Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę? komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 | |
Goldenraz |
1. Tworzysz model 3D jednostki. 2. Dodajesz szkielet itp. tak, żebyś mógł nim poruszać. 3. Ustawiasz kamerę pod odpowiednim kontem. 4. Tworzysz animację do stania w miejscu, ruchu, ataku, umieranie itp. 5. Pobierasz program deftool ze skarbca Groty. 6. Postępujesz dalej wg instrukcji tam zawartych. Można też w Paintcie oczywiście, ale wynik gorszy, więc pominąłem taką opcję |
Trith |
A jak ktoś nie zna się na oprogramowaniu służącym do modelowania 3D, to można zrobić jednostkę na podstawie już istniejących. 1. Najpierw za pomocą programu Resedit (link do poradnika oraz ściągnięcia) wypakowujemy z H3sprite.lod intressujące nas animacje (o rozszerzeniu *.def, przykładowy plik "Cmeduq.def" - Królewska meduza). 2. Otwieramy plik *.def programem Defview i klikamy zapisz->zapisz wszystkie klatki. 3. W programie graficznym dokonujemy zmian na klatkach. 4. Później klatki składasz w animację narzędziem DefTool (a tego wyjaśniać mi się już nie chce.) |
Drwal |
Podaje dwa tematy: http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=591 http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=280 Polecam zwłaszcza pierwszy link, sporo odpowiedzi na wynikające w czasie pracy nad robieniem jednostki pytania, typu jaka powinna być paleta, w jakim formacie itp. Osobiście uważam że najlepszą metodą na początek jest po prostu przejrzenie już istniejących jednostek i zmienianie im poszczególnych elementów, typu hełm, zmiana koloru. Potem można zacząć robić coś samemu. Ja osobiście stworzyłem sporo jednostek zrobionych od zera, ale tak naprawdę żaden nie zbliżył się do poziomu jednostek z Woga, o oryginalnych nie wspominając. Jeżeli nie masz w tym doświadczenia to raczej ciężko będzie Ci stworzyć coś profesjonalnego, no chyba że jesteś dobrym grafikiem. W każdym bądź razie pozdrawiam i życzę powodzenia.:) |
Irhak |
Mam 2 rady: 1) jeżeli robisz kolorowanki, to niech wyglądają choć trochę "realnie" (popatrz na moją "nierealną", żebyś nie popełniał błędów ;) 2) używaj edycji postów... lepiej wygląda niż dwa pod sobą... I wish you good luck, my friend, good luck... |
Dragonar |
Trith:
1. Najpierw za pomocą programu Resedit (link do poradnika oraz ściągnięcia) wypakowujemy z H3sprite.lod intressujące nas animacje (o rozszerzeniu *.def, przykładowy plik "Cmeduq.def" - Królewska meduza). |
Drwal |
Defy znajdują się w H3sprite.lod. Tu masz listę nazw defów wszystkich jednostek, a tu jak te defy zapisać. Zauważ że w Resedit masz opcje podgląd, więc nawet bez tej listy można wywnoskować jaki to plik def. |
Gavin Magnus |
Do sklejenia animacji jest wiele programów(polecam GIMP). Wystarczy wpisać w google.Powodzenia w tworzeniu stworów. |
Dragonar |
Banger - bardzo dobrze, od czegoś trzeba zacząć. Spróbuj sklejać jednostki z najróżniejszych części innych jednostek z gry. Jak je wyciągnąć już zostało powiedziane. Możesz przerabiać, kolorować elementy, wtedy jednostka będzie oryginalniejsza. Czasami takie elementy są pod złym kątem i nie za bardzo pasują nam do danej klatki dlatego czasem chcemy je szybko obrócić polecam przydatny program - RotatePic (podobno stworzony przez członków Grove Teamu). Do pobrania TUTAJ. |
Drwal |
Fajny jest też temat na HC jak przemalować jednostkę. Niejaki MesioII krok po kroku pokazuje jak to dobrze zrobić. LINK Najlepiej ten sposób sprawdza się przy jaszczurkach.:P |
Warmonger |
Cytat: Dla początkujących polecam wpierw sklejanie kasztanowych ludzików tudzież rysunki naskalne. Takich właśnie utalentowanych artystów nam potrzeba...
Spróbuj sklejać jednostki z najróżniejszych części innych jednostek z gry. |
Drwal |
Statystyki, nazwę jednostki zmieniasz edytując pliki: CTRAITS.TXT, CTRAIT0.TXT, ZCTRAIT.TXT. Znajdują się one w h3bitamap.lod. Pliki wyciągasz oczywiście programem Resedit. Do edycji plików *.txt jest wiele programów, kiedyś Dragonar polecał TXTEdit i rzeczywiście jest on bardzo dobry. A o jakie heksy Ci chodzi, o to czy jednostka ma znajdować się na dwóch polach na polu bitwy, czy np. ma atakować tak jak np. smok przez zionięcie na 2 pola. |
Drwal |
Pewnie że się da, w defmakerze jest nawet taka opcja. Niestety nie mam obecnie ściągniętego tego programu i nie mogę Ci dokładnie powiedzieć jak to się robi, ale jak najbardziej jest to możliwe. |
Dragonar |
Nie, nie w DefMakerze. :P Zajmowanie dwóch pól na polu bitwy i zionięcie to właściwości jednostek, które możemy ustalać za pomocą odpowiednich skryptów ERM. |
Irhak |
Przeszukaj ten temat, a jeśli nic nie znajdziesz, może ERM help, albo jakieś inne "ustrojstwo" ;) pomoże... |
Dragonar |
Po uruchomieniu programu ERM Scripter, możemy zobaczyć małą ikonkę z niebieską książką i znakiem zapytania. Po kliknięciu wyświetla nam się strona z listą komend i formatów w ERM. Po angielsku, ale zawsze można znaleźć coś przydatnego. |
Dragonar |
Najpierw trzeba go zainstalować, umieszczając plik *.wog (ten pobrany) w katalogu 'UPDATE', a następnie uruchomić 'H3WUPD.exe'. |
Artov |
Wszystkie pytania które zadajesz nadają się do osobnych tematów grocie! Cytat: To niedobrze! W takim razie dlaczego ktoś miałby tracić czas na odpisywanie na twoje pytania, skoro takowe padły już w grocie i były na nie odpowiedzi.Nie chcę mi się tego przeszukiwać. Cytat: Znalazłbyś. Nie martw się. Wystarczy trochę posiedzieć.Za dużo tego a i tak pewnie nic bym nie znalazł Cytat: http://erm.acidcave.net/ - Poszukaj tam. Drugi przycisk od lewej. Zanim zaczniesz pytać poszperaj trochę w grocie!.Co to jest ERM help? Cytat: Sporo osób używa... Painta. Jest on prosty do sklejki jednostek, ale za to ciężko w nim cokolwiek przekolorować. Polecam photoshopa na średniej jakości obrazka.Dzięki!A jakich programów najlepiej używać do rysowania jednostki? Ciesz się, że dragonar ma cierpliwość odpowiadać na wszystkie te pytania, i nie podaje tylko linków do tematów. |
Dragonar |
Ja Photoshopa nie używam... Dźwięki jednostce można zmienić poprzez edycję pliku *.exe (Altair to wyjaśniał gdzieś w tej komnacie) lub poprzez podmianę plików *.wav. Pliki *.wav są w archiwum 'Heroes3.au'. 'Heroes3.au' jest w katalogu Data. *.au możemy otworzyć ResEditem, a dźwięki podmieniać podobnie jak pliki *.def jednostek przy pomocy programu SimpleLod, tudzież umieszczając nowy plik w katalogu Data. |
Dragonar |
Paint, IrfanView, PhotoFiltre, RotatePic, Jasc Paint Shop Pro 9. |
Dragonar |
Kwasowy feniks to tylko zwykła, tandetna kolorowanka zwykłego feniksa z H3. ;) Samo kolorowanie zrobiłem w IrfanViewie. |
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 |
temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę? | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel