Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] Nasze własne jednostki WoG
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 93 - 94 - 95 ... 162 - 163 - 164

satyr64 PW
20 lipca 2011, 21:50
Czemu nie, można dać do cytadeli za Hydrę :D.

AmiDaDeer PW
23 lipca 2011, 18:45
Cytat:
czy ta jednostka będzie pasowała do cytadeli?
Nie. Tym bardziej nie. Niezbyt.

A teraz bardziej konstruktywnie :P :

Nie - bo nazwa jest już wykorzystywana (a przecież Gargantua nie brzmi wcale tak źle).
Tym bardziej nie - bo grafika gryzie się z H3 (perspektywa, styl etc.).
Niezbyt - bo jakoś nie kojarzy mi się toto z bagnami; już prędzej do Twierdzy albo jako neutralną bym dał.

witchking PW
20 listopada 2011, 01:41
Temat trochę umarł. Ale chciałbym się pochwalić moim ostatnim dziełem. Liczę także na wasze komentarze. Także te krytyczne jeśli tylko będą konstruktywne. To znaczy jak się nie podoba to co i jak miałbym poprawić.



jednostka to bazyliszek. Wiem, że takowy już istnieje w homm ale postanowiłem stworzyć coś bliższe legenda które znam. Czekam na komentarze.

Trith PW
20 listopada 2011, 10:15
Wygląda ciekawie.
Jak widzę, rośnie mi konkurencja. Ale to dobrze, dobrych grafików nigdy za dużo. ;)
Oczywiście wyteksturujesz to jeszcze? Aktualnie to wygląda jak "surowy" model. I można się jeszcze przyczepić do wielkości... Gdyby był bardziej, powiedzmy, skulony, to by nie zajmował więcej niż dwie kratki, jak to robi teraz.

A na inne "bzdury" takie jak perspektywa niech ponarzeka Hobbit. :P

witchking PW
20 listopada 2011, 10:53
Wielkość to najmniejszy problem. Na końcu będę skalował całość postaci. Możesz rozwinąć to teksturowanie? Chodzi o bardziej różnorodną teksturę dla korpusu? Prosił bym jak najbardziej konkretnie

Kuririn PW
20 listopada 2011, 11:27
Witam :) po dłuższej przerwie znowu natknąłem się na WOG-a :P a mianowicie zainteresowały mnie oryginalne grafiki :)

1) Gryfkowi zmieniłem takie coś :)
http://www.pl.image-share.com/upload/77/58.gif
Coś podobnie jak w h5 i 6 :) lecz muszę popracować nad tekstura gryfa, rotacja go troszeczkę rozmazała :/

2)Smoki :P moje ulubione w grze jak w każdej innej, zmieniłem jak widać kolorki troszkę :)
http://img141.imageshack.us/img141/1894/cadrgn11.png

Moje pytanie brzmi: czy owe zmiany pasują do 3 części sagi?

Lyokoheros PW
20 listopada 2011, 12:12
Co do jednostki witchkinga, to faktycznie mogłaby być mniejsza, ale skoro to nie problem to nie ma tematu... ale tekstura jest po prostu zbyt gładka, wygląda przez to bardziej jakby był metalową rzeźbą niż żywym stworzeniem. Choć pomysł faktycznie ciekawy...
Co jednostek Kuririna to jak dla mnie ten odlot znad pola bitwy jest dziwnym pomysłem, ale jak tok lubisz to oczywiście możesz na coś takiego zmienić. Zaś samo wykonanie jest moim zdaniem dobre. Co do przekolorowanego błękitka... cóż mógłby tak wyglądać, jeśli chciałbyś zmienić go w jakiegoś leśnego, albo kwasowego smoka... a wtedy przydałoby się zmienić i siedlisko...

witchking PW
20 listopada 2011, 14:09
dzięki za konkret:) zmatowię ją i zobaczę jaki będzie efekt.
Trith to miałeś na myśli? Czy chodziło o coś innego?:)

Kuririn01 co do Twoich prac to podoba mi się wykonanie odlatującego gryfa. Założenie to odtworzenie umiejętności z homm 5? Jeśli tak to jeszcze kwestia skryptu.

vinius PW
20 listopada 2011, 14:57
Co do bazyliszka - wydaje się nieco kanciasty, ale myślę, że nałożenie sensownych tekstur problem porządnie zamaskuje. Rażą mnie nieco pazury, zwłaszcza tylne - zbyt duże, zbyt masywne - nie lepiej by wyglądały, gdyby były cieńsze i szpiczasto, ostro zakończone?
To odnośnie wad, na które trzeba zwrócić uwagę. Sama jednostka podoba mi się i z chęcią bym zobaczył jej animację, bo to przecież połowa sukcesu ;). Robota idzie w dobrym kierunku i godna jest pochwały.

Kuririn PW
20 listopada 2011, 15:03
witchking co do twojej jednostki... myślę ze stworek wygląda dość skromnie :) tzn. mały tulów do tak dużych skrzydeł, ale to nie jest smok :) zauważ to ze bazyliszek z hmm3 ma dość krótkie łapy i wydłużony tułów. Jak to ma być ul. bazyliszka myślę ze się by nadal kwestia dobrego wprowadzenia kolorów. D Ogólnie dobra robota :]

AmiDaDeer PW
20 listopada 2011, 18:22
Po kolei:

Co do "naszego bazyliszka" - wygląda jak klocki lego. :P Poza tym perspektywa (tak, Trith :D). Rada na dziś: daj mu jakąś teksturę łusek, "wyostrz" pazury, ustaw go głową trochę bardziej w stronę prawego dolnego ekranu (oczywiście po odwróceniu całej jednostki o 180 stopni dookoła własnej osi) i przesuń lewą nogę (czyli tę bardziej oddaloną od gracza) w przód. To pomoże. Przynajmniej trochę.

Co do gryfa - w grze będzie wyglądało to źle. Po prostu będzie nagle znikał z pola bitwy. Zły pomysł. No chyba że da się to załatwić jakimś skryptem, ale tego nie jestem pewien.

Co do smoka - a fuj. Nie dość że zwykła przekolorowanka, to jeszcze kolory jakieś takie zgniłe...

witchking PW
21 listopada 2011, 00:09
Dzięki za wszystkie uwagi:) Za jakiś czas postaram się wrzucić poprawioną wersje. Tymczasem czekam na dalsze komentarze gdyby komuś coś jeszcze przyszło na myśl

Jeddite PW
21 listopada 2011, 20:32
Mam 3 pytania:
1. Jak przypisać dźwięk danej jednostce?
2. Gdzie są zapisane małe portrety (te w oknie tygodnia) jednostek?
3. Gdzie są zapisane nazwy siedlisk potworów?

Kuririn PW
21 listopada 2011, 20:55
no wiec Jeddite....

Pyt pierwsze...

Z podmianą nie ma większych problemów. Wystarczy wstawić pliki z odpowiednią nazwą i rozszerzeniem do katalogu "Data". Muszą to być pliki Wav z ręcznie
zmienionym rozszerzeniem na 82m.

Np: Chcemy zmienić dźwięk poruszania się geniusza, wstawiamy plik do
katalogu data z dźwiękiem jaki chcemy i nadajemy mu nazwę genimove.82m.

Proponowałbym zajrzeć do folderu: heroes3.snd za pomocą jakiegoś
resedita i sprawdzić jaką nazwę mają poszczególne dźwięki ataku, obrony,
poruszania się itd. Będziesz wtedy wiedział o co chodzi.

Metoda ta ma taką wadę że zmieniając dźwięk jednego stwora, zmieniasz go
u tego, który też z tego dźwięku korzysta.

Przykładowo zmieniając dźwięk ataku smoka złotego, zmieniasz ten dźwięk
także u smoka zielonego, czerwonego, czarnego, rdzawego, błękitnego... W
hirosach tak jest że z jednego dźwięku (grupy dźwięków) często korzysta
po kilka stworów.

Jeżeli chcemy wstawić nowe dźwięki tak aby korzystał z nich tylko jeden
stwór, to tu już musimy edytować plik exe.

Plik exe ja akurat edytuję za pomocą hex edytora xvi32 (bez problemu
znajdziesz go w internecie). Wpisuję w wyszukiwarce programu nazwę pliku
def. i obok tej nazwy (w ciągu binarnym rzecz jasna) widnieje
czteroliterowa fraza odpowiadająca za przypisanie określonego dźwięku. W
przypadku geniusza łatwo się domyśleć że ta fraza to "geni". Dzięki tej
frazie program po prostu wie że w przypadku geniusza, musi korzystać z
dźwięków genimove, genikill, geniattk, itd.

Można też oczywiście wpisać własną frazę. Przykład?: Dla jednostki
"x" o nazwie "magelady" wpisałem nową frazę do pliku exe o
nazwie: "mlad" (zastępując starą rzecz jasna). Same pliki dźwiękowe
które wstawiłem do katalogu data mają nazwę: mladattk.82m (to atak),
mladkill.82m (to śmierć), mladshot.82m, mladmove.82m, mladwnce.82m i
mladdfnd.82m.

Pliki dźwiękowe niekoniecznie muszą być w katalogu data. można je
zapakować do folderu snd. żeby uniknąć bajzlu. Można to zrobić za pomocą
programu Snd_Vid_Editor. Lub za pomocą pacza (ale tu akurat głowy nie
dam).

na pyt. 2
Wystarczy wyciągnica plik CPRSMALL.def z pliku o nazwie H3sprite.lod za pomocą resedita. Gdzieś było na forum szczegółowo opisane :)

Na pyt. 3
ZCRGN1.TXT to samo co wyżej ;) (zmieniasz nazwy i wrzucasz do katalogu data).

Jeddite PW
21 listopada 2011, 21:55
Łoł! Dzięki :-D

witchking PW
22 listopada 2011, 13:42


Oto mój bazyliszek w trakcie poprawek. Nałożyłem teksturę i go obróciłem. Kąt jest odpowiedni czy poprawić bo ja już tego nie widzę. Co myślicie o teksturze? Wydaje mi się, że trzeba by trochę zmienić kolor. Myślę o zmianie koloru ale jak wyżej ja już tego nie widzę.

Pazury jeszcze będę poprawiał, skrzydła odrobinę też trzeba podrzeźbić.

Ten cień wywalić? Światło będę jeszcze ustawiał.

avatar PW
22 listopada 2011, 16:25
Ja, nawet po poprawkach, uważam że twoja jednostka pasuje bardziej do innej gry wydanej swego czasu przez 3DO.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/08/06/replay-army-men-3d.aspx

witchking PW
22 listopada 2011, 16:37
Czyli nadal zbyt plastikowa. Więc popracuje jeszcze nad teksturą

vinius PW
22 listopada 2011, 17:06
Dalej błyszczy się błona na skrzydłach i pazury/kolce (nie dałeś na nie żadnej tekstury, prawda?). Tekstura skóry jeśli nie minimalnie za jasna, to i tak dość dobra. Co do pazurów - proszę, przemyśl czy przetestuj zmianę w tym kierunku.

witchking PW
22 listopada 2011, 17:12
Owszem błona i pazury na razie zostały bez zmian. Ale to z braku czasu. Dzięki za sugestie popróbuje:)
strona: 1 - 2 - 3 ... 93 - 94 - 95 ... 162 - 163 - 164
temat: [H3/różne] Nasze własne jednostki WoG

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel