Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Zdjęcia bohaterów
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Kukishor PW
23 listopada 2008, 16:25
Witam, zakładam temat w tym dziale, ponieważ przeczytałem, że tu ma się kontakt z WoG teamem, a ja właśnie potrzebuję rady ludzi, którzy znają się na modyfikowaniu Heroesa 3. Grając z WoGa, nietrudno zauważyć, że zdjęcia postaci z poszczególnych miast (bohaterowie) zostały zamienione na inne. Tu pojawia się moje pytanie: czy można na tej zasadzie wgrać własne obrazki, tak aby możnabyło kierować poczynaniami bohatera opatrzonego np zdjęciem gracza? Powiedzmy, mam na komputerze swoje zdjęcie i chciałbym je wgrać tak, aby był jednym z bohaterów. Jak to zrobić? Proszę o pomoc.

Field PW
23 listopada 2008, 17:32
Primo: google nie gryzie: http://modhomm3.free.fr/portrait/portrait.htm
Secundo: o tym też już była i tutaj mowa i jest wyszukiwarka na forum.

Kukishor PW
24 listopada 2008, 09:22
Dziękuję za linka, zrobiłem wszysyko tak, jak tam napisano, a jednak kiedy chcę wybrać dodany portret pojawia się on w postaci setek szarych kresek. Dlaczego? I jak to zmienić? Z góry dziękuję za pomoc.

Field PW
24 listopada 2008, 11:04
Musi być w 256 kolorach.

Kukishor PW
24 listopada 2008, 18:52
Teoretycznie jest. Przerobiłem go tak w klasycznym paincie, na mapę bitową 256 kolorów a później programem Picture Converter skonwertowałem to odpowiedniego formatu. Trzeba jakoś inaczej ustawić te 256 kolorów?

avatar PW
25 listopada 2008, 07:09
Doczytaj podany artykuł do końca. Dwa pierwsze kwadraty palety kolorów muszą mieć określone kolory.

Kukishor PW
28 listopada 2008, 18:07
Ok, dzięki wszystkim za pomoc. Mam jeszcze jeden problem ale stwierdziłem, że nie bedę zakładał nowego tematu. Zrobiłem mapę i zamknąłem ją w kampanii (tylko ta jedna mapa). Dodałem filmiki itd. u mnie działa, lecz kiedy wysłałem ją mailem na inny komputer, to nie działa. Wysłałem dwa pliki - samą mapę, i mapę w sensie kampania. Oba pliki zostały wgrane do katalogu maps, a scenariusz nadal nie pojawia się na liście. Dlaczego? Bardzo prosze o pomoc.

Hellburn PW
9 stycznia 2010, 11:56
Witam :)

Chciałem zmienić sobie portret bohatera na taki:


Poobcninałem co trzeba, zmieniłem na 256 kolorów, wgrałem do katalogu Data i uruchomiłem grę.
W grze okazało się, że wszystkie czarne pola (czyli głównie jego lewy profil) są przezroczyste... Nie da się tego jakoś naprawić? Próbowałem kombinować coś z tymi kolorami na palecie, ale bez skutku...

Pozdrawiam

Acid Dragon PW
9 stycznia 2010, 13:46
To kwestia bawienia się z paletą.
Pierwszy kolor w palecie powinien być kolorem przezroczystości (najlepiej cyan).
Ostatni powinien być czarny (0, 0, 0).
Dalej - czarny w skrajnej wersji nie może pojawiać się również w innych miejscach palety - jeśli się pojawia, zmień go na trochę inny odcień czarnego.

Rzadki problem powstaje też wtedy, gdy program graficzny sam ustawia kolor (0, 0, 0) na końcu (lub cyan na początku), a kolor ten występuje natywnie na grafice. Wtedy tak należy pomanipulować paletą (albo ręcznie grafiką), aby wewnątrz grafiki był inny kolor niż jeden z dwóch "zakazanych".

Hellburn PW
9 stycznia 2010, 13:51
no dobra, ale jak sprawić, by kolor w konkretnym miejscu miał inną pozycję na palecie :P?

Acid Dragon PW
9 stycznia 2010, 13:58
Najprościej jest edytować paletę i zamienić dwa kolory miejscami.
Ale przeczytaj jeszcze mój "edit" poniżej - bo jeśli chcesz mi powiedzieć, że w palecie masz już (0, 0, 0) i chcesz go przenieść tylko na koniec, to będziesz miał ten sam problem :P.

Hellburn PW
9 stycznia 2010, 14:59
Wybacz, nie wiem jak to zrobić :D
Dając pewnej pozycji inny kolor, zmieniam ten kolor także na obrazku. Klikam na tą paletę i klikam i nie umiem znaleźć sposobu by zamienić miejsca kolorów :|

http://images47.fotosik.pl/245/026aa5e04af7ad49.png

Acid Dragon PW
9 stycznia 2010, 15:10
Zgadza się - kolor zmienia się również na obrazku. Ale w ten sposób zyskujesz odpowiednią paletę barw, którą następnie możesz użyć do importowania do pierwotnej grafiki (tyle, że importowania wg kolorów, a nie wg ich indexów). Dobrym trickiem jest też wklejenie pierwotnej grafiki do tej wersji ze zmienionymi kolorami.

avatar PW
9 stycznia 2010, 15:18
Według tej strony: http://modhomm3.free.fr/help_portrait.htm do zmiany są potrzebne tylko dwie pierwsze klatki.

- First :
For the color n°1 in the color table, you have to put a color that not in use in the image. Because the first is for the transparency of the back
Color Example RGB(0;255;255) to use
- Second :
The same but for the n°2, this is for the color of the flag.
Color Example RGB(255;0;0) to use

Hellburn PW
9 stycznia 2010, 15:36
Tak, Avatarze, czytałem to, jednak niewiele mi to pomagało :).

Wielkie dzięki, Acid ;).
Ta metoda z wklejeniem grafiki, na tą ze zmienioną paletą podziałała.

No to wracam do robienia kampanii...

Acid Dragon PW
9 stycznia 2010, 15:51
avatar - Na owej stronie zwyczajnie jest błąd. Portrety bohaterów nie wykorzystują koloru flagi. Za to wykorzystują obwódkę wokół małego portretu do podświetlania i owa obwódka musi być koloru ostatniego indexu.

Drugi kolor w palecie, z tego co wiem, nie ma znaczenia.
EDIT: sprawdziłem - nie ma.

Drwal PW
23 stycznia 2010, 20:00
Co prawdę moje pytanie nie dotyczy portretów bohaterów, ale lepszego tematu nie znalazłem. W jaki sposób można zmienić profesję bohaterów? Na przykład jeden bohater ma specjalność logistykę, a jak chce mu zmienić na szczęście. Da się to w jakiś w miarę prosty sposób zrobić? W jednym z postów Acid Dragon pisał że to możliwe.

Acid Dragon PW
23 stycznia 2010, 23:06
To zależy. Nie ma uniwersalnego sposobu.
Najprościej jest użyć komendy ERM !!HE:X (odsyłam do ERM help), ale w ten sposób bezpiecznie da się zamienić specjalizację bohatera na już istniejącą u kogoś innego. W przypadku stworzenia nowej specjalizacji tym poleceniem może być już różnie. Mówisz np. o specjalizacji w szczęściu. Standardowe specjalizacje dają +5%(na poziom) premii danej umiejętności drugorzędnej. Szczęście jednak nie ma premii wyrażonej w procentach. Jak niby miałoby wyglądać "szczęście +1 +25%" ? Nie ma ułamkowych wartości szczęścia ;P.

Zaś w przypadku stworzenia kompletnie nowej specjalności, niepodobnej do innej (np. bohater z każdym nowym poziomem dostaje 1 archanioła, lub co 5 poziomów dostaje +1 do szczęścia) należy już użyć pełnego arsenału ERM i napisać taką specjalność od zera.

Drwal PW
23 stycznia 2010, 23:50
Dzięki za pomoc Acid. Spróbuje zamienić specjalizację bohatera na już istniejącą u kogoś innego. Stworzenie jej od nowa na razie przekracza moje możliwości.
temat: Zdjęcia bohaterów

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel