Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/porzucony] Last Hope
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Hiro PW
22 lutego 2010, 13:49
Witam.

Od niedawna z naszą 3-osobową ekipą tworzymy dodatek do HoMM III SoD o nazwie Last Hope (robocza nazwa projektu to {mod} Alternative Upgrades).
naszym celem jest wprowadzenie przede wszystkim alternatywnych ulepszeń jednostek (podobnie jak w HV ToE), ale także kilka nowych jednostek neutralnych i kilkanaście nowych artefaktów.

Na naszym forum (www.mod-alt-upgrades.yoyo.pl) publikujemy na bieżąco wyniki naszej pracy. Na razie stworzyliśmy nowe jednostki dla miasta nekropolis (dostępne pod tym linkiem: http://www.mod-alt-upgrades.yoyo.pl/viewtopic.php?f=4&t=10). Niedługo powinniśmy ukończyć pełne pliki *.def tychże jednostek.

Prosimy o komentarze i opinie dotyczące naszego dodatku. Jesteśmy nowicjuszami w tych sprawach, i to, co dla kogoś znającego temat, może być błahostką, dla nas jednak jest trudnawe.

Aha, i jeszcze jedno. Poszukujemy kogoś do pomocy - najlepiej grafika. Prace idą za wolno, jest nas tylko trzech, a to za mało na stworzenie 63 nowych jednostek. Nawet początkujący się przyda, na naszym forum mamy szczegółową instrukcję dotyczącą tworzenia jednostek.

pozdrawiam,
Hiro

AmiDaDeer PW
22 lutego 2010, 14:02
Cytat:
Prosimy o komentarze i opinie dotyczące naszego dodatku.
Przykro mi, ale tak naprawdę nie mam czego komentować (nie licząc tych paru wycinanek z mało sympatycznymi efektami miernej jakości oraz wolno ładującego się forum). Jak dostanę jakieś konkrety, animacje, screeny - dajcie znać, chętnie się wypowiem.

Na razie to niestety wygląda jak pierwszy lepszy mod, jakich pełno na np. Heroes Community. :P

EDIT: Ach, taka sprawa - skoro to nie jest mod do WoGa, to czemu ten temat jest tutaj?

Drwal PW
22 lutego 2010, 15:33
HOTA też niby jest dodatkiem do Shadow of Death, a istnieje na naszym forum. Niemniej trochę się dziwię autorom projektu, że tak łatwo zrywają z Wogiem (oficjalnie). Skoro nie jest to dodatek do Woga, to w jaki sposób wykonujecie swoje pracę? Edytujecie Sod-a? Czy aby na pewno Woga nie ma na waszych dyskach i nie korzystacie z niego?
Swoją drogą te ulepszenie Zombiego wygląda nawet ładnie.:)

Trang OulTrang OulDo tego wykorzystanie grafik z WoGa...

Dragonar PW
22 lutego 2010, 15:40
drwal-siekiery:
HOTA też niby jest dodatkiem do Shadow of Death, a istnieje na naszym forum.
HotA jest chyba z założenia dodatkiem do każdej wersji H3, ale i tak opiera się na WoGu - sami autorzy to przyznali.

Hiro:
Jesteśmy nowicjuszami w tych sprawach, i to, co dla kogoś znającego temat, może być błahostką, dla nas jednak jest trudnawe.
Właśnie dlatego lepiej zacząć od czegoś mniejszego, nie ponad 60 jednostek do zrobienia i postanowienia, że tworzymy całkiem nowy dodatek.
Dobrym przykładem jest choćby Nowe Nekropolis Gnollkinga. Bez zbędnego gadania udostępnił nam "na dzień dobry" gotowy do pobrania mod, a teraz cały czas go rozbudowuje i to z dobrym rezultatem.

Zrobienie dodatku niewspółdziałającego ściśle z WoGiem jest w sumie niemożliwe. Jak zamierzacie zaprogramować alternatywne ulepszenia? Jedynie w WoGu byłoby to możliwe z użyciem zaawansowanych skryptów ERM.

Jeżeli chodzi o ocenę Waszej pracy - na razie jest tego dosyć mało i jednostki nie wyglądają przecudownie. Może warto wykorzystać konwersje z MM? Stworzyłem szczegółowy poradnik do tego.

Master13 PW
26 lutego 2010, 19:40
Poprawka na wiatr.
Hiro pomylil sie piszac ze jest to mod tylko do SoD, poniewaz bedzie on przeznaczony dla WoG'a

Wiwern PW
27 lutego 2010, 10:51
W grocie panuje pogląd, że nie powinno się pokazywać stanu prac przed wydaniem i robić złudne wrażenia graczom. W waszym wypadku nie ma za dużo do pokazania a i patrząc na powyższy post mogę stwierdzić, że nawet ogłaszanie prac wam średnio idzie. :P

Co do grafik... Jak na pierwszy wasz projekt nie jest tragicznie ale sądzę, że przy tym samym nakładzie pracy można by zrobić lepsze jednostki. Po prostu jednostki są źle zaplanowane. Swoją drogą to czemu alternatywny gryf ma czerwoną obwódkę? Komicznie to wygląda. :P

Macie już przygotowane odpowiednie skrypty? Czy w waszej wersji beta alfa już można wybrać jakieś alternatywne ulepszenie?

Życzę sukcesów. :-)

Hiro PW
28 marca 2010, 14:30
Wreszcie coś z naszym dodatkiem ruszyło... do pracy wzięliśmy się dopiero kilka tygodni temu, bo przez okres grubo ponad miesiąc czasu nasz cały team złożony z trzech osób został odcięty do stałego dostępu do kompa i internetu. Po prostu pech...

Pierwsze wyniki naszej pracy: http://www.mod-alt-upgrades.yoyo.pl/viewtopic.php?f=4&t=10 . Pełne animacje nowych ulepszeń z nekropolii. Wszystkie jednostki oprócz łucznika stworzyłem ja, bo też tylko ja miałem możliwość tworzenia jednostek, ale teraz już dwóch grafików, łącznie ze mną może tworzyć jednostki, więc pójdzie znacznie szybciej. Przewidywalnie - następne miasto opublikujemy po ok. 2 tygodniach.

zapraszam do komentowania i oceniania :)

Artov PW
28 marca 2010, 14:43
Wow!
Ale miła niespodzianka!
A już myślałem, że dodatek upadł.
Jednostki... ech, co będę długo gadał! Zwaliły mnie z nóg! Bardzo mi się spodobały. Łucznik jest świetnie zrobiony, alp strasznie mi się podoba, lisz wygląda lepiej, poltergeist no pięknie! Nawet zombie wydaje się być zrobiony rewelacyjnie.
Nie mogę się doczekać dalszych informacji!
Naprawdę dobra robota, oby tak dalej!
Pzdr
Artov

Drwal PW
28 marca 2010, 15:17
Bardzo ładnie, szczególnie te jednostki niższych poziomów. Zawsze się dziwiłem grafikom Heroesów że zrobili niebieskiego Zombie. Wersja zielona jest chyba bardziej podobna do wyobrażeń ludzi na temat tych stworzeń. Do poprawienie wg mnie Alp i coś nowego zamiast tego różowego smoka.

Mitabrin PW
28 marca 2010, 15:28
Cytat:
Wersja zielona jest chyba bardziej podobna do wyobrażeń ludzi na temat tych stworzeń

Ja tam zawsze myślałem, że trupy robią się bardziej blade niż zielone. :P

Artov PW
28 marca 2010, 16:07
haha!
Uuu! Zauważyłem bląd w animacji alpa. Jak się go zauważy to psuje klimat jednostki. Otóż przy przemianie w nietoperza pojawia się zamiast alpa wampirzy lord
Spory błąd - do poprawy
ale oprócz tego drwalu nie wiem co masz na myśli. Sam pomysł na alpa mi się bardzo podoba.

EDIT: Mam takie pytanko. Mianowicie czy udostępniacie wcześniej defy swoich jednostek, czy wyjdą dopiero z dodatkiem?

AmiDaDeer PW
28 marca 2010, 17:45
No, gratuluję... Szkielet jest naprawdę nieźle zrobiony, trup - nieco gorzej, acz ujdzie, poltergeist - zwykła przekolorowanka, choć wygląda naprawdę nieźle, alp świetny, lisz - jak z poltergeistem, a jeździec śmierci jest w porządku, ale przypomina mi raczej downgrade czarnego rycerza, a nie upgrade.

Anyway - czy umiecie te jednostki dodać do gry lub podmienić tak, by wszystko rewelacyjnie działało? :P

Irhak PW
28 marca 2010, 18:47
Mi z kolei Death Rider przypomina takich jednych konnych z ostatniej serii Yu-Gi-Oh, którzy nawet zabici być nie mogli, więc jeżeli z tego był czerpany pomysł, to będzie nieźle...

"Liszmistrz"? Po jakiemu to? Prędzej już byłby "Mistrz Liszów" z tej nazwy...

Trang OulTrang OulA może Liczmistrz, czyli lisz-szalony matematyk?

Vatras PW
28 marca 2010, 19:12
Normalnie nie komentuje wszelkiego rodzaju modów, ale tym razem jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony!

Z jednostek najmniej podobają mi się lisz i zombie. Za to poltergeist jest świetny! Niby tylko kolorowanka, ale wyszła znakomicie i początkowo nawet na to uwagi nie zwróciłem. Alp też jest bardzo dobry, zaś co rycerza, to chciałbym go wpierw w grze zobaczyć - koncepcja fajna, acz nie jestem pewien czy w grze też będzie tak dobrze wyglądać. No i koniecznie zmieńcie krwawego smoka, bo ten w ogóle nie pasuje (już lepiej by wyglądał ten alternatywny, czerwony, co go z groty pobrać można).

I jeszcze taka mała prośba na koniec - udostępnijcie defy. Nawet jakby miało wam coś nie wyjść ostatecznie, to przynajmniej te jednostki co już nie przepadną.

Hiro PW
28 marca 2010, 20:32
Cytat:
Zauważyłem bląd w animacji alpa. Jak się go zauważy to psuje klimat jednostki. Otóż przy przemianie w nietoperza pojawia się zamiast alpa wampirzy lord

Niedługo to poprawię, przez najbliższe kilka dni nie będę miał czasu, ale potem to poprawię

Cytat:
Mam takie pytanko. Mianowicie czy udostępniacie wcześniej defy swoich jednostek, czy wyjdą dopiero z dodatkiem?

Jeszcze się nad tym zastanowimy, ale najpewniej zrobimy coś w rodzaju wysyłana defów przez nasze forum na prośbę użytkowników.

Cytat:
czy umiecie te jednostki dodać do gry lub podmienić tak, by wszystko rewelacyjnie działało? :P

Jeszcze nie zupełnie, lecz cały czas poznajemy strukturę gry i wydaje mi się, że już jesteśmy blisko. Przydałby nam się jakiś doświadczony technik do pomocy.


Acid Dragon PW
28 marca 2010, 21:57
Cytat:
Jeszcze nie zupełnie, lecz cały czas poznajemy strukturę gry i wydaje mi się, że już jesteśmy blisko. Przydałby nam się jakiś doświadczony technik do pomocy.

Jak już dojdziesz (dojdziecie?) do tego, że wasze założenia są niemożliwe do zrealizowania do powiem jakieś wyjątkowo mądre moralizatorskie zdanie o korzystaniu z doświadczenia i wiedzy innych, a nie próbowaniu odkrycia koła na nowo zaczynając od kwadratu....

... albo po prostu się zamknę i zobaczymy co z tego wyjdzie ;).

Mitabrin PW
28 marca 2010, 22:51
Albert Einstein:
Wiadomo, że taki a taki pomysł jest nie do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie dokonuje tego wynalazku.

Acid Dragon PW
28 marca 2010, 23:17
Tak, ten cytat musiał się pojawić prędzej czy później...

Widzisz - ale Einstein nie opracował teorii względności dlatego, że "nie wiedział", że wg ówcześnie obowiązujących praw fizyki to było bez sensu. Raczej dlatego, że miał większą wiedzę i umiejętności niż twórcy tych praw.

Natomiast co do tego, jakoby autorzy tego projektu mieli większe umiejętności lub możliwości od twórcy wciąż obowiązujących praw (Slavy) tudzież ewentualnie - od obecnych twórców nowych praw (CoreWoG) byłbym raczej sceptyczny ;).

Oczywiście jest jakiś promil przypadków, kiedy ów "nieuk" coś odkryje i dokona tego, czego nie dokonali profesorowie... Ale w 99, 9% przypadków będzie po prostu ponownie odkrywał koło, najczęściej pracując na kwadracie ;P.

Irhak PW
29 marca 2010, 12:48
Acid Dragon:
... będzie po prostu ponownie odkrywał koło, najczęściej pracując na kwadracie

Słynna kwadratura koła? To wykonalne...
A wykonalne zawsze jest zkołowacenie kwadratu... xD

@Trang też może być(przynajmniej nie kolejny Albercik xD)

Drwal PW
29 marca 2010, 13:46
Artov:
ale oprócz tego drwalu nie wiem co masz na myśli. Sam pomysł na alpa mi się bardzo podoba.

Mi też się podoba i to bardzo, ale jak patrze na wszystkie nowe jednostki tego moda to wydaje mi się, że alp jest najmniej dopracowany. Ale może to być też kwestia gustu, lub przyzwyczajenia do starej jednostki. Ogólnie rzecz biorąc, to jakaś moda przyszła na modyfikowanie Nekropolii, jest przecież jeszcze mod New Necropolis, który też jest wykonany nie najgorzej.

Mitabrin:
Ja tam zawsze myślałem, że trupy robią się bardziej blade niż zielone. :P

Teoretycznie powinny być blade, ale częściej są przedstawiane jako zielone stwory. Zwłaszcza w filmach animowanych (ile się ich w dzieciństwie naoglądało). O ile się nie mylę w h5 zombie też są zielone.
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: [H3/porzucony] Last Hope

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel