Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)temat: HoMM Kingdoms
komnata: Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)
strona: 1 - 2 - 3

Alamar PW
13 grudnia 2007, 19:53
(tu jest bardziej odpowiednie miejsce na ten temat)

Oficjalna zapowiedź

http://www.hommkingdoms.com/

Sprawdźcie sobie sami, co to za nowy pomysł Ubisoftu.


(tu jest bardziej odpowiednie miejsce na ten temat)

Oficjalna zapowiedź

http://www.hommkingdoms.com/

Sprawdźcie sobie sami, co to za nowy pomysł Ubisoftu.



PYTANIA I ODPOWIEDZI

08/01/08:

1. Czy gra będzie całkowicie darmowa?

Możecie w nią grać za darmo tak długo, jak chcecie! Możecie rozbudowywać swoje miasto, zatrudniać bohaterów, wykorzystywać każde ulepszenie gry, formować sojusze z innymi graczami i cieszyć się grą. Jeśli jednak chcecie rozwijać swe królestwo bez żadnych limitów, liczyć się w rankingu i brać udział w historii, będziecie musieli, za niewielką opłata, wykupić abonament.
Jednym z naszych głównych celów jest upewnienie się, że gra jest zbalansowana, dlatego nie zamierzamy wprowadzać żadnego systemu sprzedaży przedmiotów w ramach abonamentu, czy kupowania ulepszeń czy specyficznych umiejętności.

2. Jest pełno darmowych gier pod przeglądarkę, tak więc utrzymanie się będzie trudne. Co wyróżnia tą grę spośród innych?

HoMM Kingdoms nie jest minigra, jest prawdziwą, sieciową grą bazującą na MMO. Możecie przyjrzeć się grafikom, by mieć pojęcie o poziomie jakości, jaki chcemy zapewnić.
Co do grywalności, to gra posiada głębię i oferuje trzy różne typy rozgrywki, zależnie od sposobu jakim lubicie grać (więcej szczegółów w najbliższym czasie).

3. Mam nadzieję, że nie będzie aplikacji ActiveX, ponieważ dużo osób korzysta z Firefoksa Mozilli.

HoMM Kingdoms działa bez problemów z Firefoksem. Nie używamy ActiveX ani Flasha, lecz tylko Javascript i AJAX.

4. Czy gra będzie przetłumaczona na inne języki?

Gra będzie dostępna w kilku językach: angielskim, francuskim, włoskim, hiszpańskim i niemieckim. Rozważamy możliwość dodania kolejnych języków.

5. Jak bardzo ta gra będzie podobna do HoMM-a? Czy będzie to jakiś rodzaj H3 online, czy też bardziej podobne do H5?

HoMM Kingdoms korzysta z grafik HoMMV i dobrze znanego sposobu rozgrywki Heroesa. Ujawnimy więcej szczegółów co tydzień, aż do czasu wypuszczenia bety.

6. Kiedy stworzysz prowincję w HoMM Kingdoms, czy zostanie ona ulokowana losowo, czy też będziesz mógł zagrać z przyjaciółmi jako "gang prowincji"?

Interakcja pomiędzy graczami jest ważnym aspektem gry, więc będzie możliwy wybór. Będziecie mogli ulokować prowincję na mapie losowo lub dołączyć do przyjaciół. Jeśli chcecie dołączyć do sojuszu waszych przyjaciół lub po prostu pojawić się w pobliżu kogoś, będziecie tylko musieli podać ich imię, by ulokować się koło nich.

7. Czy gracze mogą tworzyć sojusze, klany lub gildie? Jeśli tak, to co z sojuszami wielorasowymi?

Będziecie mogli tworzyć sojusze wielorasowe. Będzie możliwość wybrania rasy, którą chcecie zagrać i dołączenia do dowolnego sojuszu.
Zauważyłem, że niektórzy z was już zaczęli tworzyć gildie; to dobra droga sprzymierzyć się z przyjaciółmi i wspólnie pracować, by stać się najlepszymi!


21/01/08

8. W FAQ powiedziałeś, że będzie wiele rzeczy do zrobienia, jeśli grasz regularnie, choć będą one dodatkami do rozgrywki. Proszę, podaj jakieś przykłady.

HoMM Kingdoms pozwoli wam na rozgrywkę od 15 do 20 minut dziennie, by utrzymać się w rankingu; jeśli jednak gracze chcą mieć zajęcie, będą mogli wykonywać wiele innych rzeczy:
- Uczestniczyć w aktywności swojej gildii/sojuszu
- Zwiedzać region, by odkryć mapę i ocenić siłę swoich sąsiadów
- Handlować z bohaterami niezależnymi i innymi graczami poprzez dom aukcyjny: na ceny będą wpływać różne parametry
- Ulepszać swoich bohaterów: podnosić ich umiejętności i uczyć ich karier/zawodu, by pasowały do waszego rodzaju rozgrywki
- Łupić inne królestwa: jeśli będziecie potrzebować więcej zasobów lub zwyczajnie będziecie chcieli osłabić waszych wrogów; możecie łupić miasta wokół siebie
- Rozmawiać ze swoimi sojusznikami: będziecie mogli komunikować się z waszym sojuszem/gildią poprzez chat wewnętrzny gry lub prze e-mail
- Na tym poprzestanę, ale jest tego o wiele więcej

9. Będzie można zatrudnić wielu bohaterów czy tylko jednego?

Oczywiście, że można zatrudnić kilku bohaterów; to jeden z głównych aspektów gry. Będziecie musieli zarządzać nimi efektywnie, jeśli chcecie zwiększyć szybkość i siłę swojego rozwoju. Jak powiedziałem wcześniej, profile waszych bohaterów wpłyną na sposób jakim gracie. Tym samym będziecie musieli podejmować decyzję, kiedy będziecie wybierać ich kariery/zawody.

10. Czy będzie jakiś mechanizm chroniący nowych graczy w HoMM Kingdoms?

Tak, jest to główne zagadnięcie dla nas. Naszym celem jest to, by nowi gracze nie napotykali zbyt dużo przeszkód na początku, lecz rozbudowywali swoje królestwo. Dla przykładu, kiedy po raz pierwszy zagracie w grę, wokół was będą tylko nowi gracze, chyba że zamierzacie dołączyć do znajomego na mapie.
Rozważamy także inne systemy ochrony, które będą testowane podczas bety i liczymy na wasze komentarze na ich temat.


01/02/08

11. Co z armiami (oddziałami)? W wprowadzeniu przeczytałem tylko o trzech rodzajach (łucznicy, konnica, piechota). A co z latającymi oddziałami? Czy będzie klasyczne 7 poziomów jednostek dla każdej z ras?

Tak, nie martwcie się; dla każdej rasy będzie po 7 poziomów jednostek!
Jednakże masz rację: podzieliliśmy jednostki na trzy kategorie: Piechotę, Łuczników i Konnicę. Waszym zadaniem będzie zorganizowanie waszych armii dla każdej z potyczek pod względem siły i typu jednostek tak, by były jak najbardziej efektywne. Oddziały latające zaliczane są do konnicy.
* Piechota ma 50% premię siły walcząc z konnicą
* Konnica ma 50% premię walcząc z strzelcami
* Strzelcy mają 50% premię walcząc z piechotą

Nauczycie się podczas gry, jak udoskonalać kombinacje waszych jednostek, by były one cały czas najlepsze.

12. Jak zamierzacie rozwiązać problem potyczek?

Chodzi o to, że system bitewny jest różny od tego z HV, by mógł być zaadoptowany do MMO pod przeglądarkę, lecz nadal jest bardzo strategiczny i wymagający.
Potyczka będzie automatycznie rozstrzygana poprzez matematyczne obliczenia, gdy naciśniecie przycisk ataku. Rezultat zostanie ogłoszony, gdy bitwa się skończy; by wiecieć, kiedy to nastąpi, będziecie musieli śledzić licznik.
Niezależnie od tego, przygotowanie przed potyczką jest kluczowe. Pomyłka może się okazać fatalną; nawet jeśli wasza armia wydaje się silniejsza! Złe ustawienie formacji może doprowadzić do porażki.

13. Co z ulepszeniami bohatera? Mówiłeś nam o zawodach... czy są one jak klasyczne umiejętności drugorzędne czy może czymś innym?

Jak zwykle, każdy z bohaterów będzie zdobywał doświadczenie zależne od jego akcji. Kiedy zdobędzie wystarczającą ilość doświadczenia, awansuje na wyższy poziom. Będą mogli nauczyć się 3 karier z 13 dostępnych i wielu rożnych umiejętności w każdej z nich. Te umiejętności usprawnią rożne części waszych królestw: szybsze budowanie, silniejsze jednostki, szybsza rekrutacja i wiele, wiele innych, które będziecie musieli sami odkryć.

14. Co z artefaktami? Jak je zdobywać?

Będziecie mieli rożne sposoby na zdobycie artefaktów. Będzie można zdobyć artefakt pokonując bohatera niezależnego, podczas zwiedzania

waszego regionu, lub też nabyć je na targowisku. Będzie to ogromne centrum wymiany, gdzie gracze będą handlować poprzez dom aukcyjny (podam więcej informacji na temat targowiska w przyszłych odpowiedziach).

15. Czy będą w grze komputerowi gracze?

Nie, nie będzie żadnych królestw kontrolowanych przez komputer.


04/02/08

Na początek, musicie zdać sobie sprawę, że cały zespół twórców to fani starego HoMM-a, więc naprawdę zamierzamy utrzymać "klimat" sagi w HoMM Kingdoms. Dlatego pracujemy ciężko, by przekazać wam najlepsze MMO pod przeglądarkę, jednocześnie szanując wpływ HoMM-a.

A teraz szczegóły o systemie walki:

Rezultat potyczki nie jest absolutnie losowy, każda walka zależy od:
# Poziomie bohatera - statystykach (atak i obrona) i umiejętnościach (zależnych od jego kariery)
# Czarach bohatera - poziomu magicznemu
# Artefaktach bohatera
# Armii bohatera:
_ ___1. Sile armii: zależnej od typu/siły jednostki (od chłopów do aniołów w przypadku Przystani. Oczywiście anioł jest silniejszy od kilku chłopów czy giermków)
_ ___2. Kategorii jednostki: Konnicy, piechoty czy łuczników
_ ___3. Jak podzielicie swoje oddziały: dla przykładu, możecie rozpocząć z grupą 25 łuczników, potem walczyć z 15 chłopami i znów z 20 łucznikami.
# Budynków obronnych: budynków w mieście lub w regionie (PvP)
Naprawdę określacie swoje strategie bitewne.

Kiedy już uporacie sie z tymi wszystkimi parametrami, możecie przystąpić do ataku.

Każda potyczka podzielona jest na rundy:
# Wasza pierwsza grupa oddziałów atakuje grupę przeciwnika.
# Zwycięskie jednostki, które przeżyły, walczą z następną grupą przeciwnika.
# Potyczka kończy się, gdy jeden z dwóch bohaterów (niezależnych) nie ma już żadnych stworzeń.

Sposób w jaki dokładnie zorganizujecie swoje oddziały, według waszych własnych parametrów i tego, co wiecie o swoim wrogu całkowicie wpłynie na rezultat potyczki.


11/02/08

16. Co z terytorium gracza? Ile może posiadać miast? Jeśli więcej niż jedno, to czy możliwe jest dostać/założyć/podbić nowe miasto?

Jak większość już zauważyła, pozwolenie graczom na posiadanie nieograniczonej ilości miast, stanowiłoby problem z równowagą w grze, więc ustanowiliśmy limit dziesięciu miast. Kiedy tylko będziecie mieli wystarczająco surowców i odpowiedniego bohatera, będziecie mogli wybudować miasto. Lecz pamiętajcie o strategii! Może okazać sie pomyłką wybudowanie miasta zbyt wcześnie!
Innym sposobem zyskania miasta jest podbój już istniejącego innego gracza. Może zająć to trochę czasu i spowoduje użycie części waszych armii i machin takich jak balista lub katapulta.

Zauważyłem też, że niektórzy boją się powstania zbyt potężnych gildii, więc ustaliliśmy limit członków, których gildia może zrekrutować, by gra miała zachowaną równowagę. Zdajemy sobie też sprawę, że ludzie mają zamysły stworzenia sojuszy pomiędzy potężnymi gildiami, by zdominować teren, ale i na to mamy już rozwiązanie.

17. Czy mogę atakować tylko moich sąsiadów, czy też mogę przemaszerować przez ich terytoria, by zaatakować oddalonego gracza?

Możecie atakować każdego gracza na mapie ALE jest całkowitą bezużytecznością podbijać miasta, które są za daleko. Po pierwsze, dotarcie tam zajmie naprawdę sporo czasu. Po drugie, będziecie wkraczać na terytoria różnych graczy i będzie to wymagało regularnych postojów, pozwalających im was zauważyć i zaatakować. Raz jeszcze, będziecie musieli pomyśleć o strategii, zanim podejmiecie jakąkolwiek decyzję.

18. Czy na mapie będą budowle jak smocza utopia, studnia, siedliska stworów, kopalnie, itd.?

Tylko niektóre z nich występują w HoMM Kingdoms. Dodaliśmy też nowe budowle jak Wieże, Pola, Kuźnie i wiele innych, które zapewnią wsparcie i usprawnienia w waszym mieście i waszej armii. Są dostępne rożne rodzaje kopalni, które dostarczają surowce, które z kolei możecie użyć do rozbudowy waszego miasta lub podczas handlu na targowisku.


22/2/08

19. Podczas rekrutacji stworzeń, czy będzie ich ustalona ilość jak w innych Heroesach, powiedzmy 29 gremlinów na tydzień?

W HoMM Kingdoms możecie zrekrutować ograniczoną ilość jednostek każdego dnia w każdym mieście. Jak zazwyczaj ta ilość zależy od rodzaju stworzenia, więc nie planujcie olbrzymiej armii archaniołów. Mimo wszystko, będziecie mogli zwiększyć ilość rekrutowanych stworzeń dzięki specjalnym budynkom w regionie i specyficznym umiejętnościom bohatera (zależnym od jego kariery). Jest też możliwa rekrutacja jednostek w jednym z waszych miast i przemieszczenie ich od jednego bohatera do drugiego. Sami tworzycie swoje strategie.

20. Czy będzie możliwość ulepszenia oddziałów jak w zwyczajnej grze?

Każda jednostka ma jedno ulepszenie, jak w Heroes V. Kiedy wybudujecie odpowiedni budynek, będziecie mogli zrekrutować ulepszone stworzenia i ulepszyć już posiadane.

21. Czy będzie można wybrać samemu portret bohatera, czy też będą już przypisane?

Kiedy będziecie tworzyć pierwszego bohatera, będziecie mogli wybrać portret z kilku dostępnych. Podczas gry, będziecie mogli zatrudnić nowego bohatera z jego własnym portretem.

22. Koniec walki: Czy stracę wszystkie swoje oddziały jeśli przegram?

Nie, jest to część subtelności systemu bitewnego. Jak większość już powiedziało, nie było by miło, gdyby każda porażka oznaczała stracenie wszystkich oddziałów.
Na koniec walki, jeśli zostaniecie pokonani, stracicie tylko 30% zaangażowanych w walkę oddziałów. Podczas walki, większość oddziałów nie ginie; są ranne lub rozbite. Na konie walki bohaterowie obu armii próbują zorganizować swoje rozproszone oddziały. Tak więc, nawet jeśli armia została całkowicie rozbita, bohater spróbuje zorganizować większość swoich oddziałów.
Oznacza to także, że możecie stracić oddziały podczas zwycięskiej bitwy, zależnie od siły przeciwnika i od tego, jak ustawiliście swoją armie podczas przygotowań do bitwy. Wybitny gracz i strateg straci co najwyżej kilka jednostek.

23. Czytałem, że gracze startują BEZ miast.

W HoMM Kingdoms, zaczynacie grę z jednym miastem i pojedynczym bohaterem.

24. Czy możemy budować miasta tylko naszej rasy, i co jeśli zajmiemy miasto innego gracza?

Możecie budować miasta tylko swojej frakcji, ale istnieje możliwość zajęcia miast innych ras. By wszystko było jasne, jeśli gracie Przystanią i zajęliście miasto Inferno innego gracza, zostanie one nadal Infernem (na tym samym poziomie). Będziecie teraz mogli najmować bohaterów Inferna, jednostki Inferna i nauczyć się czarów magii zniszczenia i mroku!


10/03/08

25. Czy kopalnie zasobów będą mogły być ulepszane (poziom 1, poziom 2... większy poziom, większy przychód) czy też będą generować ustaloną ilość zasobów?

Jest pewne, że kopalnie będa mogły być ulepszane. Zasoby, które będą zapewniać każdego dnia, zależeć będą od ich poziomu. Będziecie mieli też możliwość "ulepszenia" ich za pewną cenę, ale będzie to długoterminowa, strategiczna inwestycja.

26. Czy miasta będą generować inne zasoby poza złotem?

Wasze miasta będą mogły generować tylko złoto; możecie ulepszać wasze rady miasta, by zwiększyć dochody.

27. Ile poziomów ulepszeń będzie możliwych dla rady miasta?

Cztery "rady miasta" będą dostępne: Rada Osady (zbudowana na starcie), Rada Miasta, Ratusz i Kapitol.

28. Czy zasoby będą "globalne" (dostępne dla całego imperium) czy też zarządzane w każdym z miast niezależnie?

Będziecie musieli zarządzać zasobami w każdym z miast niezależnie ale będziecie mieli możliwość wymiany pomiędzy nimi dzięki karawanom, więc można będzie rozwijać wybrane miasta szybciej. Jak zwykle, wszystko zależy od strategii.

29. Czy będzie można "najeżdżać" miasta przeciwnika lub je podbijać? A może oba?

Będziecie mogli "ograbić" waszych przeciwników/sąsiadów, by zdobyć dodatkowe zasoby i zmniejszyć tymczasowo ich przychody lub też tylko zaatakować ich oddziały/region, by osłabić obronność, bezpośrednio atakując ich armie.

Co więcej, będziecie mogli podbić miasto waszego sąsiada przeprowadzając "oblężenie". Zajmie ono kilka dni; będzie wymagało wiele oddziałów i doboru strategii, by zaatakować we właściwym momencie. Niektóre specjalne jednostki, jak katapulty czy balisty, są przystosowane do takiego zadania; pozwolą one wam zbombardować przeciwnika podczas oblężenia.

Będziecie mogli też przerwać oblężenie, jeśli uznacie, że ryzyko jest zbyt duże (lub też cały sojusz jest niezadowolony z waszych poczynań!).

Na koniec, jeśli jesteście pod oblężeniem i jesteście w sojuszu, wasi sprzymierzeńcy będą mogli spróbować "przerwać oblężenie" i przepędzić napastnika.

Wszelkie tego typu interakcje pomiędzy graczami zapewnią wam dużo rozrywki. Niektóre sojusze mogą grać pokojowo, interesując się tylko targowiskiem, gdy inne będą angażować się w epickie bitwy!


04/04/08

30. Czy będę mógł wzmocnić swe armie podczas oblężenia dowolnego miasta?

Tak, będziecie mogli wysłać posiłki, by asystowały waszym armiom podczas oblężenia. Kiedy wybierzecie tryb oblężenia innego gracza, będziecie nieustannie atakowani przez jego nowe oddziały tworzone w mieście lub te z sojuszu ruszającego mu na odsiecz! Jeśli taki gracz posiada jeszcze inne miasto, będzie mógł zorganizować kontratak, by przerwać oblężenie i zmusić was do odwrotu, tak więc potrzeba wzmocnienia waszych oddziałów jest pod względem strategicznym bardzo ważna.
Oblężenie innego gracza jest zadaniem długoterminowym, wymagającym czasu i wojska. To właśnie jest wymagane, by podbić miasta waszych wrogów.

31. Kiedy nastąpi koniec gry? Czy będą jakieś ostateczne jej cele?

Wielu z was już zadało to pytanie ale nie mogę wam obecnie na nie odpowiedzieć. Musimy mieć w zanadrzu jakieś (dobre) niespodzianki.

32. Jeśli mamy armię w zamku, wrogowie muszą ją zniszczyć (oraz bohatera), by splądrować miasto, mam rację?

Tak, jeśli wasz wróg chce splądrować wasz region, będzie musiał zmierzyć się z waszą armią, by to uczynić. Dlatego korzystnie jest posiadać kilku bohaterów patrolujących wasze miasta. Ale sami tworzycie swoją strategię i możecie pozwolić zająć wrogom część ze swoich zasobów, jeśli chcecie uniknąć napaści ze strony potężnych graczy lub też macie inne, lepsze plany wobec swoich bohaterów.

33. Czy podczas każdego ruchu trzeba trochę powalczyć czy też będzie możliwy wybór walki z neutralnymi stworzeniami?

Możecie poruszać się po waszym regionie bez walki, ale waszym celem jest spacyfikowanie waszego regionu, poprzez oswobadzanie kopalń i zabicie wszystkich stworzeń kryjących się w lasach waszego królestwa.
Kiedy bohater przemieszcza się po mapie świata, choćby z jednego miasta do innego, nie musi toczyć walk, by osiągnąć swój cel.

34. W jaki sposób bohater będzie awansował? Kiedy bohater będzie mógł zwiększyć swoje zdolności i umiejętności?

# Każda akcja daje doświadczenie waszym bohaterom; walki z bohaterami niezależnymi, usprawnianie kopalń, budowanie budynków w waszym regionie, zwiad terenu sąsiadów, itd.
# Kiedy zbierze odpowiednią ilość doświadczenia, bohater awansuje/
# Awans zwiększa jego główne parametry zależne od przydzielonego treningu (13 dostępnych): Mistrz wojenny dostanie dużo punktów do ataku i obrony, kiedy zaś Fanatyczny czarodziej zwiększy swój atak i wskaźnik magiczny.
# Awans da też bohaterowi punkty umiejętności. Te punkty pozwolą wam na zakup maksymalnie trzech karier na bohatera z 13 różnych karier takich jak wojownik, barbarzyńca, kupiec, kapłan, itd.
# Każda kariera zapewnia dostęp do specyficznej listy umiejętności (od 3 do 5 zależnie od kariery). Za pierwszym razem, gdy wybierzecie umiejętność, będzie to kosztować 1 pkt. doświadczenia i jeśli będziecie chcieli ja usprawnić, będzie to kosztować więcej punktów. Dla przykładu, usprawnienie umiejętności z poziomu 1 do poziomu 2 będzie was kosztować 2 pkt. doś. Maksymalny poziom wynosi 3.
# Maksymalny poziom bohatera to 40, każdy z nich będzie miał tylko 40 punktów na rozdysponowanie, więc wybierajcie z głową!

35. Czy będzie jakakolwiek forma komunikacji pomiędzy twórcami a graczami podczas bety?

To właśnie co próbujemy robić. Chcemy dzielić się informacjami ze społecznością graczy, a moją rolą jest przekazywanie wam pewnych wiadomość bezpośrednio z naszego zespołu twórców. Podczas bety będzie dla nas niezwykle istotnym uważne przyglądanie się waszym myślom z gry lub temu, co sądzicie o niej. Celem bety jest nie tylko zauważenie i zgłaszanie błędów ale także ustanowienie prawdziwej wymiany informacji pomiędzy testerami a zespołem twórców; obecnie zajmujemy się problemem, jak to wykonać.


29.04.08

36. Czy jest możliwe zostanie wyeliminowanym z gry?

Nie, nie można zostać wyeliminowanym z gry; wasze ostatnie miasto nie może zostać zdobyte przez innych graczy.

37. Jak ważne jest przyłączenie się do sojuszu? Czy gracz może przeżyć na własną rękę, czy też sojusz jest mniej lub bardziej wymagany?

Możecie przeżyć bez wstępowania do sojuszu, ale musicie być zręcznymi dyplomatami. Możecie zostać kupcami, którzy radzą sobie ze swoimi sąsiadami i buduje wśród nich zaufanie. Może być również ciekawym granie jako najemnik, który zapewnia wsparcie dla armii graczy, którzy tego potrzebują... i których na to stać! Ostatni przykład: możecie zostać szpiegami, ekspertami w zwiadzie i sprzedawać wasze informacje potężniejszym sąsiadom.
Jest to tylko kilka przykładów wśród wielu możliwości. Będziecie mieli otwartą drogę do znalezienia własnej strategii, ale bądźcie przygotowani na to, że w Heroes Kingdoms ciężko jest być samemu.

38. Co się dzieje, kiedy bohater zostanie pokonany? Czy trzeba go ratować jak w HoMM4 czy też trzeba go "ratować" z tawerny (z trzydniowym kacem) jak w HoMM3?

Wasz bohater może zostać pokonany na kilka sposobów:
# Nie uda mu się zwiad
# Zostanie pokonany na polu walki
# Stracicie miasto z bohaterem w środku
# ...

Są odpowiednio trzy możliwości co się z nim stanie:
# Bohater pokaże tyły
# Bohater pokaże tyły, ale zostanie zraniony i będzie wymagał leczenia, więc nie będzie dostępny przez jakiś czas
# Bohater zostanie pojmany i wyląduje we wrogim więzieniu!

39. Co się dzieje z martwym bohaterem (całkowicie pokonanym)? A może nie może on zginąć (zostać całkowicie pokonanym)?

Najgorsza rzecz jaka może przydarzyć się waszym bohaterom to uwięzienie, nie mogą oni zginąć.

__________

Poniżej cytat z wywiadu z Marciem Blondeau, dyrektorem kreatywnym HoMM Kingdoms, z najnowszego newslettera.

Yaiden: Jaki to właściwie jest rodzaj gry?

Marc Blondeau: Myśl o tym jako o krainie, która istnieje równolegle do twojego życia. Możesz do niej się dostać kiedykolwiek będziesz chciał, tak długo jak masz dostęp do Internetu. Kiedy znajdziesz się w tym świecie, rządzisz królestwem podejmując decyzje w oparciu o strategię, taktykę, dyplomacje, ekonomię oraz odgrywanie roli, jeśli tego chcesz. Najprościej mówiąc, jest to gra strategiczna z elementami RPG, rozgrywająca się w stałym świecie (nie resetującym się po wylogowaniu).


16.05.2008

40. Co się stanie, jeśli spróbujesz zająć miasto, ale posiadasz już maksymalną ilość miast?

Jeśli gracz osiągnie limit miast, ale nadal chce zająć wrogie miasta lub stworzyć nowe, będzie mógł oddać jedno ze swoich starych miast innemu graczowi.

41. Czy bohaterowie i armie będą widoczne dla każdego na maoie, czy tylko dla ich właściciela? Czy będzie można przewidzieć atak, czy też trzeba będzie cały czas być przygotowanym na to?

Wszelkie przemieszczania sie armii będą widoczne na mapie, zaś w waszych miastach pojawią się małe ikony, jeśli będa one oblężone. Jeśli będziecie rzucać okiem na mapę strategiczną i regularnie obserwować waszych najbliższych wrogów, nigdy nie zostaniecie zaskoczeni.

42. Czy waszym obecnym założeniem jest: 1 dzień w grze równy jest jednemu dniu w rzeczywistym świecie (chodzi o te 1-15 minut grania na dzień, o których wspomniano w jednej odpowiedzi)?

Tak, dni w grze i w świecie rzeczywistym będą w pełni zsynchronizowane.

43. Czy nie obawiacie się, że gracze użyją inżynierii wstecznej (reverse engineer) wobec statycznych wzorów walki? Skoro nie ma zmiennych we wzorach, ktoś mógłby przepuścić swoje scenariusze walki przez dany wzór, zanim podjął by decyzję odnośnie szyku jednostek, a tym samym ograniczyć swe straty, bez koncentrowania się na strategii, zwyczajnie wstawiając wartości do równania walki i na podstawie wyniku ustawić odpowiedni szyk.

Tak, można stworzyć taki rodzaj aplikacji, ale użycie jej będzie, jak zaproszenie robota do gry na pianinie - wynik będzie doskonały, lecz zabraknie talentu. Tak samo sytuacja ma sie z naszym systemem walki: zawiera on zmienne podstawowe, ale także wiele elementów, których ważność zależy od strategii gracza.

Na przykład: Atakowanie z armia znacznie silniejszą niż wroga, jest najlepszą droga do ograniczenia strat własnych, lecz jeśli to zrobicie, doświadczenie zyskane z tej walki zmaleje.
To jeden z problemów, na które taka aplikacja nie poda rozwiązania: chcecie zredukować straty własne, czy wolicie zyskać mnóstwo doświadczenia?

Jest wiele więcej takich problemów i tylko gracz może podjąć właściwą decyzję. Dotyczy to walk z bohaterami niezależnymi, jako że kiedy walczycie z innym graczem, dochodzą nowe elementy, które zaburza każde równanie, które sobie wygenerujecie. Podsumowując, tego rodzaju aplikacja raczej zostanie stworzona przez niektórych graczy i pomoże ona im zarządzać armiami, ale na pewno nie poda "doskonałego" rozwiązania.


12.06.2008

44. Czy jest jakikolwiek system żołdu, czy też opłata za zaciąg jest jednorazowa?

Musicie wyżywić wasze oddziały - im więcej ich macie, tym więcej będą was kosztować. Mała armia może być utrzymywana przez przeciętne miasto bez żadnych dodatkowych kosztów, lecz jak tylko osiągnie ona ustalony próg, będziecie musieli ponieść koszty utrzymania, jeśli nie chcecie zobaczyć, jak wasze jednostki dezerterują.
By rozwiązać ten problem, będziecie mogli, kiedy jest to możliwe, podzielić i przydzielić waszą ramie do kilku miast. Następnie, jeśli zamierzacie przepuścić atak, będziecie mogli przegrupować swoje oddziały w jednym mieście, które ma zasobny skarbiec. Jeśli to nie wystarczy, będziecie musieli dostarczać tam zapasy.

45. Czy jest jakaś możliwość, by sojusznik dopomógł w obronie miasta?

Rozwój w sojuszu może zagwarantować bezpieczeństwo waszego narodu przeciw mniejszym atakom. Wasi napastnicy muszą dotrzeć do waszego miasta, by móc je zaatakować, co może okazać się ryzykowne, gdyż wasi sojusznicy mogą takiego napastnika przechwycić podczas postoju. W dodatku, jeśli uda się mu dotrzeć np. do waszej kopalni, sojusznik może umieścić sporą armię za murami waszego miasta, by przywitać grabieżcę.
W przypadku, gdy napastnik spróbuje oblężenia wasze miasto, każdy sojusznik będzie mógł wysłać zwiadowcę/szpiega do obozu napastnika, by zorganizować napaść i oswobodzić wasze miasto.
Jednakże, zaatakowanie kogoś nie jest niemożliwe, przy dobrej strategii każde mury padną.

46. Czy będą zadania do wykonania?

Tak, będą pewne zadania, by pomóc wam podczas pierwszych kroków w grze i podczas niektórych kluczowych momentów. Mimo wszystko, gra jest skierowana na interakcję między graczami. Będziecie mogli komunikować sie z osobami z waszego sojuszu, by określić wasze plany i cele odnośnie waszej strategii i żądzy władzy.
Najbardziej emocjonujące zadania to te, które otrzymacie od waszych sojuszników!

47. Jak magia wpłynie na system bitewny?

W HoMM Kingdoms możecie rzucać wiele róznych czarów podczas walki i te czary mają różne efekty, zależne od szkoły magii, którą wybierzecie.
Czar "Stworzenia Feniksa" zaskoczy wroga, który planował wykorzystanie słabości waszej kawalerii. Czar "Teleportacji" zwiększy siłę uderzenia waszej piechoty przeciw kawalerii wroga.
Jednak, najbardziej istotne dla nas jest zachowanie ducha Mocy i Magii i zachowanie równowagi. Jeśli wybierzecie drogę Mocy, czar może być imponujący ale nie polegajcie, że Magii zatrzyma grupę archaniołów!

48. Jak parametr szybkości jest zaimpletowany w grze - czy różni bohaterowie poruszają się z różną prędkością na mapie i czy jest to zależne od poszczególnych artefaktów/zdolności/umiejętności/czarów? Czy stworzenia mają różną prędkość i czy armia porusza się tak szybko, jak najwolniejsza jednostka?

Kiedy wasi bohaterowie są sami, mogą poruszać sie gdzie chcą, bez żadnych ograniczeń (poza dniowym), ale jeśli przemieszczają sie wraz z armią, poruszają sie wolniej i muszą robić postoje, kiedy słońce zajdzie lub po przebyciu określonego dystansu na terytorium wroga.
Te dwie prędkości nie moga być modyfikowane przez żaden artefakt, umiejętność czy czar; jest dla nas bardzo ważne, by utrzymać ofensywę i defensywę we wzajemnej bezpiecznej zależności.


08.07.2008

49. Czy istnieją jakieś specyficzne budynki, które można ulepszać, na przykład zwiększające atak/obronę jednostek?

Możecie wznosić budynki w rejonie waszego miasta. Niektóre usprawnią potęgę ekonomiczną miasta; inne zwiększą waszą siłę militarną. Wśród tej kategorii są budynki poświęcone obronie waszych oddziałów, takie jak "wieże obronne" czy "forty". Z drugiej strony, niektóre konstrukcje mają za zadanie polepszyć ofensywne możliwości waszych miast, pozwalając wam rekrutować więcej jednostek każdego dnia.

50. Czy każda rasa będzie miała unikalne zdolności/premie lub specyficzną księgę magiczna?

Każda rasa ma dostępne dwie szkoły magiczne. Na przykład Inferno ma dostęp do magii mroku i zniszczenia. Z drugiej strony, rasy różnią się łatwością dostępu do magii i potężniejszych jednostek. Przystań jest naprawdę silna i potężna, ale jej bohaterom trudniej nauczyć się czarów. Zaś akademia posiada niezbyt wytrzymałe oddziały, lecz nadrabia to łatwym dostępem do najpotężniejszych czarów.

51. Jak długo trwa dzień rozgrywki? Wiem, że można ułożyć kolejkę zadań, by zyskać na czasie, lecz ile dni w grze odpowiada realnemu dniowi?

Czas w grze jest zsynchronizowany z czasem rzeczywistym. Każde zadanie zaplanowane przez gracza jest pokazane na pasku czasu na górze interfejsu. Ten pasek odpowiada waszemu dziennemu planowi, więc możecie zaplanować odpowiednie zadania, by zoptymalizować dostępny czas.
Każde zadanie może zostać przesunięte, więc możecie je wydłużyć bądź skrócić poprzez wydanie (lub zaoszczędzenie) większej ilości złota i surowców. Na przykład, jeśli nie możecie dołączyć do gry przed 18-stą, nie wahajcie się opóźnić akcji, które miały zakończyć się wcześniej. Zaoszczędzicie trochę surowców.
Naszym celem jest system, który pozwoli wam na prawdziwe zarządzanie waszym wolnym czasem.

52. Gdy bohater zostanie pojmany, czy trafia do wrogiego więzienia, czy też można go nająć w tawernie?

Pojmani bohaterowie przetrzymywani są we wrogim więzieniu. Jeśli chcecie go uwolnić, musicie negocjować jego zwolnienie z właścicielem więzienia. Jeśli nie dojdzie do porozumienia, jest możliwe uwolnienie bohatera siłą, poprzez udany szturm na dane miasto.

53. Ciekawi mnie, czy będzie ranking?

Tak, będzie taki system. Nie mogę opowiedzieć o nim w tej chwili, lecz będzie on naprawdę ekscytujący dla graczy. Skupiliśmy się na dostarczeniu wam celów i powodów do grania.


23/09/08

54. Ile będzie miast w grze?

Planujemy od 3000 do 5000 graczy na każdy świat gry, maksimum 8 miast na gracza. Możliwe więc, że będzie istnieć 40000 miast na jednym świecie.

55. Czy bohaterowie będą posiadali unikalne zdolności?

W HoMM Kingdoms wasi bohaterowie będą bardzo różnorodni, w zależności od kombinacji karier i umiejętności jakie wybierzecie. Z 13 karierami i 47 umiejętnościami, po 3 poziomy specjalizacji każda, istnieją setki możliwych kombinacji.

56. Czy będą budynki specjalne danej frakcji?

Każda frakcja ma swoje własne budynki i jednostki, lecz różnią się one bardzo miedzy sobą, jeśli weźmiemy pod uwagę siłę armii czy poziom ich zdolności magicznych.

57. Wcześniej było wspomniane, że bohater może zostać uwięziony, kiedy nie uda mu się misja zwiadowcza. Dowiedzieliśmy się też, że gracz może być najemnym zwiadowcą. Jak dokładnie działa system zwiadu?

Kiedy bohater przeprowadza rozpoznanie miasta, porównujemy jego poziom zwiadu (wliczając jakiekolwiek premie z artefaktów) z najpotężniejszym bohaterem w danym mieście. Te parametry decydują czy rozpoznanie zakończyło się sukcesem czy porażką. Są różne rodzaje sukcesów i porażek, więc w zależności od poziomu waszego bohatera, dowiecie się mniej lub więcej o danym mieście. Jeśli zwiad się nie uda, zostaniecie zauważeni, zranieni lub złapani.

58. Czy system "Tydzień danego stworzenia/wydarzenia" pozostanie bez zmian?

Tak, zaadaptowaliśmy go trochę zmieniając, by pasował do rozgrywek HoMM:K, ale główne założenia pozostają bez zmian. Obecnie system tygodni dotyczy tylko surowców. Jednakże dodaliśmy też system dni, co oznacza, że będziecie mieli dwa systemy, które będziecie mogli przewidywać dzięki zegarowi. W zależności od dnia, surowce będą tańsze lub droższe podczas zakupów u bohaterów niezależnych.
Jeśli będziecie grali kupcem, będziecie musieli zwracać uwagę na stawki i gromadzić zapasy pewnych surowców, zanim nadejdzie bardziej korzystny dla was dzień.

59. Czy Łzy Ashy znajdą sie w grze?

Tak! Będziecie mogli odkryć "bardzo rzadkie" Łzy Ashy podczas eksploracji świata HoMM: Kingdoms.Jak je wykorzystać? I po co są one? To dwa pytania, na które nie mogę jeszcze odpowiedzieć.

Tarnoob PW
13 grudnia 2007, 20:15
Nie wiem jak wy, ale ja oglądając tę stronę byłem bliski płaczu. Dosłownie!

Być może emocje nasilił fakt, że chwilę przedtem wyszperałem w sieci zdjęcia Jona Von Caneghema (oby żył wiecz­nie!) i Davida Mullicha (oby żył wiecznie!). Wspomnienia, bardzo miłe wspomnienia, podczas gdy wyskoczyło mi na ekran coś tak badziewnego, komercyjnego, chamskiego, prymitywnego, (…), a przede wszystkim bez­czesz­czą­ce­go sagę! Jak można tolerować te setki papierowych figurek, którym to chce się nadać splendoru puszczając w tle groźną melodię?! Aż szaleje we mnie szał, złość, chęć zemsty, co widać na załączonym obrazku!!!

Na przodków i starożytnych, Enroth i Antagrich, Krewlod i Bracaddę, a przede wszystkim na wszystkie nie­biań­s­kie kuźnie PRZEKLINAM ICH!

Trang Oul PW
13 grudnia 2007, 20:34
Zajrzyjcie jeszcze raz na forum. Cenzurują negatywne opinie :/ .

Ginden PW
13 grudnia 2007, 21:37
Nie... Zbierzmy się i potraktujmy kilku egoistycznych śmiertelników czymś bardzo nieprzyjemnym. Co powiecie na bojkot gier Ubisoftu? Może zrobimy długi list w którym grzecznie, acz stanowczo wytłumaczymy ile pieniędzy stracili rezygnując z starego świata? 5 światów, z czym na jednym są 3 duże kontynenty. Zastanawiam się jednak kto to kupi?

Field PW
13 grudnia 2007, 21:44
Pytanie jest: kto nie wciśnie delete i nie zapomni po sprawie po przeczytaniu maila.

MCaleb PW
13 grudnia 2007, 22:04
E tam, przejmujecie się. To zwykły chwyt marketingowy, który ma zwiększyć liczbę sprzedanych egzemplarzy piątki, a także przyciągnąć innych graczy do tej serii. Coś w stylu wypróbowania demka, tylko inaczej, znacznie inaczej. Ubi po prostu wie czego chce i chce kasy. To nie jest firma, która stawia na maksymalną jakość i miodność swoich produktów. Chodzi tylko o zbicie jak największego szmalu jak najmniejszym kosztem, a jak widać opłaciło im się zrobić takie coś, gdyż większość obecnych graczy albo zagra, albo puści to mimo uszu. Bardzo niewielki odsetek będzie kręcił nosem.
Jestem za zwiększeniem popularności serii, ale czy w taki sposób?

Ginden PW
13 grudnia 2007, 22:12
Czy gra na figurki może NAPRAWDĘ popularyzować serię? Czy to coś co robi spółka Ubi&Nival jest naszą ukochaną serią? Odpowiedz na te pytania w cichości serca i wskocz do jakiegoś basenu z kwasem.

MCaleb PW
13 grudnia 2007, 22:23
Przypominam Ci, że grozisz Strażnikowi na służbie, a ja nie mam nastroju wysłuchiwać podobnych uwag. Tak więc najwyżej to samo możesz zrobić z samym sobą. Ewentualnie możesz skoczyć ze swojego ego na własne IQ, gwarantowana smierć na miejscu.

Ale wystarczy tych pochlebstw - każda darmowa działalność ma szansę na popularyzację serii, w tym także i ta. Inaczej nie widzę sensu, dla którego Ubi miałoby wykupić serwer, zatrudnić programistów i utrzymywać to przedsięwzięcie. To po prostu się nie kalkuluje, czyli prócz tej otoczki darmowości musi coś iść. Może to być promowanie piątki, w sensie pokazania tego samego, ale w 2D i narobienie innym smaka na płatne 3D. Może to być sprawdzenie systemu, by na jego podstawie (uwagi, pochwały i sugestie graczy to potęga - wiesz co dokładnie chce klient! A jest to najważniejsza zasada pisania oprogramowania) stworzyć kiegoś MMO. Albo nawet dodatkowego trybu gry on-line dla HoMM6.
Zastosowania takiego działania mogą być różne i najprawdopodobniej Ubi do tego zmierza. Dlatego nie oceniaj książki po jej okładce.

Oczywiście wciąż pozostaje sprawa rozmieniania serii na drobne. Ja też mam to uczucie, czyżbyś nie zauważył tego znaku zapytania w moim poście? Chodzi mi o to za jaką cenę Ubi chce to osiągnąć, choć tak naprawdę z naszym zdaniem i tak nie muszą się liczyć, bo i tak większość to kupi.
I tak trudno jest im zarzucić, że nie napędzają koniunktury, w końcu do innych gier też powstają gry na komórkę i inne dodatki. Bez wątpienia wiedzą co to marketing i nie zamierzają siedzieć cicho i czekać aż gra sama się sprzeda.
Dopiero historia pokaże co popchnęło Ubi do tego działania. Nie znaczy to, że mamy bezczynnie się temu przyglądać.

Alamar PW
13 grudnia 2007, 22:29
A może byście tak poczytali co nieco odnośnie zapowiedź, a nie tylko oglądali obrazki wycięte (i to nieudolnie) z HV i narzekali?
Tyczy się zwłaszcza pewnego robala.

I skąd wiecie czy 3DO/NWC nie wpadłyby na podobny pomysł? W czasach ich istnienia Internet nie pozwalał (nie opłacało się) na tego rodzaju pomysły.

Choć z osobistego doświadczenia z inną grą Ubisoftu pod przeglądarkę jestem pewien, że:
a) będą błędy
b) i nikt tego nie naprawi
c) a na forum też nikt z Ubi się nie będzie odzywał
d) jakiekolwiek poradniki czy nawet wyjaśnienie podstawowych zasad gry będzie w kwestii fanów (vide HV i instrukcje Ubi)
e) itp.

Qui PW
13 grudnia 2007, 22:40
Ale muzyka ładna.

(Tak, musiałem znaleźć tu coś pozytywnego, wam na złość ;P.)

A tak serio... who cares? Mind over matter: if you don't mind, it doesn't matter. Ubiwał nie powróci do "starego" HoMM, a to co zrobią z tym nowym... czy naprawdę ma jakiekolwiek znaczenie?

Alamar PW
4 kwietnia 2008, 18:50
SPAM

Dodano kilka(naście) kolejnych pytań i odpowiedzi w języku zbliżonym do polskiego. Jeśli kogoś naturalnie to jeszcze obchodzi...

/SPAM

Alistair PW
5 kwietnia 2008, 10:16
Mnie nie. Gorzej, że mam zaznaczony ten temat jako temat z nowymi wypowiedziami. Wszedłem tu tylko po to, żeby się okazało, że znowu nikt nie miał nic sensownego do powiedzenia.

Z poważaniem
X

Alamar PW
4 listopada 2009, 23:49
Kilka uwag dotyczących rozgrywki od betatesterów (przy okazji jednego z tematów na forum Ubi):

Cytat:
I might play if I get a free account. I'll not want to pay for it.
Na razie nic nie wiadomo o jakimkolwiek abonamencie, więc to stwierdzeni może być tylko ogólnikiem, w jakie gry ten gracz nigdy nie zagra.
Choć może też być czymś więcej.
EDIT: Patrz niżej.

Cytat:
I will probably play a little when this is released, building my own kingdom in the outskirts of the map and fighting some NPC. Perhaps I will play serious when the game has been developed some more (if that will happen). With the current mechanics it is not desirable to fight others.

Cytat:
Point is that the game is intended for 10.000 players on 1 server/map. And they made it into a stand-alone solo game for several hundreds of people. The people that log on first and are fanatic will win over and over again. The people that happen to pass by and play a bit are just cannonfodder for the select group of winners. Interaction between players is low.
So there is absolutly no future for this game as a mass-player-strategy-game. The big group of average players will fail to see the point of playing, because losing is there only option.
The not being able to wander freely around on the worldmap is a big problem. The short life (ending with grails) of the game is a big problem. The difficulty of making cities or conquering is a problem.


And no big group of average players means : no money for Ubisoft. And no money means : pulling the plug. It is that simple.
So the programmers have to make up their minds; what is it that they want to make. A small game for the happy few or a million seller.
I know what the bosses of the programmers want. They want to make money. So I hope that there are good unemployment benifits where the programmers live, because sooner or later this plug will be pulled.
It takes a realy long time to develop by now and the progress that is made is almost purely optical. So the longer it takes, the more the costs will rise. I suspect the bottom of the pockets of the bosses will be reached soon. Uptill then I will play the game.

Cytat:
Takes far too much time at the level I want to compete at, I will never play this game again.

Cytat:
I haven't given up hope yet, I will give it time to improve itself as long as it's free.

Cytat:
I will play this game but think it needs more work.

Cytat:
I won't pay for it. at least not for the game we have now. I like the Idea, but something has to be improved. else it'll be end after release...
I like it, but want the game to look different

Cytat:
Ok, I think after you see this image all the yes will turn into no.
Czyli już wiadomo o co chodzi z opłatami.
Ma ktoś pod ręką obrazek Epic Faila? ;P

Cytat:
Well...that picture sure did change my mind! Though I heard of annoying things in the game, there were still enough exciting stuff to try it out. But the limitation makes me consider not to play it at all. Especially now that I havent realy got the time for such a game :-(

O stylu grafiki w HK:
When you try mm:hk you will laugh and cry...

dambibi PW
5 listopada 2009, 03:09
Gra jest jaka jest. Nigdy w nią nie zagram, może to i dobrze. Ale niema co płakać nad rozlanym mlekiem - Żłubisroft nie wróci do starej sagi. Jedyne co możemy zrobić to fabularnego moda. Może na Enroth? W końcu jest zdewastowane, ale nadal ISTNIEJE . Noże zrobić kampanię na WOG? Pobawić się zamiast zrzędzić....

MCalebMCalebPrzyłożyć się, zamiast pisać dyrdymały.
Nie wspomnę już jakie zastosowanie widzę dla tych "noży".

Qui PW
5 listopada 2009, 09:43
Alamar:
Ma ktoś pod ręką obrazek Epic Faila? ;P

Nie, ale sądzę, że kapitan Picard będzie adekwatny.

Albo to:


Anyway, przynajmniej na załączonym obrazku jest coś płci żeńskiej. To zawsze pomaga w sprzedaży. Żeby tylko się nie skończyło jak tutaj (trochę NSFW :P).

Alamar PW
5 listopada 2009, 20:04
Update:

Cytat:
We changed the billing advantages.

The players without subscription will have access to 3 cities and 3 heroes, at the beginning. Few weeks after, it will be 4 and 4. 5 and 5 later, etc.

We decided to change it, but it didn't appears in game yet. We will change the text and add some visuals announcements as soon as possible.
Tylko przypomnę, że najpierw trzeba przeżyć te "few weeks", a z obecnych opinii o grze wynika, że nie będzie to łatwe dla graczy niepłacących "haraczu". ;P

Acid Dragon PW
30 grudnia 2010, 17:46
W grze dostałem informację o możliwości rekrutacji (ponad limit!) nowego gracza do sojuszu.

Gracz musi być jednak NOWY, a więc nie mogę zaprosić kogoś, kto już ma konto i gra.

Jeśli ktoś jeszcze chciałby zacząć grę i dołączyć do sojuszu Acid Cave, który w chwili obecnej - mimo wszelkich moich przewidywań - znajduje się na 2 miejscu ogólnego rankingu, to niech się zgłosi :)

Kto pierwszy ten lepszy!

Trang Oul PW
30 grudnia 2010, 18:11
Ja też dostałem tą wiadomość. Nie wiem tylko, czy mamy możliwość zaproszenia 1 osoby jako sojusz, czy każdy z nas osobno. Jak ktoś chce, to pisać.
EDIT: nieaktualne, Nebirios dostał.

Irhak PW
30 grudnia 2010, 19:11
Same here... to jest co najmniej dziwne... chodzi chyba o dodatkowe rozszerzenie liczby graczy... mam własny sojusz, więc...

A zresztą co ja będę pisał ;P

Quba Drake PW
30 grudnia 2010, 21:32
Ja chce :D

I już?

Świeży i nowy :D nawet konta nie mam, ale chciałbym zacząć...
strona: 1 - 2 - 3
temat: HoMM Kingdoms

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel