Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę?
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8

Goldenraz PW
28 kwietnia 2010, 15:48
1. Tworzysz model 3D jednostki.
2. Dodajesz szkielet itp. tak, żebyś mógł nim poruszać.
3. Ustawiasz kamerę pod odpowiednim kontem.
4. Tworzysz animację do stania w miejscu, ruchu, ataku, umieranie itp.
5. Pobierasz program deftool ze skarbca Groty.
6. Postępujesz dalej wg instrukcji tam zawartych.
Można też w Paintcie oczywiście, ale wynik gorszy, więc pominąłem taką opcję

Trith PW
28 kwietnia 2010, 16:00
A jak ktoś nie zna się na oprogramowaniu służącym do modelowania 3D, to można zrobić jednostkę na podstawie już istniejących.

1. Najpierw za pomocą programu Resedit (link do poradnika oraz ściągnięcia) wypakowujemy z H3sprite.lod intressujące nas animacje (o rozszerzeniu *.def, przykładowy plik "Cmeduq.def" - Królewska meduza).
2. Otwieramy plik *.def programem Defview i klikamy zapisz->zapisz wszystkie klatki.
3. W programie graficznym dokonujemy zmian na klatkach.
4. Później klatki składasz w animację narzędziem DefTool (a tego wyjaśniać mi się już nie chce.)

Drwal PW
28 kwietnia 2010, 16:30
Podaje dwa tematy:

http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=591

http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=280

Polecam zwłaszcza pierwszy link, sporo odpowiedzi na wynikające w czasie pracy nad robieniem jednostki pytania, typu jaka powinna być paleta, w jakim formacie itp.

Osobiście uważam że najlepszą metodą na początek jest po prostu przejrzenie już istniejących jednostek i zmienianie im poszczególnych elementów, typu hełm, zmiana koloru. Potem można zacząć robić coś samemu. Ja osobiście stworzyłem sporo jednostek zrobionych od zera, ale tak naprawdę żaden nie zbliżył się do poziomu jednostek z Woga, o oryginalnych nie wspominając. Jeżeli nie masz w tym doświadczenia to raczej ciężko będzie Ci stworzyć coś profesjonalnego, no chyba że jesteś dobrym grafikiem. W każdym bądź razie pozdrawiam i życzę powodzenia.:)

Irhak PW
28 kwietnia 2010, 17:52
Mam 2 rady:
1) jeżeli robisz kolorowanki, to niech wyglądają choć trochę "realnie" (popatrz na moją "nierealną", żebyś nie popełniał błędów ;)
2) używaj edycji postów... lepiej wygląda niż dwa pod sobą...

I wish you good luck, my friend, good luck...

Dragonar PW
29 kwietnia 2010, 13:55
Trith:
1. Najpierw za pomocą programu Resedit (link do poradnika oraz ściągnięcia) wypakowujemy z H3sprite.lod intressujące nas animacje (o rozszerzeniu *.def, przykładowy plik "Cmeduq.def" - Królewska meduza).

Drwal PW
29 kwietnia 2010, 15:00
Defy znajdują się w H3sprite.lod.

Tu masz listę nazw defów wszystkich jednostek, a tu jak te defy zapisać.

Zauważ że w Resedit masz opcje podgląd, więc nawet bez tej listy można wywnoskować jaki to plik def.

Gavin Magnus PW
30 kwietnia 2010, 16:27
Do sklejenia animacji jest wiele programów(polecam GIMP).
Wystarczy wpisać w google.Powodzenia w tworzeniu stworów.

Dragonar PW
30 kwietnia 2010, 18:24
Banger - bardzo dobrze, od czegoś trzeba zacząć. Spróbuj sklejać jednostki z najróżniejszych części innych jednostek z gry. Jak je wyciągnąć już zostało powiedziane. Możesz przerabiać, kolorować elementy, wtedy jednostka będzie oryginalniejsza. Czasami takie elementy są pod złym kątem i nie za bardzo pasują nam do danej klatki dlatego czasem chcemy je szybko obrócić polecam przydatny program - RotatePic (podobno stworzony przez członków Grove Teamu). Do pobrania TUTAJ.

Drwal PW
30 kwietnia 2010, 18:59
Fajny jest też temat na HC jak przemalować jednostkę. Niejaki MesioII krok po kroku pokazuje jak to dobrze zrobić.
LINK

Najlepiej ten sposób sprawdza się przy jaszczurkach.:P

Warmonger PW
1 maja 2010, 07:25
Cytat:
Spróbuj sklejać jednostki z najróżniejszych części innych jednostek z gry.
Dla początkujących polecam wpierw sklejanie kasztanowych ludzików tudzież rysunki naskalne. Takich właśnie utalentowanych artystów nam potrzeba...

Drwal PW
4 maja 2010, 14:20
Statystyki, nazwę jednostki zmieniasz edytując pliki: CTRAITS.TXT, CTRAIT0.TXT, ZCTRAIT.TXT. Znajdują się one w h3bitamap.lod. Pliki wyciągasz oczywiście programem Resedit. Do edycji plików *.txt jest wiele programów, kiedyś Dragonar polecał TXTEdit i rzeczywiście jest on bardzo dobry.

A o jakie heksy Ci chodzi, o to czy jednostka ma znajdować się na dwóch polach na polu bitwy, czy np. ma atakować tak jak np. smok przez zionięcie na 2 pola.

Drwal PW
4 maja 2010, 14:41
Pewnie że się da, w defmakerze jest nawet taka opcja. Niestety nie mam obecnie ściągniętego tego programu i nie mogę Ci dokładnie powiedzieć jak to się robi, ale jak najbardziej jest to możliwe.

Dragonar PW
4 maja 2010, 15:38
Nie, nie w DefMakerze. :P
Zajmowanie dwóch pól na polu bitwy i zionięcie to właściwości jednostek, które możemy ustalać za pomocą odpowiednich skryptów ERM.

Irhak PW
4 maja 2010, 16:10
Przeszukaj ten temat, a jeśli nic nie znajdziesz, może ERM help, albo jakieś inne "ustrojstwo" ;) pomoże...

Dragonar PW
5 maja 2010, 15:36
Po uruchomieniu programu ERM Scripter, możemy zobaczyć małą ikonkę z niebieską książką i znakiem zapytania. Po kliknięciu wyświetla nam się strona z listą komend i formatów w ERM. Po angielsku, ale zawsze można znaleźć coś przydatnego.

Dragonar PW
5 maja 2010, 16:29
Najpierw trzeba go zainstalować, umieszczając plik *.wog (ten pobrany) w katalogu 'UPDATE', a następnie uruchomić 'H3WUPD.exe'.

Artov PW
6 maja 2010, 15:29
Wszystkie pytania które zadajesz nadają się do osobnych tematów grocie!
Cytat:
Nie chcę mi się tego przeszukiwać.
To niedobrze! W takim razie dlaczego ktoś miałby tracić czas na odpisywanie na twoje pytania, skoro takowe padły już w grocie i były na nie odpowiedzi.
Cytat:
Za dużo tego a i tak pewnie nic bym nie znalazł
Znalazłbyś. Nie martw się. Wystarczy trochę posiedzieć.
Cytat:
.Co to jest ERM help?
http://erm.acidcave.net/ - Poszukaj tam. Drugi przycisk od lewej. Zanim zaczniesz pytać poszperaj trochę w grocie!
Cytat:
Dzięki!A jakich programów najlepiej używać do rysowania jednostki?
Sporo osób używa... Painta. Jest on prosty do sklejki jednostek, ale za to ciężko w nim cokolwiek przekolorować. Polecam photoshopa na średniej jakości obrazka.

Ciesz się, że dragonar ma cierpliwość odpowiadać na wszystkie te pytania, i nie podaje tylko linków do tematów.

Dragonar PW
7 maja 2010, 14:54
Ja Photoshopa nie używam...
Dźwięki jednostce można zmienić poprzez edycję pliku *.exe (Altair to wyjaśniał gdzieś w tej komnacie) lub poprzez podmianę plików *.wav. Pliki *.wav są w archiwum 'Heroes3.au'. 'Heroes3.au' jest w katalogu Data. *.au możemy otworzyć ResEditem, a dźwięki podmieniać podobnie jak pliki *.def jednostek przy pomocy programu SimpleLod, tudzież umieszczając nowy plik w katalogu Data.

Dragonar PW
7 maja 2010, 15:05
Paint, IrfanView, PhotoFiltre, RotatePic, Jasc Paint Shop Pro 9.

Dragonar PW
7 maja 2010, 15:26
Kwasowy feniks to tylko zwykła, tandetna kolorowanka zwykłego feniksa z H3. ;)
Samo kolorowanie zrobiłem w IrfanViewie.
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8
temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel