Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Portal Przeszłości (Heroes VI)temat: Smoki Heroes of Might & Magic VI
komnata: Portal Przeszłości (Heroes VI)
strona: 1 - 2 - 3

Desper PW
10 sierpnia 2011, 23:02
Co prawda pomysł, by w końcu pokazać smocze bóstwa, podoba mi się bardzo, to żałuję jednak, że nie ma żadnych smoków, które można by było rekrutować. Wyjątek to Kirin (zwany też Qilin: http://pl.wikipedia.org/wiki/Qilin) o ile można go zaliczyć do smoków.

Acid Dragon PW
11 sierpnia 2011, 00:19
Niestety nie potrafię zaakceptować, ani nawet zrozumieć decyzji twórców o usunięciu smoków z miast (poza wspomnianym smokopodobnym Kirinem).

Ich rekrutacja w grach Heroes of Might and Magic zawsze była.... zacznijmy od tego, że zawsze była. Była obecna już od pierwszej części. Poza tym zawsze była czymś podniosłym, dającym poczucie wspaniałości, mocy. Armia złożona z centaurów, minotaurów, meduz, elfów, czy innych jednostek miała zawsze dla mnie po prostu znaczenie zwykłych militarnych oddziałów, dobrych na małe bitwy, ale armia ze smokami - to dopiero potęga! To dopiero od tego momentu można było mówić o bitwach epickich.

Smoki praktycznie zawsze były najpotężniejszymi do zrekrutowania jednostkami, a liczba ich rodzajów w grach ciągle rosła (z wyjątkiem nieszczęsnego H4). Posiadanie ich w armii lub sam moment pierwszej rekrutacji zawsze były dla mnie czymś specjalnym.

Teraz - nie dość, że nie ma dwóch głównych "smoczych" frakcji - elfów i czarnoksiężników, to jeszcze w miastach nekromantów zamiast nieumarłych smoków są jakieś zmutowane pająki. Przykro mi, ale żaden pająk - choćby nie wiem jak duży - nie zastąpi mi prestiżu i majestatu smoka.

Powiedzmy, że rozumiem, że twórcy chcieli spróbować czegoś nowego, żeby nie robić kolejnego klona Heroes III i wprowadzili wiele nowych jednostek, pozbywając się przy tym wielu utartych schematów. Czasem warto oderwać się od utartych konwencji, żeby zbudować nową jakość...

... ale w tym wypadku ja tej jakości nie widzę. Nie wydaje mi się, abym mógł czuć podobną dumę i zadowolenie z rekrutowania wielkich pająków, czarcich lordów, które pamiętam tylko z niższych poziomów, prawie-aniołów, czy smokopodobnych wężowatych kirinów.

W zamian za brak smoków dostaliśmy po prostu zwykłe jednostki, które wcale nie są ani czempionami, ani elitą - choćby nie wiem jakie parametry im dać. Są po prostu takie... zwyczajne.

Mam tylko nadzieję, że na osłodę przynajmniej połowa ze smoczych bóstw pojawi się w grze - czy to w roli bossów, czy chociażby w rolach fabularnych.

Heroes of Might and Magic bez smoków to dla mnie jak tort bez kremu - wciąż zjadliwy, może nawet o nowym, interesującym smaku, ale suchy, z wyglądu nudny i wyraźnie wybrakowany.

OGARexs PW
11 sierpnia 2011, 07:05
Miejmy nadzieje, że panowie z Ubi zrobią chociaż jeden dodatek z krasnoludami/elfami/czarnoksiężnikami lub chociaż dadzą te nieszczęsne bossy. Bo bez smoków... żadna, nawet ze 100 archaniołami nie smak...prezentuje się zbyt dobrze.

Sawyer PW
11 sierpnia 2011, 11:16
Możecie mnie linczować od zaraz. Ale ja twierdze, że osadzenie smoków jako smoczych bóstw jest trafnym rozwiązaniem. Czemu nawet dawać te piękne istoty do frakcji, jak można wyznawać je jako smocze bóstwa. Smoki w MM 6-8 były mądrą rasą, co pokazywało, że dla mnie nie powinno się ich zabijać, a jak już to umieszczać ich na najwyższym poziomie. Taka zmiana jest dobra, a nawet jeśli będą bossami, to mam nadzieje, że tak trudnymi, że po kilkanaście razy będziemy musieli zaczynać walkę od nowa. ;)

DługouchaDługouchaBurn the witch!

Desper PW
11 sierpnia 2011, 12:55
Być może gdyby grę produkowała firma Nival sytuacja wyglądałaby inaczej. Szkoda, że w Heroes V nie pojawiły się nagi i wodne smoki. Brakuje mi tego bardzo, by tamtą grę uznać, za kompletną.

Co do Kirina, to jest on również tutaj: http://www.acidcave.net/smoki.php To ten czerwony, nielatający smok z rogiem (rogami) :)

Irhak PW
11 sierpnia 2011, 13:31
Smoczy Władca:
Przykro mi, ale żaden pająk - choćby nie wiem jak duży - nie zastąpi mi prestiżu i majestatu smoka.
Czemu mnie to nie dziwi?

A co do mnie... Smocze Bóstwa to Smocze Bóstwa, a nie smoki... nawet Kirin nie jest dla mnie smokiem. Smoków jak na razie nie ma w H6. Może pojawią się z jakimś dodatkiem? Choć znając życie to tylko pobożne życzenia i dostaniemy tylko wyroby smokopodobne (jak Kiriny).

Alamar PW
11 sierpnia 2011, 13:44
Cytat:
Smoków jak na razie nie ma w H6.


link do właściwego obrazka

Irhak PW
11 sierpnia 2011, 14:42
Dobra... czemu to coś wygląda toczka w toczkę jak Malassa?



Edit - czyżbym widział tam też Miśka?

Desper PW
11 sierpnia 2011, 14:45
Bo to jest Malassa - smok cienia.

Irhak PW
11 sierpnia 2011, 14:47
Desper:
Bo to jest Malassa - smok cienia.
ja:
Smocze Bóstwa to Smocze Bóstwa, a nie smoki...

I chyba wiadomo co o tym sądzę :P

Alamar PW
11 sierpnia 2011, 14:51
Od lewej: Michaś (boss), Cate (bohaterka Przystani), Cate (boss).

Irhak - a słyszałeś co to są awatary? :P
Wszak Smoki Cienia w HV były nazywane awatarami/dziećmi Malassy.

Irhak PW
11 sierpnia 2011, 14:59
Alamar - słyszałem. A co do H5... nie przeszedłem jej ostatecznie i nie wiem kiedy się znowu za tą 'wróżkową' wersję HoMM się znowu wezmę...
A co do tych smoków - poczekamy i zobaczymy jak w finalnej wersji gry będzie to wyglądać...

Lukasz89 PW
13 sierpnia 2011, 03:03
No przecież twórcy, o ile dobrze pamiętam, wspominali o tym, że w grze znajdą się smoki jako czempioni. W H6 nie ma smoków, z uwagi na to, że nie ma zamków z nimi. Nekromanci dopiero zaczynają swoje przygodę w tym świecie (stają się odłamkiem akademii) i nie posiadają na tyle wiedzy i umiejętności aby tworzyć te kościane. Dwa, akurat z czempionów to te pająki są dla mnie jednymi z najfajniejszych i na pewno lepsze, niż te kościane (nigdy ich nie lubiłem).

W dodatkach prawie na 100% dojdą elfy i mroczne elfy oraz krasnoludy i prawie na 100% smoki tam będą czempionami.

Tutaj nie było komu dać smoka, ponieważ mamy 3 zamki, w których smoków nigdy nie było. Wyjątkiem są tu Nekromanci, ale dla mnie te pająki akurat są ekstra, ale to już mówiłem. Natomiast Sanktuarium ma Kirina, który wygląda przecież świetnie, bo inaczej. Nie jest to typowe cielsko + skrzydła, jakie pewnie zobaczymy u elfów i mrocznych elfów. Dzięki niemu jest różnorodność, ponieważ u krasnoludów na 100% będzie taki bez skrzydeł jak w H5.

Należy dodać, że przecież niewykluczone, pojawienie się smoków jako neutralne jednostki. W H3 były tylko 2 normalne smoki w zamkach (+ulepszenia) oraz te kościane. Więc teoretycznie tutaj bez kościanych też będą na 99% trzy sztuki x2. W H3 oprócz tego mamy 4 jako neutrale, razem daje to nam 10 smoków. Tutaj liczą Kirina, bo przecież wygląda jak chiński smok, mamy 2+6 z dodatków na 99% więc mamy 8, może jakieś neutralne dojdą.


Tak więc powtarzam, że twórcy na 100% mówili o smokach jako czempionach, jednak nie pamiętam dokładnie gdzie, ale mówili na pewno.

Dodam również to, że sam bardzo lubię smoki. Zawsze uwielbiałem zamki z smokami, bo tam były smoki. Natomiast Kirina traktuję jako przedsmak tego co dostanę w dodatkach. Wbrew pozorom on jest naprawdę świetny, taki inny (nie jest teoretycznie smokiem), ale dla mnie tak wygląda i tak zostanie. Jedyne co mi się nie podoba u czempionów to Czarci Lordowie, brak tutaj naprawdę diabłów. Co do Aniołów, to hmm nie są to niby Anioły, ale co tam. Twierdza, standardowo Cyklop, jest dobrze, jednak nie wiem czemu w H5 oraz w H6 brakuje mi tu Behemota. Szkoda, że nie powstanie drugi zamek oparty na mocy, tacy górscy barbarzyńcy, na których czele stał by Behemot, a wspierał go wspaniały ptak gromu. Mogła by to być alternatywa dla zamku Orków. Ale wątpię w taki scenariusz.

Nie wiem gdzie słyszałem, ale tego nie potwierdzę, że w H6 ma być razem 10 albo 12 zamków. 12 to chyba mało realne, ale 10? Czemu nie, jakieś DLC, w dodatku 2 zamki elfów na pewno, potem krasnale, akademia, i niespodzianka? Chociaż w tym kompendium Ashanu, są tylko symbole tych 9 frakcji. Ale cicho wierzę, że UBI sprawi mi miła niespodziankę i doda np. zamek podobny do Cytadeli z H3.

Edycja po odpowiedzi Alamara
Piszę, że słyszałem, ale podkreślam fakt, że nie jestem pewien na 100%. Mówisz, że jest 10 frakcji, jednak nie wyklucza to faktu, że może ukazać się 10. Aczkolwiek jeżeli dadzą ich 9, to będzie i tak dobrze, ponieważ w H3 mieliśmy ich 9 z tym, że wrota żywiołów to nie zamek, tylko jakaś kpina. W H3 gram od lat, ale żywiołami grałem może 2 razy. Podobnie ma się sprawa u moich znajomych. No dobra ale nie jest to temat o zamkach tylko o smokach.

AlamarAlamarInterpunkcja
W Ashanie jest ogólnie 10 frakcji, ale nikt nigdy nie wspominał, że wszystkie 10 zobaczymy w grze. Najwidoczniej któryś z dziennikarzy usłyszał, że "w tym świecie istnieje 10 frakcji", a zrozumiał "w grze będzie 10 frakcji". No, ale jak się słucha jednym uchem...

Alamar PW
13 sierpnia 2011, 13:44
O dziesięciu frakcjach w Ashanie wiadomo od dawna. Jeszcze przed wydaniem HV mówiono, że przy tworzeniu tego świata zdecydowano się na 10 frakcji/ras. W HV zaś mieliśmy 6 (plus dwie w dodatkach oraz wspomnienie o nagach). W HVI przedstawiono dziewiątą (nagi). Jedyna niepewność dotyczy dziesiątej, bo mamy kilkoro kandydatów:
- Federację Wolnych Miast (ale kolejne ludzkie miasto raczej nie byłoby dobrze przyjęte przez graczy);
- Anioły, które są jedną z pierwotnych ras (ale one same są w Przystani i na dodatek są ginącą rasą, więc niejako to je skreśla z listy);
- Faceless (podobnie jak anioły, tyle że są powiązane z ciemniakami);
- Morskie Elfy (ale trzecia rasa elfów, to już przesada);
- Imperium Shantiri (upadłe państwo z dawnych czasów - jak widać po HVI, skoki w przeszłość nie są niemożliwe dla Ubisoftu).

Wrota Żywiołów i tak miały się pojawić w Cieniu Śmierci, ale że w Ostrzu Armagedonu wycięto zamek, to zamiast dopracowanego i przemyślanego miasta, dostaliśmy zamiennik, który trzeba było bardzo szybko dokończyć. Po screenach Nekropolii czy Lochu z bety H3 widać, ile może się zmienić między pierwotnym planem miasta (jakim bez wątpienia jest Conflux w obecnym kształcie), a ostateczną wersją.

Lukasz89 PW
13 sierpnia 2011, 14:47
Imperium Shantiri było by świetne ale jeżeli zakończyło swoją egzystencje przed powstaniem Imperium Gryfów, to nie ma raczej szans na nich. Aniołowie na 100% odpadają. Bezimienni na 99%, ponieważ będą po prostu wciśnięci do mrocznych elfów. Następni ludzie? nie raczej nie. Chodź była by to ciekawa alternatywa dla osób które nie lubią światłości, a lubią grać ludźmi. Może to śmieszne ale te Morskie Elfy wydają się najbardziej prawdopodobne z ras przez Ciebie wymienionych.

Do tego z opisu bohaterki (Ciele Samuraj), można się co nie co dowiedzieć o wspomnianej przez Ciebie rasie.

"Ciele bez wątpienia jest elfką, ale nie urodziła się wśród cieni drzew Irollanu. Ciele urodziła się na morzu, na jednym ze statków-domów swego ludu, Morskich Elfów, które wyznają zarówno Sylannę (za jej dary) jak i Shalassę (za opiekę). Dawno temu te elfy należały do Imperium Shantiri, lecz teraz są cyganami oceanu, przemierzając morza Ahsanu na własnoręcznie zrobionych statkach, stworzonych z drewna, które zatonęło w ich łodziach. Każdy elf należy do odpowiedniego klanu, zwanego załogą, a wobec którego jest żarliwie oddany. Ciele jest ostatnią ze swojej załogi, zniszczonej gdy fala zatopiła ich statek-dom. Została ocalona przez nagi i uważa je teraz za nową rodzinę."

Gdzie można znaleźć screeny z bety heroes3? Dokładnie te, o których mówisz.

OGARexs PW
13 sierpnia 2011, 15:11

Poszukać nie łaska?

Desper PW
13 sierpnia 2011, 17:53
Zmiana dotyczyla również zamku ze Złotymi Smokami, ale niestety nie mam screena. Ktoś może go dodać?

Cysierius PW
21 września 2011, 19:52
Posłuchajcie, jak zrobili do szóstki bogów smoków Sylannę i Malassę, to na sto procent dojdą elfy i mroczne elfy, w których są smoki. Krasnoludy też dojdą, bo pokazali też ich smoka, tylko zapomniałem jak się nazywa. A tak to się cieszę, że zamiast kościanych smoków są te tkaczki przeznaczenia._Spójrzcie na herb necropolis. Jest tam pająk kościany, a nie jakiś smok kościany. W sumie kirin to jest smok prawdopodobnie. Do tego to smok wody, który też umie latać i zionie mrozem. Ja też chcę żeby doszły elfy i smoki, ale trzeba cierpliwie poczekać.

AlamarAlamarNie bogowie smoków, a smoczy bogowie. Nie zrobiono ich dla HVI, pojawili się już w HV. Kirin to nie jest chiński smok, a kirin, tak jak wiwerna też nie jest smokiem.

Bluearga PW
11 października 2011, 22:32
A mnie się wydaje, że smoków nie uświadczymy w żadnym zamku. Jak było wspomniane wcześniej - będą bossami albo też neutralnymi istotami, które będzie można rekrutować w niezależnych siedliskach. Jakby tak zrobili to wcale bym tak bardzo nie narzekała. W sumie to nigdy mi nie przeszkadzało to, że smoki można nabyć w miastach, zresztą jestem ich fanką. Teraz jednak jak został poruszony ten temat, to doszłam do wniosku, że to faktycznie było trochę dziwne - takie majestatyczne stworzenia, a "pracują" dla jakiś tam zwykłych śmiertelników, zwanych bohaterami? Rozumiem jakby jeszcze były "mniej inteligentne", ale w Heroes wielokrotnie było podkreślane, że to bardzo mądre stworzenia, których celem nie jest tylko rozwalanie wszystkiego wokół.

Dodam jeszcze, że Smoczy Bogowie mi się bardzo podobają, pod względem wyglądu przynajmniej ;)

Cysierius PW
23 listopada 2011, 22:03
Wydaję mi się że Ubisoft pomyśli nad smokami i nowymi rasami żeby zarobić więcej pieniędzy.A według mnie powinien się znaleźć jeszcze:Loch,Sylwan,Akademia,Forteca i coś w stylu bagien. Były by tam jednostki takie jak ważki,bagniste mary itp
strona: 1 - 2 - 3
temat: Smoki Heroes of Might & Magic VI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel