Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 60 - 61 - 62 ... 81 - 82 - 83

Altair PW
1 marca 2010, 06:51
Aspiratus:
Moje pytanie brzmi jak zrobić tak żeby po każdych 3 dniach budynek zostawał odblokowywany przez np.trawę

Jak rozumiem po każdych trzech dniach od wejścia do budynku?

Aspiratus:
Stworzyłem skrypt(powyżej) który sprawia tylko, że budynek odblokowuje się 3 dnia (jeśli wejdzie się w niego wcześniej) i nie wiadomo dlaczego 4 dnia jeśli wejdzie się w niego 3 dnia

Składnia TM ma postać:
!!TMx:Sdzien_startu(aktywacji)/(dzień zakończenia)/(częstotliwość co ile dni)/(dla jakich graczy);

Dlatego jeśli ustawisz czas aktywacji na 3 zakończenia na 3 to zdarzenie wykona się zawsze 3 dnia gry raz dla każdego gracza (255). Nie ma tutaj znaczenia czy wejdziesz do obiektu 1, 2, 3 n-tego, dnia. Odblokowanie wystąpi zawsze 3, ponieważ gra nie widzi związku między tymi zdarzeniami. Oczywiście dla jednego gracze jest 4 dnień dla innego jeszcze 3 dlatego w tym wypadku wystąpią anomalie. ;)

Skrypt powinien wyglądać jakoś tak:


ZVSE


!?OB84/11/0;
!!IF:M^heya^;
!!TR998:T9/2/0/0/0/0/d/d;**998 skrót od v998, v999, v1000 czyli aktualnych współrzędnych :)

!!VRy3:Sc;** aktualny dzień gry
!!VRy3:+3;** aktywacja za 3 dni od dziś
!!TM90:Sy3/y3/1/255;** dlaczego nie c+3? Cóż... ta zmienna jest nieprzewidywalna ;)

!?TM90;
!!TR84/11/0:T2/50/0/0/0/0/d/d;

Skrypt po wejściu do obiektu pobiera aktualny dzień gry (c) i ustawia aktywację TM "za 3 dni". Czyli:

wejście 1 dnia, 4 aktywacja TMa
wejście 2 dnia, 5 aktywacja TMa
wejście 5 dnia, 8 aktywacja TMa i tak dalej


Aspiratus PW
1 marca 2010, 12:05
Bardzo dziękuję za pomoc Altairze, zabieram się do testowania :) Jednakże mam jeszcze jeden problem, dotyczy on zdarzeń na mapie (eventów). Heroes wchodzi na zdarzenie 1/1/0 i powoduje wyłączenie właściwości zdarzenia 1/2/0.

ZVSE
!?LE1/1/0;
!!LE1/2/0:Z5;

!?LE1/2/0;
!!IF:M^heya^;

Czy istnieje sposób na ponowne włączenie zdarzenia 1/2/0 innym zdarzeniem tak aby znów działało i wyskakiwał komunikat "heya" ?



buczus2 PW
7 marca 2010, 00:53
Mam problem z zrobieniem skryptu do mapy, dzięki któremu po wejściu do ob63/04 otworzy się okno dialogowe z pytaniem czy chcę zaatakować strażników, jeśli tak to rozpocznę walkę z 150 mnichami, za wygraną otrzymuję 1 diamentowego golema (potrzebny do wykonania misji) normalnie skrypt wyglądał by tak:
ZVSE
!#VRv801:S0;
!#VRz200:S^Ołtarz ofiarny^;
!#HT63/04:T200;
!?OB63/04;
!!IF&y5<1:Q2^Czy chcesz zaatakować strażników?^;
!!HE-1&2/y5<1:Tv998/v999/v1000/18/15;
!!IF:M^Za pokonanie mnichów otrzymujesz 1 diamentowy golem^;
!!HE-1:C2/117/1/1;

mam tylko problem z tym, że chcę aby obiekt można było odwiedzić tylko raz, z uwzględnieniem tego że jeśli bohater przegra to mógłby ich pokonać następny bohater itp.

PS: Juz po raz 2 proszę o poprawienie...

Artov PW
8 marca 2010, 17:59
Mam pytanko
Ostatnio wpadłem na (fajny wg. mnie) pomysł
A mianowicie - Gelu ulepsza łuczników i elfy na strzelców
Draco ulepsza kapłanów i magów na czarodziei
Czy nie dałoby się zrobić takiego skryptu, który dawałby możliwość ulepszania zwykłych stworzeń?
Np: jeżeli bohater Vey ma specjalizację ogry to ma możliwość ulepszania zwykłych ogrów do ogrów szamanów
http://img28.imageshack.us/img28/9281/beztytuuhz.png
Tak samo jeżeli bohater ma specjalizację ważki to może ulepszać w oknie bohatera ważki do smoczych ważek.
Good idea?
Please reply.

Dog Master PW
8 marca 2010, 21:25
Mam pytanie. Czy jest taki skrypt co by robił, że Emisariusze stałyby się normalnymi jednostkami(nie dawały co tydzień ataku, obrony, mocy lub wiedzy)?
Jeśli tak to bym o taki prosił. Z góry dziękuję za odpowiedz.

Bartko PW
9 marca 2010, 14:16
Artov, da się tak zrobić ale ta 'specjalność zamieniania ' zastąpi oryginalną, np bonusy dla ogrów, bo można mieć tylko 1 zdolność główną

- poszperaj w skrypcie 37, oprócz zdolności są jeszcze błogosławieństwa, np ileś tam złota czy expu na dzień


np tu, Zubin (HE108) zamienia ogry (90) w ogrzych szamanów (91)

!#HE108&v1409<>1:X6/90/90/91;

można dodać jeszcze jedną jednostkę do zamiany(max 2)

!#HE108&v1409<>1:X6/90/91/144; tu Zubin zamieni oba te typy ogrów w Trolle

skrypt może być krótszy !#HE108:X6/90/91/144; bez opcji (when HSB isn't active])

jak się w czymś mylę to niech mnie ktoś poprawi, np na temat tego HSB czym to się różni jeśli jest to włączone lub nie

Altair PW
11 marca 2010, 11:53
Nazbierało się pytań dlatego już spieszę z odpowiedziami:

Aspiratus:
Czy istnieje sposób na ponowne włączenie zdarzenia 1/2/0 innym zdarzeniem tak aby znów działało i wyskakiwał komunikat "heya" ?

Lektura ERM Helpu wszystko wyjaśnia:

"If an Event was set to cancel after being visited and was visited already, you cannot bring it back to life. It is completely gone. So we recommend you always set it to be not cancelled and play with the enable/disable player command."

Czyli w skrócie jeśli "zwykłe" zdarzenie zostanie odwiedzone raz, to znika na zawsze i nie można nic z tym zrobić (oczywiście to nie do końca prawda, ale nie będę zagłębiał się w szczegóły ;)).
Dlatego najprostszym rozwiązaniem jest ODZNACZENIE w edytorze opcji "usuń zdarzenie po pierwszej wizycie" i wyłączanie lub wyłącznie graczy dla których to zdarzenie ba być aktywne. Taki skrypt na 8 graczy wyglądał by jakoś tak:

ZVSE
!?LE1/1/0;
!!LE7/14/0:D0/0 D1/0 D2/0 D3/0 D4/0 D5/0 D6/0 D7/0;**włączenie zdarzenia dla 8 graczy

!?LE1/2/0;
!!IF:M^heya^;
!!LE7/14/0:D0/1 D1/1 D2/1 D3/1 D4/1 D5/1 D6/1 D7/1;** wyłączenie zdarzenia dla 8 graczy

Oczywiście można także użyć komendy !!PO:V tworząc prosty przełącznik lub kolejne zdarzenie lub innych skrypt, je aktywuje.

buczus2:
Mam problem z zrobieniem skryptu do mapy, dzięki któremu po wejściu do ob63/04 otworzy się okno dialogowe z pytaniem czy chcę zaatakować strażników, jeśli tak to rozpocznę walkę z 150 mnichami, za wygraną otrzymuję 1 diamentowego golema (potrzebny do wykonania misji) normalnie skrypt wyglądał by tak:
ZVSE
!#VRv801:S0;
!#VRz200:S^Ołtarz ofiarny^;
!#HT63/04:T200;
!?OB63/04;
!!IF&y5<1:Q2^Czy chcesz zaatakować strażników?^;
!!HE-1&2/y5<1:Tv998/v999/v1000/18/15;
!!IF:M^Za pokonanie mnichów otrzymujesz 1 diamentowy golem^;
!!HE-1:C2/117/1/1;

mam tylko problem z tym, że chcę aby obiekt można było odwiedzić tylko raz, z uwzględnieniem tego że jeśli bohater przegra to mógłby ich pokonać następny bohater itp.

Poniżej zoptymalizowana wersja tego skryptu:

ZVSE

!#VRv801:S0;
!#VRz200:S^Ołtarz ofiarny^;
!#HT63/04:T200;
!?OB63/04;
!!PO998:V1/?y5;
!!FU&y5=1:E;**odwiedzone wyjdź
!!IF:Q2^Czy chcesz zaatakować strażników?^;
!!FU&-2:E;**rezygnacja wyjdź
!!HE-1&2:Tv998/v999/v1000/8/150;
!!VRv801:S1;**była walka

!$OB63/04;
!!HE-1:O?y2;
!!FU&y2=-1|v801<>1:E;**hiros zginął lub zrezygnował wyjdź
!!IF:M^Za pokonanie mnichów otrzymujesz 1 diamentowy golem^;
!!PO998:V1/1;
!!HE-1:C2/117/1/1;
!!VRv801:S0;**walki juz nie ma

Bartko:
Artov, da się tak zrobić ale ta 'specjalność zamieniania ' zastąpi oryginalną, np bonusy dla ogrów, bo można mieć tylko 1 zdolność główną

Czy aby na pewno? Zastanówmy się. Specjalność zamieniania jest używana TYLKO w oknie bohatera potem żaden skrypt z tego nie korzysta. Wystarczy więc "tylko" po każdorazowej zamianie przywrócić poprzednią specjalność. Potrzeba tablicy z wszystkimi specjalnościami wszystkich 156 bohaterów. Tym sposobem sprawiałem, że nie tylko stara specjalność obowiązywała, ale także mogłem ulepszać więcej niż 2 rodzaje stworzeń do więc niż jednego stworzenia. ;)

Dog Master:
Mam pytanie. Czy jest taki skrypt co by robił, że Emisariusze stałyby się normalnymi jednostkami(nie dawały co tydzień ataku, obrony, mocy lub wiedzy)?
Jeśli tak to bym o taki prosił. Z góry dziękuję za odpowiedz.

To jest opcja hard-coded wkodowana w grę. Czyli trzeba pogrzebać bezpośrednio w pamięci operacyjnej.


Bartko PW
11 marca 2010, 17:16
Altair, a masz taką "tablicę ze wszystkimi specjalnościami 156 bohaterów" ;-)
mógłbyś taki skrypt zawierający coś takiego udostępnić?

i jak wyglądałby w skrócie taki skrypt dla jakiegoś bohatera który miałby zamieniać więcej niż 2 jednostki w dowolną inną przy jednoczesnym zachowaniu swojej pierwotnej specjalności - czy cała tablica jest wtedy potrzebna, czy wystarczy z niej skopiować oryginalną specjalność bohatera na którym w danym momencie się skupiamy

Altair PW
11 marca 2010, 21:54
Cóż mi tablica była potrzebna do skryptu rozszerzonych specjalności bohaterów, gdzie specjalność bywa wybierana spośród wielu opcji. Oczywiście można pobrać HE-1:X?$1/?$2/?$3/?$4/?$5/?$6/?$7; i zapisać w zmiennych, a potem przywrócić. Wszystko zależy od zastosowania. Ja osobiście przekonałem się, że nie wszystkich składniom w ERM można w pewni ufać. Niektóre z nich pewnych sytuacjach zachowują się niezgodnie z oczekiwaniami np. HE-1

Ogólnie rzecz ujmując skrypt taki działa na identycznej zasadzie jak uniwersalne ulepszanie stworzeń w mieście tylko że na ekranie bohatera.

BUS PW
14 marca 2010, 17:39
Uprzejmie ponawiam swoją prośbę:"Czy jest możliwe za pomocą ERM zmienić koszt kupna budynków w mieście i wymagań do niego"
Z góry dzięki za odpowiedź. ;]

Dragonar PW
14 marca 2010, 18:21
Koszta budynków można zmienić w pliku "Buildings.txt", nie wiem czy da się też zrobić to za pomocą ERM...
Co do wymagań - nie wiem, sam chciałbym dowiedzieć się, jak je zmieniać.

Ginden PW
14 marca 2010, 18:24
Skoro coś da się zmienić przez pliki txt, znaczy, że można zmienić to także przez ERM. Musisz tylko odnaleźć miejsce w pamięci, gdzie siedzi wczytana wartość z pliku i ją zmienić przez wspomnianą komendę do operowania na pamięci. Jest jednak jedna rzecz - zabawy pamięcią kończą się często crashem.

Artov PW
27 marca 2010, 18:15
Nie wiem, czy ktoś już o to pytał, ale
jak napisać skrypt dzięki któremu jeżeli bohater wejdzie do objektu w innym miejscu pojawi się potwór?

Wow! Dragonar...
Poważne przedsięwzięcie.
Myślę, że taki skrypt trzeba by pisać strasznie długo

Dragonar PW
28 marca 2010, 21:15
Proszę o skrypt na specjalizację "Zakładanie miast", dzięki której można byłoby zakładać nowe miasta na mapie. Wyjaśnię jak ma to przebiegać...

Stoimy bohaterem na pustym terenie. Klikamy PPM na ikonkę rzucania zaklęć na mapie. Pojawia się komunikat z jednym obrazkiem (obrazek zewnętrzny). Koszt wybudowania miasta to: 10 drewna, 10 rudy, 1 kryształ, 1000 złota i 100 many. Jeżeli wybierzemy "Tak", w tym pustym miejscu na mapie pojawi się Gaj (czy tam Cytadela :P) z wybudowaną tylko radą osady. Jeżeli "Nie", nic się nie stanie. Oczywiście trzeba też komend sprawdzających, czyli jest dostatecznie dużo miejsca, czy mamy wymagane zasoby, punkty many.

Altairze - to dałoby się zrobić? :)

Shin0bi PW
18 kwietnia 2010, 15:56
Czy dałoby się za pomocą ERM zmienić tekst występujący w siedlisku stworów?
Np. w siedlisku elfów zamiast standardowego: "Leśne Elfy chcą przyłączyć się..." dać np. "Leśne Elfy i centaury z tego gospodarstwa pragną połączyć swoje siły z Gelu" (dodałem nowe stwory do rekrutacji w niektórych siedliskach i pragnąłbym zmienić opisy) Z góry dzięki za pomoc.


Dragonar PW
27 kwietnia 2010, 18:40
Da się na stałe wyłączyć jakąś opcję w menu WoGifikacji? Chciałbym, np. żeby nigdy nie dało się włączyć opcji "Dozwolona kreacja Sylwańskiego Centaura". Jak to zrobić?

Acid Dragon PW
29 kwietnia 2010, 01:22
Chyba nie, ale da się usunąć opcję z menu (pliki ZSETUP....)
Sprawdź, czy po usunięciu opcja działa, czy nie.

Dragonar PW
29 kwietnia 2010, 12:21
Wszystkie niepotrzebne opcje dało się usunąć, ale kreacji sylwańskiego centaura już niestety nie - pewnie dlatego, że jest wkodowana w grę. Po skasowaniu linijki mówiącej o tej opcji zostało tylko takie coś. Opcja działa przy włączeniu. Co w takim razie?

Poza tym - nie wie ktoś gdzie jest w WoGu opis artefaktu - "Kula Stałości"? W plikach tekstowych go nie ma. Znaczy jest, ale nie WoGowy, tylko ten bez przywoływania gorgon.

Acid Dragon PW
2 maja 2010, 12:29
Nie wiem co robisz nie tak, ale u mnie usunięcie tej opcji z menu dałe prawidłowy efekt. W sensie - owszem, jest puste miejsce na opcję, ale jej zaznaczenie niczego nie robi.
Dodatkowo wystarczy w zsetup pozmieniać 3 numerki następnych opcji, aby i miejsca pustego nie było.

Dragonar PW
2 maja 2010, 16:12
SCREEN

Ja też nie wiem co robię źle... :/
Opcja była pomiędzy "Urodziska potworów akumulują strażników", a "Doświadczenie Jednostek". Jak widać, numery opcji również zmieniłem na kolejne, aby nie było przerwy. Niestety, opcja nadal zostaje w menu.
strona: 1 - 2 - 3 ... 60 - 61 - 62 ... 81 - 82 - 83
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel