czy miasta to inna para kaloszy. Zwróć uwagę na to, że Slava również przez tyle lat nie pokazał w jaki sposób się dodaje nowe jednostki. EDIT: Well, ja tam dalej uważam że nic by nam takowa wiedza nie dała. |
BanBreaker |
Cytat: Bo mnie się wydaje, że ujawniliby tyle, iż za pomocą mozolnej pracy, prób, błędów i sukcesów oraz osobistego doświadczenia doszli na tyle daleko, by wykryć sposób dodania nowych elementów do gry. Nie zrozumieliśmy się, miałem na myśli, że gdyby naprawdę chcieli nam powiedzieć jak to zrobili to dużo by to dało XD Chodzi mi o taką prawdziwą chęć wraz ze szczegółami =D Cytat: No tak, z tym że wielu moderów ogląda ten kod od jakichś dziesięciu lat i jak dotąd niewiele z tego wynika. Wiem, że jestem dziwny, ale edycja pliku binarnego w dalszym ciągu nie wydaje mi się najlepszą ani najprostszą metodą programowania. Masz rację. Ale niestety innego sposobu na skuteczne modowanie nie znam... Ani nie zna nikt prawdopodobnie nikt inny nie studiujący czy też nie zagłębiający się w sprawy programistyczne. Cóż, korzystamy z tego co mamy =D Possible solution: finish VCMI! =P |
Altair |
Cytat: Nie zrozumieliśmy się, miałem na myśli, że gdyby naprawdę chcieli nam powiedzieć jak to zrobili to dużo by to dało XD Chodzi mi o taką prawdziwą chęć wraz ze szczegółami =D Tak naprawdę większość z tych rzeczy wyciekła w tej czy innej formie na rosyjskich forach. Jednakże nie jest to "zabawa" z którą mogliby sobie poradzić zwykli "niedzielni programiści". Dodawanie nowych jednostek w formie akceptowalnej przez "interfejsy" większości moderów, może zapewnić chyba tylko VCMII :) |
AmiDaDeer |
Nowa wersja instalatora stworzona przez Black Phantoma. Przede wszystkim zajmuje mniej miejsca, a na dodatek możliwa jest instalacja na Heroes 3 Complete. |
Suweren15 |
Panowie widzę że zajęliście się zażarta dyskusją o edytowaniu i kodach źródłowych a przecież tak naprawdę wydanie HotA to koniec WoG-a przynajmniej to wywnioskowałem z działu WoG-a na Kwasowej Grocie. Nie wiem jak to u was jest ale mnie mod-dodatek pasuje. Elementy graficznie moim zdaniem przewyższają WoG-a o parę stopni w drabinie ewolucji modów-dodatków. Sam mam nadzieję że twórcy HotA zamienią wszystkie stare modele na nowe lepsze. Oprócz tego liczę iż mod doczeka się jakiegoś sensownego spolszczenia. |
Irhak |
Cytat: WoG żyje dzięki ERA ;)przecież tak naprawdę wydanie HotA to koniec WoG-a Cytat: Hobb - jak ci idzie? ;)
Oprócz tego liczę iż mod doczeka się jakiegoś sensownego spolszczenia. |
Warmonger |
Na jednym ze screenów dodanej właśnie nowej galerii jest pokazany zupełnie nowy edytor map i muszę przyznać, że wygląda fantastycznie (te wszystkie zakładki, ach!). Czy ktoś wie coś więcej na ten temat? |
AmiDaDeer |
Irhak - spórz na nowy dział. To (prawie) wszystko, co mogę zrobić bez pomocy Sava i reszty. A oni mają teraz inne rzeczy na głowie. Warmonger - bodajże został stworzony przez hippocamusa w celu ułatwienia sobie roboty przy mapach (oryginalne scenariusze były robione dla SoD i dopiero potem wprowadzano elementy z HotA). Sęk w tym, że zapewne profesjonalizm zabrania mu udostępnienia nam czegoś, co jest nie do końca sprawne. :P |
Lyokoheros |
A szkoda bi chętnie bym wypróbował i nieukończony edytor... Co do samego dodatku to bardzo mi się podoba, zdecydowanie warto było czekać... szkoda tylko, że filmiki są bez głosu, wtedy przynajmniej coś by szło zrozumieć. Jak dotąd przeszedłem całą pierwszą kampanię, podobała mi się, choć szkoda, że mieliśmy dostęp dopiero do 4 pierwszych poziomów... mam też takie pytanie - czy filmik końcowy mówi o tym, że róg został odnaleziony, czy tylko że się o nim dowiedzieliśmy/zaczniemy poszukiwania, bo bez dźwięku ani zrozumiałych napisów trudno mi to ustalić, choć bardziej skłaniam się ku drugiej wersji. I mam też jedną uwagę dotyczącą Okenaid(a właściwie ich opisu w dziale o Hocie) - zgodnie z moimi obserwacjami dysponują one odpornością na magię wody(lub tylko na lodowy pocisk, choć są też podatne na błogosławieństwo...), co nie widnieje w grotowym opisie. A i opis zdolności korsarza jest w grze dłuższy niż u pirata, nie wiem jednak jaka to zdolność. |
AmiDaDeer |
Kampania nie ma nic wspólnego z rogiem otchłani i nie mam bladego pojęcia, dlaczego ostatni filmik jest taki, a nie inny. :P Sam tekst mówi o tym, jak główny bohater odpływa z wyspy i zastanawia się nad tym, co się przed chwilą stało. Co do okeanid i korsarzy - wielkie dzięki za info, w ciągu najbliższego tygodnia ktoś z administracji się temu przyjrzy dokładniej. |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 ... 95 - 96 - 97 |
temat: [ważne] Horn of the Abyss | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel