Witaj Nieznajomy!
|
temat: Zmarnowane miejsca na jednostki komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 | |
Dragonar |
Hobbit: Jakim programem przeglądasz kod? No i gdzie to można dostać? :P Udało Ci się wprowadzić jakąś zmianę?Kiedy patrzyłem na kod szesnastkowy SoDa (tak, próbuję czasem coś zrobić :P) wpadł mi do głowy pewien pomysł. |
Acid Dragon |
Odpowiadając na pytanie Hobbita - to nie tylko byłby problem, ale na poziomie kodu maszynowego graniczy to z wykonywalnością. Nie ma tam już bowiem tablic i zmiennych, a tym bardziej "kodu jednostek", do których można by się odnieść. Da się zrobić coś innego, a mianowicie dla jakiegoś pustego slota dać przeskok do nowego fragmentu kodu, który by to jakoś obsługiwał. Nie ma jednak czegoś takiego jak "kod jednostek". Odpowiadając na pytanie uzurpatora, który dawno powinien zmienić sobie nicka ;P - edytory szesnastkowe są powszechnie dostępne. Wystarczy wpisać w google 'hex editor'. |
Dragonar |
Acid Dragon: Wciąż jesteś wściekły o NU 2.0? Nawet ich umyślnie nie szukałem - ściągnąłem wszystkie pliki z pewnego Chomika (było tam dużo defów jednostek, więc się zainteresowałem) i przy przeglądaniu trafiłem na NU. Miej pretensje do tego kogoś, kto NU 2.0 w Chomiku umieścił.Odpowiadając na pytanie uzurpatora, który dawno powinien zmienić sobie nicka ;P I dzięki za odpowiedź odnośnie przeglądania kodu. :) |
AmiDaDeer |
Władco Smoków, może to ja źle zrozumiałem wypowiedź Acid Dragona, ale wydaje mi się, że albo chodziło o FU (bo to właściwie jest dodatek do NU na podstawie Quicksilvera, który był na podstawie NU :P), albo też o nicka (Acid Dragon jest też nazywany Smoczym Władcą). :P A odnośnie kodu gry - czy nie dałoby się zrobić czegoś podobnego za pomocą ERMa? Wiem, że da się edytując plik tylko kodem szesnastkowym dodać fragment odnoszący się do jakiegoś innego pliku, więc czy poniższa operacja by nie była możliwa? 1.Numer 255 jednostki odnosi się do pliku Data/ErmUnits.txt (czy jakoś tak :P) 2.W ErmUnits.txt jest skrypt, który "symuluje" działanie jednostki |
Altair |
Hobbit: Czy problemem dla WogTeamu byłoby dodanie w miejscu jednostki o numerze 255 odnośnika do innego fragmentu kodu, który byłby w gruncie rzeczy kopią kodu dotyczącego* jednostek? WoG Team już zrobił podobne sztuczki odnośnie umiejętności nowych jednostek, szkieletorni itd. W takich przypadkach można przypisać nową tablicę (lub informacje gdzie w pamięci znajduje się jej dalsza część), ale co zrobić jeśli w zasadzie w całym kodzie jest przyjęte, że zmienna z numerem jednostki ma długość dwóch bajtów? Gdy zmienisz w jednym miejscu zaczynają się np. sypać okna dialogowe lub pojawiają się jakieś inne dziwne błędy, ujemne oddziały itd. W dodatku wiele elementów kodu nie posiada stałego miejsca w pamięci, a adresy je opisujące także się często przemieszczają. ;P Dlatego WoG od czasu do czasu lubi się wysypać. Aż boję pomyśleć co by się stało gdyby ktoś jeszcze w limicie jednostek pomieszał. Władca Smoków: Jakim programem przeglądasz kod? No i gdzie to można dostać? :P Udało Ci się wprowadzić jakąś zmianę? Obawiam się, że zrozumienie asemblera przerasta twoje możliwości. Możesz co najwyżej spróbować zmienić nazwy plików, defów czy przypisanych dźwięków. Jeśli chcecie coś naprawdę zmienić to pogrzebcie w pamięci operacyjnej gdy WoG jest uruchomiony. ;P |
Dragonar |
Hobbit: W wersji 2.0, FU nie będą zawierać elementów z Quicksilvera. Ja tylko próbuję urozmaicić grę, którą lubię. Nie chcę "zerżnąć" pomysłu i robić osobnego moda.Władco Smoków, może to ja źle zrozumiałem wypowiedź Acid Dragona, ale wydaje mi się, że albo chodziło o FU (bo to właściwie jest dodatek do NU na podstawie Quicksilvera, który był na podstawie NU :P), albo też o nicka (Acid Dragon jest też nazywany Smoczym Władcą). :P Nick "Władca Smoków" wymyśliłem wtedy, kiedy jeszcze nie wiedziałem, że są tutaj takie tytuły jak Strażnik, Smoczy Władca, Mieszkaniec. Nie chciałem mianować się czegoś władcą - to tylko nick. Niektórzy, np. w grze "Plemiona", mają nicki typu "Król Artur", a żadnymi królami nie są. ;P Teraz mój nick już chyba głupio byłoby zmieniać - na forum zwracają się do mnie "Władco" (albo "Wladco" - jak się komuś nie chce ALTa wcisnąć :P). Koniec offtopu. |
AmiDaDeer |
Altair: Jak ja coś potrafię zrobić (naprawdę niewiele, ale zawsze, a w dodatku dopiero zaczynam :P), to chyba Władca Smoków też mógłby? :PObawiam się, że zrozumienie asemblera przerasta twoje możliwości. Możesz co najwyżej spróbować zmienić nazwy plików, defów czy przypisanych dźwięków. Jeśli chcecie coś naprawdę zmienić to pogrzebcie w pamięci operacyjnej gdy WoG jest uruchomiony. ;P BTW, czy to ostatnie zdanie jest na serio? Z jednej strony czuję, że to zwykła ironia, z drugiej - mam nieodpartą ochotę to wypróbować. :P I żeby to nie był offtop: Czyli żadne takie obejścia związane z nowymi obiektami "Potwór 2" są niemożliwe (albo zbyt trudne) bez VMCI? Trochę szkoda - żadnego innego sposobu chyba nie ma. EDIT: Na początku tematu było o zredukowaniu liczby dowódców. A gdyby tak zrobić zrobić coś na zasadzie systemu doświadczenia i artefaktów? Przecież te same zwykłe jednostki mają różne współczynniki, a dzięki systemowi doświadczenia i artefaktom (ale chyba z nieoficjalnych skryptów, nie jestem pewien) miały różne umiejętności. |
Mroczny Łowca |
To może zmień nick na "Władca Smoczyc" lub "Władca Smoczków" xD A tak na serio, to nie warto robić z tego afery - zwykły zbieg okoliczności... Koniec offtopu |
Ginden |
Altair: Jedno proste pytanie: jak lokalizujesz informacje w pamięci gry? Z doświadczenia wiem, że lokalizacja obiektu zmienia się przy każdym uruchomieniu gry.
Jeśli chcecie coś naprawdę zmienić to pogrzebcie w pamięci operacyjnej gdy WoG jest uruchomiony. ;P |
Altair |
Hobbit: BTW, czy to ostatnie zdanie jest na serio? Z jednej strony czuję, że to zwykła ironia, z drugiej - mam nieodpartą ochotę to wypróbować. :P Tak serio. Kiedy piszę o skryptach, modyfikowaniu gry jestem zawsze śmiertelnie poważny. Tak właśnie m.in. Slava modyfikował H3. Ginden: Jedno proste pytanie: jak lokalizujesz informacje w pamięci gry? Z doświadczenia wiem, że lokalizacja obiektu zmienia się przy każdym uruchomieniu gry. Przecież już pisałem. Szukam danego odniesienia danego adresu w innych obszarach pamięci, które są w miarę stałe. Gdy mamy już tą "kotwicę" wiemy gdzie może być reszta. Potrzeba do tego elementarnej wiedzy o asemblerze, adresach, bajtach i systemach liczbowych. Powodzenia w modyfikowaniu WoGa (i nie ma tu żadnej ironii). ;) |
Master13 |
Zakladam nowy temat bo nieznalazle na forum wczesniej tego pytania. Dowodcy zajmuja miejsca od 174 do 182, po nich jest sylwanski centaur ktory ma numer 192. W portretach mijsca od 183 do 191 zajete sa tez przez dowodcow. Do czego sluza te miejsca?? |
AmiDaDeer |
Jeden dowódca zajmuje dwa sloty - jeden to dowódca bohatera atakującego, a drugi to dowódca bohatera broniącego. Chodzi tu o to, żeby różniące się od siebie statystyki dwóch dowódców tego samego typu nie kolidowały ze sobą. |
Master13 |
Dzieki, liczylem wlasnie na zwiezla zrozumiala odpowiedz |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 |
temat: Zmarnowane miejsca na jednostki | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel