Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Age of Magic - Heroes III na komórkę
komnata: Podziemna Tawerna
strona: 1 - 2

Kirin PW
17 października 2010, 11:05
Wg definicji system operacyjny służy do zarządzania zasobami danego urządzenia (najczęściej komputera) i do ułatwienia użyszkodnikowi korzystania z danego sprzętu.

O ile dobrze mi wiadomo, to telefony również takowy system posiadają - weźmy na przykład gry. Twórcy gier niekoniecznie wiedzą jakie rozwiązania przyjął inny twórca/projektant systemu. Tak więc jeśli mieliby pisać programy w asemblerze (gdyż bez systemu program w języku takim jak Java nie zostałby odczytany), to nie dość, że ciężko by było zapisać taki program na danym telefonie (brak obsługi wyjścia USB), to nawet jakby takowa aplikacja już na tym telefonie była, to i tak ciężko by było ją uruchomić ze względu na takie "drobnostki" jak często niewłaściwie kontrolowana alokacja pamięci czy też brak systemu plików. Zakładając jednak że twórca takiej gry pomyślał o tym wszystkim i stworzył grę-mikrosystem - gra byłaby jedyną aplikacją jaką można by było uruchomić, a uruchomienie innej wymagałoby załadowanie jej do pamięci telefonu i wymuszenie na niej ażeby została uruchomiona po starcie urządzenia (ponieważ inaczej nie miałaby jak).

Z drugiej strony, jeśli system na telefonie jest - twórca gry pisze grę w Javie, użyszkodnik zapisuje ją na karcie, system odczytuje ją z karty, uruchamia VM Javy, po sygnale od użyszkodnika zamyka ją i zajmuje się ewentualnie zapisaniem takich danych jak np. zapisy.

Tak samo ma się rzecz z muzyką, zdjęciami, filmami, itd.

Powyższe twierdzenie ma prawo być prawdziwe tylko jeśli telefon potraktować jako analogię do komputera, więc nie wykluczam, że w telefonie inaczej to wszystko jest zorganizowane (choć byłoby to trochę dziwne :P).

Tak swoją drogą to i tak nie jestem pewien, czy wszystko dobrze opisałem, ale może przy okazji ktoś mi błędy wypomni i się czegoś nauczę. :P

EDIT: I żeby nie było, ja też uważam, że ta gra na którymś z systemów operacyjnych które symbianem nie są nie pójdzie. :P

Field PW
17 października 2010, 17:11
Kirin ma poniekąd rację - OS-y na komórki to obecnie (AFAIR):
- Symbian (głównie Nokia, czasem chyba SE)
- Windows Mobile/Windows Phone (LG, HTC, Asus, SE)
- Android (SE chyba, Androidy)
- iOS (iPhone)
- MeeGo (Nokia)
- PalmPre (Palm)
- system Jeżynki (Blackberry)

To tak na szybko wyliczone - większość nowych komórek pracuje na OS-ach, nawet jeśli tego nie widać (np. duża część HTC i LG ma nakładki na Winzgrozę).

Starsze modele - jak np. wspomniany Ericssona - to modele, które nie mają systemu operacyjnego, a tylko jakąś stertę kodu do obsługi komórki.

I tak, zwłaszcza nowsze modele, są mniej więcej zbudowane jak komputery.

Lyokoheros PW
18 października 2010, 18:53
A czy da się w jakiś sposób odpowiedni system operacyjny(lub te jego elementy potrzebne by móc w Heroesów grać) "dodać", do wspomnianego już wcześniej mojego modelu telefonu?

Alistair PW
18 października 2010, 19:02
To jak zrobić z barki łódź podwodną. Zatopić się da, ale pływać nie da rady. ;)
strona: 1 - 2
temat: Age of Magic - Heroes III na komórkę

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel