Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Portal Przeszłości (Heroes VI)temat: Informacje o frakcjach
komnata: Portal Przeszłości (Heroes VI)
strona: 1 - 2

Acid Dragon PW
23 sierpnia 2010, 22:57
Informacje o trzech znanych nam frakcjach, które wystąpią w Heroes VI.

po angielsku:
Haven
Necropolis
Inferno

po polsku:
Haven
Necropolis
Inferno


vinius PW
23 sierpnia 2010, 23:08
Jeśli ktoś czytał musiał też zauważyć, że strasznie toporne i standardowe te opisy. Sztampa - dobrzy i ładni tutaj, tutaj gorsi, a tutaj najgorsi. Ciekawe, przez ile jeszcze części przewiną się te same frakcje, bo autorzy z pewnością nie pomyślą, że zamiast dokładać nowe jednostki można zakręcić fabułę i przemieszać już istniejące?

Chmiel PW
23 sierpnia 2010, 23:13
Jake nowe jednostki, jak w samym fomm5 były może ze 3, albo 4 nowe potwory?
A te dokumenty to rzeczywiście lipa i nic nowego

Dark Dragon PW
23 sierpnia 2010, 23:28
IMHO najbardziej martwi żerowanie - tzn. wypuszczenie znowu kilku frakcji, choć mogłoby być ich znacznie więcej... i stopniowe "odcinanie kuponów" :(

Field PW
23 sierpnia 2010, 23:28
viniek:
Jeśli ktoś czytał musiał też zauważyć, że strasznie toporne i standardowe te opisy. Sztampa - dobrzy i ładni tutaj, tutaj gorsi, a tutaj najgorsi. Ciekawe, przez ile jeszcze części przewiną się te same frakcje, bo autorzy z pewnością nie pomyślą, że zamiast dokładać nowe jednostki można zakręcić fabułę i przemieszać już istniejące?

Ostatnim razem, jak przemieszano Inferno z Necropolis w H4, to był to jeden z bardziej badziewnych zamków i wyklinano na niego. Jest kanon, który stworzono w H1, a właściwie H2, a potem go poszerzono i poprawiono w H3. Nie narzekaj zatem - mnie bardziej cieszy fakt, że te frakcje ewolują - Inferno wygląda na mieszankę piątkowych piekielników i orków, Necropolis też całkiem nieźle może się prezentować z nekromancją w trakcie bitwy, a nie po. Przystań wypada tu na jeża, ale ujdzie. Miejmy nadzieję tylko, że te opisy znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości.

@Chmiel - jakoś nikt nie narzekał na niewielkie ilości nowych jednostek w H4, a nawet wydzierano się, że po kiego one? (bo faktycznie, niektóre były idiotyczne, jak np. modliszka - nie chodzi o statystyki, ale o fakt, że mało brakowało, a powstałby nam ogród botaniczny) W piątce akurat większość nowych jednostek było zaprezentowanych z sensem, choć to, co one zastępowały (ifryty, nagi - tutaj trzeba zauważyć, że są dowody, że miał istnieć zamek nag, więc można wybaczyć, ale nie to, że go nie ma :P - czarni rycerze), powodowało, że człowiek się jednak stukał w głowę. Aczkolwiek część graczy polubiła sukuby, rakshasa, koszmary, czy wreszcie te totalnie niedopracowane banshee.

Zatem - klniecie na brak rewolucji, ale w tym, co robił tandem 3DO i NWC, wam ten brak nie przeszkadzał. Taki mój wniosek. Lifting was irytuje, ok, ale jakbyśmy mieli rewolucję w grze, to byście się pultali o brak szacunku dla przeszłości.

Seria, obojętnie czy robiona przez Ubi czy NWC, ma pewien kanon. I niech ten kanon zostanie, dobrze, że chociaż nowi właściciele na tyle szanują serię. Ja tam im daję szansę. Opisy są obiecujące, zobaczymy, co pokaże demo.

EDIT: A przykład WoGa pokazał, że lepiej MNIEJ, ale BARDZIEJ dopracowanych frakcji. Choć obecność tylko pięciu mnie wkurza - w Tribes of the East każda była unikalna i każdą dało się grać (można narzekać na singla, ale mistrzostwa w HV na konwencie nauczyły mnie pewnej pokory względem choćby nielubianych krasnali).

EDIT2: A nowe są choćby informacje w ramce i artworki, bo takich nie było w HV :P

Acid Dragon PW
24 sierpnia 2010, 01:02
f!eld - owszem, jest pewien kanon, ale spójrz na przejście z Heroes II do Heroes III. Żaden zamek nie był taki, jak w poprzedniej części. Było mnóstwo nowych jednostek. Nawet zamek ludzi wyglądał znacząco inaczej.

Czy fani psioczyli jak wtedy gdy Inferno wepchnięto do Necropolis?
Nie! Byli bardzo zadowoleni z przetasowania jednostek, nowych zamków i dołożeniu hordy nowych potworów. To właśnie jest dla mnie wzór.

W H4 nie miałem nic przeciwko np. centaurom w Stronghold, a oddzielenie krasnali od elfów było wręcz chwalone! Takie przetasowanie mogę zaakceptować. Ale orki z meduzami i smokami? cerbery ze szkieletami? zombie jako jednostka neutralna? To właśnie mi przeszkadzało.

Gdyby w H6 była rewolucja - byłoby źle.
Ale chciałbym widzieć jakąś ewolucję.... póki co to opisy rzeczywiście przypominają po prostu klon H5, który w dużej mierze był klonem H3.

A jak jesteśmy już przy frakcjach - jakie wg Was jeszcze wejdą do podstawowej wersji gry?

Wg mnie elfy i czarodzieje. Mroczne elfy są na tyle niekanoniczne, że spokojnie można je zostawić na jakiś dodatek (tylko czarnych smoków trochę by było szkoda).

Sawyer PW
24 sierpnia 2010, 10:15
Myślę że Sylwan przed rozdzieleniem na mroczne i "jasne" elfy, chociaż Akademia też powinna wejść. Ale ogólnie to bym chciał, mniej frakcji, ale dużo usprawnień typu szybkość gry(w piątce to tyle trwało że zbierało mi się na wymioty...) czy nawet dodanie alternatyw, 5 zamków by mi nie przeszkadzało. Dodatków raczej będzie jak zwykle, czyli dwa dodatki. Czyli jak dostaniemy 7 dokładnie zrobionych(pod względem klimatu) to narzekać nie będę, wręcz przeciwnie! Będę skakał z radości że oprócz sagi AC zrobili jeszcze coś dobrze.

Pozdrawiam
Rah.

noname PW
24 sierpnia 2010, 11:00
Mi by nawet 4 zamki starczyły, byle były ciekawe i zrównoważone. :)

MCaleb PW
24 sierpnia 2010, 11:29
Jest Nekropolia, a to już duży sukces. Teraz żeby tylko nie skopali nekromancji, bo się zeźlę.

Jeżeli kogoś interesują moje typy, to powiem, że preferuję zróżnicowane zamki. Wątpię też, by główne 6 zamków z H2 nie zostało włączone - Zamek oraz Nekropolię już mamy, a w dwójce nie było Inferno.

Czyli zostaje nam:
Zamek Czarodziejki - Feniksy lub Zielone/Złote Smoki. Czy będzie to też zamek przebrzydłych elfów, tego nie jestem w stanie powiedzieć.
Zamek Barbarzyńcy - czyli głównie jednostki siłowe typu Cyklop. Orki, trolle i inne gobliny nadają się także do tego znakomicie.
Zamek Czarnoksiężnika - Czarny Smok to podstawa już od zarania dziejów w sadze, tak więc nie może go zabraknąć. Jakie będą inne jednostki - kto wie? Zapewne Minotaury i Harpie (tudzież Furie z 5, ta sama zasada).
Zamek Czarodzieja - Tytani to także ważna jednostka. Choćby biorąc pod uwagę intro Restoration of Erathia. Magowie/Arcymagowie oraz golemy na pewno podążą za nimi.

Daje nam to 7 frakcji, które nawet jeżeli nie wejdą od razu, to na pewno w najbliższym dodatku.
Co do przynależności niektórych kreatur jednak nie moge być pewien - gargoliny, centaury, hydry i niziołki zmieniali frakcje na przestrzeni serii jak rękawiczki.

Ponadto zostaje wciąż nierozwiązana sprawa zamku nag, które to miały pojawić się już w piątce.

Mitabrin PW
24 sierpnia 2010, 11:34
[ironia]Mi starczyłby jeden, przynajmniej nikt nie zarzucałby grze brak balansu.[/ironia]

A tak bardziej serio, nie do końca rozumiem o co wam chodzi z tym, że miasta z serii na serię są takie same. To troszkę tak jakby się denerwować, że w nowym Starcrafcie są te same rasy... :/

Vatras PW
24 sierpnia 2010, 12:13
Ano, nie chodzi tyle o dodanie nowych ras, co lifting istniejących. Bo musisz przyznać, że chociaż rasy w SC2 są te same, to jednak jednostek nowych jest co nie miara. Tak na dobrą sprawę, to pomijając kilka absolutnie sztandarowych jednostek (bo nie wyobrażam sobie Terran bez Battlecruisera czy Zergów bez hydr) cała reszta to jednostki nowe. I tak samo jak nie wyobrażam sobie Hirołsów bez Czarnych Smoków, tak nie mam ochoty kolejny raz grać zamkami z identycznymi potworami.

dambibi PW
24 sierpnia 2010, 13:08
Starcrafta to ja mam gdzieś ;p.

Zaraz się biorę za czytanie tego . Ale już można strzelać że będzie jeszcze 1 albo 3 zamki: 1 dobry, albo 2 dobre i zły - coby była równowaga we frakcjach.

EDIT:Nie spodziewałem się niczego więcej - prawie powtórka z H5 z drobnymi zmianami (nowa nekromancja i zakrzywianie czasoprzestrzeni w Inferno).

vinius PW
24 sierpnia 2010, 14:15
W tej grze innowacji typu mieszanie ras być nie może, bo błąd leży u podstaw (odrzucenie starego uniwersum i postawienie wszystko na "zwykłe" fantasy). Nie mogą się pojawić cyborgi, nie mogą namieszać Starożytni, Kreeganie nie przejmą jakiejśtam gdzieśtam władzy. Nie mogą - bo sypnęliby bajkową konwencję, a na kreatury rodem z MM nie ma tam po prostu miejsca. Wszelkie zawirowania fabularne muszą być sztampowe.

Alamar PW
24 sierpnia 2010, 14:42
Cytat:
Wg mnie elfy i czarodzieje. Mroczne elfy są na tyle niekanoniczne, że spokojnie można je zostawić na jakiś dodatek (tylko czarnych smoków trochę by było szkoda).
A kto powiedział, że ich nie będzie? Wprawdzie ciemniaków w tamtych czasach nie powinno jeszcze być (podobnie jak de facto nekromantów jako osobnej frakcji), ale Malassa miała przed nimi inną rasę jako podopiecznych - Faceless.
No a skoro archaniołek wraca, by rozprawić się ze swoimi starożytnymi wrogami... wszystko jest możliwe.

EDIT:
Właśnie sprawdziłem - HV dzieje się w latach 969-971+ RSS, HVI 400 lat wcześniej, tak? No więc:

970 - 400 = 570

A teraz coś z biblioteki:
- 330 RSS Pierwsze Zaćmienie – Wojna Krwawego Księżyca/Wojna Pustej kołyski; Stworzenie orków
- 461 RSS Odkrycie nekromancji
- 512 RSS Stworzenie Zwierzoludzi
- 540 RSS Wojna Zgorzkniałych Prochów; Narodziny mrocznych elfów
- 564 RSS Drugie Zaćmienie; Narodziny Władcy demonów
- 751-770 RSS Czystka nekromantów; Wojna domowa w Siedmiu Miastach

Czyli z dużym prawdopodobieństwem HVI będzie dziać się w okolicach roku 564. Czyli z tego wychodzi, że ciemniaki już były, choć wciąż mieszkały ze swą królową na powierzchni i bez smoków. Nekromanci zaś nadal mieszkali w Srebrnych Miastach.
Do tego mamy zwierzoludzi (minotaury, harpie, centaury) u magów.

Ciekawe tylko, o ilu z tych informacji pamiętano podczas tworzenia HVI?

Acid Dragon PW
24 sierpnia 2010, 14:53
No właśnie - Są te elfy mroczne, czy ich nie ma? Gdzieś na forum CH ktoś napisał, że jeśli faktycznie 400 lat temu akcja się dzieje, to już 5 lat po "rozdziale" elfów - a przynajmniej tak zrozumiałem. Co na to Twoje dane?

W każdym razie tym bardziej myślę, że dodatek o "powstaniu" mrocznych elfów byłby tu faktycznie na miejscu... hmmm... "Rise of the Elves"? Now that sounds familiar...

MCaleb PW
24 sierpnia 2010, 15:02
Hmm... Złoty Wiek Nekromancji? Zapowiada się ciekawie. No i wygląda na to, że powinno tu być, co trzeba, o ile mieli własną chronologię na uwadze. :P

Alamar PW
24 sierpnia 2010, 15:05
Przy Clash of Heroes nie mieli. :P

noname PW
24 sierpnia 2010, 16:02
Ja jeszcze dodam że po Ubi można się wszystkiego spodziewać .

Field PW
24 sierpnia 2010, 23:39
Alamar:
Ciekawe tylko, o ilu z tych informacji pamiętano podczas tworzenia HVI?

Na pewno o jednej - w broszurze nekromantów podane jest, że zamieszkują Srebrne Miasta. Przynajmniej Ubi, jak na razie, jest konsekwentne w tworzeniu wizji świata.

Wg. finałową piątkę zamknie Akademia (o której jest mowa przy okazji nekrofilów :P) i Sylwan jako kanon od początku sagi.

Na orki IMO nie ma co liczyć, bo Inferno w szóstce ma bardzo podobny tryb walki (zwróćcie uwagę na słabości armii), a ToE jasno klaruje pochodzenie orków - są krzyżówkami demonów i innych ras.

W pierwszym dodatku wręczą nam Dungeon, a w drugim pewnie odgrzeją krasnale :P

Alamar PW
25 sierpnia 2010, 07:56
Orki istnieją już od 200 lat, niedawno zaś (504 RSS) uciekły z niewoli ludzi i magów. Tak więc fabularnie jak najbardziej pasują na nową frakcję. Zdolności specjalne zawsze można zmienić.
Kurduple zaś siedzą pod szczytami gór i się izolują. I będą tam gnić, aż do czasów Farmers of Hate. Jedynie jakieś "dobrosąsiedzkie" potyczki z mrocznymi elfami, ale te zejdą do podziemi dopiero za kilka lat.

Przy okazji - przypominam, że w podstawce HVI ma być 5 ras z 10 ogólnie napisanych dla kAshanu.
W HV mieliśmy osiem, dodatkowo w historii tego świata wspomniano jeszcze o nagach (które podobno nie przetrwały do czasów HV) no i Faceless oraz Smoczych Rycerzy (którzy brali udział w walkach podczas Drugiego Zaćmienia).
Dark Messiah zaś przedstawił Wolne Miasta Wschodu jako innego kandydata na frakcję w kAshanie.

Osobiście nie liczyłbym aż tak bardzo na leśne elfy w podstawce. Z magami podobnie - mamy nekropolię, która śmiało może reprezentować Srebrne Miasta, a dokładniej jedną z frakcji politycznych wewnątrz nich.
Z drugiej strony, chętnie bym zobaczył Akademię z tymi zwierzoludźmi, zamiast standardowych golemów, tytanów, dżinnów czy produktu nagopodobnego - rakszas.

Nagi jeśli będą, to chyba dopiero w dodatku. Podobnie obstawiałbym z obydwoma frakcjami elfów - pasują bardziej do osobnej historii, niż do tej walki Gryfów z demonami.
strona: 1 - 2
temat: Informacje o frakcjach

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel