Witaj Nieznajomy!
|
temat: O Antagarichu z innego punktu widzenia komnata: Biblioteka Legend |
wróć do komnaty |
Alamar |
Zapiski z prywatnej rozmowy odnośnie Kuźnia, ale jak zwykle zeszło to na inne tory. :P Enjoy Alamar: Z tego co pamiętam, to MM7 miało mieć wymiary żywiołów, ale z jakiegoś powodu (czytaj: pieniądze) z nich zrezygnowano... tak jak z questów na mistrza broni (i zamiast tego dano nauczyciela w Eeofolu) czy na arcymistrza magii wody. Zresztą cały ten Nighon wygląda na pocięty - zamiast Mantikor mamy hydry. Tatalia też dziwnie wygląda, Krewlod wcięło, itd. Poza tym pierwsza część fabuły MMVII to jakby przygotowanie do wojny z Archibaldem (wszak nawet w instrukcji go mamy), a po wyborze ścieżki, fabuła nagle się urywa. Acid: A z tego, co nie weszło do MM7 sklejono potem MM8 - masz tam i barbarzyńskie wioski Krewlodu, i wymiary żywiołów, i megadragony i krainę prawdziwych nekromantów, a nie generyczną pustynię z goblinami. Alamar: Tak... MM8 miało być dodatkiem, a raczej częścią MM7. Mam ochotę udusić kogoś z 3DO. ... Alamar: A co Deyji i Krewlodu - to przyszło mi na myśl, że Deyja pierwotnie miała być Krewlodem, ale że nie było gotowych grafik dla nekromantów, to skreślono ten obszar, a stwory i grafiki przeniesiono do Deyji. To samo z Hydrami w Nighonie - mantykory były zabugowane w trybie 3D, właściwej Tatalii nie było (dostaliśmy część należącą do Erathii), więc hydry wrzucono do Nighonu zamiast mantikor. Acid: Well, wałęsające się gobliny definitywnie by pasowały. W sumie - mamy w MM7 Behemoty.... i za cholerę nie wiem co robią w Czeluści. Też raczej by pasowały gdzie indziej. Alamar: No i te żywiołaki powrzucane tu i tam. Acid: W sumie, to teraz sobie przypominam, że MM7 wydało mi się naprawdę dziwne, jak w to grałem... w sensie - po raz pierwszy. Gryfy u magów, magowie na pustyni, nad pustynią aniołowie, gobliny w Deyji, a jej faktyczni mieszkańcy w "Czeluści", gdzie hodują behemoty i gogi, Avlee przemnożone x2, Krewlod wcięło, a Eeofol to nagle kraina lodu i chłodu, a nie płynącej lawy.... WTF was that? Tak, chyba potrzeba mi było lat, żeby zobaczyć, że moja ulubiona gra MM jest tak trochę bez sensu. No cóż - przynajmniej główna fabuła jest wciąż zajebista, a pomysł sprowadzenia drużyny z MM3 na Antagarich jako pomost miedzy starą sagą, a nową - genialny. No i oczywiście początek Forge. Choć zobaczenie Coraka też niezłe. Alamar: Anioły mają sens w Celeste - w końcu to podniebne miasto ze Światynią Słońca. Eeofol - cóż, w końcu to góry, a na szczytach gór zawsze jest śnieg (chyba że to Beskidy albo Tatry ;P). Strefa wylęgu niby też ma sens - groźne bestie itd. Choć wolałbym, żeby skorpeny, ifryty i cyklopy z MM8 (plus całe Shadowspire) znalazło się w MM7. W sumie... to się zastanawiam, co z Vori zostało w MM7 i gdzie to wciśnięto? Acid: Wiesz co - z tymi aniołami bym nie miał nic przeciwko, gdyby to Celeste nad Erathią leżało, a nie nad Bracadą... Zobaczmy: Anioły nad Bracadą, Tytani w Avlee, Smoki blisko Eeofolu zamiast w Avlee czy Nighonie, Hydry w Nighonie, Behemoty pod Deyją, Nieumarłych smoków brak, Arcydiabłów w sumie też :P THAT DOESN'T MAKE ANY SENSE Pojechałem tylko po flagowych jednostkach, ale zaraz możemy przejść do meduz, gryfów, gogów, mantikor, harpii, czy goblinów. Alamar: Jeśli sobie dobrze przypominam, to MM7 wyszło dość szybko po MM6 (choć i tak znacznie dłużej niż MM8), ale pracowano nad nim przy okazji H3, więc jak zwykle brak czasu sprawił, że otrzymaliśmy już nie tak dopracowana grę. Steadwick - stolica Erathii - to wiocha zabita deskami :P Porównaj Steadwick do Free Haven czy Ravenshore - widać różnicę. Acid: Po mojemu Avlee nie miało być Avlee. Las Tulareański miał być Avlee - to tam do ciężkiej łasicy siedzi ich król. Tylko czym miało by być Avlee? Za cholerę nie wiem. Jakimiś brzegami. Po prostu miejscem lądowania Lincolna, jakimś terenem pogranicznym między Avlee, a .... Deyją? Alamar: Nie, wydaje mi się, że AvLee to AvLee - postanowiono pokazać co najmniej dwie lokacje dla każdej z krain - jedna wg H3, druga wg autorów MM (AvLee i Las Turleański, Bracada i Celeste - czyli Tower z H3, Erathię i Tidewater - wyszła z tego Tatalia, Deyję i Czeluść, Harmondale i Krainę Kurhanów - Sporne Ziemie, Eeofol i Krainę Olbrzymów, itd.), ale potem nie starczyło czasu i trzeba było wziąć nożyczki do ręki. Po prostu chciano pokazać, że dana kraina to nie tylko śnieg, stepy, lawa, podziemia, itp. jak pokazano wH3, ale też i inne regiony. Zauważ, że w Nighonie miały być stajnie, więc i pewnie jeszcze inny obszar planowano dodać. Jeszcze co do AvLee - to możliwe, że ten obszar miał zawierać Bramę do Sieci Bram - wszak nie bez powodu tam wodowali Terranie i nie bez powodu w filmiku Brama jest nad brzegiem wody. Acid: OK, you have got a point there. Faktycznie, to możliwe. W takim razie nie mam wytłumaczenia na twierdzę smokotytanów. |
Tarnoob |
Z tego, co pamiętam, Acid sam już kiedyś znajdował usprawiedliwienie dla twierdzy tytanów. Raz, że to mogli byś zwykli imigranci, enklawa albo kolonia. Dwa, że smoki najwidoczniej mogły napadać tę twierdzę, a to, że potwory w grze między sobą nie walczą, to widocznie brak dopracowania albo chęć utrudnienia gry; tak to by wystarczyło poczekać, aż się nawzajem wytłuką i wtedy zebrać łupy. :-P Osobiście też uważam, że MM7 choć jest grą wybitną, to nieco pospieszoną i dalej można by ją poprawić. Jak na fan przystało, nie winię NWC, tylko 3DO, mimo że nie jestem w temacie. :-P Chętnie bym ujrzał kiedyś reprodukcję. Fabuła, postacie, itd. byłaby ta sama. Całość byłaby w 3D. Nie, nie chodzi mi tutaj o atawistyczne 3D znane z Heroes V, ale umieszczenie w grze pięknych modeli, na których opierano sprite’y – obecna technologia chyba by na to pozwoliła. Takie rzeczy to tylko w erze. Chociaż, kto wie? Być może informatyka, grafika i ruch open-source pójdą kiedyś do przodu tak, że ludzie będą potrafili po godzinach coś takiego z kumplami zrobić. No nic, pora wrócić na Ziemię. |
temat: O Antagarichu z innego punktu widzenia | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel